A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Olyasmire gondoltam, hogy pl. az agglós volán járatokra (Vecsés, Érd) mehetne a BKV / elcserélnék ideiglenesen a kocsikat, cserébe a felszabaduló helyközis Ik435, C80 / 280 mehetne pályázni..
Miután válsághelyzet van, semmi furcsa nincs azon, hogy azokat a kocsikat vetik be, amiket a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben össze tudtak kaparni. "Békeidőben" nyilván senkinek nem fordulna meg a fejében, hogy öreg BKV-s 200-asokat küldjenek távolsági forgalomba, de a Volánok kapacitása is véges, főleg, hogy a többségük már vagy 5 éve nem vehetett új buszt.
Egyébként az, hogy egy busz alkalmas-e városi vagy távolsági forgalomra, nem attól függ, hogy automata vagy kézi váltós, hanem, hogy milyen a váltó (és a hajtott tengely) áttétele. Több Volánnál is van automata váltós 280-as helyközi forgalomban, amik simán viszik a 70-et, 80-at, persze ott az utolsó fokozat "gyorsító" fokozat, így motor max. sebességnél is optimális fordulatszámtartományban jár, nem lesz semmi baja.
Nem tudom számolod-e, de a következő lesz az 1000. hsz.. :)
on
Egyébként számomra legalább furcsa, hogy a pesti helyis, automatás kocsikkal megy az autópályázás, miközben sok helyen manuális váltós, esetleg helyközis autók mennek helyiben is. Volán is, BKV is állami..
1. Volt cinkotai szolgálati járat ami Jászberénybe és Jászberényből szállított, ezt a még aktív, de régebbi ismeretekkel rendelkező kollégáim egyértelműen megerősítették.
2. Az autópályán 60-65-tel menő buszok tönkretételéről szóló dolgokat cáfolni nem tudom, de meg sem erősítem: nekünk az elmúlt hónapba motorunk és váltónk nem ment tönkre, egyéb eseményünk fékbefogástól gázoljacsőtörésig természetesen és logikusan volt. Azt gondolom, hogy egy hajtásrendszer üzeme annál jóval bonyolutabb -és én bevallottan nem is értek olyan mélységben hozzá- hogy avval el lehessen intézni, hogy egy városi üzemre optimalizált, amúgy már kb. átlagosan 2 millió kilométert futott buszt önmagában 3-5 ezer autópálya kilométer tönkretesz vagy elront.
3. A DUH vol.2 kockarendszámával kapcsolodó értelmezéseket rendszámbarátként érdeklősdéssel olvasom, bár mivel hazánkban ismert módon területhez és személkyhez formáliusan nem kötödően minden rendszám kiadható, így annyira nem csodálkozom, hogy "régi" rendszámot kaptunk...
Nem az. Vidéken eldugottabb okmányirodákban, kisvárosban vagy Budapesten is előferdülhet külső kerületi Kormányablakoknál. Pl. 22.kerületben a TESCO-ban van egy okmányiroda, ott L-eis adnak.
Hajnalban. Viszont érdemes megnézni a 907-est péntekről szombatra, és szombatról vasárnapra. KO mobilcsomag, amit hiába jeleznek a vonalon járó sofőrök.