A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Az NTP-528 ami a VJSZ területén van plusz 3 testvére, 7000a vagy 7700A? Mert a winmenetrend 7700A-nak hozza, de ha ugyanolyan genfiek, mint az MHK-sok akkor 7000A-nak kéne lenniük.
Nekem az a fura, hogy tárgyév február+5 hónapos tendert legjobb esetben is tárgyév október+5 hónapos határidejűvel helyettesítenek. Tessék mondani, ha tárgyhó+10 hónapra írjuk ki, akkor mi történt volna? Nem lázad fel senki a lehetetlen szállítási határidő miatt?
---------------
Nekem az is jó.
De ha ma kiírnak egy T+10 hónapos tendert, akkor azt lezárják kb. 2017.02.28-án.
OK.
Az első kocsi onnan számítva megjöhet kb. 2017.05.31-én.
- Tök mindegy mikor írjuk ki a tendert, tök mindegy mennyit szerencsétlenkedünk vele, de valahogy mindig T+5 hónapra kérjük a buszokat.
Nem számít, hogy ha külföldi, akkor drágább lesz. Nem számít, hogy valamit nem tudunk belespecifikálni. Nem számít, hogy szűkítjük a versenyt. Nem számít, hogy evvel kizárjuk a hazait.
Nekem az a fura, hogy tárgyév február+5 hónapos tendert legjobb esetben is tárgyév október+5 hónapos határidejűvel helyettesítenek. Tessék mondani, ha tárgyhó+10 hónapra írjuk ki, akkor mi történt volna? Nem lázad fel senki a lehetetlen szállítási határidő miatt?
Ez projektmenedzsment? Ez közlekedési fejlesztések előkészítése? Mit csinált az elmúlt 5 évben? Fékszelepes, utastér nélküli trolibuszt specifikált félre? Ennyit tud a BKK? Ennyit engednek neki? Akkor minek van?
Kapacitáshoz nem csak darabszám, hanem időtáv dimenziót is illik megadni. Namost ez utóbbi azért eléggé rugalmas, mert valahogy nyúlik, de nem szállítói, hanem megrendelői oldalról.
Tudod mikortól lesz szükség a pótlóbuszokra? Szerintem még a BKK-ban sem tudják, mert ugyan itt az első félévben még mindenki megesküdött a próféta szakállára, hogy novembertől, de ez látványosan nem lesz igaz.
Lassan oda jutunk, hogy az eredeti tenderből a 150 csuklóst a magyar gyártó is le tudta volna szállítani, a tényleges pótlás kezdetére, ha már megrendelték volna tőle.
De valamiért fontos addig halasztani, amíg a 2-es verzió és a cikkben nem is nevezett MAN be nem fut, mert sajnos a magyar gyártó, amire kitalálják, addigra így már nem tud szállítani. De tudna, ha rendelnék tőle, ehelyett még mindig a szarrágás és az időhúzás megy. És még mindig nem tudjuk meddig.
volt repteres DP-n festett (2014?):707, 709, 722, 725, 731, 736, 738, 742, 745, 749
A felsoroltakon kívül van még felújított/skyblue színre festett? Illetve melyik hol lett felújítva és mikor? Melyik a valódi felújítás és melyik csak festés?
NJV-170 (C1 CNG) váltójára érdemes lenne ránézni, 1-esből szörnyen nehezen vált fel 2-esbe, és minden váltásnál hatalmasat ránt. Szerencsétlen sofőr már a saját lendületével tolná.
Tény és való, hogy nem boncolgatja, miért nem fog 150 csuklós MABI itt járni (érdemes visszagondolni egy régebbi hozzászólásomra, amiben a több lépcsős, egyre növekvő szállítmányokról írtam*), viszont azt is leírja (helyesen), hogy a Solaris olcsón és gyorsan képes lett volna minőségi buszt szállítani. (De mint tudjuk, a szakmai szempontból döntés kis hazánkban mérgező.)
* Habár ki tudja, mire végre elkezdik a metrópótlást, addigra a MABI-t is fel lehetne pörgetni akkora céggé húszas, harmincas, ötvenes rendeléseken és fokozatos kapacitásnövelésen keresztül.**
Az NLE-865 azonkívül, hogy létezik, közlekedik? Legutóbb 08.21-én adott jelet, és térképen a szlovák-magyar határon van az utolsó pozíciója...tesztbusz?
De T.Gábor is mint a legtöbb cikk író kifelejti a lényeget.
Ha az érdekkörök közül bármelyek nyerne a párton belüli belháborúban és új, magyar, városi csuklóst akarna venni, akkor kiderülne, hogy NINCS Magyarországon ekkora gyártási kapacitás.
Szép-szép dolog, hogy az újságírók politikai vonalra terelik az ügyet, és írnak belőle havonta - fejenként - kettő cikket.
De eszébe jutott már közülük egynek is, akár Tencernek is, hogy ha Viktor eldönti (csak példa) a hogy párt belső háborújában mondjuk Varga nyer, akkor a nyertes Varga másnap kénytelen odakullogni a főnök (O.V.) elé és bevallani :
....."...Köszönöm, hogy nyerhettem, de kiderült, mi nem tudunk 150 db, új, magyar, városi csuklós busz legyártani fél év alatt. Sőt. egy év alatt se......."
Az már más kérdés, hogy miért másnap világosodna meg Varga miniszter úr, miért nem előtte ?
Rossz dolog bevallani nyilvánosan (mert hátha Tencer megírja?), hogy magyar csuklós azért nem nyerhet, mert új, magyar, városi csuklósból, az adott határidőre, de még a duplájára se, tudunk legyártani 150 db-t ?