A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ha már előkerült a jogosítvány-téma: igaz az, hogy a BKV-nál végzettek csak automata váltós buszt vezethetnek, mert ez a korlátozás bekerül a jogosítványba? Ez azt jelenti, hogy aki el akarja hagyni a céget (és mondjuk maszekhez áll), akkor annak újra kell vizsgáznia?
Másrészt: a BKV-s oktatáson ugye van lehetőség levezetni a kötelező óraszámot? Az én buszos oktatatóm nem engedte, hogy tizenvalahánynál több órát vegyek ("az árban csak ennyi van benne"), elzavart vizsgázni. Azért szerintem ez gáz, de szeretném felmérni, hogy mennyire általános.
Ha már matricázás: tudom, utolsó utáni fontosságú probléma, de nem lehetne fellépni valahogy a folytonos BKK matrica kapirgálás ellen, vagy legalább pótolni a hiányzó matricákat? Gyönyörűek a frissen fényezett volvók, itt-ott kikapart, félig leszaggatott BKK matricával az elejükön, a "BKK szolgája", vagy csak szimplán "A szolgáltatója" feliratok oldalt pedig már szinte minden BKV-s skyblue kocsin megtalálhatóak. Lehet a BKK-t szeretni, nem szeretni, én sem feltétlen értek egyet a töménytelen mennyiségű matrica szükségességével, de ha egyszer ez van, akkor illene odafigyelni, hogy legalább a világoskék kocsik tényleg egy egységes arculatot mutassanak. Az OFF szolgáltatóknál nem okoz gondot a balesetek után a matricák pótlása, én azt gondolom, itt sem lenne megterhelő.
Ami a másik, kifejezetten PKD-kon megfigyelhető jelenség, az a belső leszállásjelző matricák kopása. Teljesen érthető, mert a kapaszkodókra vannak ragasztva, de az első három kocsin már most nagyon igénytelenül le vannak szakadva, ki vannak kopva ezek a matricák. A C2-eseken ezt úgy oldották meg, hogy egy átlátszó ragasztóréteggel körbetekerték őket, és azóta is bírják a strapát. Szintén az 1-es PKD-n (de nagyon sok használt kocsin is) láttam, hogy már elkezdett feljönni a karcvédő fóliák vége. Ezzel nem tudtok valamit kezdeni? A C2-eseken ilyen problémával még nem találkoztam, nem tudom, a VT-nél hogy csinálják. Mindezt nem kritikaként írtam, tudom, hogy ezer fontosabb dolog van, csak jó lenne, ha a most még igényes új/felújított/lefényezett buszok sokáig azok is maradnának, és nem jutnának a C1-esek vagy a kisvolvók sorsára.
Megerősítem, természestesen mind a 18 levizsgázik december végéig. Logikailag ez nem jelenti azt, hogy azonnal mind utast is fog szállítani (Futár beszerelés, matricázás, és még sok apróság ami nem vizsgafeltétel, így útólag installálható).
Forgalomba kell helyezni (vizsga), igaz? Ez nem jelenti azt, hogy forgalomba ki is kéne rögtön adni. Gondolom a kijelzőkre, FUTÁR vezérlőkre kell időnként várni. (selejtezett kocsikból kerülnek ki gondolom)
Nem úgy volt hogy december 31ig forgalomba kell állnia az utolsónak is? Elvileg az utolsó kocsiszekrénynek tegnapelőtt kellett megérkeznie vagy jövő hét hétfőn kell majd neki, nem emlékszem pontosan és nincs elöttem a listám.
Én a "semmi" és a B között éreztem nagy különbséget, aztán némi gyakorlattal a C csont nélkül ment, a C+E is (bár idő hiányában jelenleg a rutinvizsgánál megálltam), és a buszvezetésben se találtam semmi ördöngősséket (igaz, ezt eddig még csak "swarzban", magánterületen csináltam, csak az íze kedvéért :))
Én full 0 kilométerrel csináltam meg a B-ét, majd C és E-t, ezután egyből a D-ét és mentem buszvezetőnek. Az adott kategóriáknak megfelelő járműveket kizárólag a forgalmi vizsga előtt vezettem. Kivéve a D-ét, mert utána buszvezető lettem. 0 kilométerrel. A mai napig problémát okoz, ha egy jármű kicsi (értsd átlagos szgk.)
Bizony van ilyen én vagyok az elő példa,megvolt a B,aztán szó szerint 0km vezetés után mentem C-re,majd 0 km személy és teherautó vezetés után már a buszban rémisztgettem a tanpálya gyanútlan kezdőit,de az oktató bácsi rábeszélt hogy ezt a buszt most még nem kéne csinálni.Aztán teljesen másfelé sodort az élet. De sose fogom elfelejteni hogy amíg egy személy és teherautó között minimális volt a különbség,addig a teherből átülni egy buszba óriási ugrás volt,teljesen más világ volt egy busz,sokkal nehezebb volt.
Amire gondolsz az a "100 órás oktatás" volt, hogy egyszerre volt a C és a D kategória, de akkor volt busz is elég, meg oktató is, és rengeteget autóztatták az ilyeneket, hogy érezzék, megtanulják hol a széle stb.
A vizsgadíjakat a kategóriához a tanulóknak kellett fizetni, 34 ezer körül volt bukás nélkül. De egy forgalmi vizsga 18.500Ft, és a legtöbben mindig ott buknak, illetve az elméleti GKI-n. A tanfolyam költségét és a GKI-t állta a cég.
Igen, rutinon kötelező feladat, de láttad a Hofherrben ez hogy néz ki? Van a 11-12 méteres busz, van hozzá 15 méter (Kresz miatt ugye), hogy 1,5-2 méter mélyre berakd a buszt és elég ha az első ajtó van a járdánál, vagyis rutinon végig azt gyakoroltatják, hogy lehet ferde a busz. Ilyen mély és hegyes öblöt talán csak Gazdagréten láttam, máshol egész kellemesek és hosszúak.
A BKV-nál az oktatók jó része elmondja (mást is többször ha kell, folyamatosan), hogy lépésben inkább, járdázás kizárt (az bukta), és apró kormánymozdulatok, akkor párhuzamos lesz és a tükröt se viszi el a megállótábla (érintés is bukta). Aztán a tanuló vagy megtanulja, vagy nem. Van aki fogékony, és hamar tanul, jól csinálja, és van aki hiába kamionozott, mindig ugyanazokat hibázza (padka, tükör, durva fék, irányjelző használat stb.).
Aláírom, hogy zavaró, és nem bizalomgerjesztő, ha a buszvezetőn félelmet, tétovaságot és izgalmat látni, de az utasok hamar észreveszik azt is, ha valaki nagyon máshogy csinálja, mint amit már megszoktak. Ezért sem szabad kezdőket húzós vonalra tenni. Mindig volt, aki nagyon félt, trolinál is tudok olyat aki már kilókat fogyott, gyomorideggel megy be dolgozni mindig, mégis csinálja, pedig retteg.
15-115 és 128-asra nem is tesznek kezdőket tudtommal. 8-110-112-n fel kell venni a ritmust, mert a Rákóczit feltartani nem illik, itt az újak a Szabad Sajtó úti szűkületben lassulnak le többnyire, bár úgyis olyan az útminőség, nem is értem hogy lehet azon Volvóval úgy végigdöngetni, ahogy sokan teszik.
Az ha a képzés máshol folyik önmagában még nem baj. Ezért van a BKV-nak is oktatása és vannak szűrök, hogy csak úgy mindenki ne kerülhessen a volán mögé.
A gond akkor van amikor valahogy mégis olyan kerül a kormány mögé aki lehet nem kéne. Ekkor ha szólnak a többiek, hogy lehet rá kéne pillantani akkor vagy az a válasz, hogy majd belejön vagy az, hogy de már mióta itt vezet. Az ilyenek előbb utóbb a vezess.hu-n vagy az index címlapján kötnek ki. Akkor már mindenkinek nagy a szája, hogy ő mindig is tudta.
Ha van képzés és oktatás, oktatási osztály akkor próbáljuk már meg ezeket az eseteket elkerülni és ne kelljen megvárni míg valami baj történik. Ugyanis nem az a veszélyes ha valaki lassabban megy, hanem mondjuk ha bizonytalan. A rutin egy idő után összejön és akkor már biztosabb is lesz meg mer majd "gyorsabban is" menni. De ha magától nem sikerül akkor segíteni kell - oktatás.
Villamosnál volt olyan akit elküldtek pótoktatásra oktató mellé az ellenőrzésekkor tapasztaltak miatt.
kelenföldi nyílt napon az oktatóbácsi mondott olyat, hogy anno a volt lehetőség a bkvnál megszerezni a C-t és a D-t is. Kár, hogy most már nem lehet, pedig simán bevállalnék egy ilyen tanfolyamot úgy, hogy ki is fizetném. A mostani tanulóknak nem kell fizetniük, nem? (csak ha megbuktak)
Nem születik senki se profinak, ezt nem is írtam. De pár hónap alatt azért belejön mindenki. Pláne a hivatásosok főleg az olyan kategóriánál ami megszerzéséhez kell pár másik jogsi is.
Ha viszont valaki később se jön bele arra érdemes ránézni mert a tapasztalatok szerin baj lehet belőle ha nem.
Én a múltkor láttam a hölgyet, csak futólag. Mire észhez kaptam, már tovatűnt. Első blikkre mutatós, innentől meg kit érdekel, hogy hogy' áll be a megállóba?????;)))
Hát a megállóba beállás konkrétan kötelező már a rutinvizsgán is, szóval csodálkozok rajta, hogy valakinek ennyire nem megy... Bár a topictársak elmondása alapján én azért élek a gyanúperrel, hogy az illetőnek még személyautóval sincs túl nagy tapasztalata, ezért ennyire "óvatos" (khmm, fogalmazzunk így...) a busszal.
118-as, az is jó kezdővonalnak pl. vagy "Békás helyi". Ezeken egész jól el lehet lenni, főleg hétvégén, ehhez képest mondjuk egy 86-os elég éles váltás lehet.