A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
...mivel nagyon sok az egyéb tényező, amitől függ, így nincs.
Mindezt nem azért, hogy ellentmondjak, csupán azért, mert ez az elmélet még a nagyobb gyártóknál sem igaz. Innentől kezdve elvárás lehet, de realitása nincs.
Még a végén kiderül, hogy egy furulyát fújunk, csak másképpen hangolunk. Aztán azzal nem kell foglalkozni, "ez az ember mit mond", mert csak elmélete volt, de később belátta, az olcsóbb húsnak hígabb a leve!
Pontosan erre utaltam. Visszafordítva ezt az eredeti témára: nem várható el a PKD buszoktól még ugyanaz a minőség sem, mint amit a gyári kocsiknál sikerül elérniük. Viszont olcsóbbak és örüljünk, hogy legalább a beszerzések ellehetetlenítése ellenére sikerült ezzel a konstrukcióval "alkotni". Szégyen, ahogy ezt a 150 új csuklóst is sajnálják a BKV-tól, a csuklós Volvo-kat pedig pl. 87,5%-os kiadásra "kényszerítik" átlag 11 éves korukban. Az utasok meg már épp kezdtek hozzászokni a felújított 260-280, ill. 415-435-ös kocsikhoz, a sötétített üvegekhez, a műbőr borítású kényelmes Halas ülésekhez és ehelyett a csupa lelakott utasterű alacsonypadlósok teljesítenek nap, mint nap.
A 150 Solaris(+Mabi) kocsival legalább volt esély, hogy a Volvo-k helyett a pótlás után átvegyék a napi feladatok nagy részét ezek a kocsik a 1x éves kocsiktól, azokra több idő jusson stb., ehelyett vagy mennek kényszerből amíg tudnak erő felett a 1x évesekkel - a maradék magaspadlósokat kiváltva -, vagy konkrétan önként átpasszolja a számokat a vállalkozóknak a BKV, mert már nem fogja tudni teljesíteni. Az egész 3-as metró felújítás borzasztó színvonalú már most és még el se kezdődött. Ennyire "azt se tudjuk mit akarunk" jellegű nem volt a 2-es metró felújítása...
Persze, elvileg nem lehetne különbség a svéd és a lengyel Volvo között se, meg a német és a török Merci között se, gyakorlatilag mégis van minőségben, pedig az eszközök biztos ugyanazok voltak... abban igazad van, hogy ha ugyanolyan minőségellenőrzés stb. lenne, akkor nem lehetne eltérés. De van, elég csak a Citaro és a Conecto összeszerelése közötti különbségeket látni.
Pontosan, a minőségellenőrzés a különbség.
Ezért kapod olcsóbban a Connectot mint a C2-est. Kimegy a Connecto olyan dolgokkal is amit a Citaronál visszatapsolnak. Az pedig mindig költség, és azt a vevő fizeti.
Lásd VW csoport.
Ugyanazt a cuccot kapod a Skodában is mint az Audiban.
Az Audiért azért fizetsz többet, mert magasabb minőségküszöbbel kapod.
Kifoghatsz a Skodából is olyat ami Audi minőségre sikerült, viszont benne van hogy kifoghatsz gyengébbet is.
Hét cég indul a fővárosra erőltetett kiszervezéses metrópótló tenderen. Hiába állította ellenkezőjét a kormány, egyikük sem magyar gyártású busszal szolgáltatna. Ráadásul újabb nyolc hónappal meghosszabbodik az új buszok forgalomba állítása, így a BKV kénytelen[...] Bővebben!Tovább »
A mi példánkra szorítkozva: ha valaki nem jármű-összeszerelőnek lett felvéve a BKV-hoz, egy másik pedig az Ikarushoz MABI-hoz annak, akkor ne csodálkozzunk, hogy máshogy néz ki az a két dolog, amit ők szereltek össze, hiába ugyanazok papíron.
Nem életkort írtam, hanem szakmában eltöltött időről. Persze, elvileg nem lehetne különbség a svéd és a lengyel Volvo között se, meg a német és a török Merci között se, gyakorlatilag mégis van minőségben, pedig az eszközök biztos ugyanazok voltak... abban igazad van, hogy ha ugyanolyan minőségellenőrzés stb. lenne, akkor nem lehetne eltérés. De van, elég csak a Citaro és a Conecto összeszerelése közötti különbségeket látni.
Nem megbántva senkit se és ne érezze úgy senki, de hiába jó szerelő valaki, ha nem PKD buszokat gyártott (szerelt össze) mostanáig. Persze megmutatták, hogy kell, összeszerelték készséggel, működik. Attól még nem lesz ugyanaz, mint a gyári. A körülmények is közrejátszanak, a gyárban pl. vélhetően több helye van hozzáférni a buszhoz, máris könnyebb szerelni.
Az, hogy ugyanazokból az alapanyagokból ugyanazzal a recepttel ugyanazt kellene mindenkinek tudni elkészíteni szép elmélet, de nem állja meg a helyét. Számítanak a körülmények, a tapasztalat, ezernyi dolog. Lehet elemezni, mely munkafázisok sikerültek ugyanúgy és melyek nem, csak ettől még maga az elmélet hibás.
1/1.TRANS-TOUR 90 Közlekedési Korlátolt Felelősségű Társaság 4971 Rozsály, Kossuth utca 21. A. ép.Cégjegyzékszám: 15-09-060437Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...
1/2.TRANS-VONAL Közlekedési Korlátolt Felelősségű 4971 Rozsály, Kossuth utca 21. A. ép.Cégjegyzékszám: 15-09-070713Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...
1/3.Járku Tamás (an.: Magyar Erzsébet) Születési ideje: 1965/12/29 4551 Nyíregyháza, Magyar utca 123.Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...
Szerintem teljesen logikus. Valakik úgy gondolják, hogy ebből igen sok pénzt letudnak akasztani. Sikerült az akaratukat kormányzati szinten is kilobbizni.
Továbbra sem logikus, hogy miért is erőltetik ennyire a pótlás teljes kiszervezését. Holott az új buszoknak a rendelkezésre tartását is lehetne tendereztetni, amire ugye van már élő és működő példa.
Az okot Én sem értem, de személyesen tapasztaltam. Egyszer direkt rászántam egy délutánt, egymás után mentem az akkor még új szagú, pár napos PKD-val, majd az akkor már jó ideje közlekedő V187-tel. A különbség ott is hallható volt.
Igen, az eredménynek ugyanolyannak kell lennie, mert hungarikumról van szó. Jó példa lehetne erre az is, amikor vasúttan-hallgató koromban kevesebb volt a munka a műhelyben, de hoztak egy nagy felújítás után egy mozdonyt, amiről még hiányzott a pályaszám. A gépet beállványoztuk és a szabvány szerint felpingáltuk rá a pályaszámot. Előre, halványan grafitceruzával be voltak jelölve a karakterek méretei, pl. "V63 007", és kezdődhetett a munka. Nyilván Sobri Jóska filccel is ráírhatta volna, mert az egyszerűbb, gyorsabb, de igénytelenebb is lett volna. Annak ugyanúgy kellett kinéznie, mintha egy öregebb dolgozó csinálta volna, mindegy volt, hogy kopasz, gumi, vagy öreg csinálta. Ha nem ment, akkor a nap végén kezet fogtak vele, és megköszönték a munkáját. (Ha nagyon gyengén muzsikált, már napközben.)
Egyébként láttam azt a brigádot, akik a Kelenföldi garázsban rakták össze a buszokat, egyik sem volt fiatalabb 40 évnél, talán nem az utcáról rángatták be őket. Ezek a buszok (vagy mozdonyok, mindegyis) közforgalomban vesznek részt, nagyon szem előtt vannak. Ha Béla bácsi csirkeólnak csinálná, akkor az megint más lenne, mert azt az éhes lőtéri kutya sem látja, de egy busz más. Utaztam anno a PKD-003-mal, amikor két nyugger beszélgetett, aztán az egyik megjegyezte, hogy "milyen ócska buszt vett a BKV, nem lehet beszélgetni, olyan hangos a motor". Valóban hangos volt, de nehéz lett volna elmagyarázni nekik, ezt a garázsban rakták össze.