A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Szedlmajer úrtól kérdezném: A Volvo alvázak 10 év használat után is hibátlanok,a külföldi használt buszok ilyen jelegű nagyobb gondjairól se olvasni.
A régi Ikarus esetében különösen a 400-soknák már rengeteg a gond,logikus a kérdés hogy akkor mit várhatunk a szintén hazai gyártású alvázaktól PKD buszokban ,milyen állapotba lesznek vajon majd 10 év múlva.
Nem e lesz egy újabb 412-es volumenű gond 8-10 év múlva.
Ez a busz, és a Miklós testvérek, ugye? Mármint koruk, gépészetük, minden lényegi elem egyezik? (Eltekintve a más székezéstől, és az eredetileg létező/ nem létező hátsó, illetve oladlfali kijelzőktől? (Ez itt most nem #eztveddmeg, csak szimpla kérdés.)
Igen, megerősítem ez az inkriminált flotta, mind a 75+48 kocsiról van szó.
Pécsnek - ha komolyan érdekli őket - jó vétel lehet.
Gold service-s kocsik, tisztességesen karban lettek tartava, nincsenek lehasználva. Ennek megfelelően a vételáruk is igazodik az állapotukhoz (nem alacsony).
A kicsi gond, hogy ne igen van rajtuk AC, amit persze rá lehet faragni.
Már a 9 literes motorral vannak és Voith váltósak.
Pécsre jó eséllyel a Veoliás buszok jönnek Hollandiából, gondolom egybe akarják eladni, így a háromajtós csuklósok miatt a BKV-nál szóba se jöhet, így szó sincs meccsről.
Ami viszont a fentiek ismeretében logikátlan, hogy ha Pécs vesz egy rakat azonos kivitelű használt buszt, akkor minek nekik még plusz négy típusidegen ex-genfi V7000A, lehet, hogy lemondanának róla, ha sikerül megkötni az üzletet. Erre viszont le lehetne csapni a BKV-nak.
Aranyos az aggódás a használt fronton, kezeljük a dolgot.
Ugye nagyon sejtelmesek vagyunk, hogy melyik ez a Nagy Használt Volvo flotta, néha már én sem tudom pontosan. Meglátjuk mennyire kapkodja a piac, de a Bálint által írt országok az egy nagy semmi, mondom inkább, hogy Cote d' Ivory is érdeklődik tudtommal :-)
Péccsel sem hiszem, hogy emccselnünk kell, szélesedik a kínálat, remélem jut elég kocsi mindenhova.
Amit meg -várhatóan- megveszünk az megint máshonnan jön, igaz abszulút ismert típus :-)
Pécs háromajtós csukikra feni a fogát, ez a BKV-nál nem pálya. Amiben viszont lenne ráció, az az ex-genfi, ex-holland kocsik (asszem 4 db), mit ad isten erre is feni a fogát Pécs, de szerintem lebeszélhetőek lennének róla, a BKV-nál jobb helyen lennének, akár alkatrésznek, akár a flottában.
Megkérek mindenkit -hangsúlyozom csak kérek-, hogy a személyemet érintő akár pozitív, akár negatív minősítéseket hagyja el.
Különösen tekintettel au összehasonlításokra, bármely legjobb szándékú kontextusban is, hát még félreérthető módon, vagy olyan személyekkel akikkel nem szeretnék semmiféle párhuzamnak, ellentétnek vagy megjegyzésnek részese lenni.
Lehet fikázni, de én tényleg elkötelezettségből teszem amit teszek, megadatott, hogy azt csinálom amit szeretek, a családom ebből tetejében el tudom tartani, se hype-ra se utálatra nincs szükségem írottan (tudva, hogy egyébként a magartartásom néha alkalmas ilyenek kiváltására).
Ha csak az egyetlen muszaki menetkimaradas parametert vizsgalva az akkori 3-4 %-rol a jelenlegi 0,1-0,2%-ra csokkent erteket nezzuk, akkor az tenyleg eleg szar eredmeny...
Várható olyan fejlesztés a V127-eseken, hogy a víz (?) miatt félreállni kényszerülő buszokhoz ne kelljen még egy sávot elfoglalnia a Vonalműszakos kocsinak?
Azt hiszem a 6-osból lógott ki valami cső (másik vége a vonalműszakos kocsiba vezetett - ahogy láttam) - és állt a kocsi mellett (jobb híján - máshogy nem ért volna oda a cső).
A Thököly Stefánia kereszteződésben szerencsére a kifelé menő sávokból lett így 3-ból 1 használható (dugó nem lett - este negyed kilenc körül :) ) De egy szűkebb helyen azért ez elég necces lehet..
Az feltűnt, hogy a jobb első oszlop kapott valami műanyag burkolatot az MXJ-ken.
Az egyik PKD-n elrontották a lyukat vagy mi - ezért fúrtak másikat, de a korábbit hagyták ahogy volt - szépen át lehetett látni a vázon..
Pedig szerintem kifejezetten szép megoldás a feketére fényezett váz - akár burkolat nélkül. Az S91-esen is van ilyen megoldás, de ott ementáli feeling nélkül :) (gondolom a BKV műszak ajándéka volt)
Nekem alapjában véve bejönnek a kocsik. Szerintem érdekes összehasonlítani az új MAN és Mercedes buszokkal - vagy akár a Volvo csuklósokkal a kocsikat - kb. pariban vannak véleményem szerint.