Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2016.08.23 -4 1 106531

Már akinek öröm.

Remélem, hogy a #Laculéccinézessrá hashtag* csak véletlenül maradt le...

 

*: bár én inkább egy másik hashtaget tennék...

Előzmény: btbtbtbt (106529)
08-73 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 106530
btbtbtbt Creative Commons License 2016.08.23 -1 9 106529

A viszontlátás örömére két kép:

   

 

egy régi ismerős, a BY 76-05 tolja a kormot a Máriaremetei, majd a Hidegkúti úton.

P.stephenson Creative Commons License 2016.08.23 0 0 106528

Nyilván, de azért érdekes, hogy az egyik azonnal felmondja a szerződést, a másik meg még egy közleményt se ad ki, hogy vizsgálnák a dolgot. Amúgy nemcsak kínai buszos szerződése van velük, hanem a veresegyházi vonal is, ami elvileg nem az év végén jár le.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (106511)
htibor Creative Commons License 2016.08.23 0 0 106527
Előzmény: Humarci (106520)
Peto Creative Commons License 2016.08.23 0 2 106526

Bocs, rm40 topiktárs a jelenlegi időszakot említette, ez pedig még az iskolaszünet ideje, amikor valóban teljes alacsonypadlót ír a menetrend.

Előzmény: MIHI (106525)
MIHI Creative Commons License 2016.08.23 0 0 106525

Az a szomorú helyzet, hogy a 149-es menetrendjén vannak nem aláhúzott indulások:

http://bkk.hu/apps/menetrend/pdf/1490/20151213/1.pdf

az valóban igaz, hogy néha ennél is több van, de nem full AP. 

Előzmény: rm40 (106496)
Irisbus Creative Commons License 2016.08.23 0 0 106524

Off

Kíváncsi leszek, hogy időben tájékoztatják-e a dolgozóikat...

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (106513)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2016.08.22 0 1 106523

A MABI telephelyén áll egy BPI-xxx (valamelyik x=1) 260-as selejtezett kocsi. (Emögött áll az ex BPO-473.)

Véletlenül tudja valaki melyik 260-as az és ezt el is árulná Nekem, akár privátban is?:)

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.22 -1 0 106522

gumisok

Előzmény: Törölt nick (106521)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.22 -1 1 106521

Túlzottan le van egyszerűsítve és kb-ésítva. Bemelegítőnek nem rossz, ez ennél sokkal bonyolultabb, összetettebb.

Hiányzik belőle a műszaki, takarító, irodista, vezető állomány bérköltsége, amit szintén a km díj fedez. Az összehasonlítás akkor lenne hiteles, ha benne lenne azok bérköltsége is, amire nem tartanak humánerőforrást, hanem külső partner gumisok sumákolja el az adót, amire viszont a KV-nál saját személyi állomány van, teljes adózással. Szintén jelentősen torzítaná az eredményt, ha ugyanolyan hektikus teljesítménnyel dolgoznának az egyéb operátorok, mint a KV, akinél olykor túlórák, olykor létszámfelesleg növeli az egyébként is magas (teljesen adózott) bérjellegű ráfordításokat.

Ha így nézzük, akkor hirtelen megszaladnak azok a százalékok...

Előzmény: BPO-331 (106519)
Humarci Creative Commons License 2016.08.22 -1 0 106520

És múltkor volt itt km díjak leírva. Tisztán látszott az egyenlőtlenség!

volán csuklós volvoi ~1200FT/km alig van túlfizetve...

és mióta nem képesek rendesen kiadni a 139-est??? kötbérre szarnak, mert úgy van megkötve a szerződés...

(most pár hétig sikerült nekik, de ma megint hiányok voltak)

Előzmény: g86 (106478)
BPO-331 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106519

Köszi, hogy leírtad. Így legalább már tudom miről beszéltél, mert nem tudtam hová tenni azt az önmagában álló 1%-ot.

Előzmény: g86 (106517)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106518

Már torz az egész, de ne zavarjon.

Előzmény: g86 (106517)
g86 Creative Commons License 2016.08.22 0 1 106517

A teljes vállalkozói díjazásból jelent nagyságrendileg 1%-ot. Egy cég költségei sok kicsi 1-1%-ból állnak össze. 1% költségmegtakarítás egy szint felett (nem a sarki zöldséges szintje) már óriási eredmény. A szóban forgó buszos cégeknél mondjuk százmilliókat jelent évente. Tök érthető, ha minden lehetőséget megragadnak.

 

Ami cégszinten 1%, az a sofőrök személyi jellegű ráfordításait tekintve simán lehet 15-20%.

 

Hogy pontosan mennyi az annyi, az sokban függ attól, hogy mit számolunk bele. Nézzük egy példán, ökölszámként.

 

A vállalkozói díjak ~650 és 850 Ft/km között mozognak, legyen az átlag 800 Ft/kb. Egy átlagos busz egy évben megy 70.000 hasznos km-t. Ennek a díja 56.000.000 Ft.

 

Kell rá kb. 3 teljes munkaidős sofőr. Kapjanak fejenként az elfogadott szinten felül (a rendesen adózó KV-nál is van ugye üzemanyag-megtakarítás) havi 50.000 Ft-ot üzemanyag-megtakarításként, adózatlanul. Annak a közterhei jelentenek még 50.000-et. Három sofőrre évente 1.800.000 Ft. Ez egyenlő 3,21%.

Előzmény: BPO-331 (106516)
BPO-331 Creative Commons License 2016.08.22 0 1 106516

Csak egy dolog jutott eszembe. Ha ez a tétel szerinted 1%-ot jelent, akkor miért nem jelentik be rendesen? 

1 % miatt? 1%-ot jelentene állományszinten, hogy kapsz 100.000 ft megtakarítást vagy tisztességes adózás és járulékok levonása után kapsz nettó 100 ezeret?

 

Az összes kamionos és fuvarozó cég 1 % miatt trükközne? Ezt én erősen kétlem. Nem végeztem könyvelést meg számvitelt, de ha valamit nagyon rosszul látnék, éreznék annál többet írj majd, hogy "alapvető számviteli ismerek hiányával rendelkezem"

 

Ha tömören leírod az is jó, de egy általad szakmailag korrekt számviteles linket lőssz, az is jó.

Mert nem győzött meg a számviteli ismeretek hiánya-érv.

 

Előzmény: g86 (106484)
BX 59-76 Creative Commons License 2016.08.22 0 4 106515

Jól eltévedt az a 25-ös viszonylat. :D

Jó lesz az 21-esnek is. Mi volna ha utánanéznének. Kb 1 perc az egész.

Előzmény: 4014 (106514)
4014 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106514

Az Istenhegyi úton van dolga? Halassza későbbre!

A 25-ös busz frontálisan karambolozott egy autóval. A kocsi vezetője súlyosan megsérült. Tovább »

forrás: velvet.hu

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2016.08.22 0 2 106513

Papírt még nem láttam róla, csak újságcikket, de a hosszú kínokra (a Kontaktnál) már csak az abszolút minimumot költik, és a felvételes lap is eltűnt a forgalmi ablakából.

Előzmény: Törölt nick (106512)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106512

Ez már biztos?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (106511)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2016.08.22 0 3 106511

Azért 160-200 kocsit pótolni nem olyan egyszerű. De dec. 31.-ével úgyis lejár a szerződés, majd akkor repülnek. Türelem, használt buszt terem.

Előzmény: P.stephenson (106510)
P.stephenson Creative Commons License 2016.08.22 0 2 106510

Ostorozod itt a BKK-t, közben a Volánbusz meg vígan elvan velük, eszükbe se jutott szerződést bontani velük. Na, ki is a nagyobb vízfej? :-)

Előzmény: kristoof (106508)
Il Leone Creative Commons License 2016.08.22 0 1 106509

Nem állt szándékomban senkit sem megsérteni, vagy felbőszíteni, ezért nem írtam kerületet/kerületeket. ;)

Előzmény: gorcher (106502)
kristoof Creative Commons License 2016.08.22 -3 2 106508

Igen, de egy akkora vizfejnek, mint a BKK ez villám sebesség! (Egyébként eláruulom, hogy a kirugást már április végén pletykálták.) Szóval szerintem inkább csak megerősítetted azt ezzel azt a mende-mondát, amiért valójában kirúgták a T&J-t.

Előzmény: g86 (106497)
L45H Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106507

Ezt nem tudom, csak FUTÁR-ban látom, nem voltam ott. De erős a gyanúm, hogy ez lehetett. Valószínűleg az autós nem tartotta magát a 40-es korlátozáshoz, emiatt a sávjához sem és jött a busz...

Előzmény: trizs77 (106506)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106506

Fentről belecsúszott a gyorsan lefelé jövő autó ?

Előzmény: L45H (106505)
L45H Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106505

NMP-854, Istenhegyi lejtő után, menet Normafa felé (21A).

Előzmény: 08-73 (106504)
08-73 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106504

Melyik busz volt? :( Jobbulást, felépülést a sérültnek!!

Előzmény: blazekdoktor (106503)
blazekdoktor Creative Commons License 2016.08.22 0 0 106503

Súlyos buszbaleset az Istenhegyin, frontálisan ütközött egy BKV-járattal egy autó, életveszélyes sérült van!

gorcher Creative Commons License 2016.08.22 -2 6 106502

Egy kerületszámot pedig nyugodtan írhattál volna. Sokak által ismert okok miatt szolgáltat az Andor utcai VT garázs a Cinkota garázstól egy köpésre járó 97E vonalon. Ebben nehezen hiszem el, hogy van üzemeltetési racionalitás (vagyis ez konkrétan politikai hajcihő).

Meg a 197-esen járó szóló Conecto is azért egy kicsit vicces valahol, bár inkább csak kínomban mosolygok rajta.

Előzmény: Il Leone (106501)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!