Keresés

Részletes keresés

MCA-001 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 105829

Igen, ő az, csak elírtam:)))

Köszi a pontosítást:)

Előzmény: BU 20-26 (105828)
BU 20-26 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 105828

*BPI-662?

Előzmény: MCA-001 (105826)
probakka Creative Commons License 2016.07.12 0 1 105827

Ez nagyon jól néz ki.

Előzmény: kristoof (105824)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.12 0 1 105826

Rajtuk szerepel a "Járműként értékesítve" felirat:)))

 

BPO-782
BPO-662
BPI-339
BPO-769
BPO-739
BPI-353
BPO-745
BPO-730

Előzmény: MCA-001 (105815)
bajhozo1 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 105825

Köszönöm.

Előzmény: Törölt nick (105806)
kristoof Creative Commons License 2016.07.12 -4 3 105824

Lassan már minden buszból lett metrópótló. :-)

 

gorcher Creative Commons License 2016.07.12 -1 6 105823

Rájár a rúd akkor. Ez a negyedik ConectoG esemény így összesen, 3 autóval.

 

A tisztelt illetékesek figyelmébe: utazzatok ti LOV-os VH-val, hogy a 863-on mindössze negyedszázados létemre mindjárt én is hanyatt dobom magam a szó szerinti 40 fokban. Hihetetlen komolyan. Áldom az eget ilyenkor, hogy ezekkel a szarokkal csak néha kell utaznom, de ennél még egy genfi Volvó is jobb...

Előzmény: BPO-105 (105822)
BPO-105 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 105822

És ma Óbudán?

Előzmény: gorcher (105820)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 105821

Akkor azok készülgetnek :-)

Előzmény: Dante001 (105819)
gorcher Creative Commons License 2016.07.12 -1 0 105820

Dede, kb két hete. Kint van már?

Előzmény: BPO-105 (105812)
Dante001 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 105819

Volt egy 10db-os opció lehívás, nem tudom hol tartanak vele.

Előzmény: MCA-001 (105818)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 105818

PKD projekt fut még Kelenföldön?

Előzmény: Dante001 (105817)
Dante001 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 105817

ARC 127, Ikarus V127, Modulo M108D :)

Előzmény: trizs77 (105816)
trizs77 Creative Commons License 2016.07.12 -1 0 105816

Köszönöm.

Gondoltam.

De már nem tudom követni, ugyanannak a busznak a névváltozatait.

 

 

Előzmény: Dante001 (105814)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 105815

A Kelenföldön álló "járművét értékesített" 415-ösöket egy csomagban vették meg?

Hová kerülnek?

Köszönöm :-)

 

Előzmény: Törölt nick (105808)
Dante001 Creative Commons License 2016.07.12 -1 0 105814

Ugyanaz mint a többi.

 

 

Előzmény: trizs77 (105807)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.12 0 1 105813

Az együttes kapacítás (1000 m3 Dp, 1500 m3 Salgó) elegendő a 71 állományi jármű kiszolgálásához, egyenként egyik sem.

Előzmény: g86 (105811)
BPO-105 Creative Commons License 2016.07.12 -1 0 105812

NNE-062 nem eseményezett mostanában egész véletlenül?

g86 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 105811

Mi az oka annak, hogy nem az összes busz tankol "otthon"?

Előzmény: Törölt nick (105808)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.12 0 3 105810

Nézd én nem akarom a gáztanfolyamot ledegradálni (ugye egy dolog, hogy gázos telehelyen dolgozik, a másik, hogy szereli is), de amikor üzemeltetőként klímás tanfolymara, D átképzőre, emelőgép tanfolyamra kell a kollégéid járatni (aminek egy jelents része hasznos amúgy) akkor önmagában a km-re vetített költsége egy-egy ilyen tanfolyamnak nem igazán meghatározó.

Előzmény: trizs77 (105805)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.12 0 0 105809

12700 mm

Előzmény: trizs77 (105807)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.12 0 0 105808

Használjuk, üzemel.

Döntően a Mercik tankolnak itt, míg a Salgótarjánin a VH-k egy része.

Előzmény: MCA-001 (105799)
trizs77 Creative Commons License 2016.07.12 -2 0 105807

Ezek 12 méteresek ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (105806)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.12 0 1 105806

20 forgalmi/22 állományi.

Remélem az első része egy héten belül a telephelyre érkezhet és forgalomba állhat.

Előzmény: bajhozo1 (105747)
trizs77 Creative Commons License 2016.07.12 0 1 105805

Egész jó tanulmányocska.

Évfolyam munkaként símán kapna egy 4-est.

 

De !

 

Hibája, hogy egyetlen szót sem ír a HR tevékenységről a gázüzemű buszokkal kapcsolatban.

Pedig még horvátországi üzemanyag árakat is felsorolja..................:-(((

 

Kötöm az ebet a karóhoz (akkor is ha bajhozó olvtárs szokásos, sztenderd személyeskedését ezzel újból kiváltom), hogy a gázüzemű buszok kontra dízel buszok közötti véleménycserénél, az olvtársak az első lépéseket kihagyják.

 

Ebből is látszik, hogy igencsak fotel okoskodás (ez pozitív jelző) zajlik itt.

Nagyon látszik, hogy hiányzik az olvtársakból az autóbusz üzemeltetési gyakorlat.

Egy panellel élve, tisztelet a kevés kivételnek, még azt sem teszik meg, hogy gázüzemű buszt üzemeltetőket megkérdezzenek arról, hogy miért üzemeltetnek ilyen buszokat.

 

Milyen üzemeltetési előnyei és hátrányai vannak az ilyen buszok üzemének?

 

A mennyit fogyaszt százon és az mennyibe kerül BLIKK szinvonalú kérdés felvetés.

Az ilyen bulvár újságba az valóban elég a háromfejű borjú született  hír mellé.

 

--------------------------

 

Mivel életemben nem üzemeltettem gázüzemű járműveket kivéve pár kisérleti kocsit, ami nem számít, ezért inkább megkérdeztem azokat az embereket akik ezt teszik.

Nem az adott cég kommunikációs vezetőjét és nem az érintett város polgármesteri hivatalának akárkijét.

 

Az üzemeltető főmérnökét, műszaki igazgatóját, üzemegységvezetőjét, műhelyfőnökét, stb.

Nem a vezérigazgatót.

Nagyon nem rózsásak a válaszok.

 

Van egy hatalmas különbség a valóság és a hasonló tanulmányok között.

A valóságban még mielőtt betenné a kerekét a telephelyre egy gázüzemű busz, rendkívül sok, igen megterhelő HR és hatósági feladatot kell teljesíteni.

 

Például nem az a megterhelő, hogy a leendő szerelőknek el kell végezniük egy gázüzemű autóbusz tanfolyamot és abból hatósági vizsgát kell tenniük (nem olcsón) hanem az, hogy mindezt úgy kell megszervezni, hogy közben a napi munka menjen.

A kettő együtt ritkán sikerül.

Igen nagy szükség van a társaság felső vezetői és a megyei/régiós vizsgabizottság igen jó, magán kapcsolatára.

 

Ugyanez a műhely és a cég felkészítésére a gázüzemű buszok fogadására, sokkal bonyolultabb és sokkal drágább.

 

Ezt az olvtársaink 99%-a amikor gázüzemű buszok üzemeltetéséről ír, ki- és elfelejti.

Ez igen sok munka, és sokak munkaidejét leköti, napi munkavégzésük helyett.

Pedig itt nem százezres hanem sok milliós tételekről van szó.

 

Azonkívül ezeket a vizsgákat, vizsgálatokat, időszakonként (3 vagy 5 év ??) meg kell ismételtetni, ki kell újból fizetni.

 

-------------------------------------

 

Ezért mondom azt, hogy egy élettartam költség összehasonlításkor igen nagy hibát vét aki a fogyasztások árkülönbözetéből indul ki.

Kivéve ha bulvár újságíró, mert ott elmegy.

Ott is butaság, de annak az olvasó közönségnek, annyi, elég.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N

Előzmény: MCA-001 (105783)
BPO-331 Creative Commons License 2016.07.12 -1 1 105804

A dízel Mercik, Audik és BMW-k is olyan füstöt csinálnak, hogy csak na.

Mindig vegyes érzésekkel hallgattam a hírekben, hogy szmogriadó esetén rendszám (páros, páratlan) vagy környezetvédelmi matrica alapján kitlitják a járműveket, hivatkozva a szálló por koncentrációjára. De ezt a dízel járművek bocsájtják ki, nem a benzinesek. Mindegy.

 

Szerintem amúgy korszerű euro 5-6 dízelmotorral felszerelt buszparkkal elégedettek kellene, hogy legyünk.

Személy szerint nem vagyok oda a gondolatért, hogy Budapesten kísérleti hibrid meg egyéb csoda technikákkal kísérletezzenek úgy, ha az jelentős extra üzemeltetési költségekkel jár. Ha nem jár, az más.

Meg ez az ahány telephely és üzemeltető vállalat, annyi féle típusú, hajtású jármű...

A legolcsóbb olyan flottát lenne fenntartani, ami teljesen homogén és bevált technikával üzemel.

 

Manapság minden öko meg bio és fenntartható. Hogy ezek mennyibe kerülnek, azt is jó lenne látni a szemünk elé legördülő zöld függönyön keresztül. Lehetne várni pár évet, amíg a gazdagabb nyugati városok és cégek üzemeltetési tapasztalatokat szereznek, a gyártók meg kiküszöbölik a gyermekbetegségeket.

 

Még egy utolsó, de ez teljesen szubjektív és egyéni szempont vagy mánia. Nekem egy olyan busz vagy autó, aminek nincs hangja, nem zúg, dübörög legalább egy picit a motor, az olyan, mint az Elektromos forma1. Nem tudok mit kezdeni vele.

 

 

 

 

Előzmény: Humarci (105800)
Spaceliner Creative Commons License 2016.07.11 0 0 105803

Látod ezért érdemes utánaolvasni.

Viszont Bp-n ha jól emlékszem kukáskocsik üzemeltetésére volt tervezve. A "helyi" helyzet érdekes lenne.

Viszont itt már szétoffoljuk a topikot.

Előzmény: MCA-001 (105798)
Spaceliner Creative Commons License 2016.07.11 0 0 105802

A gázüzemről, ehhez alkalmas buszokról beszéltünk. Nem egy BKV-s Volvoról. :)

 

Előzmény: Humarci (105800)
Humarci Creative Commons License 2016.07.11 0 1 105801

elvileg használják, de járnak a másik kútra is

Előzmény: MCA-001 (105799)
Humarci Creative Commons License 2016.07.11 -3 1 105800

és te biztos vagy benne hogy egy 280asnál kevesebb kormot nyom ki egy alul motorizált volvo?

az, hogy kisebb a szemcse...

 

külöm öröm 1-2 dízel ford/opel vagy más 5-6 éves kocsi mögött menni, amikor az odalép

és nem beszélek a dízel furgonokról...

Előzmény: Spaceliner (105795)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!