A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Én ehhez nem értek, de nem vagyok biztos benne, hogy hosszútávon szerencsés - a végleteket kerüljük el, igen, de - akár dolgozói, akár utasoldalon a "megszoksz vagy megszöksz" elvet alkalmazni.
Nem akarok ebbe belemenni, felesleges, no meg az én oldalon némi tudás- és tapasztalatbéli hiányosság is fennáll, mindenesetre akkor lesz érdemes úgymond "pálcát törni" a BKV és az üzemeltetés felett, amikor azonos feltételekkel és vadonatúj járműparkot fog üzemeltetni - akkor majd nem áll fönn a "szarból várat építés" esete.
Addig is minden lépésnek örülünk, ami előre történik.
Tudom az ellenőrök elleni támadásra van kihegyezve a cikk, de azért a június végéig tartó időszakban csak 4 sofőrt megtámadtak és ebben a köpdösések meg egyéb "enyhébb" dolgok benne sincsenek.
Maximálisan egyetértek. A régivágású (önnönmaguk szolgálati hatalmát túldimenzionáló) kiskirályok pedig csak kihalnak előbb-utóbb. Remélhetőleg írmag és újratermelődés nélkül.
Nagyon tisztelem amit Adamis úr tett/tesz az S91 sikeréért.
De.
Ne szülessen már úgy S91-t pártoló cikk szaksajtóban, hogy bemártjuk a konkurenciát, ráadásul alaptalanul, hogy szebb színben tűnjön fel a mi szívünk csücske.
A cikkszerző amúgy se korrektségéről, alaposságáról híresült el eddig.
Írhatna a Blikk-be. Ott elmegy az ilyen magyarkodás.
Az S 91 egy valószínűleg jól sikerült műszaki termék.
De.
A világ tele van a kiskanáltól, az autóbuszon át, a rendkívül jó repülőgépekig olyan termékekkel, melyek minőségét az adott szakma nem kérdőjelezi meg, de kereskedelmi bukás lett létrehozásuk, gyártásuk.
Legyen az S91 városi midi autóbusz bármilyen jó műszakilag, igen elkötelezett magyar barátnak kell lennem egy (mondjuk) portugál városi közlekedési társaság műszaki vezetőjeként, hogy saját autóbusz üzletági főnökömet arról győzködjem, hogy a 10 év alatt kb. 10 példányban gyártott buszból, vegyünk egy tucatot.
Szívem lelkem az S91-esé, nálam többet nem sok vevő szenvedett azért, hogy bizonyíthassanak.
De.
Ma reggel a Karsanokból 14 utcán volt, 1 tartalék, 1 kocsi javít.
Erre azt mondani, hogy komoly gondok vannak, nem lehet.
Avval együtt, hogy apróbb gondok vannak.
És bár a török helyzet bizonytalan globálisan, a Karsannak sok emberét ismertem meg igazgatótól beosztottig: azt tudnotok kell, hogy ilyen pozitív, vevőorientált magatartást kevés más helyen találtam. Ők elhiszik, hogy nekik bizonítani kell ha el akarnak valamit adni.
Isten ments ha áthallás van a magyar buszgyártással, ahol sokan még abból az "alapértékből" táplálkoznak, hogy magyar (alkatrész is van benne :-).
És itt a végén ismét teszem hozzá, hogy nem csak az S91 hanem a magyar buszgyártás mellett is elkötelezett vagyok, de nem szabad a hibákat, gondokat eltagadni, mert n+1 egyedszer felbukunk, mint ahogy az az elmúlt évtizdekben történt.
Milyen műszaki problémák vannak a Karsan midikkel?
Anno viszont a sajtóban tévesen jelent meg a busz ára, ugyanis nem 86, hanem 81 millió forintra jött ki egy S91-es az uniós forrásokból finanszírozott BKV tenderen. A többletköltségek nélkül a midibusz 60 millió forint körüli összegbe került volna darabonként a BKV-nak. Az olcsóbb ajánlatot tevő Karsan buszai ugyan még egy évig garanciásak, viszont már eddig is több meghibásodásról lehet hallani esetükben.
Régen rossz, ha balesetveszélyt jelentő műszaki hibával még puncsolni kell egy talán cseréért...
Azért nem így működik a csere fogalma,mert ha kér 90%ba kivisz a műszak a kocsit, 5% ban be hozza kocsit járművezető 5%majd kap egyet ha lesz kocsi és ebbe bele tartóznak az időszak is amikor egyik műszak már nem visz a másik még nem visz kocsit ki...(Ja más ágazat)
Sokat robbansz le csuklós viszonylaton és mondjuk délutános vagy: először reggeles leszel, aztán szóló vonalra kerülsz és a fekete listára is. Ha elbocsátás jön, "nyertél"...
Egyébként nem egyszer utazni olyan autón, ahol a légrugó kifejezetten kemény és a legkisebb úthibán is akkorát koppan a jármű, hogy leszakad az ember veséje. Rákóczi úton ez külön élmény Astoria - Blaha között.