A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Én azt hallottam, hogy 2016-tól már nem akar ilyeneket Budapest helyi közlekedésében látni. No kíváncsi leszek, mindenesetre elfogultságomból fakadóan is remélem, hogy legalább a ex.gyros flotta túl éli a 435-ösök nagy javát.
Nem teljesen értek veled egyet! Az a baj,hogy nálunk az a szokás,hogy az új járműveket halálra hajtjuk. Pár év alatt úgy néznek ki, mint ha tíz évesek lennének. Este és éjjel kimondottan jó az ócska sz@r. (a sok hülye gyerek miatt) Jelenleg nem állunk úgy , hogy a karbantartás megfelelően működjön.(pénz, anyag stb.) Éppen ezért szerintem óvatosan kellene bánni az új dolgokkal.
Én remélem, hogy innentől egyetlen fillért sem költenek a 400-asokra,
Jövőre az újabb használt kocsik forgalomba állásával el is búcsúzunk a 400-asoktól.
Megtörténnek a logikus típusösszevonások, ide értve a Volvókat is.
------------------
Jó lenne de nem így lesz.
Sajnos még költeni kell a 412-re is, a 415-re is és a kevésbé romos (bár eléggé elhasználódott) 435-re is.
Jövőre, hogy mind kikerüljön Waberersnek vagy valaki másnak meg kell nyernie egy nagyobb kiszervezési tendert.
(tényleg hogyan áll az most ? már alig tudom követni a sok tender között, hogy épp melyiket írják ki újra? melyiket támadják meg? melyiket vonják vissza?)
A típus összevonásokat viszont lehetne gyorsítani.
Én remélem, hogy innentől egyetlen fillért sem költenek a 400-asokra, és jövőre az újabb használt kocsik forgalomba állásával el is búcsúzunk a 400-asoktól, és megtörténnek a logikus típusösszevonások, ide értve a Volvókat is.
A legolcsóbban 260/280-assal lehet kiadni a csúcsidei sűrítő számokat (ahogy a tervezett metró és villamospótlásokat is), az alacsony padlósok pedig teljes üzemidőben nagyobb időbeli és térbeli akadálymentes lefedettséget tudnak adni (különösen hétvégi és ünnepnapokon).
Elég "furán néz ki", mikor az alvállalkozó AP-s kocsija teper már este 6-kor garázsba, a szakadék rossz fűtésű automata ajtó nélküli 415-ösök meg éjfélig rohangálnak és állnak összes nyitott ajtóval télen is a végállomáson.
Ha lenne elég pénz (gondolom nincs) biztosan megcsináltatnák hasonló jóra a többi 280/260-t is.
Hidd el Lacus pontosan tudja, hogy sokkal több hasznot hoz(na) neki ha megcsináltathatná a még működő 260/280 állományt mint ha a 400-as állományra költ.
-----------------
Vannak kényszerek.
Egy vezető nem gondolati anachista.
Neki nem a szíve, hanem az esze után kell vezetni, a számára (mások által) felhúzott korlátok között.
Pár hónapon belül belép újabb 25 gyári új csuklós (T-J) ami megint tovább csökkenti a még életben tartandó Ik-280 állományt.
A további kiszervezések (ha lesz ??) szintén nem az Ik-260/280 továbbélését.
Mondom ezt én, aki meg van győződve arról, hogy üzemeltetési és forgalmi szempontból az Ik-260/280 páros, a budapesti autóbuszközlekedés 100 éves történelmének aranykorát hozta el s tartotta fenn évtizedekig.
----------------------
Az ik-280 még meglévő állományból a szükségesnél hosszabb, egyelőre nem tervezett túlélést az biztosíthatja ha T.úr nyer három hét múlva és valóban neki áll a 3-as metro át- illetve újjá építésének, akkor ugyanis metropótlásra 50-100 db csuklós kell még évekig.
Tehát azt mondod, hogy a 100 éves évfordulóra rendbe rakandó három kocsival ne is foglalkozzanak, amíg az 239db 280-as 244db 260-as, (illetve 156db 435-ös és 75db 415-ös) tiptop állapotba nem kerül. tapzsvihar! 3, azza három buszra simán jut idő-pénz-jómunkásember márciusig, úgy, hogy mellette karbantartást, javítás, "buszgyártást" is tudnak végezni.
FKU-924 @ TP70. Korom fekete karterszagú kipufogó füsstel borítja be pillanatnyilag az egész belvárost. Remek látvány fanatikus szemmel, ámbár többi egyéb szempomtból azonnal garázsba való.