A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Próbálsz egy képet festeni amiben sok igazság van.
Ok h az üj a jó busz. Maradjunk annyiban ha jó használti kocsihoz jutsz értelmes mennyiségben (ez valóban nem könnyű) akkor avval el lehet rendben szolgáltatni. Persze a gerincet az új autó kell adja.
Ja, hát ilyen bűvészkedésekkel akármiről ki lehet mutatni, hogy kurva jó üzlet volt, csak éppen nincs semmi értelme... :P
Ha egy új buszt a teljes élettartama alatt csak 2-3 használt tud "helyettesíteni", honosítással, rosszabb rendelkezésre állással, korszerűtlenebb motorral, minden hátránnyal együtt, akkor az semmiképpen nem jó megoldás, akárhogy pofozzuk azt a bizonyos matériát.
Igaz a mondás, hogy csórónak lenni a legdrágább...
Pedig én pont arra gondoltam, hogy ha történik a három vonal közül valamelyiken valami gebasz, akkor könnyebb megoldani a problémát.
Azt mondjuk nem tudom hogyan jutottam erre a következtetésre! :-)
A hétvégi 17 körös 191-es engem a Tom & Jerry rajzfilm kergetőzős jeleneteire emlékeztetett amikor ugyan azok a bútorok villannak fel a háttérben többször, nekem 34-szer villant fel a Margit híd :-)
Májusra kaptam 91/191/291-et Conecto-val, áprilisban még két napom lesz a Margit szigeten, holnap és pénteken.
A vételára tört része volt egy újénak, meg ne kövezzetek 29 ezerre emlékszem?!
persze mai árral nem lehet összehasonlítani, de inkább 280
ezret mondanék màra mint màst.
amúgy a két típusazonos oktató kocsihoz fog alkatrészt adni, elsőre motort (amúgy üzemképessé lett volna tehető). De persze az új busz a jó busz, vita nincs.
A szűk 5 év az egy komoly életciklus pl. Az SMC-223-hoz képest, ami 2 évet nem volt állományban.
De ha már üzemeltetés költsége, meg pénzhiányos főváros, akkor engem érdekelne, hogy egyrészt mi lesz a kijelzőkkel, monitorokkal, ülésekkel, kapaszkodószíjakkal, amikor leselejteznek egy buszt? Ezen alkatrészek élettartama jóval több, mint amennyire bekerültek egy 7700-asba, vagy egy e-Modulóba, az új, de még a használt beszerzéseknél is úgy látom, hogy vadiúj kerül be ezekből. Milliárdokat ezen nyilván nem lehet spórolni, de ha fél évvel a választások előtt komolyan gondoltak egy járatritkítást, akkor le lehetne ilyen pénzekért hajolni. Másrészt, meg nem értem, hogy az hogy jött ki, hogy a BKV vegyen dízel midit, az elekromosat meg majd az Arriva szolgáltatja, miközben Kelenföldön most van kb. duplaannyi töltő, mint e-busz, illetve komolyabb teljesítményű napelem.
2006-óta szerintem hosszú életű volt, ne a bkv-s pályafutást nézd. 18 év alatt bőven lefutotta a tervezett élettartamát. Meg se kellett volna venni, de mint tudjuk kényszerhelyzet.
(Az érdekesség kedvéért azért egyszer érdemes lenne kiszámolni, hogy az ilyen szűk 5 éves pályafutás tokkal-vonóval mibe fájt, de lehet az jönne ki, hogy arányaiban drágább volt, mintha egy zsír új buszt vettek volna...)
Tudnátok abban segíteni, hogy milyen dokumentum szabályozza a kettős megállóhelyek kijelölésének feltételeit?
Például egy olyan vonal szakaszon, ahol szóló buszok járnak, kaphat-e "MM" minősítést egy megállóhely, ahova mondjuk két szóló busz elfér, viszont egy csuklós és egy szóló már nem.
(Az OFF villamosok esetén méginkább érdekes a felvetés a különböző típusok és csatlási lehetőségek lehetséges kombinációi tekintetében.)
Sokkal jobban szét lehet osztani a három vonalon (91/191/291) a buszokat, illetve nem kell teljesen máshonnan (nem emlékszem pontosan, talán a 39-ről) a műszaki pihenőkre átszerelni 191-re. A hétköznapi két kocsi mellett is kellett. Adott vonalcsoporton belül megoldható a műszaki pihenő, elegendő két garázs, Kőbánya, Óbuda a vonalcsoportra nem kell még egy harmadik (Cinkotai kocsi szerelt át tavaly).
Bár ebből a szempontból nem mérvadó, de jó pár kollégát frusztrált önmagában a191-es rövid és gyakori körei, bár az M3-as felújítás utolsó szakaszában közlekedő "állomás pótló" (Nyugati tér - Lehel tér) 40 feletti köreihez képest sehol nincs. :-)
A többi meg bérlődik egyik helyről a másikra, azaz jól le lesznek lakva. Ilyenek voltak az ex WL-es kocsik is. Egy téli szezon alatt megjártak 3 országot, 8 üzemeltetőt, szerinted milyen állapotba kerültek? :)