A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Hibás légrendszerrel továbbhaladni nem szabad. Ez nincs benne a forgalmi utasításban? Ha a légrugós futómű leül vagy pattog, az hibás légrendszer. A fék is ezzel működik, ilyenből baleset lehet.
Már ki is zárták a BKV-t a metrópótlós pályázatból.
DE:
Ha nyer, a BKV Zrt.-vel együttműködve nyújtana szolgáltatást a 3-as metró pótlására kiírt tenderre jelentkező Budapest-Busz Zrt. Az együttműködés formájára és keretére vonatkozó tárgyalásokat mielőbb el szeretnék kezdeni olvasható Járku Tamásnak, a Budapest Busz Zrt. ügyvezetőjének a levelében, amelyet Bolla Tibor BKV-vezérigazgatónak címzett.
Hát nem tudom, erre az egészre én, a köztudottan elfogult MH-fan mondom azt, hogy "lószart, Mama"!
Elég, ha a cikkel kapcsolatban azt mondom, hogy Széles úr a Magyar Hírlap tulajdonosa. Az egyetlen dolog, amit nehezen viselek abban az újságban, az pont ő. :D
Az LNG lenne a világmegváltó csoda, amiről éveken át áradozott? Phe....
Nem. Szerintem teljesen egyértelmű mindenkinek, hogy a Budapest-logó az a címeres-feliratos izé, a címer pedig teljesen más, jelen esetben része a logónak.
No de fejezzük is be szerintem, mert a végén egy unatkozó moderátor a topik szétoffolásának minősíti. Amiben persze részben igaza lenne, de mivel elég felemás a tevékenykedésük, ezért jobb a békesség.
Komolyan ilyen rossz állapotban vannak a BKV Citaro buszai?
De említhetném a BKV által működtetett Mercedes Citaro típusú buszokat, amelyeknél lényeges karosszéria-elemek körülbelül tíz év alatt olyan mértékben elrozsdásodtak, hogy a buszok üzemben tartását veszélyeztetik. Szerencsére az Ikarusnál még rendelkezésre áll az a szakértelem, amellyel ezeket a hibákat ki tudjuk javítani. Viszont meg kell említeni, hogy míg a BKV autóbuszonként kétmillió forintot szánt ezeknek a hibáknak a kijavítására, sajnos a szerelés alatt kiderült: annyira jelentősek ezek a problémák, hogy nem két-, hanem tizenkétmillió forintot kellett az autóbuszok felújítására költeni, amit a BKV szakemberei is elismertek.
Minek a hibájából jön ez elő (csak kíváncsiságból)? Arra gondoltam elsőre, hogy szökik a levegő valahonnan, de ezt gyorsan elhesegettem, mert akkor más is bajosan működne az autón (ajtók pl.).
Valami elektronikai gond lehet ez, vagy a szintező adta meg magát?
Pedig ebben a kérdésben igaza van a kollégának. A busz ugrálása nyíltan balesetveszélyes (nehezen mozgó utasok pl.), a liftező vezetőülés szintén. Ilyen hibával a sofőr nem jelenthet üzemképtelenséget, ha mégis, és rendszeresen megteszi, számos nem hivatalos, de igen motiváló szankciót húzhat magára.
Panaszolom, hogy a 85-ös járaton közlekedő egyes Volvo 7700 csuklós buszokat furcsa járvány sújtja már több hete. A tünete az, hogy a B tengely felett a kasztni néhány másodpercenként féloldalasan megemelkedik, majd leül, miközben sűrített levegő durrogó elszökése hallatszik és ez ismétlődik a végtelenségig. Emiatt az egész 18 méteres jármű tekereg és vonaglik, ami az utasoknak igen kényelmetlen, főleg álló helyzetben (menet közben a borzasztóan rossz kőbányai utak miatt kevésbé érezni...)
Kérdeztem a sofőröket, hogy miért nem tesznek az utasokért, de szerintük inkább őket sajnáljam, mert a levegő rendszer hibája az üléseiket is érinti, amik szintén fel-le ugrálnak és ők duplán tengeri betegek lesznek tőle műszak végére. Állítólag típus hiba és sokba kerülne megjavítani. Mi lenne, ha valamelyik főnök pár hétig limó helyett busszal járna és abból kifutná a költség?
Remélem még ezt hamarosan fokozzák az új Budapest logókkal is, az a biztos.
Ami nem mellesleg rendkívül igénytelen és primitív. Azért külön pénzt kifizetni, hogy új logó címén a város címere mellé odaírják a nevét, majdhogynem egyenlő a hűtlen kezeléssel. Ennél még az elődje is jóval fantáziadúsabb volt.
De legalább, hogy kívülről is jól megkülönböztethetőek legyenek a kocsik, mindegyiken más és más a feketítés. Remélem még ezt hamarosan fokozzák az új Budapest logókkal is, az a biztos.
És van hivatalos verzió is arra, hogy milyen beltartalommal kell rendelkeznie egy Volvo "felújításának"?
Vagy az egész a felújítással megbízott műhelyen múlik?
--------------
Van.
A megrendelő, a megrendelői szerződésben leírja mit kér.
Leírják (együtt) azt is, hogy a vállalkozó milyen vállalkozási szabadsággal rendelkezik a felújítások során?................Általában minimálissal..............Színekben, arculati elemekben, a felújítás végző nem dönthet, max. javasolhat a megrendelőnek.
A vállalkozó tudomásul veszi, hogy a felújítás során csak (előre) minősített anyagokat építhet be.
Mintha némelyik felújított kocsiban újfajta világítás is lenne, legalábbis kékesebbnek tűnt (LED-es?), mint a régiekben. Úgyhogy meglesz az a 150-féle verzió. :-)))
Csak úgy unalmamban összeszámoltam a szembetűnőbb arculati elemeket:
- küszöb (zöld vagy kék)
- kapaszkodók (zöld vagy kék)
- kijelző (zöld vagy narancs)
- tető (fehér vagy kék)
- ablak (eredeti vagy megnövelt nyitható felületű)
- üléshuzat (eredeti vagy új)
- ablaküveg (sötétítéssel vagy anélkül)
Ebből már így is 128 különböző küllemű buszt lehetne összelegózni. Figyelembe véve persze, hogy eleve kétféle utasterű Volvo létezik, az első 50 példány küllemének bármely eltérő elemét beillesztve a megfelelő kategóriába, már rögtön 150-nél nagyobb számú verziót kaphatunk. Tehát lehetséges akár mindegyik buszt különbözően kinézőre felújítani. Hajrá...
NKA-345 (MB Citaro) harmadik ajtaján kiragasztott nyomtatott A/4-es papír hirdeti nemes egyszerűséggel: ROSSZ! Nem vitt utasokat, de így is érdekes megoldás javítás helyett.