Egész jó tanulmányocska.
Évfolyam munkaként símán kapna egy 4-est.
De !
Hibája, hogy egyetlen szót sem ír a HR tevékenységről a gázüzemű buszokkal kapcsolatban.
Pedig még horvátországi üzemanyag árakat is felsorolja..................:-(((
Kötöm az ebet a karóhoz (akkor is ha bajhozó olvtárs szokásos, sztenderd személyeskedését ezzel újból kiváltom), hogy a gázüzemű buszok kontra dízel buszok közötti véleménycserénél, az olvtársak az első lépéseket kihagyják.
Ebből is látszik, hogy igencsak fotel okoskodás (ez pozitív jelző) zajlik itt.
Nagyon látszik, hogy hiányzik az olvtársakból az autóbusz üzemeltetési gyakorlat.
Egy panellel élve, tisztelet a kevés kivételnek, még azt sem teszik meg, hogy gázüzemű buszt üzemeltetőket megkérdezzenek arról, hogy miért üzemeltetnek ilyen buszokat.
Milyen üzemeltetési előnyei és hátrányai vannak az ilyen buszok üzemének?
A mennyit fogyaszt százon és az mennyibe kerül BLIKK szinvonalú kérdés felvetés.
Az ilyen bulvár újságba az valóban elég a háromfejű borjú született hír mellé.
--------------------------
Mivel életemben nem üzemeltettem gázüzemű járműveket kivéve pár kisérleti kocsit, ami nem számít, ezért inkább megkérdeztem azokat az embereket akik ezt teszik.
Nem az adott cég kommunikációs vezetőjét és nem az érintett város polgármesteri hivatalának akárkijét.
Az üzemeltető főmérnökét, műszaki igazgatóját, üzemegységvezetőjét, műhelyfőnökét, stb.
Nem a vezérigazgatót.
Nagyon nem rózsásak a válaszok.
Van egy hatalmas különbség a valóság és a hasonló tanulmányok között.
A valóságban még mielőtt betenné a kerekét a telephelyre egy gázüzemű busz, rendkívül sok, igen megterhelő HR és hatósági feladatot kell teljesíteni.
Például nem az a megterhelő, hogy a leendő szerelőknek el kell végezniük egy gázüzemű autóbusz tanfolyamot és abból hatósági vizsgát kell tenniük (nem olcsón) hanem az, hogy mindezt úgy kell megszervezni, hogy közben a napi munka menjen.
A kettő együtt ritkán sikerül.
Igen nagy szükség van a társaság felső vezetői és a megyei/régiós vizsgabizottság igen jó, magán kapcsolatára.
Ugyanez a műhely és a cég felkészítésére a gázüzemű buszok fogadására, sokkal bonyolultabb és sokkal drágább.
Ezt az olvtársaink 99%-a amikor gázüzemű buszok üzemeltetéséről ír, ki- és elfelejti.
Ez igen sok munka, és sokak munkaidejét leköti, napi munkavégzésük helyett.
Pedig itt nem százezres hanem sok milliós tételekről van szó.
Azonkívül ezeket a vizsgákat, vizsgálatokat, időszakonként (3 vagy 5 év ??) meg kell ismételtetni, ki kell újból fizetni.
-------------------------------------
Ezért mondom azt, hogy egy élettartam költség összehasonlításkor igen nagy hibát vét aki a fogyasztások árkülönbözetéből indul ki.
Kivéve ha bulvár újságíró, mert ott elmegy.
Ott is butaság, de annak az olvasó közönségnek, annyi, elég.
N