Keresés

Részletes keresés

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2016.07.20 0 1 105980

Az elég pesszimista tendereztetést sejtet, ha valahol 2+2 évvel a lejárat előtt már az újat írják ki. Bár lehet, hogy nálunk nem ártana, nehogy gond legyen a cserénél.

Előzmény: FKU-911 (105976)
gorcher Creative Commons License 2016.07.20 -2 1 105979

Tök jó lenne pihentetni őket, vasárnap van is egy szusszanásnyi idejük, de ha szombaton pihentetni akarod őket, akkor le kell mondani a full ap kiadásról.

 

Egyébként teljesen meglepődtem én is, de pl az FLR-728-at láttam lebontva és az ég világon semmi baja nem volt vázilag. Ugye azon túl, hogy rozsdamentes acélból készült, egyáltalán sehol nem repedt meg, vagy tört el éppen. Ugye a Volvóknál, ha ritkán törik a váz, akkor a C tengely környékén szokott.

 

Szóval vázilag jó állapotban vannak a 7700A-k nagy többségében. Motorikusan, meg a belső világ szempontjából viszont (főleg az FJX-ek) tényleg hagynak kivánni valót maguk után, de még így is simán el tudom képzelni, hogy jobban megéri őket felújítani, mint egyéb használt ap buszokkal kiváltani őket.

Ugye ha lemennek az opciók (Modulo) simán elképzelhető, hogy a BKV megint kiesik a fazék mellől egy időre és nem fog tudni új buszt beszerezni.

Előzmény: Törölt nick (105974)
attah Creative Commons License 2016.07.20 0 2 105978

Nem helyes a meglátás, mert Óbuda Volvo menetrendi kiadása T&J előtt és után is 26 db munkanapokon. Kelenföld valóban növekedett három darabbal, de ez megegyezik a tanítási időszaki kiadással. Szeptemberben mitől lenne rosszabb Kelenföldnek és Óbudának - és a többi telephelynek, ha a BKV-s csuklós alacsonypadlós kiadás ugyanannyi lesz, mint ma? Őszre a magaspadlós kocsikból lesz több, jellemzően csúcsidőben.

Előzmény: Törölt nick (105956)
BP-1 Creative Commons License 2016.07.20 0 2 105977

Igen!   Máshol.

Előzmény: FKU-911 (105976)
FKU-911 Creative Commons License 2016.07.20 -2 0 105976

3 év múlva a C2G-k már 6 évesek lesznek. Máshol ilyenkor már a tendert írják ki a cseréikre.

Előzmény: BP-1 (105975)
BP-1 Creative Commons License 2016.07.20 -2 0 105975

Kb. ugyanerre a sorsra jutnak majd 2-3 év múlva  az "off" szolgáltató C2G-jei is!

Előzmény: Törölt nick (105974)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.20 -1 3 105974

Ebben egyetértek, ez lett volna a másik indokom, hogy a Volvókat valóban túl terhelik. Azt már nem bírják, hogy nap, mint nap reggeltől estig fussanak az útakon. Megoldás az lenne, ha egy kicsit visszafognák a kiadásukat (így lenne idő a garázsokban alaposabban átvizsgálni), és az Ikarusokat lehetne egy kicsivel többet futatni (elég lenne egy járatra 1-2 db magaspadlós).

Előzmény: zsig (105973)
zsig Creative Commons License 2016.07.20 -1 3 105973

A megoldás vélhetően a kiadási arányban rejlik. Az alacsonypadlós kocsikat a megjelenésük óta magas kiadással futtatják, míg a magaspadlós flotta kiadási százaléka folyamatosan, és egyre meredekebben zuhan. Pl. hétvégén az alacsonypadlós kiadás típusonként pár darabbal csökken, a magaspadlósoknál pedig töredékére esik. 

Előzmény: Törölt nick (105971)
18-09 Creative Commons License 2016.07.20 0 0 105972

Ma már kezdik behozni a tegnapi lemaradást;) 

Előzmény: Törölt nick (105971)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.20 -1 5 105971

Én követem s Futárbán álltalában a kocsikat. Az alacsonypadlósok egyértelműen sokkal több robban le, mint Ikarusbol. Tegnap 19 db Ikarus 280-as volt kin a H6-H6E pótlon, és egész nap egy sem robbant le belőlük. Ha 19 db Volvóval lenne kiadva megnézném, hogy hány darab maradna meg nap végére. Óbudán 4 db Ikarus 280-as van, és mint írtam majdnem minden munkanapon kint vannak, és pótolják a Volvókat, és ez mellett még éjszakáznak is (ezért is írtam azt, hogy éjjel-nappal kint vannak).

Előzmény: zsig (105968)
Red October Creative Commons License 2016.07.20 0 1 105970

Semmit.

Előzmény: Viko88 (105969)
Viko88 Creative Commons License 2016.07.20 0 1 105969

923-son kint volt a napokban az FJX-187-es kocsi. Elég régóta volt már leállítva a Volvo Hungária telepén! Kapott valamilyen felújítást a kocsi?

zsig Creative Commons License 2016.07.20 -10 9 105968

A 25 éves szemétládák is gyakran lerohadnak, csak nem tűnik föl, ha egy másik ugyanolyannal pótolják. Ha egy Citaro 2-es helyett 260-as jön, az feltűnik. 

Előzmény: Törölt nick (105963)
g86 Creative Commons License 2016.07.20 -2 10 105967

Nem vitatom, hogy sokan keményen dolgoznak érte, de a végeredmény kiábrándító. Amilyen igénytelenséget, elhanyagoltságot látni a buszokon, az alapján, hááát, finoman szólva lehetne többet tenni az ügy érdekében.

 

Hogy a mai színvonal mennyiben melyik dolgozói vagy vezetői szint és terület felelőssége, arról jókat lehetne beszélgetni, de igazából részletkérdés. A kép egésze az, hogy 10-12 éves buszok roncs állapotban vannak. Százával.

Előzmény: Törölt nick (105963)
FKU-911 Creative Commons License 2016.07.20 0 0 105966

Tegnap este.

Előzmény: .BPO-346. (105965)
.BPO-346. Creative Commons License 2016.07.20 0 0 105965

BPO-139 mikor vándorolt át Óbudára?

MCA-001 Creative Commons License 2016.07.20 0 0 105964

Akkor mi értelme az egésznek?

 

A ilyen-olyan minőségben felújított Volvok mennyire egységesek?

Milyen arányban kapják meg a motorgenerált is?

Előzmény: Törölt nick (105963)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.20 -2 9 105963

Tudod most is ez a cél, és megvédeném a garázsban dolgozókat, mert minden nap keményen dolgoznak, hogy a lehető legtöbb ap. kocsi kint legyen. Itt már arról van szó, hogy a Volvóknak lejárt az idejük, hiába újítják fel ugyanúgy mehibásodnak. Jelenleg az általd írt 25 évves szemétlátádák azok, amelyek éjjel-nappal mennek, és próbálják pótolni a kieső kocsikat. Nem tudom, hogy nélkülök mi lenne...

Előzmény: g86 (105961)
Il Leone Creative Commons License 2016.07.20 0 0 105962

Köszönöm.

 

Másik kérdést a Budapesti buszközlekedésbe írom.

Előzmény: Christians (105958)
g86 Creative Commons License 2016.07.20 -8 8 105961

A másik lehetőség a 25 éves szemétládák helyett, hogy úgy kell üzemeltetni az újabb kocsikat, hogy rendelkezésre álljon, amennyi kell, és mind végig tudja dolgozni a napot. Semmi irreális elvárás nincs a menetrendekben. 

Előzmény: Törölt nick (105956)
toto92 Creative Commons License 2016.07.20 0 0 105960
Ha a hibridek a bkv-nál kötnek ki, annak egy haszna biztos lesz: végre kaphatunk egy közelítöleg pontos képet arról, hogy ugyan azt a buszt mennyiért üzemelteti az alvállalkozó és mennyiért a bkv.
Előzmény: hamzsabusz (105959)
hamzsabusz Creative Commons License 2016.07.20 0 1 105959

Jelen pillanatban 42 csuklós kocsi van kiadva villamost pótolni. A helyzet nem lesz olyan drámai, mivel ezek augusztus végétől felszabadulnak, ill. egy részük vándorolhat Széll Kálmán/körtér pótlásra. Mondjuk akkortól meg pont indul a tanításos menetrend is, így csak jók lennének a + csuklós kocsik. A történtek alapján úgy tűnik, hogy a BKV már egyáltalán nem vásárolhat új csuklós kocsikat, örülhet ha új szólókat vehet. :-( Nem lepődnék meg, ha cserébe viszont jönnének a használt dupla csuklósok, s a Tom & Jerrys hybridek is a BKV-nál landolnának...

Előzmény: 18-09 (105957)
Christians Creative Commons License 2016.07.20 -5 4 105958

Bizony ám!!! Ilyenkor kéne válaszul szimplán megszüntetni a pótlót és akkor lehet gyalogolni szép csendben!

Előzmény: Il Leone (105945)
18-09 Creative Commons License 2016.07.20 -1 3 105957

 Pedig még tanszüneti menetrend van, mi lesz ha elindul szeptembertől az iskola!? 

 

+Alkotás/Villányi vgz :) 

Előzmény: Törölt nick (105956)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.19 -2 4 105956

Egyetértek. A T&J kirúgása óta főleg Óbuda, és Kelenföld szened az alacsonypadlós csuklós kiadással. Pedig még tanszüneti menetrend van, mi lesz ha elindul szeptembertől az iskola!? 

Jelenleg Óbudán 4 db Ikarus 280 van (11-89, 08-42, 08-59, 08-69), amely próbálja pótolni a kieső Volvókat. Kelenföldön pedig 5 db Ikarus 435 van (11-16, 11-17, 11-23, 11-45, 11-54). Alapból ezeknek a kocsiknak mind tartaléknak kell lenniük (vagy néha éjszakázhatnak), és amióta nincs T&J azóta az összes kelenföldi, és óbudai tartalék kocsi szinte kint volt minden munkanap. Szerencsés esetben tudják csuklóssal pótolni, de azon se kell meglepődni, hogy szólóval pótolják.

 

 

Nagyon elutasítom, hogy valamit szólóval pótoljanak, de sajnos látszik, hogy alig van csuklós kocsija Óbudának, és Kelenföldnek. Ebből következik a mai eseted, hogy az egy szem Óbudás Volvót a 32-esen csak 260-asal tudtak pótolni.

Eleinte én is számoltam, hogy hány Óbudás FKU rohad le, álltalában napi 5-6  sajnos, de az FJX-ek se jobbak.

Kelenföld, és Óbuda küzd a csuklós ap. kiadásokkal, mi sem bizonyítja jobban, hogy a 122-esre már hetek óta az egyik forgalmira csak Ikarust tudnak kiadni. Ami nem probléma csak jó lenne, ha a menetrendben jeleznék.

 

Látszik, hogy át kellene írni pár menetrendet, és egy-két magaspadlós kiadást berakni Kelenföldnek, és Óbudának. Cinkotáról, Kőbányáról, és Délpestről pár darab Ikarus 280/435 kellene küldeni Óbudának, és Kelenföldnek. Így tarthatóak lennének az ap. járatok, és a cserekocsik is lehetnének csuklósok. Amióta  T&J-t kirúgták, azóta észrevehető, hogy szüksége lenne pár csuklósnak Óbudának, és Kelenföldnek. Mivel nem csak az ap. kiadással, de a csuklós kiadással is küszködnek. Ez csak rosszabb lesz szeptembertől, ha nem csoportosítanak át pár kocsit. 

Előzmény: Sneaker21 (105952)
KápCity Creative Commons License 2016.07.19 -1 4 105955
Mondjuk a 122-es pont az a fő gerinc vonala a városnak ami full ap-t igényel :D Pedig káposztási vagyok..
Előzmény: Sneaker21 (105952)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.19 0 0 105954

25 forgalmi számot simán lehet pótolni varázspálcával is.

Előzmény: Sneaker21 (105952)
18-09 Creative Commons License 2016.07.19 0 1 105953

Nem 2 nap alatt dőlt el a TJ sorsa. 

Előzmény: Sneaker21 (105952)
Sneaker21 Creative Commons License 2016.07.19 0 6 105952

Üdv

Ma szedtem össze, hogy az óbudai FKU széria közül a 909 az Ikarusnál; 910, 920, 927, 930 (10 óra óta, reggel ment 3 hosszt 20E-n), 941 Óbudán állt; valamint 916 márciusban volt utoljára kint... A 936-os meg 122/F1-ből ment a 9/F27-re (tömény éjszakából átszerelés után), 08-69-et váltotta...

Hogy lehet az, hogy a 32/F11 az egyetlen óbudai szám a vonalon, mégis a kieső 904-est Ik260-nal kell pótolni (03-21)? 122-es vonalon tervezetten minden forgalmi szám ap, ehhez képest mostmár nem egy, hanem két forgalmi is (F2, F4) Ik280-assal volt kiadva (11-89, ill. 08-42). Nem sokkal metrópótlás előtt már most nagy ap gondok vannak (nem csak) Óbudán.

 

És értem én hogy a T&J-s sztorinak volt egy erős jogi oldala, de ezt nem igaz, hogy nem lehetett előre látni

Tofa Creative Commons License 2016.07.19 0 0 105951

óbudáról  a 0125, 0126, 0061, 0174, 1992, 1996 kivitték már az fefé-be

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!