A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Személy szerint azt sajnálom, hogy ezeknek nincsen akkora "hírértéke" a közvélemény számára, mint az 5 darab offshore céghez köthető bérlős MAN-nek. A 11 PMP+10 SGY nagyobb kár a vállalatnak hosszútávon, mint az az 5 darab bérlős busz.
Volt az elmúlt napokban a téma itt, hogy a mini buszok hogyan bírják a terhelést, abból az aspektusból is, hogy ha a futár/mentő/egyéb bírja akkor a BKV miért nem?
Csak a teljesség igénye nélkül pár szempont amit érdemes figyelembe venni:
- nálunk marha nagy az alapjárati időszak, ami a motornak nagyon rossz (normál szóló kocsinál 50% akár, mininél több is, mert sokat áll), főleg ha terhelve is van ennél a kisebb olajnyomású helyzetnél klímával, egyébbel.
-az utasterhelés is fontos kérdés, azért nem ugyan az, mint papírdobozokat hordani. Most ez nem ilyen morális krupliszsákozás, kifejezetten tömeg szempontból vizsgálandó.
-sokadszor írom le, de az ajtóműködtetés az egy fontos dolog, napi 100-as nagyságrendű nyitás, zárás van, szerintem ezt a próbát se gyártó, de se üzemeltető nem a helyén kezeli, értelemszerűen csak a városi busz gondja..
- és a kisszériás megoldások a városi buszoknál, aminek a nagyrésze persze abból adódik, hogy használt vackokat tudtunk venni, az ebből adódó gondok, amikor a gombos kéziféket hónapokig vadásszuk, hogy a francia merci csodához egyáltalán azonosítsuk, és aztán gyártja e bárki? Az okosabb üzemeltetők az ilyen kocsikból munkásszállításra full fapad, egyféle kivitelt csinálnak, klíma legyen benne meg kényelmes ülés, aztán semmi huncutság, de nem mindig mindenki gondolkodik így...
Igen,de a hajtáslánc,egyéb fődarabok nem kerülnek átalakításra lényegesen.Lehet az omsz-tól nem kérnek így vissza autót,viszont tudom hogy szokásuk.Lényegében egy olcsó hosszútávú tesztlehetőség nekik,minimális költséggel ez a módszer amit leírtam.
Nálunk van a családban exrendőr KAF rendszámú Octavia, egy nagyobb szervizzel meg egy bontott ülésgarnitúrával együtt is a hasonlók ára alatt volt, és megbizható, semmi gond vele.
Azért egy mentőautó közel sem gyorsít-lassít-áll meg annyiszor, mint a "helyijárat"; és pont ez az állandóan ismétlődő ciklus nem tesz jót se a váltónak, se a motornak.
Dehogynem, minden egyes olyan kereszteződésnél ahol nincs elsőbbsége, vagy pirosba kell hajtani. (nem rongyolnak be 70-el a pirosba...)
A márciusi kidobott kocsikat fel lehetne vinni a fotobusba (ha már fent vannak, csak admin jóváhagyásra várnak, akkor nem szóltam). Ezen kívül az NGC-148, NCZ-575, FJX-204 és az itt OFF PRF-934 esetében megemlíteni a fotobuson a pályafutásuk végét jelentő tűzeseteket.