A régi MHUk-ban is fos volt a klíma, ez alól az új AA HY és MH-k sem kivételek (mármint hatásfokban értve), de pl. hétévégn az MH-619 meglepett, egészen jól és kellemes hűvöset fújt.
Jó, mindenki más, én szívesen utazok jégkamrában, mert azt szeretem, ez a "BKK hőfok" nekem túl meleg!
Cinkotához megy három busz,plusz kezdeni az örsre mondjuk kiér miután letette a kocsiját 25 percen belül a 276/176-tal.A bogáncsból mondjuk a 31-esre megy a délutános hányszor kell átszállnia,és mennyi idő mig odaér?Hogy ne is egy jó kis árpád hidi 120-ast hozzak példának...délelőttösnek ugyanez visszafelé végzéskor.Ez amiben pl a volán sokkal jöbb (a kék nem) hogy én ott kezdek 99%-ban,meg ott is végzek a busz "mellett",gyakorlatilag átülök a kocsimba és 10 perc alatt otthon vagyok,vagy beérek.
Ezt - mint sok evig gyakorlo buszvezeto - jol tudom, marmint hogy a klimaknak is tud tul meleg lenni, de 28-32 fok minden nyaron van es azert tobbsegeben jobb szokott lenni a dolog.
Hogy a 40 fokban borul a papirforma, az tiszta sor (bar a jo gyakorlat is sokat segit).
41db szh van Keddre felírva az összes garázsban, ebből nyílván elvisznek egy nagy csokrot majd a kollégák, tippem szerint kb 65%ot, a többit pedig majd lejelentik a kollégák.
A klíma kérdés pedig érthetetlen számomra, mert idén többet vannak nálunk a klímások mint bármikor, az már más kérdés, hogy sokszor nem sikeredik elsőre megcsinálni valamit.
Viszont ezeket a klímákat 28-32 fok közé tervezték (a klímások szerint), 32 fok fölött már nem lesz annyira hatékony, viszont tudok pár kivételes buszt, amin valamiért nagyon durva a klíma, de ez ilyen 30ból 1…
Az osszes tobbin is (194-es, stb.). De nekem az idei nyaron mindenhol egyontetuen rossz a tapasztalatom, leszamitva talan az uj off Conectokat.
Most peldaul az allitolag legkondicionalt 2-es metron szakad rolam a viz. De iden a teljesen off soroksari madaras aruhaz is a szaunat biztositotta a kedves vendegeinek...
Nem tudom másnak mi a tapasztalata, de a 114-es buszcsaládon közlekedő MAN-okon nagyon gyenge mostanában a klíma hatásfoka. Az első és második ajtó között érződik valami, de ugye most hétvégén első ajtózás van, mindenki fáradjon hátra, csak a második ajtótól hátrafelé fullasztó meleg van :(
Hát ez relatív; valakinek csak kb 10 perc autóval, vagy néhány megálló... Nyilván olyan garázst érdemes választani, ami a lakhelyhez közel van, mert nem mindegy, hogy mennyi időt b@sz el az ember naponta feleslegesen.
Több mint egy évvel a BKV-s teszt után az ArrivaBus is leteszteli ezt a vackot. Azért titkon remélem hogy az E1-es tenderre nem ilyeneket akarnak hozni, a BKV-s tesztnél nem voltam tőle elragadtatva és több gond is volt vele a teszt során.
Például a palota váltó fordák NCAval lennének adva a Bogiból, a 100E pedig 3 ajtós MANal az Andorból, és akkor csak a Deákig utazna a szerencsétlen andoros kolléga, nem pedig palotára.
Ez egy példa, több ilyet is találtam, és akkor még az éves rezsi kmről nem is beszéltünk.
A baj az, hogyha egy NCAnak szoftveres kínja van a Bogiban, akkor csak a kézrátétel jöhet szóba, mert gyári diagnosztika nincs hozzá. Valami univerzális van, de például azzal nem tudtak regenerálást indítani. Lehet ez azóta változott, én csak azt tudom, hogy az Andorból kocsikáztattunk oda elektromágust regenerálást indítani.
A fő gond hogy az összes telephelyük a pusztulat semmiben van,a délelőttös végzés után kinlódhat vissza a saját autójáért,a délutános meg kezdés előtt mehet a pusztából az xy végállomásra ahogy tud..azért a bkv garázsok nem ennyire elbszott helyen vannak.
Ez OK, bár továbbra sem értem, hogy ezt a problémát hogy oldaná meg az átcsoportosítás, magyarán mivel lenne jobb, hogy a munkavállalónak nem a Conectóhoz, hanem az MAN-hez kellene qrwa sokat utazni...
A fordák átvariálásával viszont el lehetne érni, hogy az Andorosok ne a város végén, hanem gyakorlatilag helyben kezdjenek.
Korábban szó volt arról is, hogy közösségi autókat vetnek be erre a célra, de persze ebből se lett semmi. Megoldás lehetne még, hogy kifizetnek pluszban még vagy egy órát a végállomásra jutást kompenzálandó, de szerintem erre sincs esély.
(A 100E-vel kapcsolatban pedig annó pont azt az infót kaptam, hogy mindenki oda akart kerülni... Aztán persze sokan rájöttek, hogy nem olyan istenkirályság az, mint amire számítottak.)