A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Eddig mindent elsöprő arroganciával hangoztattál valamit és mikor rákérdeztem a háttérre, lekezelő beszólogatásokat kaptam csak, ahelyett, hogy ezt a pár sort bepötyögted volna.
Nem a BKV-val volt gondom, hanem azzal, hogy automatikusan el kellett volna fogadni amit írsz, mert csak. Legközelebb az érzelmi túlcsordulás helyett a szakmailag releváns véleményed próbáld leírni, ahelyett hogy érzelmi alapon hergeled a topikot olvasókat.
Szakmai fórum, szakmai vita. A seggem.
Most pedig, hogy végre mindketten leírtuk az érveket az on-topik témában, ha gondolod lezárhatjuk ezt a beszélgetést.
Próbáltam lezárni, de csak belerángatsz... Már eleve a felvetésed hülyeség.
Melyik az a cég, aki a saját dolgozóit irányította a Volánbuszhoz, mert nem volt járművezetője? Gyorsan felejtesz... Melyik az a cég, aki már rendelkezik metrópótlásra félretett állománnyal? Ha beüt a szar, biztos jó lesz az is... Melyik az a cég, aki rendelkezik infrastruktúrával? Melyik az a cég, akinek a legnagyobb a járművezetői létszáma még mindig? (Nem mindegy, hogy a nem létező állományból kell kigazdálkodni 100 járművezetőt, vagy mondjuk 2000-ből kell 100-at kigazdálkodni túlórával, szabadságok átütemezésével, vagy a forgalmi számok megvariálásával)
Tkp. itt a BB, amiről szó volt, mindent a BKV-tól akar bérelni, csak akkor mi szükség rá? És mitől alkalmasabb a BB, mint a BKV?
"Momentán ott tartunk, hogy a BKV-nak és a többi lehetőségnek ugyanannyira nincs busza, pénze és embere."
Te nem vagy tisztában alapvető dolgokban e téren. A szolgáltatás megrendelés azt jelenti, hogy a főváros+állam hallom pénzt fizet (dupláját fizeti, mintha a BKV végezné a metrópótlást), hogy egy adott szolgáltató lebonyolítsa a metrópótlást. A szolgáltató különféle banki hiteleken keresztül szerzi meg az új buszokat. Ez a metrópótlás több milliárdos tétel, és nagyon nem mindegy, hogy a BKV csinálja meg, vagy dupla annyiért szolgáltatást rendelünk meg.
"Nem tudom, hogy a BKV milyen tapasztalattal válik ki a többi cég közül, mert még ha nyernek is: a forgalmat nem ők szervezik, a járműveket nem ők veszik. "
Ráadásul a másik probléma ez, hogy a VT-Arriván, és a VB-n kívül olyan cégek jelentkeztek, amelyeknek nincs tapasztalatuk a budapesti tömegközlekedésben, illetve nincs egy sofőrjük se, és telephelyük sincs. A BKV sokkal nagyobb tapasztalattal rendelkezik, mivel eddig az összes metrópótlást ők bonyolították le. Egy új cég aki nem volt jelen eddig a budapesti tömegközlekedésben érthető, hogy hátrányosabb egy metrópótlásnál.
"Ezért vannak táblák a kijelzős buszokban, ezért nem kapcsolják be a klímát, ezért áll bokáig a por az utastérben, ezért van hasig kigombolt ingben a buszvezető."
Nem tudom milyen sűrűn utazol VB-s, vagy VT-Arrivás járműveken, de ha utazol észre veheted, hogy ott is piszkosak a pár éves buszok, és náluk is meglátszik a takarítás hiánya. Illetve nem egyszer ültem úgy VB-s Volvokon, vagy VT-s Merciken, Manokon, hogy a belső kijelző egyáltalán nem működik, és stb. Ez a két szolgáltató csak látszatra nyújt jobb szolgáltatást, mint a BKV. Nyilván pár éves kocsikkal könnyű jobban szolgáltatni, illetve ha a VT megkapná a 10-12 éves Volvokat biztos vagyok benne, hogy ők se tudnák jobban kiadni, illetve karbantartani. A BKV-s járművekben ugyanúgy megy a klíma, de nyilván érthető, hogy egy egy éves Conectoba jobb a klíma, mint egy 10-12 éves Volvóban, vagy egy használt Merciben. Amióta Vitézyt elzavarták, és a BKV is hozzájut vadonatúj buszokhoz látszik a színvonal emelkedés. Ezért is szükséges, hogy a BKV kapja a metrópótlást, mivel 150 vadonatúj busszal tudná fiatalítani a járműparkját, amivel a színvonalát nagyban növelné. Az elmúlt időszakban figyelem a BKV-s kocsik tisztaságát, és én javulást vélek felfedezni az elmúlt időszakban.
Momentán ott tartunk, hogy a BKV-nak és a többi lehetőségnek ugyanannyira nincs busza, pénze és embere.
-----------------------
Ha egyszer megtiltod a BKV-nak, akkor nem is lesz.
A 100 méteres síkfutáshoz odaállíthatlak Téged, összekötözött lábakkal és amikor nem Te leszel a győztes akkor helyes ha a nagy villanyújságra kiírjuk, hogy :
...."....Láttátok a peterurfit ? Az ilyen minek jön ide versenyezni ha még ennyit se tud ?......"
Lassan belekeverjük a dátumot is. Nehogy röhögjek egy nagyot és a végül a BKV a BKK által meg nem vásárolt, metrópótlásra félretett buszokkal kezdje a metrópótlást...
Momentán ott tartunk, hogy a BKV-nak és a többi lehetőségnek ugyanannyira nincs busza, pénze és embere. Illetve, hogy a BKV automatikusan alkalmasabb. Mert hát ez adott.
Nem tudom, hogy a BKV milyen tapasztalattal válik ki a többi cég közül, mert még ha nyernek is: a forgalmat nem ők szervezik, a járműveket nem ők veszik. Annyi történik, hogy műszakilag elfogadható állapotban kell tartaniuk sok modern buszt, amivel kapcsolatban eddig nem sok jót produkáltak. Ja persze, azért mert nincsenek kifizetve. Ezért vannak táblák a kijelzős buszokban, ezért nem kapcsolják be a klímát, ezért áll bokáig a por az utastérben, ezért van hasig kigombolt ingben a buszvezető.
Miért a többi cég (Vt-Arriván kívűl) aki pályázott azoknak mennyi emberük van a metrópótláshoz? Válasz 0.
Ráadásul még telephelyük sincsen. A buszokat a főváros álta volna, nem a BKV feladata lett volna beszerezni önerőből. Még mindig a BKV a legalkalmasabb a metrópótlásra...
Továbbra is érthetetlen, értelmetlen, hogy van egy fővárosi cég, aki rendelkezik azzal a képességgel, hogy megcsinálja a metró pótlást. Ellenben van egy másik cég, aki erre alkalmatlan, gyakorlatilag mindene hiányzik hozzá. Biztos a testvéri szeretet vezérli ezt a céget... Jajjj, persze, biztos olcsóbb... De rég volt, amikor még hittem a mesékben.
Józan paraszti logikával az tűnik legvalószínűbbnek, hogy ez egy olyan együttműködés lehetne, hogy a Budapest Busz megveszi a buszt, majd leszerződik a BKV-val, hogy x forintért cserébe a BKV karbantartja és tárolja a buszokat. Így a BB mentesül a karbantartás, telephelyvásárlás alól, miközben a BKVnak sem kell kirúgni szerelőt (talán sofőrt se, de az nem egyértelmű).
Tényleg igaz, hogy a Budapest Busz Kft. a BKV-val közösen vállalná a pótlást? Mert ha igen, akkor nagyon remélem, hogy ők fognak nyerni.
Ez nem jelentene mást, mint hogy azért vontunk be egy vállalkozót, hogy ne csináljon semmit, miközben elteszi a pénzt. Mégis mi értelme a kiszervezésnek, ha valójában nem szervezünk ki?
"Tudomása szerint a BKK metrópótlási tenderére jelentkező Budapest Busz Kft. megkereste a BKV-t, hogy amennyiben megnyerné, úgy a BKV-val közösen – a vállalat telephelyeivel és munkatársaival – együttműködve végezné. „A 2017. februárban-márciusban kezdődő tervezett metrópótlást várhatóan a BKV fogja elkezdeni, mert más szolgáltató valószínűleg nem fog elegendő autóbusszal rendelkezni” – mondta Gólián."
Tényleg igaz, hogy a Budapest Busz Kft. a BKV-val közösen vállalná a pótlást? Mert ha igen, akkor nagyon remélem, hogy ők fognak nyerni.