Keresés

Részletes keresés

hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2016.08.22 0 1 106523

A MABI telephelyén áll egy BPI-xxx (valamelyik x=1) 260-as selejtezett kocsi. (Emögött áll az ex BPO-473.)

Véletlenül tudja valaki melyik 260-as az és ezt el is árulná Nekem, akár privátban is?:)

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.22 -1 0 106522

gumisok

Előzmény: Törölt nick (106521)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.22 -1 1 106521

Túlzottan le van egyszerűsítve és kb-ésítva. Bemelegítőnek nem rossz, ez ennél sokkal bonyolultabb, összetettebb.

Hiányzik belőle a műszaki, takarító, irodista, vezető állomány bérköltsége, amit szintén a km díj fedez. Az összehasonlítás akkor lenne hiteles, ha benne lenne azok bérköltsége is, amire nem tartanak humánerőforrást, hanem külső partner gumisok sumákolja el az adót, amire viszont a KV-nál saját személyi állomány van, teljes adózással. Szintén jelentősen torzítaná az eredményt, ha ugyanolyan hektikus teljesítménnyel dolgoznának az egyéb operátorok, mint a KV, akinél olykor túlórák, olykor létszámfelesleg növeli az egyébként is magas (teljesen adózott) bérjellegű ráfordításokat.

Ha így nézzük, akkor hirtelen megszaladnak azok a százalékok...

Előzmény: BPO-331 (106519)
Humarci Creative Commons License 2016.08.22 -1 0 106520

És múltkor volt itt km díjak leírva. Tisztán látszott az egyenlőtlenség!

volán csuklós volvoi ~1200FT/km alig van túlfizetve...

és mióta nem képesek rendesen kiadni a 139-est??? kötbérre szarnak, mert úgy van megkötve a szerződés...

(most pár hétig sikerült nekik, de ma megint hiányok voltak)

Előzmény: g86 (106478)
BPO-331 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106519

Köszi, hogy leírtad. Így legalább már tudom miről beszéltél, mert nem tudtam hová tenni azt az önmagában álló 1%-ot.

Előzmény: g86 (106517)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106518

Már torz az egész, de ne zavarjon.

Előzmény: g86 (106517)
g86 Creative Commons License 2016.08.22 0 1 106517

A teljes vállalkozói díjazásból jelent nagyságrendileg 1%-ot. Egy cég költségei sok kicsi 1-1%-ból állnak össze. 1% költségmegtakarítás egy szint felett (nem a sarki zöldséges szintje) már óriási eredmény. A szóban forgó buszos cégeknél mondjuk százmilliókat jelent évente. Tök érthető, ha minden lehetőséget megragadnak.

 

Ami cégszinten 1%, az a sofőrök személyi jellegű ráfordításait tekintve simán lehet 15-20%.

 

Hogy pontosan mennyi az annyi, az sokban függ attól, hogy mit számolunk bele. Nézzük egy példán, ökölszámként.

 

A vállalkozói díjak ~650 és 850 Ft/km között mozognak, legyen az átlag 800 Ft/kb. Egy átlagos busz egy évben megy 70.000 hasznos km-t. Ennek a díja 56.000.000 Ft.

 

Kell rá kb. 3 teljes munkaidős sofőr. Kapjanak fejenként az elfogadott szinten felül (a rendesen adózó KV-nál is van ugye üzemanyag-megtakarítás) havi 50.000 Ft-ot üzemanyag-megtakarításként, adózatlanul. Annak a közterhei jelentenek még 50.000-et. Három sofőrre évente 1.800.000 Ft. Ez egyenlő 3,21%.

Előzmény: BPO-331 (106516)
BPO-331 Creative Commons License 2016.08.22 0 1 106516

Csak egy dolog jutott eszembe. Ha ez a tétel szerinted 1%-ot jelent, akkor miért nem jelentik be rendesen? 

1 % miatt? 1%-ot jelentene állományszinten, hogy kapsz 100.000 ft megtakarítást vagy tisztességes adózás és járulékok levonása után kapsz nettó 100 ezeret?

 

Az összes kamionos és fuvarozó cég 1 % miatt trükközne? Ezt én erősen kétlem. Nem végeztem könyvelést meg számvitelt, de ha valamit nagyon rosszul látnék, éreznék annál többet írj majd, hogy "alapvető számviteli ismerek hiányával rendelkezem"

 

Ha tömören leírod az is jó, de egy általad szakmailag korrekt számviteles linket lőssz, az is jó.

Mert nem győzött meg a számviteli ismeretek hiánya-érv.

 

Előzmény: g86 (106484)
BX 59-76 Creative Commons License 2016.08.22 0 4 106515

Jól eltévedt az a 25-ös viszonylat. :D

Jó lesz az 21-esnek is. Mi volna ha utánanéznének. Kb 1 perc az egész.

Előzmény: 4014 (106514)
4014 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106514

Az Istenhegyi úton van dolga? Halassza későbbre!

A 25-ös busz frontálisan karambolozott egy autóval. A kocsi vezetője súlyosan megsérült. Tovább »

forrás: velvet.hu

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2016.08.22 0 2 106513

Papírt még nem láttam róla, csak újságcikket, de a hosszú kínokra (a Kontaktnál) már csak az abszolút minimumot költik, és a felvételes lap is eltűnt a forgalmi ablakából.

Előzmény: Törölt nick (106512)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106512

Ez már biztos?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (106511)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2016.08.22 0 3 106511

Azért 160-200 kocsit pótolni nem olyan egyszerű. De dec. 31.-ével úgyis lejár a szerződés, majd akkor repülnek. Türelem, használt buszt terem.

Előzmény: P.stephenson (106510)
P.stephenson Creative Commons License 2016.08.22 0 2 106510

Ostorozod itt a BKK-t, közben a Volánbusz meg vígan elvan velük, eszükbe se jutott szerződést bontani velük. Na, ki is a nagyobb vízfej? :-)

Előzmény: kristoof (106508)
Il Leone Creative Commons License 2016.08.22 0 1 106509

Nem állt szándékomban senkit sem megsérteni, vagy felbőszíteni, ezért nem írtam kerületet/kerületeket. ;)

Előzmény: gorcher (106502)
kristoof Creative Commons License 2016.08.22 -3 2 106508

Igen, de egy akkora vizfejnek, mint a BKK ez villám sebesség! (Egyébként eláruulom, hogy a kirugást már április végén pletykálták.) Szóval szerintem inkább csak megerősítetted azt ezzel azt a mende-mondát, amiért valójában kirúgták a T&J-t.

Előzmény: g86 (106497)
L45H Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106507

Ezt nem tudom, csak FUTÁR-ban látom, nem voltam ott. De erős a gyanúm, hogy ez lehetett. Valószínűleg az autós nem tartotta magát a 40-es korlátozáshoz, emiatt a sávjához sem és jött a busz...

Előzmény: trizs77 (106506)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106506

Fentről belecsúszott a gyorsan lefelé jövő autó ?

Előzmény: L45H (106505)
L45H Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106505

NMP-854, Istenhegyi lejtő után, menet Normafa felé (21A).

Előzmény: 08-73 (106504)
08-73 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106504

Melyik busz volt? :( Jobbulást, felépülést a sérültnek!!

Előzmény: blazekdoktor (106503)
blazekdoktor Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106503

Súlyos buszbaleset az Istenhegyin, frontálisan ütközött egy BKV-járattal egy autó, életveszélyes sérült van!

gorcher Creative Commons License 2016.08.22 -2 6 106502

Egy kerületszámot pedig nyugodtan írhattál volna. Sokak által ismert okok miatt szolgáltat az Andor utcai VT garázs a Cinkota garázstól egy köpésre járó 97E vonalon. Ebben nehezen hiszem el, hogy van üzemeltetési racionalitás (vagyis ez konkrétan politikai hajcihő).

Meg a 197-esen járó szóló Conecto is azért egy kicsit vicces valahol, bár inkább csak kínomban mosolygok rajta.

Előzmény: Il Leone (106501)
Il Leone Creative Commons License 2016.08.22 0 3 106501

Szándékosan nem írtam kerületszámokat. Persze kerületeken belül is lehet preferált és futottak még viszonylatokba botlani. A lényegen nem változtat, vannak kerületek, amelyek ki vannak emelve, mert pl. a polgármester lobbiereje nagyobb, és ez az ami a legszomorúbb, hogy ez alapján elosztják az ap.-s indulásokat, vagy ettől függ az is, hogy mely kerületekbe mennek a külső operátorok a működő klímával és fűtéssel rendelkező kocsikkal, azoknak a kerületeknek a lakói pedig akiknek a polgármesterük nem lobbizik elég erőteljesen így jártak.

 

A többi részével egyetértek a konkrét példáddal.

Előzmény: rm40 (106496)
rm40 Creative Commons License 2016.08.22 0 2 106500

Ja, bocs... :)

Előzmény: g86 (106498)
dcs100 Creative Commons License 2016.08.22 0 2 106499

OFF szolgáltató helyett reggel óta:

 

03-02 @ 38/F7.

05-67 @ 169E/F11.

 

g86 Creative Commons License 2016.08.22 0 2 106498

Ki mondta, hogy a II. kerület egy preferált kerület?

Előzmény: rm40 (106496)
g86 Creative Commons License 2016.08.22 0 3 106497

Hehe... :D Olyan 4-5 hónapos ügymenet előzte meg a döntést. Hogy a nyilvánosság csak a döntés meghozatalát követően szerzett tudomást a történtekről, az egy másik kérdés.

Előzmény: Lucky76 (106495)
rm40 Creative Commons License 2016.08.22 0 1 106496

> A budapesti szolgáltatás színvonalát nehéz úgy megítélni, hogy kerületi kiskirályok kénye-kedve, esetleg lobbiereje határozza meg, hogy a város egyes részein milyen szolgáltatással találkozik az ember, így minden további nélkül találkozhat az ember lesújtó állapotokkal, amik az itt említett időket simán idézi. (Pl. a héten volt olyan nap nem igazán preferált kerületben, hogy az alacsonypadlós kocsik közül 7-szer kellett cserélni magaspadlósra

 

A "preferált kerület" kifejezést azért gondold át. A 149-es busz jelenlegi időszakban a kiadott menetrend szerint full alacsonypadlósnak kellene lennie, ehhez képest a négy db buszból 1 azaz egy darab alacsonypadlós. És nem, ez nem átmeneti állapot, már reggel is legalább 2 db 260-ast adtak rá.

 

Inkább a preferált és futottak még járatokról lehet beszélni. Például a Széll Kálmán térre kinézve nagyon árulkodó, hogy (leszámítva az állandó liebling 22-est) melyek azok a járatok, melyek ha a fene fenét eszik is, ap-val vannak kiadva és melyik az az egy(-két), amelyik a "futottak még". És nem, nincs köze az utasszámhoz.

Előzmény: Il Leone (106476)
Lucky76 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106495

Ez az, amiről bővebben nem fogunk hallani, pedig érdekes lenne...

 

No igen...nagyon gyorsan sikerült döntést hozni és szinte azonnal végrehajtani, ez nem vall a BKK-ra. Ezek szerint csak meg lehet sürgetni őket is...

Előzmény: kristoof (106491)
g86 Creative Commons License 2016.08.22 -3 4 106494

Alapvető számviteli, adózási ismeretek hiányában nem is nagyon maradt más választásod. :D

Előzmény: Törölt nick (106493)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!