Keresés

Részletes keresés

Humarci Creative Commons License 2016.07.28 0 6 106124

jól összefoglaltad...

 

nincs pénzünk, de a drágább pótlást válasszuk

 

Bkv-t behintáztatjuk, akik előre jól felkészülve kidolgoznak egy folyamatot felvesznek előre embereket akiket kiképeznek

majd ezek után arcul köpjük őket, és a buszos ágazatban dolgozó buszvezetőket.

És családjaikat éves szinten már szétszívatják, családok megélhetése forog kockán már.

Sokan elmennek, mert a gyerekednek nem mondhatod, egyszer már csak elkezdődik a metrópótlás és kapok "normális" fizut...

Így sokan kénytelenek önként kilépni.

 

És aki marad a "szakmában" az mehet az ügyeskedő céghez, aztán majd csak nem verik át.

Előzmény: Közlekedésguru (106119)
Közlekedésguru Creative Commons License 2016.07.28 0 0 106123

Leírtam, hogy igazad lenne, csak...

...mivel nagyon sok az egyéb tényező, amitől függ, így nincs.

 

Mindezt nem azért, hogy ellentmondjak, csupán azért, mert ez az elmélet még a nagyobb gyártóknál sem igaz. Innentől kezdve elvárás lehet, de realitása nincs.

Előzmény: 430 322 (106122)
430 322 Creative Commons License 2016.07.28 0 1 106122

Még a végén kiderül, hogy egy furulyát fújunk, csak másképpen hangolunk. Aztán azzal nem kell foglalkozni, "ez az ember mit mond", mert csak elmélete volt, de később belátta, az olcsóbb húsnak hígabb a leve!

Előzmény: Közlekedésguru (106107)
Humarci Creative Commons License 2016.07.28 0 0 106121

mintha a pkd-s brigád csinálná a felújításokat is

405/415/435 és anno 260/280, de lehet én tudom rosszul

Előzmény: kristoof (106110)
kristoof Creative Commons License 2016.07.28 -2 6 106120

Nem tegnapi infó.

 

Nem is adhattok be ajánlatot, mert ott még bőven nem tartunk. :-) 

Előzmény: Törölt nick (106116)
Közlekedésguru Creative Commons License 2016.07.28 0 9 106119

Pontosan erre utaltam. Visszafordítva ezt az eredeti témára: nem várható el a PKD buszoktól még ugyanaz a minőség sem, mint amit a gyári kocsiknál sikerül elérniük. Viszont olcsóbbak és örüljünk, hogy legalább a beszerzések ellehetetlenítése ellenére sikerült ezzel a konstrukcióval "alkotni". Szégyen, ahogy ezt a 150 új csuklóst is sajnálják a BKV-tól, a csuklós Volvo-kat pedig pl. 87,5%-os kiadásra "kényszerítik" átlag 11 éves korukban. Az utasok meg már épp kezdtek hozzászokni a felújított 260-280, ill. 415-435-ös kocsikhoz, a sötétített üvegekhez, a műbőr borítású kényelmes Halas ülésekhez és ehelyett a csupa lelakott utasterű alacsonypadlósok teljesítenek nap, mint nap.

 

A 150 Solaris(+Mabi) kocsival legalább volt esély, hogy a Volvo-k helyett a pótlás után átvegyék a napi feladatok nagy részét ezek a kocsik a 1x éves kocsiktól, azokra több idő jusson stb., ehelyett vagy mennek kényszerből amíg tudnak erő felett a 1x évesekkel - a maradék magaspadlósokat kiváltva -, vagy konkrétan önként átpasszolja a számokat a vállalkozóknak a BKV, mert már nem fogja tudni teljesíteni. Az egész 3-as metró felújítás borzasztó színvonalú már most és még el se kezdődött. Ennyire "azt se tudjuk mit akarunk" jellegű nem volt a 2-es metró felújítása...

Előzmény: norbee601 (106115)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.28 -1 0 106118

ITK járművekkel, de BKV üzemeltetésben???

Előzmény: Fekete szurok (106117)
Fekete szurok Creative Commons License 2016.07.28 0 8 106117

Ha így nem igaz, akkor hogy igaz?

A tegnapi napon nem, tehát ma vagy tegnapelőtt? 

Előzmény: Törölt nick (106116)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.28 -9 6 106116

Nem igaz, így nem igaz amit írsz, sőt félreinformálsz.

A tegnapi napon a BKV Zrt. nem adott be ajánlatot.

 

Előzmény: kristoof (106111)
norbee601 Creative Commons License 2016.07.28 -1 0 106115

 Persze, elvileg nem lehetne különbség a svéd és a lengyel Volvo között se, meg a német és a török Merci között se, gyakorlatilag mégis van minőségben, pedig az eszközök biztos ugyanazok voltak... abban igazad van, hogy ha ugyanolyan minőségellenőrzés stb. lenne, akkor nem lehetne eltérés. De van, elég csak a Citaro és a Conecto összeszerelése közötti különbségeket látni.

 

Pontosan, a minőségellenőrzés a különbség.

 

Ezért kapod olcsóbban a Connectot mint a C2-est.  Kimegy a Connecto olyan dolgokkal is amit a Citaronál visszatapsolnak. Az pedig mindig költség, és azt a vevő fizeti.

 

Lásd VW csoport.

 

Ugyanazt a cuccot kapod a Skodában is mint az Audiban.

 

Az Audiért azért fizetsz többet, mert magasabb minőségküszöbbel kapod.

 

Kifoghatsz a Skodából is olyat ami Audi minőségre sikerült, viszont benne van hogy kifoghatsz gyengébbet is.

Előzmény: Közlekedésguru (106107)
kristoof Creative Commons License 2016.07.28 0 0 106114

Nem BKK a ludas. Nem a BKK diktálja a tempót.

Előzmény: Dante001 (106113)
Dante001 Creative Commons License 2016.07.28 -2 2 106113

Valószínűleg ezt nem fogják így látni a BKK-nál, és a drágábban szolgáltató haver viszi majd a zsíros üzletet.

Előzmény: MCA-001 (106112)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.28 0 7 106112

Szép kis csavar:)))

Bármennyire is a magyar buszok híve vagyok, hülyeség lenne ilyen áron kihagyni a Solarisokat.

Előzmény: kristoof (106111)
kristoof Creative Commons License 2016.07.28 -1 4 106111

Na eszembe jutott! A BKV-t hagytam ki! :-)

 

A BKV is indul a metrópótló tenderen

Hét cég indul a fővárosra erőltetett kiszervezéses metrópótló tenderen. Hiába állította ellenkezőjét a kormány, egyikük sem magyar gyártású busszal szolgáltatna. Ráadásul újabb nyolc hónappal meghosszabbodik az új buszok forgalomba állítása, így a BKV kénytelen[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

kristoof Creative Commons License 2016.07.28 0 1 106110

"...meg a kelenföldi pkd brigád gondolom nem csak a pkd szereléssel foglalkozik..."

 

Pedig, de. Legalábbis az első 18-nál így volt. A mondatod második része teljesen igaz, sajnos... kurvára nem megy az előre tervezés. 

Előzmény: Humarci (106108)
BPO-105 Creative Commons License 2016.07.28 -1 1 106109

Amit ez az ember mond.

A mi példánkra szorítkozva: ha valaki nem jármű-összeszerelőnek lett felvéve a BKV-hoz, egy másik pedig az Ikarushoz MABI-hoz annak, akkor ne csodálkozzunk, hogy máshogy néz ki az a két dolog, amit ők szereltek össze, hiába ugyanazok papíron.

Előzmény: Közlekedésguru (106107)
Humarci Creative Commons License 2016.07.28 0 1 106108

jól összefoglaltad

az se véletlen mindig a keleti bázisok keletre gyártanak...

 

meg a kelenföldi pkd brigád gondolom nem csak a pkd szereléssel foglalkozik, időhiány is közrejátszhat

Előzmény: Közlekedésguru (106107)
Közlekedésguru Creative Commons License 2016.07.28 0 8 106107

Nem életkort írtam, hanem szakmában eltöltött időről. Persze, elvileg nem lehetne különbség a svéd és a lengyel Volvo között se, meg a német és a török Merci között se, gyakorlatilag mégis van minőségben, pedig az eszközök biztos ugyanazok voltak... abban igazad van, hogy ha ugyanolyan minőségellenőrzés stb. lenne, akkor nem lehetne eltérés. De van, elég csak a Citaro és a Conecto összeszerelése közötti különbségeket látni.

 

Nem megbántva senkit se és ne érezze úgy senki, de hiába jó szerelő valaki, ha nem PKD buszokat gyártott (szerelt össze) mostanáig. Persze megmutatták, hogy kell, összeszerelték készséggel, működik. Attól még nem lesz ugyanaz, mint a gyári. A körülmények is közrejátszanak, a gyárban pl. vélhetően több helye van hozzáférni a buszhoz, máris könnyebb szerelni.

 

Az, hogy ugyanazokból az alapanyagokból ugyanazzal a recepttel ugyanazt kellene mindenkinek tudni elkészíteni szép elmélet, de nem állja meg a helyét. Számítanak a körülmények, a tapasztalat, ezernyi dolog. Lehet elemezni, mely munkafázisok sikerültek ugyanúgy és melyek nem, csak ettől még maga az elmélet hibás.

Előzmény: 430 322 (106095)
kristoof Creative Commons License 2016.07.28 -2 0 106106

Mindeközben, ha minden igaz a metrópótló tender első tárgyalási szakasza elhalasztva újabb 15 nappal. Ez már második...

diamond way Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106105

Ezeket a budi ablakokat és ülések felejtenék már el borzasztó >:O 

Előzmény: JLA160 (106069)
diamond way Creative Commons License 2016.07.27 -4 0 106104

Hajrá M.A.N!

kristoof Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106103

Igen ők azok.

Előzmény: MCA-001 (106102)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106102

Ilyen Kft nincsen.

Van viszont Budapest - Busz Zrt.

 

1.Részvényes(ek) adatai

1/1.TRANS-TOUR 90 Közlekedési Korlátolt Felelősségű Társaság
4971 Rozsály, Kossuth utca 21. A. ép.Cégjegyzékszám: 15-09-060437Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...

 

1/2.TRANS-VONAL Közlekedési Korlátolt Felelősségű
4971 Rozsály, Kossuth utca 21. A. ép.Cégjegyzékszám: 15-09-070713Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...

 

1/3.Járku Tamás (an.: Magyar Erzsébet) 
Születési ideje: 1965/12/29 
4551 Nyíregyháza, Magyar utca 123.Bejegyzés kelte: 2016/05/25 Közzétéve: 2016/05/27Hatályos: 2016/05/25 ...

 

Előzmény: BX 59-76 (106100)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106101

Vagy a siker kulcsa megosztani a sikert...

Előzmény: kristoof (106099)
BX 59-76 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 106100

A Budapest Busz Kft kinek a micsodája?

Előzmény: kristoof (106088)
kristoof Creative Commons License 2016.07.27 0 7 106099

Szerintem teljesen logikus. Valakik úgy gondolják, hogy ebből igen sok pénzt letudnak akasztani. Sikerült az akaratukat kormányzati szinten is kilobbizni.

Előzmény: hamzsabusz (106098)
hamzsabusz Creative Commons License 2016.07.27 0 4 106098

Továbbra sem logikus, hogy miért is erőltetik ennyire a pótlás teljes kiszervezését. Holott az új buszoknak a rendelkezésre tartását is lehetne tendereztetni, amire ugye van már élő és működő példa.

Előzmény: Zahnrad (106093)
Dante001 Creative Commons License 2016.07.27 0 2 106097

Az okot Én sem értem, de személyesen tapasztaltam. Egyszer direkt rászántam egy délutánt, egymás után mentem az akkor még új szagú, pár napos PKD-val, majd az akkor már jó ideje közlekedő V187-tel. A különbség ott is hallható volt.

Előzmény: 430 322 (106084)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2016.07.27 -3 0 106096

A Mercedes Conecto G?

Előzmény: kristoof (106090)
430 322 Creative Commons License 2016.07.27 -5 2 106095

Igen, az eredménynek ugyanolyannak kell lennie, mert hungarikumról van szó. Jó példa lehetne erre az is, amikor vasúttan-hallgató koromban kevesebb volt a munka a műhelyben, de hoztak egy nagy felújítás után egy mozdonyt, amiről még hiányzott a pályaszám. A gépet beállványoztuk és a szabvány szerint felpingáltuk rá a pályaszámot. Előre, halványan grafitceruzával be voltak jelölve a karakterek méretei, pl. "V63 007", és kezdődhetett a munka. Nyilván Sobri Jóska filccel is ráírhatta volna, mert az egyszerűbb, gyorsabb, de igénytelenebb is lett volna. Annak ugyanúgy kellett kinéznie, mintha egy öregebb dolgozó csinálta volna, mindegy volt, hogy kopasz, gumi, vagy öreg csinálta. Ha nem ment, akkor a nap végén kezet fogtak vele, és megköszönték a munkáját. (Ha nagyon gyengén muzsikált, már napközben.)

Egyébként láttam azt a brigádot, akik a Kelenföldi garázsban rakták össze a buszokat, egyik sem volt fiatalabb 40 évnél, talán nem az utcáról rángatták be őket. Ezek a buszok (vagy mozdonyok, mindegyis) közforgalomban vesznek részt, nagyon szem előtt vannak. Ha Béla bácsi csirkeólnak csinálná, akkor az megint más lenne, mert azt az éhes lőtéri kutya sem látja, de egy busz más. Utaztam anno a PKD-003-mal, amikor két nyugger beszélgetett, aztán az egyik megjegyezte, hogy "milyen ócska buszt vett a BKV, nem lehet beszélgetni, olyan hangos a motor". Valóban hangos volt, de nehéz lett volna elmagyarázni nekik, ezt a garázsban rakták össze.

Előzmény: Közlekedésguru (106085)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!