A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A P betű az előre tervezett pótlás jele függetlenül attól, hogy gördeszkát, metrót vagy villamost pótol. Ezt kéne már megoldani.
A központi tartalékra jól működő kijelző kell és nem matrica vagy tábla.
Kb. 2015. májusig minden hétvégén Volánbusz lesz a 104-esen, csak a decemberi bevásárló időszakban csuklós kocsikkal. És még a 139-esen lesz hétvégén Volán, a 138-ason pedig munkanapokon délután a V8500-as kocsik helyett, a váltástól.
Ez pláne abba a koncepcióba illik bele, hogy nem a jármű színét, hosszát vagy egyéb más jellemzőjét kell nézni hanem csak a számot és a végállomást az elején.
Attól, hogy vannak nagyobb, nehezebben orvosolható problémák még vagy nem kell kisebbeket gyártani, vagy hagyni továbbra is fennállni azzal a címszóval, hogy "ez a legnagyobb gondod".
Egy váltócsere vagy motorfelújítás az azért pár munkaóra és anyagi ráfordítást is igényel. Ezzel szemben ha nem kerül ki a "P"-t az nem kerül semmibe, ha pedig leszedik az is csak minimális energia és nulla anyagi.
Ugyanúgy zavar ha beázik a busz vagy télen nincs fűtés de az azért picit más kérdés és nehezebb orvosolni is.
277-esen egy 435-ös jött pótolni, a P tábla ki volt rakva. Az utasok nézték, furcsálták hogy szóló helyett csuklós jön.
A megállóban sokan álltak. Nem értették a helyzetet. Az egyik várakozó mondta a másiknak, hogy ott van a sárga tábla, biztos azért van "hosszú" (értsd: csuklós), mert lerobbant a "kicsi" (értsd: szóló).
Szóval, volt ilyen is.
Ettől függetlenül lehet hogy felesleges, de azt gondolom hogy egy P táblánál sokkal nagyobb problémák is léteznek..
Jól értelek, azt akarod ezzel jelezni, hogy, ha nem jut pénz a buszok megfelelő karbantartására, akkor abból logikusan következik, hogy a buszvezetők elkezdhetik félretájékoztatni az utasokat? Furcsak egy gondolkodás...
A központi tartalékokat eredetileg azért hozták létre, hogy ha operatív (előre nem tervezett, metró, hév, villamos, troli stb. )pótlásra kerül sor, legyen mit "bevetni"/odaküldeni. Ilyenkor pedig a táblának igenis van létjogosultsága.
Az, hogy a központi tartalék buszt is pótol, az más dolog.
De, kérdezem: Komolyan ez a legnagyobb probléma? Tényleg?
Az hogy egyes kocsikban nincs fűtés, szarrá ült, mocskos ülések vannak, és alapjáraton olyan rezonanciát produkálnak hogy már-már elviselhetetlen utazási körülmény jön létre az említésre se méltó, ugye?
Van egy határpont, aminek az elérése után az utas nem jogosult a tájékoztatásra.
Késik a busz, a FUTÁR kiírja, hogy forgalmi ok. Ez rendben. De aztán az, hogy megírd, hogy a Hegyalja út lámpájának a meghibásodása miatt késik, az már hogyismondjam, túlmutat ezen a körön.
Tehát nem. FŐLEG a szabványtalan P betűvel nem jelzünk semmit az utasnak. Ha anyázik, lehet gyalogolni, hagyja a járművezetőt dolgozni.
Miért, és az összezavarása nélkül nem lehet neki elmondani, hogy pótlás van és azért késett? Hogy azért megy lassan, mert nem ismeri a vonalat? A normálisabbja úgy se fog nekirontani a sofőrnek, a hülyébbjét meg nem egy műanyag tábla fogja meggyőzni. A maradék viszont sikítófrászt kap attól, hogy milyen pótlás, mi merre mennyi.
Egyáltalán a többség érzékeli, hogy nem időben jött a busz?
Az átlagutast baromira nem érdekli, hogy a F/22-es forgalmira rendesen beosztott busz helyett valamelyik tartalék jött. Ha az van ráírva, amelyik buszra ő vár, akkor neki tökmindegy min utazik, főleg úgy, hogy egy vonalon jár 2-3 típus legalább.
Ellenben az átlagutas vérmérsékletétől függően kisebb-közepes-nagyobb pánikba tud esni a pótlás, terelés, stb. szavak láttán és hallatán, különösen ha ismeretlen helyen jár.