A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Azért a 260-asaink között jó ideje nem a jók között volt, főleg esztétikailag. Kevés 200-ast utálok igazán, de ennek örülök, hogy többet nem kell vele menni (egyedül a hídhangja tetszett). Mondjuk a többieknek is már erősen meg vannak számlálva a napjaik a 40-es családon... :( Apropó: mi lesz velük, miután itt megtörténik a hatalomátvétel? 14-es családra mennek?
Óóó, jó kis 12-89, törzs piros 40-es kocsi volt, amióta az eszemet tudom... :) A fanatizmus szól belőlem, de szerintem az nem annyira kapitálisan szar kocsi, mint mondjuk egy 10-23...:)
A felüljárópótló beindításával egyidejűleg a 17gy buszok útvonala a Belváros felé módosult: a Gyömrői út északi pályáján közlekedtek. A 17,80-as autóbuszok továbbra is (1978 novemberéig) mindkét irányban a déli útpályán közlekedtek.
A felüljárópótló rövid története (megállókra nem térek ki):
1977.05.16. Beindítás - a linkelt FSZU szerinti útvonalon
1977.10.03. Közlekedése a déli útpályán végzett munkálatok miatt szünetel. A 17,17gy,80-as autóbuszok ideiglenesen mindkét irányban az északi útpályán közlekednek
1977.12.01. Ismét üzembehelyezik változatlan paraméterekkel
1977.12.20. A Kőhídról balra kanyarodás helyett a Csévéző utcában kiépített forduló használatával kanyarodnak rá az északi útpályájára.
1978.11.23. A Gyömrői út északi és déli útpályája ekkor lesz egyirányú. A 17,80-as is ekkortól használja befelé az északi útpályát. A Felüljárópótló útvonala megváltozik. Gyömrői út északi pályáján a Felsőcsatári útig változatlan, majd tovább az északi útpályán a Hangár utcáig, ott ráfordulás a déli útpályára.
1979.09.23 üzemzárással megszűnik. A Szarvas Csárda téren felszabaduló végállomási helyre kihozzák a 82-es járatot.
Az útvonal szerepel a belinkelt íráshoz tartozó FSZU-ban, odafelé a Gyömrői északi, vissza a déli oldalán járt a busz. 25 év távlatából nehéz megmondani, mi volt a beindítást kiváltó ok, valószínűleg helyi, tanácsi nyomásra történt.
Feljegyzéseimben csak rövid utalások vannak az ebben az időszakban történt változásokra az FSZU-k megjelölésével, de sajnos maguk az utasítások már nem állnak rendelkezésemre.
A felüljárópótló busz 77-től járt az északi oldalon, de a 17-es és 80-as autóbusznál csak 2008. novemberi dátummal szerepel az "Útvonal, mh. módosítás - Gyömrői út északi oldal" bejegyzés (a pótlónál erre a dátumra csak annyit írtam föl, hogy "Útvonal módosítás - Gyömrői út", de hogy pontosan mi és hogyan...?). Elképzelhető, hogy jó ideig csak a pótló használta az északi oldalt? Erre pontos választ már nem nagyon kapunk.
Hát, halljak meg még mindig nem értem, pedig minden nap erre járok. :-)
az akkor még hiányzó, később megépült gyalogos felüljárót pótolta
De miért csak a Csévéző útnál lévő aluljáró betömés/felüljáró építéskor közlekedett? Hiszen ez a probléma előtte is fennállt, sőt a kettő hely jó egy kilométerre van egymástól, így közük se volt egymáshoz.
A bentről 17-es, piros 17-essel érkező utasok szállhattak át a Kőhídnál, ha a túlsó oldalra akartak eljutni.
De miért nem a Felsőcsatárinál szálltak le és mentek át a gyorsforgalmi felett?
Félre ne értsd, nem kötekszem, csak nem értem a helyzetet. Az útvonalat le tudnád írni pontosan?
Genfi Volvo: Nem e lehetne megoldani hogy azt az egy szem kocsit ami olyan 1.30 körül ér be Pestszentimrére a 950-es vonalon levegyék onnan.
Már többször volt vele élményem hogy 15-20 perces késést produkál egy olyan vonalon ahol 30 perc a követés,(volt olyan hogy a 15 perccel mögötte jövő 914-es is leelőzte) nem is értem hogy Budapest legforgalmasabb vonalán ahol már az is öröm ha egyáltalán felfér az ember a buszra mit keres egy Genfi kocsi.
Ez a busz igazából az akkor még hiányzó, később megépült gyalogos felüljárót pótolta, tényleg csak pótcselekvésként, mert alig használták. A bentről 17-es, piros 17-essel érkező utasok szállhattak át a Kőhídnál, ha a túlsó oldalra akartak eljutni.
Amíg a buszok csak az egyik oldalt használták (mert a másik oldal még földút volt!), addig a Gyömrőitől északra lakók simán csak átdobták magukat a korláton és átkeltek a gyorsforgalmin. Volt olyan halálos baleset, hogy este az illető elnézte a megállót, és mikor átvetette magát a korláton, több métert zuhant, mert ott nem szintben volt az úttest, hanem az aluljárós rész volt.
A Kőhídnál a felüljáró építése alatt is volt forgalom, mert nem emlékszem rá, hogy 17-est, 98-ast elterelték volna innen, és ugye valahogy a felüljárópótló is átjutott a kereszteződésen.
Egy érdekesség: a Kőhídnál a Csévézőtől befelé pár méterrel működött a Fekete Gyöngyszem nevű kocsma, ami tudomásom szerint a legendás Vasas focista, Farkas Jancsi gebinje volt.