A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Legjobb tudomásom szerint a típus típusbizonyítványa egyelőre csak az Allison - Cummins kombóra készült el, nincs még sem ZF-es, sem Paccar-os kiterjesztés rá, tehát ugyanannak kell lennie, mint a PKD konstrukcióban összerakottaknak. Hogy az kipufogó felkerült-e a tetőre, azt nem tudom, de szerintem nem.
Amúgy azon gondolkodtam, hogy mi a fene tarthat olyan sokáig az NHB-036-os kocsival, hogy már a 10-es opció első kocsija a fényezőben van, az meg még darabokban hever.....
Más: azt nem tudod véletlenül, hogy az FJX-187-es kocsi, miért van a Volvo Hungáriánál? Balesetes volt mostanában valamikor? Vagy megújulni ment oda?
Nagyon szövevényes már ez a berlinis dolog. Ugyebár ott kezdődik a dolog, hogy az 563 papíron az 565 feltámasztva, a valóságban meg még csak nem is berlini. 574 - pontosabban ami az lett volna eredetileg - meg a honosításig sem jutott el, Lengyelországban közlekedik. Majd kiderül idővel, mi miből lesz.
Nah most a 4 szürke Volvo, első tagja lett az NCZ-563, a másodikat passzolom (talán az NCZ-540 helyett lesz, mert azzal se tudom mi lehet, hogy elkezdett fogyni tartalmilag....), a harmadik lesz elvileg az MWF-535 reinkarnációja (bár, a csak félig kiégett holland Volvot pont egy hete kb, hogy lefóliázva vontatták a 6-os úton, a negyedik meg, szvsz a hiányzó szám, a számsorból, nevezetesen NCZ-574 lesz!
És akkor még egy gondolat ehhez kapcsolódóan, mível az egyik Berlinből érkezett sárga Volvonak (1389) eredetileg is megvolt hogy majdan ő lesz NCZ-563, de végül nem így lett, az a kocsi valahol meg kell hogy legyen még, talán a Volvo Hungáriába áll, és vele mi lesz, donor talán...?
A BKV-nál kollektív szerződés szerint csak a csuklósra jár 20% vontatási pótlék.
Nem véletlen, hogy a csuklós vonalak fele már kiszervezésre került, mert a többi vállalkozónál nincs csuklós pótlék, így viszont a BKV bérköltsége erősen csökkenthető volt. "Ős-csuklós-emberek" bére 40-50 ezer Ft-tal zuhant csak emiatt, a túlórák letiltásával további 20 ezer esett ki nekik (szólón 25-40 ezerrel kevesebb már a nettó bér, a fiatal és/vagy kezdőknek 20-35 ezerrel zuhant a bére), senki ne csodálkozzon az elvándorláson és a "beleszarás" miatt az állomány állapotán. Gyalázat ahogy a 2 éves PKD-k kinéznek, csak a 002-es 3. ajtajánál hónapok óta díszeleg az a hatalmas firka és senkit nem érdekel, a felnik is feketék, a többi vállalkozóé eső után pár nappal már csillog.
A midi és a közepes Solaris mind szóló kocsinak minősül, j.vez bérben nincs különbség csak a kocsi üzemeltetési költségében. 405-ös híresen magas költségű járgány.
A midi buszokra a sofőrök fizetése is midi? Komolyan kérdezem. Mert ha nem, hanem ugyanannyit kapnak, mintha egy szólót vezetnének, akkor ez a midisités egyáltalán nem olcsó mulatság!
Én azt olvasom ki a cikkből, hogy három éve volt ez a turbós/gázolajcsöves gondja. Viszont - állítólag - most is "elfüstölt" ez az autó. Vagy ez is egy kamu infó?
voltam ma délután a Kelenföldi garázs körül, a 4 kis fehér Volvoból már csak egy van kint, és be lehetett látni a csarnokba, ahol éppen az egyik fehér készülgetett már égkék pompába (tippelj mi lesz majd a rendszáma... , mellette a majdnem kész felmatricázott FJX-224, és amelett pedig valóban a 10-es opció PKD-ból az első már ott van. és másik hír, hogy a háromajtós donor újpofás fehér csuklós Volvonak, ki lett cserélve a pofija régi fajtára, ez komoly, én is alig hittem a szememnek! üdv
Konkrétan nem turbó gondja volt, hanem gázolajcső törés/szakadás.
Nem mintah bármely meghibásodás jobb lenne a másiknál, csak a tények ismeretének a hiányának az ilyen magabiztos megoldása "közlekedési portálként" ciki.