A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Augusztus 31-vel törlik őket az állományból, lekerül róluk a rendszám, onnantól kezdve nem mehetnek ki az utcára. Kivéve persze, ha visszaveszik őket az állományba, de az egy hosszú procedúra, és a tendencia sem afelé mutat. :) :/
01-41 a 133-as törzs kocsija volt a Helénkével, és a KPX-922-vel. :( jó kocsi volt szerettem. A 18-12-t a 233E-n szerettem nagyon. :( hétvégén kint lesznek még ezek? esetleg még szept 1 és 5 között?
Ha igaz, amit a szomszéd topicban írtak, akkor eredményt hirdettek a dízel midis tederen. A Karsan nyert. Szóval mindannyiunk nagy bánatára hamarosan búcsúzhatunk az Ikarus 405-ösöktől. Engem még az sem lepne meg, ha 1 db-ot se tennének félre belőlük nosztalgiacélokra. :)
Az MCA-VH közül 2-4 db -ot most éppen 182/184 es vonalakra helyeztek át,vajon mely vonalon lesznek Dél-pest teljes gázosítása után?
Nem tudom miért de lassan VH fan leszek,imádni való buszok ezek számomra,nem kis élmény volt Genovába pár hete magas padlós (már ez is ritkaság,észak-olasz városban magas padlós busz) szóló VH buszon utazni,ránézésre olyan 15-20 évesek lehetek.
Január 1-jével fel fognak szabadulni Bécsben a Dr. Richard által Ottakringben üzemeletett kétajtós, kiváló állapotú Citarók. Óbudára kitűnőek lennének.
VH vitához: Az MCA-k tűzoltásra lettek beszerezve, és jelenlege sehogy se illeszkednek a budapesti viszonyokhoz (például hiányolom a külső ajtónyitót.) Ezek esetében ráadásul a klasszikus fényezés még "nagypapásabbá" teszi, az amúgy se szép buszokat (remélem egy felújítás /és átfestés/ is utoléri majd őket), amúgy nagyon jól el lett találva mely vonalakra ideálisak, szóval olyan nagy gond talán nincs ezzel. Hosszú távon az üzemeltetésük ugyankkor nem biztos, hgoy megéri, mivel a 13 db az meglehetősen alacsony szám egy adott típusból.
A LOV rendszámú kocsikról pedig csak jót tudok mondani, eltekintve a dupla üléssorokról, amik bizonyos vonalak esetén nagyon zsúfoltság érzetet keltenek, PL:23, ezt az new300-as kocsiknál ha jól látszott a publikált képeken, lényegesen jobb üléselrendezéssel alkották meg :). A LOV-ok esetén további előny, az egyszerű húzócsuklós szerkezet és az amúgy erős motor (érzésre erősebb, mint a 2004 és 2006 között beszerzett volvóké) :) Friss nyálkás havon utaztam ilyenen hajtott kerék felett ülve és messze ez volt a legstabilabban közlekedő kocsi az akkori AP-k közül :)
HA jól értettem visszaolvasva a hosszú távú terv 100 + 49 IK2xx megtartása (gondolom csuklós+szóló), hát nem repesek az örömtől ennek a hírnek hallatán, de valószínűleg üzemeltetési/gazdaságossági szempontból lehet jó megoldás. (Az mondjuk érdekelne, hogy miért akarnának megtartani bármennyit is belőlük?)
Bár én az elvakultabb 200-as fanok közé tartozom, mégsem tudok egyetérteni. Sajnos a szomorú igazság az, hogy NyEu tíz év körüli levedlett fosai igenis magasabb komfortfokozatot kínálnak a mai utazóközönségnek, mint a 200asok. A felújítottak hiába tisztábbak, rendezettebbek, sajnos nagyon sok idős ember már csak nehezen tudja megmászni a lépcsőket, nekik jelentenek ezek elsődleges könnyebbséget, nem pedig a kerekesszékeseknek, akikkel elenyésző arányban találkoztam eddig buszon. Függetlenül attól, hogy a 200-as egy kiforrott, jó konstrukció, eljárt felettük az idő, ezt sajnos be kell látnunk. Aki meg annyira beleszerelmesedett, és megteheti, simán vehet még a BKV-tól, ha megint lesznek megvételre felkínált darabok :)
Minden tiszteletem a tiéd, amennyit te teszel a buszágazatért... de ezek a VH-kat én nem érzem fejlődésnek. Még a gázost sem igazán. És nem, nem vagy elvakult IK200 rajongó.