A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Jobb lett volna úgy fogalmaznia a szerzőnek, hogy a részvételi szándékukat a következő cégek jelezték?
Vagy cáfolat? Akkor miért?
Még a látszatát is el kell kerülni, hogy egyszer, látszólagos versenyhelyzetben megméretteti magát a BKV? És ezt nyugodtan értheted a BKK-ra nehatív felhanggal, ahogy a BKV-ra is, ahogy jól esik.
Egyébként a nyertest, azt egy ideje sejtjük, de hát ez tiszta verseny, hogyne, miért is ne az lenne.
Az elmúlt pár napban többször sikerült 16 os vonalon a "csodás" török Karsan típus buszon aszalódni egy picit. Ennyire rossz a légkondija?.Azt nem hiszem hogy ma nem volt engedély a használatukra.Ja és ablak nyitás se sikerült annak van valami központi zárja?
...mivel nagyon sok az egyéb tényező, amitől függ, így nincs.
Mindezt nem azért, hogy ellentmondjak, csupán azért, mert ez az elmélet még a nagyobb gyártóknál sem igaz. Innentől kezdve elvárás lehet, de realitása nincs.
Még a végén kiderül, hogy egy furulyát fújunk, csak másképpen hangolunk. Aztán azzal nem kell foglalkozni, "ez az ember mit mond", mert csak elmélete volt, de később belátta, az olcsóbb húsnak hígabb a leve!
Pontosan erre utaltam. Visszafordítva ezt az eredeti témára: nem várható el a PKD buszoktól még ugyanaz a minőség sem, mint amit a gyári kocsiknál sikerül elérniük. Viszont olcsóbbak és örüljünk, hogy legalább a beszerzések ellehetetlenítése ellenére sikerült ezzel a konstrukcióval "alkotni". Szégyen, ahogy ezt a 150 új csuklóst is sajnálják a BKV-tól, a csuklós Volvo-kat pedig pl. 87,5%-os kiadásra "kényszerítik" átlag 11 éves korukban. Az utasok meg már épp kezdtek hozzászokni a felújított 260-280, ill. 415-435-ös kocsikhoz, a sötétített üvegekhez, a műbőr borítású kényelmes Halas ülésekhez és ehelyett a csupa lelakott utasterű alacsonypadlósok teljesítenek nap, mint nap.
A 150 Solaris(+Mabi) kocsival legalább volt esély, hogy a Volvo-k helyett a pótlás után átvegyék a napi feladatok nagy részét ezek a kocsik a 1x éves kocsiktól, azokra több idő jusson stb., ehelyett vagy mennek kényszerből amíg tudnak erő felett a 1x évesekkel - a maradék magaspadlósokat kiváltva -, vagy konkrétan önként átpasszolja a számokat a vállalkozóknak a BKV, mert már nem fogja tudni teljesíteni. Az egész 3-as metró felújítás borzasztó színvonalú már most és még el se kezdődött. Ennyire "azt se tudjuk mit akarunk" jellegű nem volt a 2-es metró felújítása...
Persze, elvileg nem lehetne különbség a svéd és a lengyel Volvo között se, meg a német és a török Merci között se, gyakorlatilag mégis van minőségben, pedig az eszközök biztos ugyanazok voltak... abban igazad van, hogy ha ugyanolyan minőségellenőrzés stb. lenne, akkor nem lehetne eltérés. De van, elég csak a Citaro és a Conecto összeszerelése közötti különbségeket látni.
Pontosan, a minőségellenőrzés a különbség.
Ezért kapod olcsóbban a Connectot mint a C2-est. Kimegy a Connecto olyan dolgokkal is amit a Citaronál visszatapsolnak. Az pedig mindig költség, és azt a vevő fizeti.
Lásd VW csoport.
Ugyanazt a cuccot kapod a Skodában is mint az Audiban.
Az Audiért azért fizetsz többet, mert magasabb minőségküszöbbel kapod.
Kifoghatsz a Skodából is olyat ami Audi minőségre sikerült, viszont benne van hogy kifoghatsz gyengébbet is.
Hét cég indul a fővárosra erőltetett kiszervezéses metrópótló tenderen. Hiába állította ellenkezőjét a kormány, egyikük sem magyar gyártású busszal szolgáltatna. Ráadásul újabb nyolc hónappal meghosszabbodik az új buszok forgalomba állítása, így a BKV kénytelen[...] Bővebben!Tovább »
A mi példánkra szorítkozva: ha valaki nem jármű-összeszerelőnek lett felvéve a BKV-hoz, egy másik pedig az Ikarushoz MABI-hoz annak, akkor ne csodálkozzunk, hogy máshogy néz ki az a két dolog, amit ők szereltek össze, hiába ugyanazok papíron.
Nem életkort írtam, hanem szakmában eltöltött időről. Persze, elvileg nem lehetne különbség a svéd és a lengyel Volvo között se, meg a német és a török Merci között se, gyakorlatilag mégis van minőségben, pedig az eszközök biztos ugyanazok voltak... abban igazad van, hogy ha ugyanolyan minőségellenőrzés stb. lenne, akkor nem lehetne eltérés. De van, elég csak a Citaro és a Conecto összeszerelése közötti különbségeket látni.
Nem megbántva senkit se és ne érezze úgy senki, de hiába jó szerelő valaki, ha nem PKD buszokat gyártott (szerelt össze) mostanáig. Persze megmutatták, hogy kell, összeszerelték készséggel, működik. Attól még nem lesz ugyanaz, mint a gyári. A körülmények is közrejátszanak, a gyárban pl. vélhetően több helye van hozzáférni a buszhoz, máris könnyebb szerelni.
Az, hogy ugyanazokból az alapanyagokból ugyanazzal a recepttel ugyanazt kellene mindenkinek tudni elkészíteni szép elmélet, de nem állja meg a helyét. Számítanak a körülmények, a tapasztalat, ezernyi dolog. Lehet elemezni, mely munkafázisok sikerültek ugyanúgy és melyek nem, csak ettől még maga az elmélet hibás.
1/1.TRANS-TOUR 90 Közlekedési Korlátolt Felelősségű Társaság 4971 Rozsály, Kossuth utca 21. A. ép.Cégjegyzékszám: 15-09-060437Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...
1/2.TRANS-VONAL Közlekedési Korlátolt Felelősségű 4971 Rozsály, Kossuth utca 21. A. ép.Cégjegyzékszám: 15-09-070713Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...
1/3.Járku Tamás (an.: Magyar Erzsébet) Születési ideje: 1965/12/29 4551 Nyíregyháza, Magyar utca 123.Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...