A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Igen, az eredménynek ugyanolyannak kell lennie, mert hungarikumról van szó. Jó példa lehetne erre az is, amikor vasúttan-hallgató koromban kevesebb volt a munka a műhelyben, de hoztak egy nagy felújítás után egy mozdonyt, amiről még hiányzott a pályaszám. A gépet beállványoztuk és a szabvány szerint felpingáltuk rá a pályaszámot. Előre, halványan grafitceruzával be voltak jelölve a karakterek méretei, pl. "V63 007", és kezdődhetett a munka. Nyilván Sobri Jóska filccel is ráírhatta volna, mert az egyszerűbb, gyorsabb, de igénytelenebb is lett volna. Annak ugyanúgy kellett kinéznie, mintha egy öregebb dolgozó csinálta volna, mindegy volt, hogy kopasz, gumi, vagy öreg csinálta. Ha nem ment, akkor a nap végén kezet fogtak vele, és megköszönték a munkáját. (Ha nagyon gyengén muzsikált, már napközben.)
Egyébként láttam azt a brigádot, akik a Kelenföldi garázsban rakták össze a buszokat, egyik sem volt fiatalabb 40 évnél, talán nem az utcáról rángatták be őket. Ezek a buszok (vagy mozdonyok, mindegyis) közforgalomban vesznek részt, nagyon szem előtt vannak. Ha Béla bácsi csirkeólnak csinálná, akkor az megint más lenne, mert azt az éhes lőtéri kutya sem látja, de egy busz más. Utaztam anno a PKD-003-mal, amikor két nyugger beszélgetett, aztán az egyik megjegyezte, hogy "milyen ócska buszt vett a BKV, nem lehet beszélgetni, olyan hangos a motor". Valóban hangos volt, de nehéz lett volna elmagyarázni nekik, ezt a garázsban rakták össze.
Ha még lesz valami a többi acél Moduloból, akkor a klímacsatornába kéne egy terelőlemez. A kisebb befúvó nyílások jobbak, de azért hátrafelé még mindig melegebb van, az A tengelynél és előre pedig fagyasztó.
Valami ilyesmi a légcsatornába a befúvás a tetőegységről:
Egy nyílást kellene hagyni előrefele fújni, mögé egy teljes keresztmetszetben lévő függőleges terelőlemez és remélhetőleg jobb lesz.
A két ITK és a VT mercivel, a többiek MAN-nel. Nem tudom melyik lehet az elektromos ezek közül. (Mondjuk az ITK mostanra már elvileg fossa az elektromos buszokat.)
Persze, az is mindegy, hogy valaki kezdő szakács, vagy tizenikszéve dolgozik a szakmájában. Ha ugyanazt a receptet követi, ugyanolyannak kell lennie a végeredménynek is. Ugye?
Érdekes megközelítés ez a "nem mindegy, hogy hol rakják össze" dolog. Már sok éve megjegyezték, hogy a BKV Volvo 7700A szériája azért nem olyan jó, mert a svédek rakták össze, hanem a nem tudom kik. Nettó baromság, mert van annak az összerakásnak egy folyamata, technológiája, amit bárhol a világon követni kell. Készíthetek én az északi sarkon gulyáslevest, de az nem térhet el a magyar szokásoktól, ha úgy csinálom, ahogy az elő van írva.
Ez miféle szerzet? Úgy tudtam, nincs már régi színű 412-es. Tegnap délután BKV-s matricákkal, egyenruhás vezetővel, 40-es járatszámmal járkált utasokkal a Bartókon délután, az Etele térre ment.
Valami hátulról egyszer-kétszer megcsördült ugyan, de nem volt jellemző.
Amivel én nem tudok megbarátkozni, az csak az, hogy az első tengelynél van egy "váratlan" lejtés a padlóban. Engem picit váratlanul ért amikor hirtelen alacsonyabbra léptem, mint számítottam :)