A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Van egy lakossági bejelentés előttem, hogy a 39-es buszon milyen kihasználatlanul és hangosan közlekednek Urbino10-es szóló buszok. Na egy: jól tudom, hogy az az egy darab, ami a BKV-nál volt ebből a típusból, az már nincs is? Azt tudom, hogy nem szóló :)
A másik dolog, hogy emberünk kisebb kapacitású buszokat akar a vonalra, 1-2 utast ír minden körben, jól sejtem hogy ez is túlzás?
Mondjuk őszintén harmadjára átfutva az egy oldalas panaszt, az alapvető tárgyi tévedések miatt már abban is komolyan kételkedem, hogy egyáltalán a 39-es vonalra gondolt-e, vagy hogy buszokról beszél-e egyáltalán, pl. NNE-858 rendszámmal nem látok autóbuszt a winmenetrenden.
A harmadik, hogy ha jól látom Karsan és elektromos Modulo jár a rendszeres két forgalmiban és Óbudás Citarok etető forgalmikon. Mennyire hangosak ezek? A Modulo tudom, hogy nem, de a Karsan és a Citarok?
Azt azért ne felejtsük el, hogy a 17-es eközben változatlanul közlekedik, csak a Krisztinavároson át, vagyis az átutazó utasok valószínűleg nem terhelik majd a pótlót, csak a célforgalom. Legalábbis az első pár nap után.
Persze, mert ott lesz a 17/56 ugyanúgy, és sokan csak átutazók az Alkotás utcán a Móricz, Allee vagy még délebb felől, ráadásul ezek a Délit is érintik ugye. A Villányira szerintem elég ez a pótló, a többi szakaszon meg besegít a 139 és társai is.
Régebben a léghengerbúrán lévő leszállásjelzőgomb egy fehér gomb volt, külön lámpával (ha jól emlékszem).
A kérdés csak annyi, meddig készültek a kocsik ilyen leszállásjelzővel?
Mert pl. a 00-42-n is volt, de ez egy mezei 1986-os kocsi, más '86-oson nem nagyon láttam. De pl. a 17-12-n is volt (vagy a 17-20-on, keverem a kettőt egy picit). Viszont máson anno nem nagyon láttam.
Amikor kötöttpályát busszal kell pótolni, az a legtöbb esetben az igazság pillanata is.
Ez különösen igaz nagyvasútnál, de igaz városi közlekedésben is.
A kötöttpályások ugyanis valóban tudják, hogy a 200-260 férőhelyes szerelvényeiken mennyien utaznak, és ezért a biztos bukás nélkül rendelnek az adott eszköz pótlására, fele akkora kapacitású buszt, bkv buszt.
Ezért elég a csatolt TATRA helyett az Ikarus-260 is, sőt néha, ha egy-két bkk főnök fel merné vállalni, még midi busz is pótolhatna csatolt TATRA-t, vagy ICS-t.
Ha elég a szóló busz, akkor a pótlás után miért áll vissza, jár ismét 200-260 férőhely ?
Én úgy szoktam mondani, hogy, mondjuk a Citaró, az kiváló közlekedési eszköz, de a "busz" az az Ikarus 200-asoknál kezdődik. A "buszhangulat" valahogy ott a legjobb :) ;)
Hát ha a bogár a jobb oldalával csapódik be egy jobbra ívelő kanyarban, a felfelé kapaszkodó buszba és a bal oldala sértetlen marad, de a bal oldalon ülő vezetője életveszélyesen megsérül, akkor :
- a bogár nem 49 km/h-val ereszkedett lefelé,
- a vezető nem volt bekötve,
- nem megcsúszott a kocsi, hanem 340-350 fokot pördült,
És azt tudod hogyha nyugdíja mész,az 1988-után bejelentett nettó jövedelmedből fogják számolni,és sajna az üzemanyag megtakarítás, cafétéria, nem lesz benne. Az ebből a szempontból olyan mintha meg se kaptad volna.
Szubjektív megjegyzés: lehetnek akármilyen csilivili buszok, de azt a feelinget, amit egy IK260-as nyújt a zúgó/búgó hátsó hídjáva, difijével nem adja vissza egy modern busz sem. Meg ott állsz a hátsó ablaknál... Tudom, már-már beteges, de vállalom :D
Ezzel nem azt mondom (mielőtt nekem esnétek), hogy maradjanak örökre, Isten ments (mert eljárt felettük az idő...stb), de értékelem a képet ;)
Nyilván, de azért érdekes, hogy az egyik azonnal felmondja a szerződést, a másik meg még egy közleményt se ad ki, hogy vizsgálnák a dolgot. Amúgy nemcsak kínai buszos szerződése van velük, hanem a veresegyházi vonal is, ami elvileg nem az év végén jár le.