A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
"Egyikben sem volt olyan tömegközlekedési applikáció, mint a BKK-FUTÁR, ami jelez vonalakat, járműveket, rendszámokat, menetrendeket, útvonaltervezőt stb."
Semennyit, de az én mindennapjaimat, és még sokakét megkönnyíti a rendszer. Ezért nem szándékozom negatívan beszélni róla. A többi városhoz viszonyítva, úgy látom, hogy a budapesti rendszer ugyanúgy versenyképes.
Az átszállási kapcsolatokat valóban jó lenne ha jelezné, tavaly már elvileg tesztelték nem tudom, hogy hol áll a dolog.
Angol nyelvű bemondás minek (Bécsben, se Berlinben sincs angol nyelvű bemondás)?
Egyik utastájékoztató rendszer sem 100%-ig pontos, de a FUTÁR pontos rendszernek nevezhető.
Hogy lehet, hogy egy terelés szövegét nem lehet normálisan hozzáadni, miért kell megálló előtt és közben is elmondania ugyanazt fél percen belül?
Mert direkt úgy van beállítva, és inkább mondja el kétszer, mint egyszer se.
Európa szinten úgy veszem észere, hogy a FUTÁR igenis egy megbízható utastájékoztató rendszernek mondható. Amiket felsoroltál azok nagy része nem a rendszer hibája, hanem a hozzá állás kérdése. Ha lenne erről közvélemény kutatás, kimutatná, hogy az emberek túlnyomó többsége elégedett a rendszerrel. Mondj egy európai nagyvárost ahol az utastájékoztatási rendszer példa lehet a Budapestinek.
Egy. Nem mutat mindig pontosat. Jártam már pórul vele párszor...
Kettő. A bevezetése óta nincsenek átszállási kapcsolatok. Egy olyan szintű dolgot nem tud a rendszer, amit az ablakba behajított műanyag tábla is csont nélkül megugrott.
Három. Angol nyelvű bemondás?
Négy. Hogy lehet, hogy egy terelés szövegét nem lehet normálisan hozzáadni, miért kell megálló előtt és közben is elmondania ugyanazt fél percen belül?
Öt. Havária esetén sz*rt sem ér. Se utasnak, se diszpécsernek, se senkinek.
Hat. Hogyan engedheti meg egy szoftver, hogy ugyan azzal az azonosítóval két jármű is be legyen jelentkezve egyszerre? Ezért valaki pénzt kapott? Ilyenért bármelyik programozó képzésről hazazavarják az embert...
Szóval nem, a futár minden, csak nem a színvonalas utastájékoztatás szinonímája. Inkább egy rakás kihajított pénz meg egy kihagyott ziccer, hogy valami jó legyen.
Igen, de ugyanúgy a BKV-s buszos ágazata is fejlődött az évek alatt. Az a Vitézys vezetés hibája, hogy kicsit túl tolta a kiszervezősdit, evvel a BKV-t gyengítve.
Nevethetsz, de elég sok nagyvárosban voltam Európában. Egyikben sem volt olyan tömegközlekedési applikáció, mint a BKK-FUTÁR, ami jelez vonalakat, járműveket, rendszámokat, menetrendeket, útvonaltervezőt stb. A FUTÁR rendszere jó, és pontos utastájékoztatást biztosít, bárhol megállná a helyét Európában. A FUTÁR mindig pontos információt mutat a járművek aktuális helyzetéről, illetve idejéről.
Jahh... Kicsit sok fikciót és annál kevesebb valóságot írtál most le. Mintha VD idejében bármivel is előrébb tartottunk volna pl. légkondi vagy esztétika terén... Fék meg kormány akkor is volt a buszokon, egyéb meg akkor sem és azóta sem. Árnyalatnyi különbségek lehetnek, de a lényeg változatlan: üzemeltetési kultúrában sehol nem tartunk.
Még csak vezetői elvárások sincsenek e téren, eleve az igényszint nincs meg, még a probléma felismeréséig sem jutnak el a feladatért felelősök. Ez van.
Ez így nagyon nem igaz. Az elmúlt években kimutatható, hogy többen veszik igénybe a budapesti tömegközlekedést, mint 5-6 éve. A jegy, és bérletek eladásának száma évről évre nő. Az elmúlt 5 évben meglehet nézni, hány darab alacsony/magaspadlós buszt sikerült felújítani, és rengeteg járműbeszerzés történt az elmúlt években. Az utastájékoztatás a FUTÁR-ral kijelenthető, hogy nagyon jó, és magas minőségű. Az elmúlt években észrevehető, hogy a BKK figyelembe veszi az utasok érdekeit, és ahol, vagy amin tud változtat is. Rengeteg tömegközlekedési nagyprojekt is megvalósult az elmúlt évek alatt. Vagy csak gondoljunk arra, hogy mennyi járatkimaradás volt anno, mára ez a jelenség teljesen elképzelhetetlen.
Lehet, hogy régen volt, és már nem nagyon emlékszünk, hogy mi történt 2010 előtt, de azt bátran kijelenthető, hogy rengeteget emelkedett a budapesti tömegközlekedés színvonala az elmúlt pár évben.
"Ráadásul már azokat az ágazatokat is kezdi érinteni a dolog, amiben valóban nagy fejlődés látszott: a nosztalgiaüzemet"
A nosztalgia üzem még mindig magas színvonalú, és valóban sokat fejlődött. Rengeteg nosztalgia járműve van Budapestnek, még a többi nagyvároshoz viszonyítva is. Nagyon népszerű, hogy most már szinte minden kellemesebb tavaszi-nyári-őszi hétvégén van pár nosztalgia vonal menetrendszerűen, amelyet sokan igénybe is vesznek. Attól, mert a 840psz. Ziu eladásra került, ugyanúgy magas színvonalú, és fejlődő a nosztalgia üzem Budapesten.
Zahnrad, g86: ha lehetne, ezekre a kommentekre legszívesebben több száz pluszt adnék. Egyre inkább bebizonyosodik, hogy Lacusék és a mögöttük állók (Tarlós is!) semmivel se különbek, mint Aba Botond és társai, csak az elmúlt években a Vitézy-féle BKK által kicsit meg lett szorongatva a nemesebbik testrészük, így kénytelenek voltak egy kicsit változtatni a hozzáálláson. A BKK-t azóta kiherélték, működésképtelen gittegyletté vált, ezzel pedig a BKV színvonala is lassan újra a régi. Ha nincsenek a sokat fikázott kiszervezések, könnyen megvan, hogy összességében színvonal tekintetében már a 2007-2012 közötti szint közelében járnánk lefelé úton.
Ráadásul már azokat az ágazatokat is kezdi érinteni a dolog, amiben valóban nagy fejlődés látszott: a nosztalgiaüzemet. Az OFF 840 psz. ZIU - ugyebár ez volt a kijelölt nosztalgiakocsi a többinél jobb és az eredetihez közelebb álló állapota miatt - eladása csak a kezdet, az az érzésem...
Gondoltam idén már nem lesz klímateszt, átlagos nyár, különösebb forróság nélkül, meg különben is, hátha már nem kell.
Erre tegnap: LYH-106: csak az egyik oldalon van bukó ablak, a klíma zúg, de hatástalan.
LYH-128: kettő egész bukóablak van rajta, a B tengelynél, a klíma zúg, de nem hűt.
Látható, hogy nem megy a klímaberendezések üzemeltetése. Hogy miért, azt nem tudom, talán nem űrtechnika, de ha drága, akkor miért nincs normális, nyitható ablak beépítve és a forró levegőt feleslegesen fújó klíma kikapcsolva? Sokszor feltett kérdés, válasz nélkül.
Nekem ne mondja senki, hogy drága az ablakkeret, mert hirtelen észreveszek egyéb, erősen feleslegesnek tűnő projekteket.
Hogy mitől érdemli ezt a BKV szolgáltatási területével megvert utas, mitől ér klímás és nyitható ablakos járművet a máshol lakó, azt nem tudom, ez a BKK-t minősíti. Ez nem szolgáltatás, ez nulla, ez semmivel nem versenyképes. A BKV buszos ágazatának térvesztése kapcsán nem a szomorú tábort fogom gyarapítani, az biztos.
Meglepve látom hogy vezetőfülkés klímát kapott néhány 405-ös, illetve számos 260/280-as full felújítást kapott. Nem úgy volt hogy a 200-as szériát kivonják a forgalomból?
Örülök hogy felújítják, az egyik kedvenc típusom volt, bár a ráncajtós feelingesebb lenne :)