A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Túlzottan le van egyszerűsítve és kb-ésítva. Bemelegítőnek nem rossz, ez ennél sokkal bonyolultabb, összetettebb.
Hiányzik belőle a műszaki, takarító, irodista, vezető állomány bérköltsége, amit szintén a km díj fedez. Az összehasonlítás akkor lenne hiteles, ha benne lenne azok bérköltsége is, amire nem tartanak humánerőforrást, hanem külső partner gumisok sumákolja el az adót, amire viszont a KV-nál saját személyi állomány van, teljes adózással. Szintén jelentősen torzítaná az eredményt, ha ugyanolyan hektikus teljesítménnyel dolgoznának az egyéb operátorok, mint a KV, akinél olykor túlórák, olykor létszámfelesleg növeli az egyébként is magas (teljesen adózott) bérjellegű ráfordításokat.
Ha így nézzük, akkor hirtelen megszaladnak azok a százalékok...
A teljes vállalkozói díjazásból jelent nagyságrendileg 1%-ot. Egy cég költségei sok kicsi 1-1%-ból állnak össze. 1% költségmegtakarítás egy szint felett (nem a sarki zöldséges szintje) már óriási eredmény. A szóban forgó buszos cégeknél mondjuk százmilliókat jelent évente. Tök érthető, ha minden lehetőséget megragadnak.
Ami cégszinten 1%, az a sofőrök személyi jellegű ráfordításait tekintve simán lehet 15-20%.
Hogy pontosan mennyi az annyi, az sokban függ attól, hogy mit számolunk bele. Nézzük egy példán, ökölszámként.
A vállalkozói díjak ~650 és 850 Ft/km között mozognak, legyen az átlag 800 Ft/kb. Egy átlagos busz egy évben megy 70.000 hasznos km-t. Ennek a díja 56.000.000 Ft.
Kell rá kb. 3 teljes munkaidős sofőr. Kapjanak fejenként az elfogadott szinten felül (a rendesen adózó KV-nál is van ugye üzemanyag-megtakarítás) havi 50.000 Ft-ot üzemanyag-megtakarításként, adózatlanul. Annak a közterhei jelentenek még 50.000-et. Három sofőrre évente 1.800.000 Ft. Ez egyenlő 3,21%.
Csak egy dolog jutott eszembe. Ha ez a tétel szerinted 1%-ot jelent, akkor miért nem jelentik be rendesen?
1 % miatt? 1%-ot jelentene állományszinten, hogy kapsz 100.000 ft megtakarítást vagy tisztességes adózás és járulékok levonása után kapsz nettó 100 ezeret?
Az összes kamionos és fuvarozó cég 1 % miatt trükközne? Ezt én erősen kétlem. Nem végeztem könyvelést meg számvitelt, de ha valamit nagyon rosszul látnék, éreznék annál többet írj majd, hogy "alapvető számviteli ismerek hiányával rendelkezem"
Ha tömören leírod az is jó, de egy általad szakmailag korrekt számviteles linket lőssz, az is jó.
Mert nem győzött meg a számviteli ismeretek hiánya-érv.
Papírt még nem láttam róla, csak újságcikket, de a hosszú kínokra (a Kontaktnál) már csak az abszolút minimumot költik, és a felvételes lap is eltűnt a forgalmi ablakából.
Igen, de egy akkora vizfejnek, mint a BKK ez villám sebesség! (Egyébként eláruulom, hogy a kirugást már április végén pletykálták.) Szóval szerintem inkább csak megerősítetted azt ezzel azt a mende-mondát, amiért valójában kirúgták a T&J-t.
Ezt nem tudom, csak FUTÁR-ban látom, nem voltam ott. De erős a gyanúm, hogy ez lehetett. Valószínűleg az autós nem tartotta magát a 40-es korlátozáshoz, emiatt a sávjához sem és jött a busz...
Egy kerületszámot pedig nyugodtan írhattál volna. Sokak által ismert okok miatt szolgáltat az Andor utcai VT garázs a Cinkota garázstól egy köpésre járó 97E vonalon. Ebben nehezen hiszem el, hogy van üzemeltetési racionalitás (vagyis ez konkrétan politikai hajcihő).
Meg a 197-esen járó szóló Conecto is azért egy kicsit vicces valahol, bár inkább csak kínomban mosolygok rajta.
Szándékosan nem írtam kerületszámokat. Persze kerületeken belül is lehet preferált és futottak még viszonylatokba botlani. A lényegen nem változtat, vannak kerületek, amelyek ki vannak emelve, mert pl. a polgármester lobbiereje nagyobb, és ez az ami a legszomorúbb, hogy ez alapján elosztják az ap.-s indulásokat, vagy ettől függ az is, hogy mely kerületekbe mennek a külső operátorok a működő klímával és fűtéssel rendelkező kocsikkal, azoknak a kerületeknek a lakói pedig akiknek a polgármesterük nem lobbizik elég erőteljesen így jártak.
Hehe... :D Olyan 4-5 hónapos ügymenet előzte meg a döntést. Hogy a nyilvánosság csak a döntés meghozatalát követően szerzett tudomást a történtekről, az egy másik kérdés.
> A budapesti szolgáltatás színvonalát nehéz úgy megítélni, hogy kerületi kiskirályok kénye-kedve, esetleg lobbiereje határozza meg, hogy a város egyes részein milyen szolgáltatással találkozik az ember, így minden további nélkül találkozhat az ember lesújtó állapotokkal, amik az itt említett időket simán idézi. (Pl. a héten volt olyan nap nem igazán preferált kerületben, hogy az alacsonypadlós kocsik közül 7-szer kellett cserélni magaspadlósra
A "preferált kerület" kifejezést azért gondold át. A 149-es busz jelenlegi időszakban a kiadott menetrend szerint full alacsonypadlósnak kellene lennie, ehhez képest a négy db buszból 1 azaz egy darab alacsonypadlós. És nem, ez nem átmeneti állapot, már reggel is legalább 2 db 260-ast adtak rá.
Inkább a preferált és futottak még járatokról lehet beszélni. Például a Széll Kálmán térre kinézve nagyon árulkodó, hogy (leszámítva az állandó liebling 22-est) melyek azok a járatok, melyek ha a fene fenét eszik is, ap-val vannak kiadva és melyik az az egy(-két), amelyik a "futottak még". És nem, nincs köze az utasszámhoz.