Arra, igen. Tök úgy rémlett, hogy ingyenes volt, de akkor nyilván a 100E miatt a kérdés okafogyott. Bár ismerve a minisztériumot, még simán kitalálhat egy Belváros- reptér Volánt az EU elnökség alatt. :D
Valaki nem tudja, hogy- 100E ide, vagy oda- lesz az EU elnökségünk alatt ingyenes járat a reptérről a helyszínekhez, mint ahogy az 2011. első felében is volt, vagy nem lesz?
akkor is szoktak jelezni a megállóban, amikor még el sem indulsz az ,,előző" megállóból, vagy elsőajtózásnál, megállsz, kinyitod az elsőajtót és akkor jeleznek hátul, hogy leszállnának, vagy sietésben vagy és megállsz kiegyenlíteni, illetve nem vagy sietésben és beállsz, mert állnak a megállóban és nem is rád vártak, hanem másik viszonylatra, vagy fut vki és integet, hogy ott ne hagyjad
Ez igaz. De alacsony színvonalú (és trendjében is sajnos romló) működésük mellett is jobb, hogy vannak, mintha nem lennének. (Egyébként mondjon nekem valaki egy közintézményt Magyarországon, ami jól működik.)
"nem volt hiba létrehozni, de láthatóan nem megfelelően működik a jelenlegi szervezet."
Pontosan. Nem lenne vele és nem fújnának rá jópáran, ha a dilettáns intézkedéseiket korrigálták volna, vagy meg se lépik, és adott dolgokat nem megúszósan/sunyin kezelnének. A másik, hogy a cukiskodó hangvételű kommunikációjuk, valljuk be, irritáló.
Mondjuk a mínuszolók esetében kíváncsi lennék, mi a gond a betétjárattal, mert láthatóan jelentős túlkapacitás mozog mindkét járaton a XVII-ben. Rákosmentén, Rákosligeten, stb. az utasok egy nem kis része szokott át a vonatra az elmúlt években, így alapvetően befolyásolva az ottani, főleg Örsre közlekedő buszok kihasználtságát.
Névtelen topiktárs leírásával értek egyet, nem volt hiba létrehozni, de láthatóan nem megfeleően működik a jelenlegi szervezet.
Hova tovább a buszüzemeltetési modell nem hozta azt, amivel reklámozva volt, nem álltak sorban a külső operátorok, nem volt igazi verseny és mára a buszüzemnél van egy másik nagy szolgáltató és a monopol helyzetből egy duopol helyzet lett.
A külső operátor kedvezőbb feltételekkel szolgáltat, mint a belső szolgáltató.
A külső szolgáltató ellenőrzésére a BKK már sokkal kevesebb hangsúlyt fektet, hiszen ne bántsák már szegényt, sőt a túlságosan nagy szolgáltatási csomag miatt, amit visz gyakorlatilag zsarolási pozícióba került a külső operátor.
Nyugodj meg, aki olyan, az most is elmegy, pont leszarja, hogy van-e BKK vagy nincs és mennyi kötbért szabnak ki érte, ha esetleg észre is veszik.
Hozzáteszem, elég ritka az a menet, ahol 4-5 perc sietéssel lehet közlekedni, de ahol van is ilyen, ott inkább a menetidő újragondolásával kellene foglalkozni, nem az időkiegyenlítő pontok bámulásával, mert rohadtul nem utasbarát.
Közben azóta lett másik szolgáltató is akit a saját konkurenciája nem ellenőrizhet.
A BKK fóbok nyilatkozataiból nekem mindig az jön le, hogy nem jó úgy dolgozni ha ellenőrzi is valaki és nem azt csináljuk amit akarunk és ahogy akarjuk.
(Nyilván régen sem volt mindenkire igaz)
Most pedig mind meghalunk mert:
- nem beszélhetünk az utassal úgy mint a kutyával
- udvariasan kell tájékoztatni az utasokat
- be kell tartani a menet időt, nem lehet sietni
- nem dohányozhatunk a megállókban
- munkaruhát kell viselnünk
- a közlekedés szervezésért felelős szervezet beleszól a munkánkba és képes még az indulási időket is átírni.
- ráadásul még nem is műszaki pihenőzhetek ott ahol én akarok, még az is meg van szabva.
- az M, MM, MM+M megállókat rendeltetés szerűen kell használni
- be kell tartani a KRESZ és a szolgálati előírás szabályait
Igen, meg a legegyszerűbb pont lenne a fordításhoz. Ugye most papíron 5 percezés van a közös szakaszon csúcsban. A garázson túl elégnek tűnik a 10 percezés is, szóval ezt kéne felezni a garázsig. Az önálló szakaszon is jobb lenne ez, mint a mostani 5-15 percezés.
Szeptemberben lesz két éve, hogy a BKV-nál dolgozom, kifogtam egy pár státusztörvény miatti tüntetést, egy Augusztus 20 estét, jó pár koncertet, foci meccset a Puskásnál,
egyetlen egyszer sem volt fejetlenség, ment minden az előre kiadott szolgáltatási előírás szerint. Egyébként hozzám nagyjából maximum 5-ször szólt a forgalom irányítás, vagy üzent a Futár kijelzőjén.
Hogy a buszokat hogyan indítja egymást követően abban nem mindig a menetrendszerűség játszik közre, egy adott végállomásnak van max. tároló kapacitása, ezt is figyelembe kell venni, egymás hegyin-hátán feltorlódott buszok nem verhetnek el másik vonalat, mert annak járművei nem tudnak időben indulni a feltorlódottak miatt.
A 176E, 276E esetében melyik megálló a legnagyobb utaslépcső a 16kerben, a 17-hez közel? Mert lehet, el kéne gondolkodni az Örs, és ezen utaslépcső közötti betétjáraton, mivel láthatóan gyér a kihasználtsága mindkettőnek a XVII. kerületi szakaszon.