A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Őőőőőő, nem látta valaki az állam? Leesett, elgurult és 10 perce keresem :D Ez az az óbudai kocsi, amit a 06-09 után csináltak/nak? Fogalmam sincs mi lehet az azonosítója. Vagy csak szívatsz minket? :D
1, tényleg szép lett, élőben még a festékszagot is érezni. Dicsérték a tartózkodóban épp ott lévő vezérek is, amikor ott voltam Rp-Újpesten (meg rusenuxu tt. is).
2, BKK matrica: én sem dobom hanyatt magam tőle, sőt konkrétan feleslegesnek tartom feltenni, de annyira tök mindegy. Bár azért tényleg szebb lenne teljesen meztelenül (kivéve a falatnyi részt eltakaró azonosítókat, mint egy CKM képen mondjuk:)
3, egységesítés: nem azt mondom, hogy 657 féle külső fényezéssel járjanak a buszok, de egy kis egyéniség ne legyen már olyan marha nagy gond. Pl Volvó felújítások: az egyiknek zöld a klíma hűtőrácsa az utastérben (bár már lehet átfestették), vagy a P betű, amitől van aki itt a falnak ment már sokszor. Ennyi férjen már bele. Annyi mást kéne szabályozni a normál napi működéshez és ez az utolsó utáni dolog szerintem. Egyébként belső világban csont ugyanolyan, mint a többi cinkotai felújítás.
A Volvóknál még annyi, hogy bejött az új Budapest matrica, meg új fajta ablakokat is tesznek beléjük (FLR felújítások). Akkor most a már felújított FJX-eket rendelje be Lacus és tetesse beléjük az új ablakokat és rakassa fel az új Budapest matricákat, hogy egységesség legyen?
Nem a BKV-nál kopogtatnék ez ügyben, hanem annál a szervnél, aki negyedévente mindig valami újat talál ki egységesítésnek és ezért lehet mindent állandóan átvariálni. Szerintetek miért készült ez a kocsi ennyi ideig? Mert most így legyen, aztán mégsem, legyen inkább így, először még kijelzős se lett volna. Én engedném a kis belső térbeli eltéréseket, kívül meg azonosító, szolgáltató matrica (VT, BKV tökmindegy) és jó napot.
4, vissza Óbudára... Cinkotának 4 KT-ra (Örs-Kőbánya, Örs-éjszakai, Mexikói, Rp-Újpest, amit ráadásul 2 autó teljesít, mert a 121/F2 vált át ott KT-ra este 9 után) van 6 kijelzős 260-asa (00-51, 01-04, 03-16, 03-32, 06-57 és 06-72), amik közül állítólag a 06-72 elfárad lassan és a 03-16 sincs a legjobb bőrben. Üzemeltetési racionalitásból kérdezem: ugyan miért menne Óbudára, amikor pont azért került bele végül a Fok-Gyem, mert ha ezen autók közül eggyel többel van valami gáz, akkor múlt héten pénteken a 01-00 volt Örs-Kőbánya KT és 16-33 Mexikói KT és egyik sem kijelzős. Szóval nem, semmi Óbuda, kizárt.
Ezzel egyetértek, de szerintem ne csináljunk már bazári majmot ezekből kocsikból, pláne úgy hogy megint kezd teljes összevisszaság lenni az egységes megjelenés tekintetében. Ez a kocsi úgy lenne tökéletes, ha nem lenne rajta semmi! (Egyébként nem is a Budapest matrica az igazi bajom, hanem a lila BKK logó, valami undorító, ahogy az kinéz szegény buszon. Ráadásul még lila is.)
Nem ezzel van a baj, hanem az egységesség teljes hiányával. Ez a vonat már elment, a BKK nem vállalta fel, hogy vannak öregebb kocsik, és ezekre számítani kell még egy darabig - felesleges is volt egységesség címén felrúgni a régi színtervet.
Most aztán már, hogy a kék-szürke autókon van -e matrica, és az régi avagy új, és...ez már lényegtelen. Eggyel több vagy kevesebb "tarkasági elem"...
Na az szuper! Bár próbálom magam elé képzelni a VT-s ConectoG-k megoldását, de nem megy (H.A. tudja mennyire lokálpatrióta vagyok, ha érted, hogy értem:)
HB úr: ami már megtörtént az megtörtént, engedd el (már ez nem parancs mielőtt még azt hinnéd, mert látom paprikás hangulatodban vagy, amúgy valahol mindkét tábornak igaza lehet, úgyis hogy többen ismerjük a vasszigort az ilyesmi infók körül, még ha sokszor felesleges is szerintem).
Mikor állnak vajon forgalomba kb. ezek a sza... akarom mondani csodás használt autók, hiszen a már meglévő 25 is a legcsodásabb utazási és üzemeltetési élményt nyújtja és már nem bírok aludni a maradék négy nélkül :)
Ha 26 éve több tucatnyi, gáncsoló, titkolózó valódi régivágású barnaköpenyes élőhalott, valamint valamint időnként igen erőszakos közlekdési dolgozó nem tudta elvenni a hobbim iránt a lelkesedésemet, akkor 2016-ban 10-15 névtelen és arctalan mínuszoló, vagy 3-4 folyamatosan fikázó kissrác sem fogja.
Legfeljebb ismét nehezebb lesz az infók beszerzése, de nem esek kétségbe, van már benne rutinom. A jóembereimet pedig továbbra sem szeretném kellemetlen helyzetbe hozni.
A naprakész statisztika szerint a napi súlyozott átlag a HBweben 7213 belépés. Az a vicces, hogy ez a szám jó eséllyel a fikázókat is magába foglalja (másfél év minimuma 3608, maximuma 16511).
Ha tényleg kényes az ügy, akkor inkább ne publikáld a honlapodra pár napig. A web világában olyan, hogy "nem titkos, közölheted, de még ne nagyon" kategória nem létezik, ami kikerül, az kikerül. Nehogy már az olvasód legyen a hülye, amiért nézi a weboldaladat...
És mindettől függetlenül tiszteljük a munkásságodat, nem elvenni akarjuk a kedvedet ezzel.
Ezt a kategóriát sikerült megérteni, vagy... ááá, hagyjuk...
Az, hogy Csőrikének a néhány agysejtjéig nem jut el, az nem meglepő, ismerjük a közösségi közlekedés mindn terén végzett ámokfutásait. De hogy Neked se...?
(és csodálkoztok, hogy a szakma krémje már alig írogat ide)
Ellenben a kérdésedre válaszolva: ismered a nosztalgia 284-es rendszám-mizériájának teljes sztoriját? Illetve egy jármű forgalomba helyezésének és rendszámozásának egyre rögösebb útját? Valószínűleg nem. Ha ismernéd, nem értetlenkednél.
Ha valamit nem akarsz a nagyérdemű orrára kötni, akkor nem rakod ki. Ha meg valaki van olyan szemfüles hogy észreveszi a nyilvános oldalon, akkor ne kérd számon. Nem tudom mondjuk mi olyan szupertitkos információ a BKV-nak 3 betű meg 3 szám kombón.
Ez olyan igazad is van meg nem is, de mivel publikáltad innentől se nem bizalmas, se nem "később közöld" stb..., másrészt a rádbízott bizalmas dolgot hamar leközölted, szóval így inkább nincs igazad.:D