A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Hét cég indul a fővárosra erőltetett kiszervezéses metrópótló tenderen. Hiába állította ellenkezőjét a kormány, egyikük sem magyar gyártású busszal szolgáltatna. Ráadásul újabb nyolc hónappal meghosszabbodik az új buszok forgalomba állítása, így a BKV kénytelen[...] Bővebben!Tovább »
A mi példánkra szorítkozva: ha valaki nem jármű-összeszerelőnek lett felvéve a BKV-hoz, egy másik pedig az Ikarushoz MABI-hoz annak, akkor ne csodálkozzunk, hogy máshogy néz ki az a két dolog, amit ők szereltek össze, hiába ugyanazok papíron.
Nem életkort írtam, hanem szakmában eltöltött időről. Persze, elvileg nem lehetne különbség a svéd és a lengyel Volvo között se, meg a német és a török Merci között se, gyakorlatilag mégis van minőségben, pedig az eszközök biztos ugyanazok voltak... abban igazad van, hogy ha ugyanolyan minőségellenőrzés stb. lenne, akkor nem lehetne eltérés. De van, elég csak a Citaro és a Conecto összeszerelése közötti különbségeket látni.
Nem megbántva senkit se és ne érezze úgy senki, de hiába jó szerelő valaki, ha nem PKD buszokat gyártott (szerelt össze) mostanáig. Persze megmutatták, hogy kell, összeszerelték készséggel, működik. Attól még nem lesz ugyanaz, mint a gyári. A körülmények is közrejátszanak, a gyárban pl. vélhetően több helye van hozzáférni a buszhoz, máris könnyebb szerelni.
Az, hogy ugyanazokból az alapanyagokból ugyanazzal a recepttel ugyanazt kellene mindenkinek tudni elkészíteni szép elmélet, de nem állja meg a helyét. Számítanak a körülmények, a tapasztalat, ezernyi dolog. Lehet elemezni, mely munkafázisok sikerültek ugyanúgy és melyek nem, csak ettől még maga az elmélet hibás.
1/1.TRANS-TOUR 90 Közlekedési Korlátolt Felelősségű Társaság 4971 Rozsály, Kossuth utca 21. A. ép.Cégjegyzékszám: 15-09-060437Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...
1/2.TRANS-VONAL Közlekedési Korlátolt Felelősségű 4971 Rozsály, Kossuth utca 21. A. ép.Cégjegyzékszám: 15-09-070713Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...
1/3.Járku Tamás (an.: Magyar Erzsébet) Születési ideje: 1965/12/29 4551 Nyíregyháza, Magyar utca 123.Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...
Szerintem teljesen logikus. Valakik úgy gondolják, hogy ebből igen sok pénzt letudnak akasztani. Sikerült az akaratukat kormányzati szinten is kilobbizni.
Továbbra sem logikus, hogy miért is erőltetik ennyire a pótlás teljes kiszervezését. Holott az új buszoknak a rendelkezésre tartását is lehetne tendereztetni, amire ugye van már élő és működő példa.
Az okot Én sem értem, de személyesen tapasztaltam. Egyszer direkt rászántam egy délutánt, egymás után mentem az akkor még új szagú, pár napos PKD-val, majd az akkor már jó ideje közlekedő V187-tel. A különbség ott is hallható volt.
Igen, az eredménynek ugyanolyannak kell lennie, mert hungarikumról van szó. Jó példa lehetne erre az is, amikor vasúttan-hallgató koromban kevesebb volt a munka a műhelyben, de hoztak egy nagy felújítás után egy mozdonyt, amiről még hiányzott a pályaszám. A gépet beállványoztuk és a szabvány szerint felpingáltuk rá a pályaszámot. Előre, halványan grafitceruzával be voltak jelölve a karakterek méretei, pl. "V63 007", és kezdődhetett a munka. Nyilván Sobri Jóska filccel is ráírhatta volna, mert az egyszerűbb, gyorsabb, de igénytelenebb is lett volna. Annak ugyanúgy kellett kinéznie, mintha egy öregebb dolgozó csinálta volna, mindegy volt, hogy kopasz, gumi, vagy öreg csinálta. Ha nem ment, akkor a nap végén kezet fogtak vele, és megköszönték a munkáját. (Ha nagyon gyengén muzsikált, már napközben.)
Egyébként láttam azt a brigádot, akik a Kelenföldi garázsban rakták össze a buszokat, egyik sem volt fiatalabb 40 évnél, talán nem az utcáról rángatták be őket. Ezek a buszok (vagy mozdonyok, mindegyis) közforgalomban vesznek részt, nagyon szem előtt vannak. Ha Béla bácsi csirkeólnak csinálná, akkor az megint más lenne, mert azt az éhes lőtéri kutya sem látja, de egy busz más. Utaztam anno a PKD-003-mal, amikor két nyugger beszélgetett, aztán az egyik megjegyezte, hogy "milyen ócska buszt vett a BKV, nem lehet beszélgetni, olyan hangos a motor". Valóban hangos volt, de nehéz lett volna elmagyarázni nekik, ezt a garázsban rakták össze.
Ha még lesz valami a többi acél Moduloból, akkor a klímacsatornába kéne egy terelőlemez. A kisebb befúvó nyílások jobbak, de azért hátrafelé még mindig melegebb van, az A tengelynél és előre pedig fagyasztó.
Valami ilyesmi a légcsatornába a befúvás a tetőegységről:
Egy nyílást kellene hagyni előrefele fújni, mögé egy teljes keresztmetszetben lévő függőleges terelőlemez és remélhetőleg jobb lesz.
A két ITK és a VT mercivel, a többiek MAN-nel. Nem tudom melyik lehet az elektromos ezek közül. (Mondjuk az ITK mostanra már elvileg fossa az elektromos buszokat.)
Persze, az is mindegy, hogy valaki kezdő szakács, vagy tizenikszéve dolgozik a szakmájában. Ha ugyanazt a receptet követi, ugyanolyannak kell lennie a végeredménynek is. Ugye?
Érdekes megközelítés ez a "nem mindegy, hogy hol rakják össze" dolog. Már sok éve megjegyezték, hogy a BKV Volvo 7700A szériája azért nem olyan jó, mert a svédek rakták össze, hanem a nem tudom kik. Nettó baromság, mert van annak az összerakásnak egy folyamata, technológiája, amit bárhol a világon követni kell. Készíthetek én az északi sarkon gulyáslevest, de az nem térhet el a magyar szokásoktól, ha úgy csinálom, ahogy az elő van írva.