A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Az elég pesszimista tendereztetést sejtet, ha valahol 2+2 évvel a lejárat előtt már az újat írják ki. Bár lehet, hogy nálunk nem ártana, nehogy gond legyen a cserénél.
Tök jó lenne pihentetni őket, vasárnap van is egy szusszanásnyi idejük, de ha szombaton pihentetni akarod őket, akkor le kell mondani a full ap kiadásról.
Egyébként teljesen meglepődtem én is, de pl az FLR-728-at láttam lebontva és az ég világon semmi baja nem volt vázilag. Ugye azon túl, hogy rozsdamentes acélból készült, egyáltalán sehol nem repedt meg, vagy tört el éppen. Ugye a Volvóknál, ha ritkán törik a váz, akkor a C tengely környékén szokott.
Szóval vázilag jó állapotban vannak a 7700A-k nagy többségében. Motorikusan, meg a belső világ szempontjából viszont (főleg az FJX-ek) tényleg hagynak kivánni valót maguk után, de még így is simán el tudom képzelni, hogy jobban megéri őket felújítani, mint egyéb használt ap buszokkal kiváltani őket.
Ugye ha lemennek az opciók (Modulo) simán elképzelhető, hogy a BKV megint kiesik a fazék mellől egy időre és nem fog tudni új buszt beszerezni.
Nem helyes a meglátás, mert Óbuda Volvo menetrendi kiadása T&J előtt és után is 26 db munkanapokon. Kelenföld valóban növekedett három darabbal, de ez megegyezik a tanítási időszaki kiadással. Szeptemberben mitől lenne rosszabb Kelenföldnek és Óbudának - és a többi telephelynek, ha a BKV-s csuklós alacsonypadlós kiadás ugyanannyi lesz, mint ma? Őszre a magaspadlós kocsikból lesz több, jellemzően csúcsidőben.
Ebben egyetértek, ez lett volna a másik indokom, hogy a Volvókat valóban túl terhelik. Azt már nem bírják, hogy nap, mint nap reggeltől estig fussanak az útakon. Megoldás az lenne, ha egy kicsit visszafognák a kiadásukat (így lenne idő a garázsokban alaposabban átvizsgálni), és az Ikarusokat lehetne egy kicsivel többet futatni (elég lenne egy járatra 1-2 db magaspadlós).
A megoldás vélhetően a kiadási arányban rejlik. Az alacsonypadlós kocsikat a megjelenésük óta magas kiadással futtatják, míg a magaspadlós flotta kiadási százaléka folyamatosan, és egyre meredekebben zuhan. Pl. hétvégén az alacsonypadlós kiadás típusonként pár darabbal csökken, a magaspadlósoknál pedig töredékére esik.
Én követem s Futárbán álltalában a kocsikat. Az alacsonypadlósok egyértelműen sokkal több robban le, mint Ikarusbol. Tegnap 19 db Ikarus 280-as volt kin a H6-H6E pótlon, és egész nap egy sem robbant le belőlük. Ha 19 db Volvóval lenne kiadva megnézném, hogy hány darab maradna meg nap végére. Óbudán 4 db Ikarus 280-as van, és mint írtam majdnem minden munkanapon kint vannak, és pótolják a Volvókat, és ez mellett még éjszakáznak is (ezért is írtam azt, hogy éjjel-nappal kint vannak).
A 25 éves szemétládák is gyakran lerohadnak, csak nem tűnik föl, ha egy másik ugyanolyannal pótolják. Ha egy Citaro 2-es helyett 260-as jön, az feltűnik.
Nem vitatom, hogy sokan keményen dolgoznak érte, de a végeredmény kiábrándító. Amilyen igénytelenséget, elhanyagoltságot látni a buszokon, az alapján, hááát, finoman szólva lehetne többet tenni az ügy érdekében.
Hogy a mai színvonal mennyiben melyik dolgozói vagy vezetői szint és terület felelőssége, arról jókat lehetne beszélgetni, de igazából részletkérdés. A kép egésze az, hogy 10-12 éves buszok roncs állapotban vannak. Százával.
Tudod most is ez a cél, és megvédeném a garázsban dolgozókat, mert minden nap keményen dolgoznak, hogy a lehető legtöbb ap. kocsi kint legyen. Itt már arról van szó, hogy a Volvóknak lejárt az idejük, hiába újítják fel ugyanúgy mehibásodnak. Jelenleg az általd írt 25 évves szemétlátádák azok, amelyek éjjel-nappal mennek, és próbálják pótolni a kieső kocsikat. Nem tudom, hogy nélkülök mi lenne...
A másik lehetőség a 25 éves szemétládák helyett, hogy úgy kell üzemeltetni az újabb kocsikat, hogy rendelkezésre álljon, amennyi kell, és mind végig tudja dolgozni a napot. Semmi irreális elvárás nincs a menetrendekben.
Ha a hibridek a bkv-nál kötnek ki, annak egy haszna biztos lesz: végre kaphatunk egy közelítöleg pontos képet arról, hogy ugyan azt a buszt mennyiért üzemelteti az alvállalkozó és mennyiért a bkv.
Jelen pillanatban 42 csuklós kocsi van kiadva villamost pótolni. A helyzet nem lesz olyan drámai, mivel ezek augusztus végétől felszabadulnak, ill. egy részük vándorolhat Széll Kálmán/körtér pótlásra. Mondjuk akkortól meg pont indul a tanításos menetrend is, így csak jók lennének a + csuklós kocsik. A történtek alapján úgy tűnik, hogy a BKV már egyáltalán nem vásárolhat új csuklós kocsikat, örülhet ha új szólókat vehet. :-( Nem lepődnék meg, ha cserébe viszont jönnének a használt dupla csuklósok, s a Tom & Jerrys hybridek is a BKV-nál landolnának...
Egyetértek. A T&J kirúgása óta főleg Óbuda, és Kelenföld szened az alacsonypadlós csuklós kiadással. Pedig még tanszüneti menetrend van, mi lesz ha elindul szeptembertől az iskola!?
Jelenleg Óbudán 4 db Ikarus 280 van (11-89, 08-42, 08-59, 08-69), amely próbálja pótolni a kieső Volvókat. Kelenföldön pedig 5 db Ikarus 435 van (11-16, 11-17, 11-23, 11-45, 11-54). Alapból ezeknek a kocsiknak mind tartaléknak kell lenniük (vagy néha éjszakázhatnak), és amióta nincs T&J azóta az összes kelenföldi, és óbudai tartalék kocsi szinte kint volt minden munkanap. Szerencsés esetben tudják csuklóssal pótolni, de azon se kell meglepődni, hogy szólóval pótolják.
Nagyon elutasítom, hogy valamit szólóval pótoljanak, de sajnos látszik, hogy alig van csuklós kocsija Óbudának, és Kelenföldnek. Ebből következik a mai eseted, hogy az egy szem Óbudás Volvót a 32-esen csak 260-asal tudtak pótolni.
Eleinte én is számoltam, hogy hány Óbudás FKU rohad le, álltalában napi 5-6 sajnos, de az FJX-ek se jobbak.
Kelenföld, és Óbuda küzd a csuklós ap. kiadásokkal, mi sem bizonyítja jobban, hogy a 122-esre már hetek óta az egyik forgalmira csak Ikarust tudnak kiadni. Ami nem probléma csak jó lenne, ha a menetrendben jeleznék.
Látszik, hogy át kellene írni pár menetrendet, és egy-két magaspadlós kiadást berakni Kelenföldnek, és Óbudának. Cinkotáról, Kőbányáról, és Délpestről pár darab Ikarus 280/435 kellene küldeni Óbudának, és Kelenföldnek. Így tarthatóak lennének az ap. járatok, és a cserekocsik is lehetnének csuklósok. Amióta T&J-t kirúgták, azóta észrevehető, hogy szüksége lenne pár csuklósnak Óbudának, és Kelenföldnek. Mivel nem csak az ap. kiadással, de a csuklós kiadással is küszködnek. Ez csak rosszabb lesz szeptembertől, ha nem csoportosítanak át pár kocsit.
Ma szedtem össze, hogy az óbudai FKU széria közül a 909 az Ikarusnál; 910, 920, 927, 930 (10 óra óta, reggel ment 3 hosszt 20E-n), 941 Óbudán állt; valamint 916 márciusban volt utoljára kint... A 936-os meg 122/F1-ből ment a 9/F27-re (tömény éjszakából átszerelés után), 08-69-et váltotta...
Hogy lehet az, hogy a 32/F11 az egyetlen óbudai szám a vonalon, mégis a kieső 904-est Ik260-nal kell pótolni (03-21)? 122-es vonalon tervezetten minden forgalmi szám ap, ehhez képest mostmár nem egy, hanem két forgalmi is (F2, F4) Ik280-assal volt kiadva (11-89, ill. 08-42). Nem sokkal metrópótlás előtt már most nagy ap gondok vannak (nem csak) Óbudán.
És értem én hogy a T&J-s sztorinak volt egy erős jogi oldala, de ezt nem igaz, hogy nem lehetett előre látni