Ez nem azt jelenti, hogy a 4-6 pótló külön megállóban fog megállni a többi busztól? Így akkor legalább nem tartaná fel őt az eaf-ező 26 (+a 91-es család).
Volt olyan lelkes járművezető, aki még a szabadtéri színpad különjáratán is nekiállt eafozni miközben úgy 1000 ember próbált felszállni hozzá az előadás végén. Aztán felvilágosította a zavarelhárító, hogy ez nem úgy 26-os.
Pražská integrovaná dopravaoStpseordnfc0c057fffcuó8gt1142mf062f7t2mi0t3u.1mttl3t7ci8c9 · Felgyorsítjuk a beszállást, nyílnak az ajtók!Első óta. 2025 augusztusában jelentős változásra számíthatnak a Közép-Cseh régió és Prága utasai a PID-rendszer elővárosi buszvonalának utasai. Közép-Cseh régió mai jóváhagyása alapján összesen 99 nappali és 10 éjszakás kertvárosi vonalon keresztüli belépést engedélyező ajtón keresztül készül. Az újdonság elsősorban azokat a vonalakat érinti, amelyek Prágától a környező önkormányzatokig vezetnek, és a főváros több helyen megállnak.A változást hivatalosan még nem szentelte fel a Kormányzótanács. m. Prága, júniusban kellene megtörténnie.i Mit hoz az újdonság az utazóknak? Gyorsabb és kényelmesebb hozzáférés anélkül, hogy sorban állna a bejárati ajtónál.Bármely ajtón be lehet menni, ha már van érvényes jegyed - akár papíron, akár a PID Lítačka mobilapplikációban. Sofőrtől még vásárolhatsz jegyet - készpénzzel vagy kártyával, de ebben az esetben a bejárati ajtón kell bemenni. Zökkenőmentes működés és lerövidült menetidők, különösen a csúcsidőben vagy a forgalmas buszmegállókban. Az utazási kényelem növelése új utasokat vonzhat a közösségi közlekedésbe, akik számára idegesítő sorok a beszállás előtt, túl hosszú menetidők, vagy egyszerűen csak az, hogy minden alkalommal át kell menniük és kommunikálniuk kell a sofőrrel.Melyik vonalon nyílik ki az összes ajtó? Napi külvárosi vonalak száma 300–429 (a 305, 315, 345, 389., 392, 393., 395, 400–407, 410, 412, 413, 415–417, 420–428. sor kivételével) Meglévő regionális vonalak: 481, 484, 519, 705, 785, 805, 823, 858 Éjszakai forródrót: 951–961Mihez kell ragaszkodni? A hátsó ajtón belépve érvényes jeggyel kell rendelkezni. A bejárati ajtón lépj be jegy nélkül - a jegyet a sofőrnél vásárolhatod meg. A kiválasztott vonalakon magasabb ellenőrzési tevékenysége a jegyek érvényességét ellenőrző, de bírságokat is szabhatnak ki.i Próbaművelet és egyéb lépésekAz új rendszer először 2026 végéig kerül próbaüzemmódba. Ez idő alatt értékelik a hatékonyságát, és dől el, hogy folytatódik-e vagy további vonalakra kiterjesztik-e.
"mindenhol máshol meg a szóló mindig EAF, a csuklós munkanap 20h után és hétvégén EAF. "
Nagyforgalmú szólókon ne eaf-ezzünk már hétköznap! A 11/111, 21-es család, 22-es család, 33, 35, 99, 114-es család, 182/184, stb. nem véletlenül nem eaf munkanap (napközben).
És a csuklósok esetében is szó se legyen munkanap esti eaf-ről azok esetében, amik nagyforgalmúak és a Belvárost érintik.
Nem, ami nagyforgalmú- 5, 8E, 9, 16-os család + 216, 80, 133E - és vele a 33 is-, 200E, valamint nyári szünetben a 26 legyenek a teljes vonalon összajtósak!
Ha már ennyire szeret szakaszolni a BKK, akkor viszont a 20E, 30-as család esetében a Keleti -Hősök tere szakasz összajtós kéne legyen mindig, a hétvégi eaf meg az utána lévő megállótól legyen, a 7-es meg a Kosztolányitól kifelé legyen csak htévégi eaf. De a 110/112 esetében is inkább a Sirály utca- Thomán közti szakaszra redukálnám az eaf-et.
Ezt is sokkal egyszerűbben meg lehetne oldani. Legyen összajtós a Dráva-Dózsa-Thököly-Fiumei-Haller vonalon belül a pesti oldalon minden, mindig (+ Újpalota), mindenhol máshol meg a szóló mindig EAF, a csuklós munkanap 20h után és hétvégén EAF.
A 8. ponttal, módosító javaslattal- tehát a nagyforgalmú busz és trolivonalak eaf-eltörlésével-, amit megszavazott a bizottság, mi a helyzet? Mikor fogja végre végrehajtani a BKK?
Vonzó járat biztosan nem lesz Kőbányáról a belváros elérésére, amikor vonattal 10 perc Kőalsótól a Nyugatiig, de a 9-es busz is ráver 5-10 percet. Talán az Arénához, meg a Keletihez fogják azért használni páran, akik időre mennek ki. Aki random érkezik a megállóba, tuti, hogy nem fogja kivárni.
Eleve jo naivak, a menetidővel, másrészt Lehel tér, Keleti, Aréna és Puskás (főleg most hétvégén M2 pótlás is van) érdekes lesz az EAF. Meg a Pongrácz út igy is mindig be van dugulva hétköznap, borulni fog a menetrend.
A 83-as elég érdekesre sikerült, pl. a Harminckettesek terén a Népliget felé minden ajtó használható, de az ellenkező irányú megállóban a Fővám tér felé első ajtózás lesz.
Ebbe is kéne valami rendszer, logika, értelem. Olyan bonyolult már most is, hogy saját maguk nem tudják, hova milyen napon mi van előírva. Minél bonyolultabb és értelmezhetetlenebb egy szabály, annál inkább ignorálni fogják a járművezetők és az utasok is. Ezek annyira alap dolgok, hogy én szégyellem, hogy ezen a fórumon ezt kell magyarázni egy elvileg haladó nagyvárosban.
Én azt látom leginkább problémának az első ajtós felszállással, hogy azért a ma Budapesten közlekedő buszokat nem kimondottan első ajtós felszálláshoz optimalizált utastérrel rendelték meg, főleg a csuklósokat. Több típusnál is pont az első és második ajtó között szűk a közlekedő rész. Emiatt ha több felszálló van, már lassú a felszállás, hiába készítik elő az emberek a jegyet, bérletet, nehézkes a hátra haladás, óhatatlanul is megütik az elől ülők vállát a felszállók, kabáttal, szatyorral, táskával.
Nem természetes, Bécsben nő, Prága, Varsó évek óta stagnál a tömegközlekedés részaránya. A budapesti érték a BKK tavalyi jelentése szerint három év alatt 47-ről 42%-ra csökkent. Az összes utazás is csökkent amúgy, a közúti forgalom is kisebb, de a legnagyobb esést a tömegközlekedés mutatta.
Nekem a miskolci megoldás tetszett,egy lámpa a busz elején, és jelzi, hogy csak az első vagy az összes ajtón lehet felszállni. Ha fel van függesztve, vagy valaki nem akar elsőajtózni, akkor így tudná jelezni, hogy ne álljanak ugyanúgy az első ajtónál sorba az utasok!
A BUSE (?) kijelzős VanHoolokat imádom az EAF járatokon, ami nem váltakozik, hanem csak a nagyon lényeges EAF feliratot írja ki, a végállomást még véletlenül sem.
Nekem utasként az tetszene, ha nem csak váltogatósan mutatná a busz kijelzője az elsőajtós felszállásra vonatkozó kiírást, hanem lenne valami állandóan látható szimbóluma is a kijelzőn (lehet akármilyen kicsi is, csak ne kelljen másodperceken át bámulni a busz elejét a megállapításhoz), mert már elég követhetetlen tud lenni utas részről is, legalábbis ha olyan helyen utazom, ahol nem szoktam.
Ott is van, csak nem foglalkoznak vele. A buszvezetők megunták az EAF-ból adódó konfliktusokat és késéseket, ezért magasról szarnak bele. A koszos, büdös, drogos, részeg embert mindenhol sofőrre válogatja, hogy lezavarják-e. Aki leszarja, akkor is le fogja, ha EAF, akkor is ha nem EAF. Valaki ha mozijegyet mutatsz is felenged, más meg még az igazolványszámot is megnézi, hogy stimmel-e.