A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Elvileg erről van szó - habár a lengyel források, amiket sebtiben találtam, mindkét értéket említik mindkét típusnál, illetve a BKV honlapján is ugyanakkorának írják őket, de ez lehet e lényeg.
Nem vagyok járatos a járműstatikában, de őszintén szólva itt ennek az öt centinek én nemigen látom értelmét, sőt szerintem inkább az alkatrészek csereszabatosságát korlátozza. (Persze építő jellegű okításokat ez ügyben bármikor szívesen fogadok.)
Azon elmélkedtem, hogy a metrófelújítás végeztével, amikor abban résztvevő buszok a "színpadra" kerülnek, akkor jár le +1 éven belül az egyik.(Ha nem hosszabbítják meg.) Elméletileg más széljárás esetén akár újra helyzetbe lehetne hozni a BKV-t. De tudom ez erősen bili kategória, ébredjek fel. :(
OK, bejön ez a +150 busz, amelyeket a metrópótlás befejeztével szépen be kell rakni a napi rendszerbe. Mennyi kiadott forgalmija maradna így a BKV-nak? Mikor jár le a külső operátornak szerződése? Mondjuk a C2-es buszoké?
Egy jó keresővel, meg egy hozzáértő és ráérő kereső személlyel, könnyen megtalálod azt a kb. 6-10 nyilvános nyilatkozatot, amit a kormánypárt illetékesei a BKV autóbusz alágazat feleslegességéről mondtak.
ha holnaptól egy másik agytröszt kitalálná, hogy a buszok eladásával lehet nagyobbat lopni (ugye volt ilyen), akkor más lenne a kinyilvánított politikai szándék
Szerintem nincs ilyen egyértelmű szándék, hogy a BKV-t ki akarják nyírni. Csak a saját befolyásukat szeretnék még jobban növelni, mint látjuk többen is, annak meg velejárója, hogy a köztulajdonú cég egyre kevésbé kap szerepet. Akarták ezt sokan, nincs miért siránkozni.