Keresés

Részletes keresés

BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 30 perce 0 0 169807

És még a KT-k között is van aki bárhova elmegy, de ha nem járt még az adott vonalon vagy csak régen akkor bizony térképen figyeli a dolgokat.

 

De a lényeg, hogy el van szállítva az utas. Többnyire sikeresen.

Előzmény: Angyal Károly (169805)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 1,5 órája -1 1 169806

Már elnézést, de az ülések attól még ugyanúgy koszolódnak, ha megközelítőleg makulátlan ruházatú utasok használják, ez csupán idő kérdése, attól még ugyanúgy probléma, hogy melyik ülést hogy lehet vagy hogy nem lehet kitakarítani. Az, hogy mennyire vagyunk szociálisan érzékenyek vagy a magunk kényelmét védők, cseppet sem változtat azon a tényen, hogy egy régi 200-as, egy szóló 7700-as, egy OFF TW, vagy akár a szép emlékű 15-08 ülésein nagságrendekkel kevesebb munkával és nagyságrendekkel rövidebb idő alatt lehetett végezni néhány csomag domestosos törlőkendővel (és voltaképpen érdemesebb is volt), mint most nekiugrani porszívóval, netán sátoros ünnepeken egyenesen kárpittisztítóval úgy bármilyen szőrös csodának. Azzal kapcsolatban se legyenek illúzióink, hogy miért tarkabarka az üléshuzatok nagy része, ez bizony mind megúszásra megy.

Előzmény: neodd (169784)
Angyal Károly Creative Commons License 3 órája 0 3 169805

de most beszéltem egy Modulot vezeto soforrel, es mindketten arra jutottunk hogy ezek a buszok nem hogy Dél-Budára nem valók, még Pestre sem...

Az országban bármelyik típuson fogsz találni olyan kollégát aki éppen azt fikázza amivel dolgozik.

 

Mas kérdés hogy szegény faszi a saját mobiljáról nézte hogy merre is kell menni..

Kevesen születtek úgy, hogy Budapest 100%-ban ismerik.

Van úgy, hogy nem a KT (akinek jobb helyismerete van) megy sűríteni vagy pótolni. 

Megesik, hogy egy-egy vonal átcsoportosítás előtt nincs idő elmenni vonal bejárásra.

Örüljünk neki, hogy a kolléga nem kifogást keresett, hogy miért ne csinálja, hanem megoldást. 

 

Én nulla helyismerettel kezdtem három éve, alapvonalakat kaptam amit Kőbánya adott, aztán tervezett pótlásokat, hogy legyen időm felkészülni rá.

Mióta megvan a csuklós vizsgám és voltam árvízvédelmi tartalék, illetve kapok 7E szolgálatokat azóta bővül a vonal ismeretem, közbe jönnek operatív pótlások, sűrítések, terelések.

A hosszú éjszakai járatok és azok szintén hosszú átszerelő útvonala is segít a vonal és helyismeret bővítésben. 

 

Múlt héten én is telefonnal mentem, a 69-es villamoson még csak utazni sem utaztam és a szolgálatom azzal kezdődött, első feladat volt megkeresni a megállót ahol fel tudok szállni arra a buszra amin váltom a kollégát, mert a délelőttös megkezdte már a pótlást. 

Van ez így... lehet kifogásokat keresni, stb... aztán majd 15 év szolgálat után a nyugdíjas búcsúztatómat azon a vonalon szervezik, amin kezdtem 22' szeptemberben. 

Kb. a 61. vonalnál vagy vonal szakasznál tartok, ahol jártam már + átszerelő, garázsmeneti útvonalak.

Kocsicserés garázstartalékot rám merik már bízni. :-) 

Előzmény: Pavatomi (169789)
zsig Creative Commons License 5 órája -1 5 169804

Mindig van ok, amire meg lehet vonni a vállunkat. Adtam vissza már retkes kocsit, kijöttek megnézni, tényleg retkes volt és adtak egy másik, kevésbé retkeset. De a legótvarabb, lerúgott, rojtos padlós kelenföldi kocsin sincsen olyan _kosz_, mint az ITK-s Conectókon. "Lehet valami foltos, csak le legyen koszos". 

Előzmény: Tector (169786)
Angyal Károly Creative Commons License 8 órája 0 4 169803

Ebben teljesen igazat adok neked és egyet értek veled.

A budapesti városházán, az elmúlt időszakban volt erről vita két képviselő között, katasztrófa hogyan állnak a problémához azok akik nincsenek kényszerűségből kapcsolatban ilyen emberekkel.

Én egy kicsit szűk látókörben csak a budapesti közlekedéssel kapcsolatos részét írtam le. 

 

Ha bárki civilben ledobna egy ilyen koszos, büdös, részeg embert egy járműről gyanítom, hogy összevágnának az eseményből egy olyan Youtube vagy TikTok videót amivel a hajléktalant állítanák a minden erőszakos állatnak kiszolgáltatott, áldozat szerepébe. 

 

Lassan OFF lesz a téma, hagyjuk is, mert itt megoldás úgy sem tud rá születni. 

Előzmény: Obus (169802)
Obus Creative Commons License 9 órája 0 6 169802

Nem járművezetői szintre gondolok, de még csak nem is a BKK rendészetre, mert a járművön utazásuk csak egy szelete a problémakörnek. Eleve a hajléktalanságot (és a vele járó egészségügyi, ápolatlansági problémákat) a mindenkori döntéshozók eltűrik, így a rendészeti szervek se nagyon lépnek fel, hogy az utcán lakókat szállóra kényszerítsék, vagy legalább csak arra, hogy rendszeresen bejárjanak mosakodni, az alkoholfüggők elvonóra stb.  

Előzmény: Angyal Károly (169800)
kristoof Creative Commons License 11 órája -1 7 169801

A KDB a hibás azért, mert elkaszáltak egy olyan tendert, ami nem felelt meg a hatályos közbeszerzési előírásoknak? Ez szerintem egyértelműen a BKK sara.

Előzmény: prOBIgy95 (169796)
Angyal Károly Creative Commons License 12 órája 0 4 169800

Az a probléma, hogy mindenki részéről van egy kényszerű, mérlegelésen alapuló beletörődés.

Fel lehet venni a kesztyűt az ügy érdekében.

Mik lesznek a lehetséges következmények? 

Járművezetőként megkérem, felszólítom, hogy ne szálljon fel a járműre, mert több szempontból nem felel meg az utazási szabályzatnak.

Hogy mi miatt arra tovább utalni etikátlan, még akkor is amikor nyilván valóan hulla részeg, be van hugyozva, be van sz...va.

Lehet, hogy a kérésre, felszólításra együttműködő lesz, akkor a téma lezárva a járat halad tovább mindenki megelégedésére.

 

Mi van ha nem együttműködő?

Mindenki tudja,a vége az, hogy nem csak ő nem fog utazni a járművön hanem abban az esetben más sem.

Ennek értelmében általában senki sem konfrontálódik szívesen, mert úgy gondolja, hogy az egész nem ér annyit, hogy kimaradjon a menet, hatósági intézkedés legyen, stb.

 

Módszeres és következetes folyamat kell az alkalmatlanok kiszűrésére, folyamatos hatósági vagy rendészeti ellenőrzés, beavatkozás és idővel leszoknának az elfekvőről.

Persze így is lehet menet kimaradás, mert fizikailag senki sem nyúlhat hozzájuk, nem dobhatja őket le.

Ha ráadásul nem is asszertív az első ember aki beszél velük, akkor borítékolható az anyázás, konfrontáció, ne adj Isten tettlegesség.  

 

Ha beindulna a következetes kiszűrés, akkor fel kell vállalni azt, hogy először nem fog simán menni, sok lesz a konfliktus, sok lesz a késés.

Jönnek az emberi jogok képviselő a módszeres hajléktalan zaklatás miatt. 

 

Ez év tavaszán, nyarán viszonylag jól működött a rendészeti ellenőrzés, jelenlét. Az utolsó negyedévben egyet sem láttam, sem munka, sem utazás közben.

Ha a járművezető intézi az ilyen problémákat  és a délelőtti, délutáni csúcsban egy ilyen ügy miatt elszenvedett 5-6 perces késés is oda tudja vágni az egész vonalat.

 

Nem, nem magam és másokat szeretnék biztatni arra, hogy hunyjon szemet a probléma felett, csak leírtam az ok, okozati összefüggéseket.

Jogos elvárás mindenki részéről, hogy nem szeretne agy ilyen alakkal együtt utazni, de ha kompromisszumok árán tenni sem kell érte, csak elviselni a következményeket (késés, átszállás másik járműre) akkor már nem biztos, hogy mindenki elnéző lesz az intézkedéssel kapcsolatban.

Előzmény: Obus (169799)
Obus Creative Commons License 12 órája 0 8 169799

Elsőajtós buszon is láttam már többször csövest utazni ;) Ezt a dolgot város szinten lehetne kezelni, de senki se vállalta fel eddig se és nem hiszem, hogy egyhamar ebben változás lenne, addig pedig hiába az új buszok/trolik/villamosok, ha ilyen alakok is utazgatnak rajtuk.

Előzmény: torqmatic (169795)
Obus Creative Commons License 12 órája 0 0 169798

Nem írtam, hogy nem kell takarítani, de egyszerűbben takarítható és jobban látszik rajta a szennyezés. A hannoverinél látod az ülésen, ha folyadék van rajta, a szöveten már kevésbé (max érzed), ha megszáradt, akkor már nem, és ki tudja mi folyt bele pár menettel előtte...

Előzmény: torqmatic (169794)
megaliner Creative Commons License 13 órája -1 6 169797

A kelenföldi buszgarázsban (leánykori Fürst) 40 takaritó nő dolgozott.

 - 10 fő nappal az irodákat takaritotta,

 - 10 fő nappal a buszokat,

 . 20 fő éjszaka a buszokat.

 

A 10 fő nappalos busz takatitő nőből volt alkotva 2x3 fős brigád.

Ők a délelőttös műszakban csak 2x2 buszt takaritottak.

Ezt csak havonta, de inkább csak 2-3 havonta egyszer.

Akkor viszont a buszt fülétől a farkáig kinyalták.

 

Ha azt akarjuk, hogy tiszták legyenek a buszok garázsonként fel kell venni 30-40 fillippinó asszonyt, meg éjszakára garázsonként plusz 5 fő egyetemistát akik csak mosóra hordják a buszokat.

prOBIgy95 Creative Commons License 13 órája -4 7 169796

Elsősorban a KDB-nél kéne kopogtatni, amiért elkaszálták a szóló tendert, amin a C2-k jöttek volna. Ehelyett lett minden létező és elérhető opció lehívva, hogy az így kieső járműmennyiség pótolva legyen.

 

Elhiszem, hogy számodra a Dél-Budai régió a prioritás (nyílván van valamilyen kötődésed oda, de ez személyeskedésbe torkollna hosszútávon, így ezt a vonalat itt le is zárom), de a város más, főleg keleti részéről nézve nagyon kivételezettnek láttuk eddig azt a városrészt. Most óhatatlanul történtek változások, amik szükségszerűek voltak.

Az ON szolgáltató olyan járművekkel fog odamenni, amelyek logisztikailag a legelérhetőbbek számára. Lehet szeretni, lehet gyűlölni, most ez van.

Van szolgáltatás? Van!

Az, hogy minden második nap idejössz rinyálni (már bocsánat), azzal nem fogsz semmit sem elérni, nem ezen a fórumon dől el mi hol mikor mivel fog járni

Előzmény: Pavatomi (169789)
torqmatic Creative Commons License 13 órája -5 4 169795

Na ha ilyeneket végre nem engednék fel

 

De ugye elsőajtózás ne legyen és a buszon négy ajtó legyen, tehát a sofőr szaladgáljon hátra minden megállóban körbeszaglászni a felszállókat... :D

Előzmény: 675 (169785)
torqmatic Creative Commons License 13 órája -2 4 169794

Felejtsük már el ez a baromságot; attól, hogy műbőr, az még nem lesz tiszta, azt is takarítani kell... Túrjak neked olyan képet az archívumban, ahol az Ikarus kék műbőr ülésén is feketélik a retek? De ha nyitott szemmel jársz, akkor sokszor megfigyelheted ugyanezt a csüngő kapaszkodókon is.

Takarítani kell, és kész, a műanyagszék a kertbe, a sörpad meg a kocsmába való, nem a buszokra. Nem az utasok 99%-át kell szopatni ilyen kemény, télen hideg, nyáron forró kényelmetlen szarokkal.

Előzmény: Obus (169781)
torqmatic Creative Commons License 13 órája -2 1 169793

Jézusom, ezt pont Kelenföldről írod, ahol a Conectók kivételével majdnem az összes busz, retkes, büdös, olajsáros, horpadt, fakó? :D

Ha tényleg úgy lenne, ahogy mondod, akkor szerintem 4-5 busz után feladnád a harcot, vagy ők mondanák azt, hogy köszönjük, de legközelebb nem kell jönni.

Előzmény: zsig (169780)
neodd Creative Commons License 13 órája 0 9 169792

Viszonylag kevés buszvezető van Pesten, aki teljesen teljesen képben van a város összes buszvonalával. Ha olyan helyre megyek, ahol korábban még nem voltam (vagy annyira régen, hogy már nem emlékszem), én is telefonról navigálok 1-2 körön keresztül, hogy ne tévedjek el. Besegítőként elég gyakran elő is fordul ilyen, hiszen nincs fix beosztásom, azok helyett vezetek, akik valami miatt kiesnek. Fel nem tudom fogni, miért zavar ez téged. 

 

Gondolod, hogy ha ide jársz nyígni, akkor hirtelen megváltozik valami a kocsikiosztással kapcsolatban és lecserélnek egy komplett flottát, vagy átrakják a város másik felébe, hogy inkább az ott élőket szivassák helyetted? Miért nem a BKK-nál vered az asztalt? Ők rendelik meg a szolgáltatást, ők azok, akik rendben vannak a színvonallal is. Ha ők nem tudnak róla, hogy az utasok elégedetlenek, az életben nem is fog változni semmi.  

Tényleg tök igaz, hogy inkább egy 10 éves MAN, mint egy bármilyen Modulo-lom, mindkettővel dolgoztam, szóval abszolút egyet tudok érteni ebben, és egy laikusnak is egyértelmű, hogy az egyik egy komoly gyártó terméke, a másik meg egy haverrokon' hobbivállalkozásának tákolmánya. De ettől még két teljesen másik szolgáltató kocsijai, és nyilván nem karitatív alapon működik egyik sem, az Arriva annak adja oda, aki a legtöbbet fizeti érte. Nyilván a BKV kezei is aránylag kötve vannak, és nem jókedvében csinál bérleti szerződéseket, meg bérel vissza használt buszokat ahelyett, hogy saját járműveket venne. 

És azért azt is érdemes lenne átgondolnod, hogy nem város (ország/kontinens/világ...) legmagasabb pontján laksz, az elmúlt 10 évben a budai hegyekben mászkáltak ezek a kocsik, ne csináljunk már úgy, mintha most látnának először emelkedőt, napi szinten teszik jelenleg is... 

Előzmény: Pavatomi (169789)
torqmatic Creative Commons License 13 órája 0 4 169791

Dehogy nehezebb, pont onnan indult a "vita", hogy az NNE/PDB Conectók néznek ki a legszarabbul a városban...

Vagy 2 éve a másik szolgáltató egy imázsfilm miatt kiganézott egy Conectót, hát majdnem azt hittem, hogy valami új buszban vagyok, annyit jelentett az alapos takarítás.

Előzmény: 675 (169777)
Lucky76 Creative Commons License 16 órája 0 1 169790

Ez mind rendben van, csak attól még nem ez az elfogadható és helyes gyakorlat. 

 

(Nem mintha bármelyikünk szintjén tehetnénk érdemben ellene - ahol pedig tehetnének, hiányzik a szándék.)

Előzmény: Tector (169787)
Pavatomi Creative Commons License 18 órája -11 2 169789

Lehet itt minuszolgatni stb... de most beszéltem egy Modulot vezeto soforrel, es mindketten arra jutottunk hogy ezek a buszok nem hogy Dél-Budára nem valók, még Pestre sem...  Mas kérdés hogy szegény faszi a saját mobiljáról nézte hogy merre is kell menni... Nagyszerű így 24 év után a vonalcsere Dél-Budán... inkább nevetséges... És nem, nem kell ide a vadiúj BYD, jó az a 105-ösre kirakatnak, de ég és föld egy NAY, amit 10 éves korában offoltak, ill. egy Modulo... venné át a NAY-kat a BKV, és adná ki Dél-Budára, semmi gond nem lenne. De ezekkel az ócsavasakkal botrányos a cucc... Remélhetőleg a poroltók működnek, mert a Tordain szükség lesz rájuk nem is oly sokára... 

18-09 Creative Commons License 26 órája 0 4 169788

Ha minden igaz, akkor január 5-től 3 kocsival kezdődik a maximidisítés. 

Előzmény: 08-73 (169772)
Tector Creative Commons License 27 órája -1 7 169787

Jabocs, azt kifelejtettem, ha továbbmegy az akadékoskodás, akkor kiszedi a munkalapot a kezedből, hazaküld ITL -el, és odaadja a számot egy GT-nek, ha csakilyen üléskárpoit probléma van. 

Előzmény: Tector (169786)
Tector Creative Commons License 27 órája -1 8 169786

Ezt a szennyezett üléskárpitos dumát add elő nyugodtan Óbudán, az egyik kocsiosztó diszpécser kolléganőnek. :D
Körülbelül 3 perces körmondatban fog válaszolni, lesz benne basz is, de az tuti, hogy egy szuszra, szóismétlés nélkül fog téged elküldeni nagyon meleg éghajlatra, fel -és lemenők említése nélkül -az elmúlt 20 év tapasztalata alapján. :D 

Előzmény: zsig (169780)
675 Creative Commons License 28 órája 0 6 169785

Régen benne volt az utazási feltételek között, hogy koszos szennyezett ruhájú utas, még érvényes jegy mellet sem szállhat fel, pl nem lenne szabad felengedni a büdöseket, a héten is mellém állt egy 60 körüli húgy szagos, mire közöltem vele, hogy jó lenne fürödeni, és ott hagytam a tömény hagyszagut, mire a párja közölte, hogy nem látom, hogy szegény nyomorék? Bottal járt. Mondtam látom, de a nyomorék is nyugodtan fürdödhetne, legalább néha néha, mert szagra legalább évek óta nem gyakorolta ezt.

 

Na ha ilyeneket végre nem engednék fel, már tisztább lenne minden, én utoljára vagy 20 éve ültem le buszon, pont az ilyenek miatt.

Előzmény: neodd (169784)
neodd Creative Commons License 1 napja -2 5 169784

Tehát inkább engedjünk az igénytelen utasoknak, hajléktalanoknak, adjunk le a színvonalból és még véltelenül se próbáljuk meg inkább az alap problémát megszüntetni... Ha ezen a vonalon haladunk, hamar eljutunk oda, hogy igazából valami platós szekér is elegendő, amit este slaggal le lehet mosni... Kamerás buszok vannak, BKK rendészet van, de érdekes módon én még soha az életbe' nem tapasztaltam olyat, hogy bárki, aki beszennyezte az ülést, bármilyen következménnyel nézett volna szembe. 

Előzmény: Obus (169781)
neodd Creative Commons License 1 napja 0 9 169783

És hol a határ, mi az a koszosságú, amit még kivihetek? Engem pl. marhára zavar, amikor az ablakok annyira maszatosak, hogy nem látok ki rajtuk, amikor két árnyalattal szürkébbek az oldalpanelek, mint a gyári, amikor kormos a tető (belül!), amikor áll a szotyi meg a morzsa a székek között... Visszagondolva az elmúlt 3-4 hónapra, kb. 2-3 busz lett volna, amit ezek alapján nem cseréltetek le (vagy nem hozok ki) - és érdemes leakadni az ITK-ról, mert a BKV saját kocsijai is hozzák ezeket a "tisztasági" állapotokat. Egyszerűen nincs normális rendszeres takarítás, az, hogy az indiai kolléga végigszalad egy seprűvel (jobb esetben akár egy felmosóval is) este, az semmi, attól még nagyon gyorsan elkoszolódik minden. Miért nem lehet mondjuk rendszeres időnként egy nagyobb takarítást elrendelni, koszosságtól függetlenül?

Előzmény: zsig (169780)
Obus Creative Commons License 1 napja -1 1 169782

* műbor kárpitozás helyett, kárpitozás helyett műbőr alkalmazása

Előzmény: Obus (169781)
Obus Creative Commons License 1 napja -3 7 169781

Eleve el kéne felejteni a kárpitozást a városi kocsik ülésein, a forgalomban is hamar szennyeződik pl. csövesek által, és az utas nem is látja, mibe ül bele, és cserélni se lehet menetenként. A műanyag ülőfelület vagy műbor kárpitozás sokkal előnyösebb lenne.

Előzmény: zsig (169780)
zsig Creative Commons License 1 napja -2 10 169780

Szennyezett utastérrel nem hozunk ki kocsit, ez a járművezető egyik feladata kocsiátvétel során. Olyan kocsit, amelyen az üléskárpitok szőrzetét ellepő magas, fényes, kemény retek van, nem hozok ki. Egy ilyen busz több rosszat okoz az utasoknak, mint az a pár napig tartó menetkmaradás (meg KT-s pótlás) okozna. Ha az átvevő ezt megkövetelné, és emiatt az ITK-t kötbér érné, hamar ki lennének pucolva a kocsik. 

Előzmény: torqmatic (169776)
tranvía Creative Commons License 1 napja 0 3 169779

Legkorábban dec. 22., legkésőbb január 5. Pontos darabszám még kérdés, részleges vagy teljes is lehet.

Előzmény: 08-73 (169772)
JOM-413 Creative Commons License 1 napja 0 2 169778

Sok szeretettel ajánlom a Topictársak figyelmébe legújabb írásom, amely az Örs Vezér téri BKK-s viszonyokat mutatja be ez év tavaszáról. Nyomokban itt offtopic trolit is tartalmaz, de talán tehetünk ennyi kivételt: https://buszvonal.blog.hu/2025/12/13/ors_vezer_ter_a_weekenden_tul

Jó olvasást!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!