A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Az Ikarus 260.00-ás és Ikarus 280.00-ás altípusok (ezek voltak a Csehszlovák gyártó termékeivel szerelve) BKV üzemeltetéstől való búcsúztatásával kapcsolatban könnyen eltévedhet az olvasó, érdemes az alapvető információkat rendszerezni a történeti hűség kedvéért:
Az Ikarus 280.00-ás altípus 2004. szeptemberében a délpesti garázsban búcsúzott, a miskolci AKD forgalmi rendszámú kocsikkal szinte egy időben fejezték be pályafutásukat az eredetileg BX 58-as szériába tartozó kocsik (ezeknek a pár évig „viselt” új rendszáma a BPI- 738, -40 és -41 volt). A vájt fülű buszbarát körökben az alábbi alapvető külső - látható vagy hallható ismertető jegyek azonosítják többnyire ezeket a buszokat: az utasajtók kivitele (harmonika azaz négy szárnyú vagy normál kétszárnyú), a vezető és utasteret elválasztó ajtó kivitele, az úgynevezett trilex kerék (ami nem pontos megnevezés, leginkább a SZUA típusú híd külső jegyei különböztek a Rába tengelyvégektől. Az, hogy trilex azaz háromrészes pánttal voltak e szerelve az inkább másodlagos kérdés). Mindezek mellett persze a Praga vagy ZF illetve Voith nyomatékváltók különbözették meg a kocsikat (értelemszerűen az utolsóként jelzett Voith típus csak szériaszerűen csak a szóló buszokba került beszerelésre).
A fentiek szerint tehát a csuklós típusnál a Praga váltósok 2004-ben búcsúztak, de a SZUA hidas verzió már mintegy kilenc évvel azt megelőzően eltűnt a budapesti utcákról. A harmonika ajtósok közül a BPO-479 egészen 2014 őszéig teljesített szolgálatot, de már D10-es motorral, ZF váltóval szerelve (értelmszerűen nem .00 altípusúként hanem .49-ként). Az utolsó „trilexes” 280-as autóbusz már a 90-es évek közepén elkerült Budapest utcáiról (itt az autóbusz mivoltot hangsúlyozni érdemes, az utolsó SZUA hidas 280-as trolibusz majd két évtizeddel élte túl Pesten autóbusz társait).
A 260-as típusnál a Praga váltó 2006 tavaszán búcsúzott a 260.00-ás típussal együtt Dél-Pesten. Az utazóközönségtől és közlekedésbarátoktól a 99-es vonalon köszönt el májusban a két szárnyú ajtós BPO-079 (eredetileg BX 52-91). Azonban az utolsó harmonika ajtós Ikarus 260.00 már a 2000-2001-es tanév végén, az úgynevezett nyári kiiktatás előtt, 2001 június közepén közlekedett utoljára. Ez a BU 22-02, azaz BPO-191 és az azóta a nosztalgia flotta tagjává vált BPO-103 volt.
Én szerintem mától van rajta DélPest mert eddig ezt a négy forgalmit amit most DP csinál eddig Kelenföld adta... És gondolom hogy a 61-es pótlás miatt vette át DP ezt a négy forgalmit...
Nekem tetszik, övvonal ide-oda. Ha a metrós tender el is úszna, a szokásos módon (pkd v bérlés) szépen rá lehetne állni a 127/187 vonalra. Szólóból már egész szép mennyiség van.
Úgy látszik ez a FJX-190 hete. Én kedden a 8E-n találkoztam vele a Márton Áron térnél, elégé meglepődtem. Ma meg megjárta a 99-es, 181-es, és az 54-es vonalát is. :)