Keresés

Részletes keresés

Dante001 Creative Commons License 2019.02.17 0 5 131593

Mivel az I-shift egy robotizált manuálváltó, ez a megállíptás helyes.

Előzmény: Rózsaszín Bicikli (131591)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.02.17 0 0 131592

Mi baj az I-shifttel?

Előzmény: Rózsaszín Bicikli (131591)
Rózsaszín Bicikli Creative Commons License 2019.02.17 0 1 131591

PHG-648 tegnap:

- amikor megérkezett a megállóba, az ajtók nem nyíltak ki, csak az áramtalanítás segített

- a dízelmotor nem állt le egyszer sem

- rezonál állandóan az egész busz, állóhelyzetben is és akkor is, ha megy

- az I-shift váltó olyan feelinget kölcsönöz, mintha kézi váltós lenne

Fenyőfatalp Creative Commons License 2019.02.17 0 0 131590

(Ez ma úgy igaz, hogy egyiket se.)

Előzmény: Alexander Pistoletov (131479)
berci1919 Creative Commons License 2019.02.17 0 0 131589

*kivétel nélkül lecserélték

berci1919 Creative Commons License 2019.02.17 0 7 131588

Sziasztok!

Napi rendszerességgel utazom a Karsan-okkal a várban, és nem kevés problémát észlelek a relatíve új buszokon. Tisztában vagyok az anyagi lehetőségekkel, és a munkaerővel is, azonban ha az igaz, hogy a buszokat minden nap átvizsgálják, és törekednek utasforgalomhoz méltó módon kiadni, akkor ilyenek nem fordulhatnának elő. Itt elsősorban nem a gépészeti, utasok által csak közvetetten tapasztalható oldalra gondolok, nem tudom, hogy mennyire muzsikálnak jól ezen a téren, de utasok által tapasztalható műszaki, esztétikai problémákból nem kevés lelhető fel. A belső kijelzőkkel eleinte nagyon sok probléma volt, ezeket mára orvosolták, a külső kijezőkkel viszont akadnak még problémák, pl. a fórumra is küldött eset, hogy a viszonylat első számjegyét meg sem jeleníti a kijelző. Szintén már a kezdeteknél probléma akadt a leszállásjelző gombokkal, ezeket a második ajtó mellett kivétel lecserélték minden kocsin (talán a könnyen lepattintható burkolatával volt baj), a lelógó kapaszkodóknak is legalább a felét cserélték már anyagfáradás miatt, illetve a hátsó lépcső műanyag élvédőit is az állomány nagy részében alumíniumra kellett cserélni. Az utastér világításával is szoktak problémák lenni, nincs valami nagy fényereje alapból sem, és ab burkolatát is nagyon sok esetben utólag befúrt-behajtott csavarok fogják. A kapaszkodók rögzítésével is gond lehet, függőleges kapszkodó is volt már az ülésnél lévő rögzítésből kijőve, a fenti függőlegesről lógva, a kerekesszékes platformnál lévő is hiányzott valamelyik autón, de a leggyakoribb, legproblémásabb az ajtókon lévő ívelt kapaszkodó, aminek egyrészt állandóan meglazul a rögzítése (ez látszik a különféle csavarokon, alátéteken is), illetve az anyagfáradás itt is jelen van, a rögzítéshez közel tört/hajlott már el ilyen kapaszkodó, a héten két kocsiban is hiányzott 1-1 az ajtóról, továbbá a lekopott világoskék festék alatt látszó sárga fényezés is egy korábbi cserealkatrész beépítéséről árulkodik. A szélfogókat volt, hogy plexire cserélték, mára viszont visszacserélték őket. Az egyik legnagyobb probléma magukkal az ajtók működésével van. A kezdetekben gyakran fordult elő olyan, hogy az ajtó úgy nyílt vissza minden zárásnál, hogy a közelében senki sem állt, ezt viszont sikerült megoldani észrevételeim szerint. Ugyanígy, már a kezdeti időszakokban be kettek jelölgetve az ajtó csavarjai, azoknak lazulását, állítódását kimutatndó. Feltételezhetően állítódnak is, előfordulnak több centis eltérések, hézagok a két ajtó között. A mozgatásuk sem működik hibátlanul, a fenti sínben vezetett görgőnél a szár bizonyos esetekben beleér a burkolatba, azt kezdi el súrolni, forgácsolni, a görgő munkája helyett. Ezek összességéből pedig az következett be az egyik járművön, hogy az egyik szárny segítség nélkül be se csukódik, ezét mechanikusan bezárták. Emiatt csak az egyik szárny nyílik, az egyébként sem gyors utascserére alkalmas típuson. Ez a nevezetes kocsi több nap elteltével is így vesz részt a forgalomban, az utasok nem túl nagy örömére. További gond még a leszállásjelzés, aminek a visszajelzője van, ahol leragasztásra került, van ahol pedig magától elkezd visszajelezni (nem állt meg a megállóban, pedig visszajelzés volt, jeleztem, megjelent a stop piktogram a beltéri monitoron, következőnél megálltunk). 

 

Nem tudom, hogy mik a belsős tapasztalatok vele, ha jól emlékszem járt hozzájuk alkatrészcsomag, illetve nagyon segítőkész a gyártó is, és nyitott a problémák rendezésére. Ha esetleg valakinek van erről információja, megköszönöm, ha megosztja. Érdekeknének a tapasztalatok az elektromos Modulokkal is, össze lehet őket hasonlítani bizonyos pontokon, azokon is vannak reszelgetések, egyéb utólagos megoldások. 

Villámhetes Creative Commons License 2019.02.16 0 11 131587

Mai nosztalgia:

 

 

Még 435-össel voltam itt jó régen..:)

Villámhetes Creative Commons License 2019.02.16 0 2 131586

Igen,én voltam.

Előzmény: Oli99 (131581)
49-es villamos Creative Commons License 2019.02.16 -1 4 131585

Ide egy mikrobusz is elég lenne. Mehetne ilyen esetekben a 27-re egy mp-s 405-ös kiváltására.

Előzmény: GOLAZ111 (131578)
gepida09 Creative Commons License 2019.02.16 0 12 131584

02.15.   30-ason

08-73 Creative Commons License 2019.02.16 -8 0 131583

251-es?

Előzmény: GOLAZ111 (131578)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2019.02.16 0 0 131582

Ez valóban így van.

Mondjuk ki, a budapesti metróvonalakat kivétel nélkül villamosvonlat pótló céllal tervezték, majd építették meg.

Előzmény: trizs77 (131577)
Oli99 Creative Commons License 2019.02.16 0 8 131581

Ugyanezt a pótlást én is lekaptam! :-D Vagyis majdnem, mert amikor délután láttam, akkor még sima 296-osként ment Békásmegyer felé.


Előzmény: Villámhetes (131576)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.02.16 -2 0 131580

A VB - t mindig kihúzzák a szarból, ezért vannak működő buszaik is. De bizony, amit összevásárolnak, az sokszor siralmas. 

Előzmény: Irisbus (131498)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.02.16 -3 1 131579

Nem lehet, hogy túl nehéz a motor? Mert szerintem nem a legjobb választás. Egyébként egészen jó busz lett belőlük. 

Előzmény: nemeza (131500)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.02.16 -1 5 131578

Sikerült 405 - össel utaznom. A kép csúcsidőben készült. Ennyi utashoz, ide jó a 405. 

trizs77 Creative Commons License 2019.02.16 0 2 131577

Akkoriban a villamos hosszú tavon felszámolandonak számitott, nem volt semmilyen meregdraga infra, annyit foglalkoztak vele hogy epp ne essen le a sinrol a 80 eves favazas kocsi.

 

 

----------------------------------------------

 

Hát nem.

 

Európában valóban több városban felszámolták a városi villamosokat.

 

De !

 

Magyarországon, az elmúlt 70-90 évben sohasem volt olyan cél, elv, határozat, döntés, elképzelés, hogy a hazai városi villamos vasutakat felszámolják.

 

Olyan volt, hogy az egyvágányú, kitérős vonalakat, trolival vagy busszal helyettesítsék.

Olyan is volt, hogy a pár utast szállító kisforgalmú vonalakat megszüntessék.

 

Sőőőt.

Még olyan is volt, hogy ha a nagyforgalmú villamos vonal (pl. Rákóczi út. Üllői út, stb.) alá, még nagyobb kapacitású, METRO-t építenek, akkor a felette járó villamost megszüntetik.

 

De olyan, hogy a villamos hálózatot megszüntessék, olyan nem volt.

 

 

 

 

 

Villámhetes Creative Commons License 2019.02.16 0 11 131576

 

Brutál dugó volt a sittes miatt...

attah Creative Commons License 2019.02.15 0 0 131575

Március 12-13.

Előzmény: lautnermark (129754)
49-es villamos Creative Commons License 2019.02.15 0 1 131574

Közben megjelent a 3. Van Hool busz is a winmenetrendben. Ha január végével még nem is, de várható, hogy február végével elkészül pár darab?

Il Leone Creative Commons License 2019.02.15 -1 1 131573

OFF

Metróépítés nulláról = a közlekedési hálózat fejlesztése

villamosvonal felújítás = karbantartás

autóbusz beszerzés = eszközpótlás

 

ON

Előzmény: Fradista Utazó (131571)
Il Leone Creative Commons License 2019.02.15 0 8 131572

Nincsen semmilyen párhuzam.

 

Amikor rogyásig volt pénz a KözOP-ban, és alig tudták elkölten valamire és ez már a 4-es metró után volt, akkor csak a magyar hülyeség miatt nem lehetett buszt venni abból a pénzből, szóval ne csinálj úgy, mintha azon a 450 milliárd forinton kívül semmilyen forrás nem állt volna rendelkezésre pl. arra, hogy az akkor közel 1500 db-os autóbusz állományt tokkal vonóval lecseréljék.

 

Nem akarták, nem nem tudták, mert nem volt rá pénz, és ne lett volna rá lehetőség, hanem elkúrták, nem kicsit, hanem nagyon.

 

Ne csinálj úgy, mintha nem lett volna forrás arra, hogy az 1-es és a 3-as villamosvonalakat felújításák, az 1-es meghosszabbítsák kétszer is, vagy a Fehárvári utat, a Bartók Béla utat ne csinálták volna meg, vagy ne építettek volna egy teljesen új Budafoki kocsiszínt, meg ne vettek volna új villamosokat.

 

OFF

 

A 4-es metrós okfejtéseid egy az egyben olyanok, mint a politikusok megnyilvánulásai, hogy a Demszky, meg a Hagyó, könyörgöm mikor voltak ők? Ezelőtt 10 évvel? Ugyanez igaz az országos politikára, amikor a szocialista kormányzás elmúlt nyolc évére mutogatnak, csak az a baj, hogy azóta is eltelt már 10-11 év.

 

ON

Előzmény: Humarci (131569)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.02.15 -3 3 131571

Aki azt gondolja, hogy a metró és a villamosvonalak felújítása közt bármilyen összefüggés van, az buta. 

Előzmény: Humarci (131565)
Humarci Creative Commons License 2019.02.15 -2 0 131570

felhívnám a figyelmet másik mondatra is... teljes budapesti villamoshálózat felújítása nulláról

nem írtam sehol a buszok maradnak csak helyén

 

de úgy írod, mintha ma nem járna buszcsorda, csak épp nem 7/7A és 7E/173E jelzéssel hanem 133E és 8E a fő gerinc

Előzmény: norbee601 (131567)
Humarci Creative Commons License 2019.02.15 -1 0 131569

jár a 85-s család, kicsit utaslemaradós, lerobbanós a járműpark de egész jó számokat hoz

jó ez így ahogy van...

 

érzed a párhuzamot?

Előzmény: Il Leone (131566)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.02.15 0 0 131568

Ebben a táblázatban hol kerül figyelembe vételre, hogy mennyi egy busz és egy villamos élettartama?

Előzmény: Itoérambolafoci (131558)
norbee601 Creative Commons License 2019.02.15 0 3 131567
Tényleg rohadt jó lenne a 4-es metró helyett az óránként irányonként 50 7-es busz.
Előzmény: Humarci (131565)
Il Leone Creative Commons License 2019.02.15 -2 8 131566

OFF

 

Bocs, de már rohadtul unalmas az összes 4-es metrós hozzászólásod.

 

Megépült, elkészült, évek óta üzemel, a felszínről mégiscsak átcsábított kb. 200.000 utazást, és tekintve azt, hogy egyik vége sincs valami közel a városhatárhoz, tehát kvázi egy belvárosi metróról beszélünk, egész jó szám az a 200.000.

 

ON

Előzmény: Humarci (131565)
Humarci Creative Commons License 2019.02.15 -1 0 131565

Ha pl a hót felesleges külső bécsi úti villamos helyett vennének új buszt? Ehhez mit szólnál?

A szétrabolt M4 pénzéből az összes budapesti villamosvonalat fel lehetett volna újítani 0ról.

A szerelvények árából villamos/troli/busz problémáit mind meg lehetett volna oldani.

És akkor meglenne még a fonódó pénze is, vagy lett volna ez a torzó rossz vonalvezetés helytelen megállókiosztású M4 helyett M5 az 100x többet ért volna. 

Előzmény: gorcher (131506)
gorcher Creative Commons License 2019.02.15 -1 1 131564
A tény az, hogy olcsóbban lehetett rajta utazni. Te ezt valószínűleg személyes tapasztalatból is tudod.

Kiépíteni persze, hogy drága. De egyszerre több utast tud elvinni és a pálya valamint a kocsik hosszabb élettartamra vannak tervezve. Hogy ebben mi a nehéz...
Előzmény: trizs77 (131559)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!