A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Napi rendszerességgel utazom a Karsan-okkal a várban, és nem kevés problémát észlelek a relatíve új buszokon. Tisztában vagyok az anyagi lehetőségekkel, és a munkaerővel is, azonban ha az igaz, hogy a buszokat minden nap átvizsgálják, és törekednek utasforgalomhoz méltó módon kiadni, akkor ilyenek nem fordulhatnának elő. Itt elsősorban nem a gépészeti, utasok által csak közvetetten tapasztalható oldalra gondolok, nem tudom, hogy mennyire muzsikálnak jól ezen a téren, de utasok által tapasztalható műszaki, esztétikai problémákból nem kevés lelhető fel. A belső kijelzőkkel eleinte nagyon sok probléma volt, ezeket mára orvosolták, a külső kijezőkkel viszont akadnak még problémák, pl. a fórumra is küldött eset, hogy a viszonylat első számjegyét meg sem jeleníti a kijelző. Szintén már a kezdeteknél probléma akadt a leszállásjelző gombokkal, ezeket a második ajtó mellett kivétel lecserélték minden kocsin (talán a könnyen lepattintható burkolatával volt baj), a lelógó kapaszkodóknak is legalább a felét cserélték már anyagfáradás miatt, illetve a hátsó lépcső műanyag élvédőit is az állomány nagy részében alumíniumra kellett cserélni. Az utastér világításával is szoktak problémák lenni, nincs valami nagy fényereje alapból sem, és ab burkolatát is nagyon sok esetben utólag befúrt-behajtott csavarok fogják. A kapaszkodók rögzítésével is gond lehet, függőleges kapszkodó is volt már az ülésnél lévő rögzítésből kijőve, a fenti függőlegesről lógva, a kerekesszékes platformnál lévő is hiányzott valamelyik autón, de a leggyakoribb, legproblémásabb az ajtókon lévő ívelt kapaszkodó, aminek egyrészt állandóan meglazul a rögzítése (ez látszik a különféle csavarokon, alátéteken is), illetve az anyagfáradás itt is jelen van, a rögzítéshez közel tört/hajlott már el ilyen kapaszkodó, a héten két kocsiban is hiányzott 1-1 az ajtóról, továbbá a lekopott világoskék festék alatt látszó sárga fényezés is egy korábbi cserealkatrész beépítéséről árulkodik. A szélfogókat volt, hogy plexire cserélték, mára viszont visszacserélték őket. Az egyik legnagyobb probléma magukkal az ajtók működésével van. A kezdetekben gyakran fordult elő olyan, hogy az ajtó úgy nyílt vissza minden zárásnál, hogy a közelében senki sem állt, ezt viszont sikerült megoldani észrevételeim szerint. Ugyanígy, már a kezdeti időszakokban be kettek jelölgetve az ajtó csavarjai, azoknak lazulását, állítódását kimutatndó. Feltételezhetően állítódnak is, előfordulnak több centis eltérések, hézagok a két ajtó között. A mozgatásuk sem működik hibátlanul, a fenti sínben vezetett görgőnél a szár bizonyos esetekben beleér a burkolatba, azt kezdi el súrolni, forgácsolni, a görgő munkája helyett. Ezek összességéből pedig az következett be az egyik járművön, hogy az egyik szárny segítség nélkül be se csukódik, ezét mechanikusan bezárták. Emiatt csak az egyik szárny nyílik, az egyébként sem gyors utascserére alkalmas típuson. Ez a nevezetes kocsi több nap elteltével is így vesz részt a forgalomban, az utasok nem túl nagy örömére. További gond még a leszállásjelzés, aminek a visszajelzője van, ahol leragasztásra került, van ahol pedig magától elkezd visszajelezni (nem állt meg a megállóban, pedig visszajelzés volt, jeleztem, megjelent a stop piktogram a beltéri monitoron, következőnél megálltunk).
Nem tudom, hogy mik a belsős tapasztalatok vele, ha jól emlékszem járt hozzájuk alkatrészcsomag, illetve nagyon segítőkész a gyártó is, és nyitott a problémák rendezésére. Ha esetleg valakinek van erről információja, megköszönöm, ha megosztja. Érdekeknének a tapasztalatok az elektromos Modulokkal is, össze lehet őket hasonlítani bizonyos pontokon, azokon is vannak reszelgetések, egyéb utólagos megoldások.
Akkoriban a villamos hosszú tavon felszámolandonak számitott, nem volt semmilyen meregdraga infra, annyit foglalkoztak vele hogy epp ne essen le a sinrol a 80 eves favazas kocsi.
----------------------------------------------
Hát nem.
Európában valóban több városban felszámolták a városi villamosokat.
De !
Magyarországon, az elmúlt 70-90 évben sohasem volt olyan cél, elv, határozat, döntés, elképzelés, hogy a hazai városi villamos vasutakat felszámolják.
Olyan volt, hogy az egyvágányú, kitérős vonalakat, trolival vagy busszal helyettesítsék.
Olyan is volt, hogy a pár utast szállító kisforgalmú vonalakat megszüntessék.
Sőőőt.
Még olyan is volt, hogy ha a nagyforgalmú villamos vonal (pl. Rákóczi út. Üllői út, stb.) alá, még nagyobb kapacitású, METRO-t építenek, akkor a felette járó villamost megszüntetik.
De olyan, hogy a villamos hálózatot megszüntessék, olyan nem volt.
Amikor rogyásig volt pénz a KözOP-ban, és alig tudták elkölten valamire és ez már a 4-es metró után volt, akkor csak a magyar hülyeség miatt nem lehetett buszt venni abból a pénzből, szóval ne csinálj úgy, mintha azon a 450 milliárd forinton kívül semmilyen forrás nem állt volna rendelkezésre pl. arra, hogy az akkor közel 1500 db-os autóbusz állományt tokkal vonóval lecseréljék.
Nem akarták, nem nem tudták, mert nem volt rá pénz, és ne lett volna rá lehetőség, hanem elkúrták, nem kicsit, hanem nagyon.
Ne csinálj úgy, mintha nem lett volna forrás arra, hogy az 1-es és a 3-as villamosvonalakat felújításák, az 1-es meghosszabbítsák kétszer is, vagy a Fehárvári utat, a Bartók Béla utat ne csinálták volna meg, vagy ne építettek volna egy teljesen új Budafoki kocsiszínt, meg ne vettek volna új villamosokat.
OFF
A 4-es metrós okfejtéseid egy az egyben olyanok, mint a politikusok megnyilvánulásai, hogy a Demszky, meg a Hagyó, könyörgöm mikor voltak ők? Ezelőtt 10 évvel? Ugyanez igaz az országos politikára, amikor a szocialista kormányzás elmúlt nyolc évére mutogatnak, csak az a baj, hogy azóta is eltelt már 10-11 év.
Bocs, de már rohadtul unalmas az összes 4-es metrós hozzászólásod.
Megépült, elkészült, évek óta üzemel, a felszínről mégiscsak átcsábított kb. 200.000 utazást, és tekintve azt, hogy egyik vége sincs valami közel a városhatárhoz, tehát kvázi egy belvárosi metróról beszélünk, egész jó szám az a 200.000.
Ha pl a hót felesleges külső bécsi úti villamos helyett vennének új buszt? Ehhez mit szólnál?
A szétrabolt M4 pénzéből az összes budapesti villamosvonalat fel lehetett volna újítani 0ról.
A szerelvények árából villamos/troli/busz problémáit mind meg lehetett volna oldani.
És akkor meglenne még a fonódó pénze is, vagy lett volna ez a torzó rossz vonalvezetés helytelen megállókiosztású M4 helyett M5 az 100x többet ért volna.
A tény az, hogy olcsóbban lehetett rajta utazni. Te ezt valószínűleg személyes tapasztalatból is tudod.
Kiépíteni persze, hogy drága. De egyszerre több utast tud elvinni és a pálya valamint a kocsik hosszabb élettartamra vannak tervezve. Hogy ebben mi a nehéz...