Keresés

Részletes keresés

Dante001 Creative Commons License 2016.07.28 -2 2 106113

Valószínűleg ezt nem fogják így látni a BKK-nál, és a drágábban szolgáltató haver viszi majd a zsíros üzletet.

Előzmény: MCA-001 (106112)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.28 0 7 106112

Szép kis csavar:)))

Bármennyire is a magyar buszok híve vagyok, hülyeség lenne ilyen áron kihagyni a Solarisokat.

Előzmény: kristoof (106111)
kristoof Creative Commons License 2016.07.28 -1 4 106111

Na eszembe jutott! A BKV-t hagytam ki! :-)

 

A BKV is indul a metrópótló tenderen

Hét cég indul a fővárosra erőltetett kiszervezéses metrópótló tenderen. Hiába állította ellenkezőjét a kormány, egyikük sem magyar gyártású busszal szolgáltatna. Ráadásul újabb nyolc hónappal meghosszabbodik az új buszok forgalomba állítása, így a BKV kénytelen[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

kristoof Creative Commons License 2016.07.28 0 1 106110

"...meg a kelenföldi pkd brigád gondolom nem csak a pkd szereléssel foglalkozik..."

 

Pedig, de. Legalábbis az első 18-nál így volt. A mondatod második része teljesen igaz, sajnos... kurvára nem megy az előre tervezés. 

Előzmény: Humarci (106108)
BPO-105 Creative Commons License 2016.07.28 -1 1 106109

Amit ez az ember mond.

A mi példánkra szorítkozva: ha valaki nem jármű-összeszerelőnek lett felvéve a BKV-hoz, egy másik pedig az Ikarushoz MABI-hoz annak, akkor ne csodálkozzunk, hogy máshogy néz ki az a két dolog, amit ők szereltek össze, hiába ugyanazok papíron.

Előzmény: Közlekedésguru (106107)
Humarci Creative Commons License 2016.07.28 0 1 106108

jól összefoglaltad

az se véletlen mindig a keleti bázisok keletre gyártanak...

 

meg a kelenföldi pkd brigád gondolom nem csak a pkd szereléssel foglalkozik, időhiány is közrejátszhat

Előzmény: Közlekedésguru (106107)
Közlekedésguru Creative Commons License 2016.07.28 0 8 106107

Nem életkort írtam, hanem szakmában eltöltött időről. Persze, elvileg nem lehetne különbség a svéd és a lengyel Volvo között se, meg a német és a török Merci között se, gyakorlatilag mégis van minőségben, pedig az eszközök biztos ugyanazok voltak... abban igazad van, hogy ha ugyanolyan minőségellenőrzés stb. lenne, akkor nem lehetne eltérés. De van, elég csak a Citaro és a Conecto összeszerelése közötti különbségeket látni.

 

Nem megbántva senkit se és ne érezze úgy senki, de hiába jó szerelő valaki, ha nem PKD buszokat gyártott (szerelt össze) mostanáig. Persze megmutatták, hogy kell, összeszerelték készséggel, működik. Attól még nem lesz ugyanaz, mint a gyári. A körülmények is közrejátszanak, a gyárban pl. vélhetően több helye van hozzáférni a buszhoz, máris könnyebb szerelni.

 

Az, hogy ugyanazokból az alapanyagokból ugyanazzal a recepttel ugyanazt kellene mindenkinek tudni elkészíteni szép elmélet, de nem állja meg a helyét. Számítanak a körülmények, a tapasztalat, ezernyi dolog. Lehet elemezni, mely munkafázisok sikerültek ugyanúgy és melyek nem, csak ettől még maga az elmélet hibás.

Előzmény: 430 322 (106095)
kristoof Creative Commons License 2016.07.28 -2 0 106106

Mindeközben, ha minden igaz a metrópótló tender első tárgyalási szakasza elhalasztva újabb 15 nappal. Ez már második...

diamond way Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106105

Ezeket a budi ablakokat és ülések felejtenék már el borzasztó >:O 

Előzmény: JLA160 (106069)
diamond way Creative Commons License 2016.07.27 -4 0 106104

Hajrá M.A.N!

kristoof Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106103

Igen ők azok.

Előzmény: MCA-001 (106102)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106102

Ilyen Kft nincsen.

Van viszont Budapest - Busz Zrt.

 

1.Részvényes(ek) adatai

1/1.TRANS-TOUR 90 Közlekedési Korlátolt Felelősségű Társaság
4971 Rozsály, Kossuth utca 21. A. ép.Cégjegyzékszám: 15-09-060437Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...

 

1/2.TRANS-VONAL Közlekedési Korlátolt Felelősségű
4971 Rozsály, Kossuth utca 21. A. ép.Cégjegyzékszám: 15-09-070713Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...

 

1/3.Járku Tamás (an.: Magyar Erzsébet) 
Születési ideje: 1965/12/29 
4551 Nyíregyháza, Magyar utca 123.Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...

 

Előzmény: BX 59-76 (106100)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106101

Vagy a siker kulcsa megosztani a sikert...

Előzmény: kristoof (106099)
BX 59-76 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106100

A Budapest Busz Kft kinek a micsodája?

Előzmény: kristoof (106088)
kristoof Creative Commons License 2016.07.27 0 7 106099

Szerintem teljesen logikus. Valakik úgy gondolják, hogy ebből igen sok pénzt letudnak akasztani. Sikerült az akaratukat kormányzati szinten is kilobbizni.

Előzmény: hamzsabusz (106098)
hamzsabusz Creative Commons License 2016.07.27 0 4 106098

Továbbra sem logikus, hogy miért is erőltetik ennyire a pótlás teljes kiszervezését. Holott az új buszoknak a rendelkezésre tartását is lehetne tendereztetni, amire ugye van már élő és működő példa.

Előzmény: Zahnrad (106093)
Dante001 Creative Commons License 2016.07.27 0 2 106097

Az okot Én sem értem, de személyesen tapasztaltam. Egyszer direkt rászántam egy délutánt, egymás után mentem az akkor még új szagú, pár napos PKD-val, majd az akkor már jó ideje közlekedő V187-tel. A különbség ott is hallható volt.

Előzmény: 430 322 (106084)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2016.07.27 -3 0 106096

A Mercedes Conecto G?

Előzmény: kristoof (106090)
430 322 Creative Commons License 2016.07.27 -5 2 106095

Igen, az eredménynek ugyanolyannak kell lennie, mert hungarikumról van szó. Jó példa lehetne erre az is, amikor vasúttan-hallgató koromban kevesebb volt a munka a műhelyben, de hoztak egy nagy felújítás után egy mozdonyt, amiről még hiányzott a pályaszám. A gépet beállványoztuk és a szabvány szerint felpingáltuk rá a pályaszámot. Előre, halványan grafitceruzával be voltak jelölve a karakterek méretei, pl. "V63 007", és kezdődhetett a munka. Nyilván Sobri Jóska filccel is ráírhatta volna, mert az egyszerűbb, gyorsabb, de igénytelenebb is lett volna. Annak ugyanúgy kellett kinéznie, mintha egy öregebb dolgozó csinálta volna, mindegy volt, hogy kopasz, gumi, vagy öreg csinálta. Ha nem ment, akkor a nap végén kezet fogtak vele, és megköszönték a munkáját. (Ha nagyon gyengén muzsikált, már napközben.)

Egyébként láttam azt a brigádot, akik a Kelenföldi garázsban rakták össze a buszokat, egyik sem volt fiatalabb 40 évnél, talán nem az utcáról rángatták be őket. Ezek a buszok (vagy mozdonyok, mindegyis) közforgalomban vesznek részt, nagyon szem előtt vannak. Ha Béla bácsi csirkeólnak csinálná, akkor az megint más lenne, mert azt az éhes lőtéri kutya sem látja, de egy busz más. Utaztam anno a PKD-003-mal, amikor két nyugger beszélgetett, aztán az egyik megjegyezte, hogy "milyen ócska buszt vett a BKV, nem lehet beszélgetni, olyan hangos a motor". Valóban hangos volt, de nehéz lett volna elmagyarázni nekik, ezt a garázsban rakták össze.

Előzmény: Közlekedésguru (106085)
Zahnrad Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106094

Nagyon jó.

 

Akkor jöhet a következő észrevétel? :-)

 

Ha még lesz valami a többi acél Moduloból, akkor a klímacsatornába kéne egy terelőlemez. A kisebb befúvó nyílások jobbak, de azért hátrafelé még mindig melegebb van, az A tengelynél és előre pedig fagyasztó.

Valami ilyesmi a légcsatornába a befúvás a tetőegységről:

Egy nyílást kellene hagyni előrefele fújni, mögé egy teljes keresztmetszetben lévő függőleges terelőlemez és remélhetőleg jobb lesz.

Előzmény: MCA-001 (106086)
Zahnrad Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106093

Olyannal nem lehet, ahogy hibriddel sem.

Előzmény: kristoof (106090)
kristoof Creative Commons License 2016.07.27 -1 1 106092

Értem én és szeretem is. Csak a saját hozzászólás után elfelejtettem rakni szmájlit.:-)

Előzmény: Törölt nick (106091)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.27 0 2 106091

Tessék már érteni a viccet :D

Előzmény: kristoof (106090)
kristoof Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106090

A két ITK és a VT mercivel, a többiek MAN-nel. Nem tudom melyik lehet az elektromos ezek közül. (Mondjuk az ITK mostanra már elvileg fossa az elektromos buszokat.)

Előzmény: Törölt nick (106089)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.27 0 1 106089

Inter Tan-Ker helyből 2 céggel is indul, biztos ami biztos :D

MVM Zrt. legalább elektromos buszokkal pályázik? :)

Előzmény: kristoof (106088)
kristoof Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106088

Az indulók:

 

MVM Zrt., Volánbusz, Budapest Busz Kft., ITK konzorcium, ITK Budapest Kft., VT Arriva. Az utolsó versenyzőt elfelejtettem.

Előzmény: zoli07 (106087)
zoli07 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106087
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.27 0 11 106086

Ilyen volt:

Ilyen lett:

Előzmény: MCA-001 (106077)
Közlekedésguru Creative Commons License 2016.07.27 -2 13 106085

Persze, az is mindegy, hogy valaki kezdő szakács, vagy tizenikszéve dolgozik a szakmájában. Ha ugyanazt a receptet követi, ugyanolyannak kell lennie a végeredménynek is. Ugye?

Előzmény: 430 322 (106084)
430 322 Creative Commons License 2016.07.27 -12 2 106084

Érdekes megközelítés ez a "nem mindegy, hogy hol rakják össze" dolog. Már sok éve megjegyezték, hogy a BKV Volvo 7700A szériája azért nem olyan jó, mert a svédek rakták össze, hanem a nem tudom kik. Nettó baromság, mert van annak az összerakásnak egy folyamata, technológiája, amit bárhol a világon követni kell. Készíthetek én az északi sarkon gulyáslevest, de az nem térhet el a magyar szokásoktól, ha úgy csinálom, ahogy az elő van írva.

Előzmény: Dante001 (106078)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!