A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
L45H tt. 57. személyeskedő, személyemet lekicsinylő hozzászólásánál betelt a pohár. Ez neki szólt, a többi meg már a dühnek köszönhető. Tudod, úgy egy levegővel, átolvasás nélkül írtam az egészet.
Nem kellett volna ennek az izének a hozzáállását rád is húznom, főleg nem megemlíteni benne H.A.-t, úgyhogy elismerem, hogy ezen hozzászólásom egy tekintélyes része egyszerű dühből született seggfejség.
Ezért elnézést kérek tőled, meg a többi normális BKV vezetőtől.
Sajnos a tegnapi eset után tényleg le kellene mindenkinek vonnia a tanulságokat. Azért arra kíváncsiak lennénk, hogy miért nem működnek a kamerák a buszokon. Láthatóan nem tartják őket karban, az összes VH-ban rossz. Már régen lett szólva, de mindenki s.arik rá :-( Más, speciel a klímáknál azért látható, érezhető javulás van. A gázos VH-k kifejezetten jól hűtenek. Már csak a csuklós változatra kellene rájönni, hogyan lehetne életre kelteni a klímát, mert a dupla csuklósokon is ilyen klímarendszer van. Viszont a gázos Mercik csapnivaló műszaki állapotnak örvendenek. Lassan a MCA-k jobban gyorsulnak. pedig.... :-(
Az már nincs itt, a bilikék szín az önmagában egy magasabb szolgáltatási szintet jelöl. Csak éppen pár alapvető elem közben elveszett, mint a szellőzés.
Nem az ominózus hozzászólásra ment ez, bár látom, avval kapcsolatban megy a hangulatkeltés.
Ami engem kiakasztott, hogy több olyan használt Citaró van, ahol nem jó a klíma. Nem tudom hány éve vannak itt és még mindig nincs normális nyitható ablak beépítve. LYH- akármik, lásd lentebb.
Nem klímát szeretnék, hanem kulturáltan eljutni a célomhoz, lehetőleg nem szarrá főve. Nincs rá lehetőségem. Szóval nem klímát akarok, mert az drága, oké, nehéz az élet, űrtechnika, de akkor miért nincs nyitható ablak?
Többféle nézőpont van, a nyitott fülke egyéb okokból mindig is vitatott volt. Most kényelmes elővenni. Ennyi. Azt csak páran mondják, hogy megakadályozott volna bármit is, ez csak lehetőség.
Az biztos, hogy egy önként nyitva hagyott támadási felület, többen, több fórumon szóltak már érte, hogy nem kéne erőltetni.
Nagyon érdekes koncepció, hogy te azért jársz ide, hogy hass a rendszerre. Nem akarsz esetleg nevezett BKV nevű cégnél dolgozni, ha mindenképpen bele akarsz tutymákolni a döntésekbe? Az utasokat is megkérdezted, hogy szép 280-ast akarnak, vagy trágya 435-öst? Illetve nem tudom mennyire ismert előtted, hogy a járműkiadás nem aszerint készül, hogy mi a szép és mi a jó állapotú...
A beugrós C2-re: kell néhány ilyen szám is a VTA-nak, hogy ha szemlézni, karbantartani kell kocsikat, legyen hova rakni. Illetve, a futott km is számít, mert a BKV-s Volvó olcsóbb, mint a C2-es, aminek ráadásul éves futásplafonja is van. Ha azt túlléped, onnan már a VTA nem köteles másnap kiállni a kocsikkal.
Ezt a fülkés hisztit sosem értettem... ha valakiben már benne van az agresszió vagy csak szimplán bekólázott és elindul, akkor nyilván nem egy 4 mm-es üveg tántorítja el a cselekvéstől. Szvsz az a kis sz....r paraván semmit sem ér ilyen esetekben. Persze oda lehet hegesztgetni a nép pénzén egy szépséges üvegtáblát, igazi védelmet a sofőr számára csak egy jó kis beton válaszfal tud adni, esetleg egy migránsbiztos kerítést is fel lehet húzni, utasfolyosóra néző szögesdróttal.
Ha már ennyire nagy az empátia, akkor illene a kedves utazóközönségnek az utólagos sajnálkozás és a fülkeépítési láz helyett ilyen esetben odalépni a randalírozó mögé és jól hátba rúgni, nem csak mulyán bambulni, miközben szerencsétlen vezetőt félholtra verik. Ja hogy csak itt a fórumon nagy a mellénye mindenkinek és a való életben nem merne cselekedni???
Ébredjünk már fel, és ismerjük fel az igazi problémát...
Már elnézést, de minimum aggályos, hogy a rendfenntartó szervezetek passzivitásáért egy jármű-üzemeltető szolgáltató vállalatot rónak felelősségre. Felvetném a kérdést, hogy el kell-e tűrnünk azt a rettegést, hogy egy munkaeszközt már szándékos támadások ellen tartunk szükségesnek felszerelni? Meddig kell elmennünk? Golyóálló ne legyen, elég, ha baseballütő, vagy letört karfa ellen véd? Mi lesz azzal a másik 60-100 emberrel akik ugyanezen a járművön ugyanezen agresszorokkal vannak egy térben mindenféle térelválasztó elem nélkül? Akkor minden utasnak egy-egy külön cella kell?
Egyebek:
Az már csak tényleg paranoid felvetés, hogy a BKV-t éppen akkor éri támadás a saját szakszervezetei részéről, amikor további kiszervezés előtt állunk - egyébként szintén olyan konkurensekkel szemben, amelyek nyitott vezetőfülkével is szolgáltatnak. Ez a jóhiszeműség feltételezése mellett is minimum kontra-produktív tevékenység. Nem mellesleg a nem is olyan távoli múltból én emlékszem arra, hogy egy projekt záró akkordjaként megkísérelték piaci alapon összehasonlítani az operátorokat, majd barátilag árfelhajtó projektekbe kényszerítik azt, amelyiknek a feje már amúgy is a giotin alatt van.
És igen, ha meglévő szerződésekre pénzzel a zsebünkben sem tudunk minden tekintetben biztonságos és költséghatékonyan, versenyképesen üzemeltethető buszokat beszerezni, akkor nincs más választás mint menni tovább azzal, amink van. Nem a kollégák biztonságának kockáztatási szándékával, hanem éppen a vállalat és a munkahelyek védelme miatt. Szóval nem gondolnám, hogy szakmai körökben kellene felelősöket keresni és álságos kommunikációs akciókhoz asszisztálva egymásba rúgni ahelyett, hogy a valós ellenlábasokkal mernénk szembeszállni.
Én ezt pont elhiszem, mert véletlenül tudom, hogy elkezdtétek. A gondom csak az, hogy ehhez miért kellett megvárni, nem a tegnapi, hanem a korábbi, sokadik esetet?
Elkezdtük a zártabb vezetőállásokat csinálni, úgyis az lesz majd, hogy emiatt az esemény miatt. Senki nem fogja elhinni az elllenkezőjét.
A fék-kormányos írásom tanulságait levontam, kezdem érteni a saját bőrömön, hogy a politikai kommunikáció milyen nehéz világ, a karaktergyilkosság milyen könnyű : egy szóval sem mondtam, hogy klíma nem kell, de mégis így -is- lehet lefordíatni.
Az igazi tanulság -túl a magam hibájával kapcsolatos elemeken -az, hogy micsoda rosszindulat, káröröm van egyesekben, és milyen szomorú látni, hogy amúgy esetleg okos műszaki emberek mennyire nem értenek egyéb összefüggéseket, körülményeket, háttereket, de az Interweben szeretik a frankót megmonani.
Pontosan ezt akartam írni én is! A BKV-nak az a fontos, hogy legyen a buszon fék meg kormány, a BKK-nak meg a matrica és, hogy bilikék legyen a busz. Az utas és a munkavállaló meg pont le van tojva.
c, Védelem a munkaadónak az érdekképviseletekkel szemben. De most komolyan, hogy lehet valaki ennyire a saját maga ellensége az egyetlen olyan cégnél a fővárosi buszos piacon, ahol komolyan vehető szakszervezeti befolyás van?
A járt út stimmel, az utas főjön meg, minek az ablak, a klímára úgysincs pénz, le is szarhatjuk, akkor a vezetőnek sem kell fülke, az is csak költség. Sőt, leszállásjelző visszajelzés meg vészjelző se kell, minek. Lassan busz se lesz, túl tömegközlekedés orientált ez a város, tudod?
Azt továbbra sem értem, hogy ha a kiskutya füle-farka is elő van írva egy új jármű üzembe állásához a BKK által, akkor a zárt vezetőfülke még mindig miért nincs és minden szolgáltatónak, kötelezően? Legyen az új vagy éppen kukázott jármű.
a, Ki lehetne zárni egy szolgáltatásmegrendelés esetén az ilyen apróságokon nyerészkedőket
b, Lehetne egy szűrő az egyes szolgáltatóknál felbukkanó járművezetőhiány ellen, lévén a fene se tudja, hogyan alakul épp most a kötbérezési fegyelem. Bár a T & J kizárásával már lehet ez nem kérdés, meg több összetevője van, de egy szűrőnek csak jó lenne a sok közül.
Igazad van, de vedd figyelembe, hogy manapság szinte sehol nem gyártanak már tolóajtós vezetőfülkét, és részben ezért, részben pedig a tolóajtós struktúrától teljesen eltérő fülkék miatt sem a gyári megrendelésük, sem a házi átalakításuk nem érné meg hosszú távon. És mivel a sofőr védelmét egy budiajtóval is lehet biztosítani annyira, amennyire egy tolóajtónál kéne, ezért nem is fog senki se erre szavazni. (Persze az, hogy miért kell a mai fülkéknél szinte az egész falat nyithatóvá tenni, és miért kell ennek alárendelni a fülke felépítését, külön megér egy misét. De amíg ez az irányvonal áll, addig nem lesz itt tolóajtó sehol se.)
Teljesen egyetértek az általad felvetettekkel. Tudom milyen hátulütői vannak. Csak eszembe jutott a kevés pozitív dolgok egyike. (lehet rossz időzítéssel, mert egy sofőr-bántalamazás történt) A negatívumokról listát tudnék írni.
Kezdve a kitömött busz esetén fékezéskor potenciálisan a sofőr ölébe, kormányra eső/támaszkodó utasoktól...
Ezért vagyok a tolóajtó mellett. Ha olyanom volt 260-asban behúz, ha meg nem, akkor eltol.
Kell a fülke szerintem is, de a tolóajtó hagy a sofőrnek egy kis szabadságot. Ha akarja.
Tényleg a BKK erőltette rá? A VT-re nem? Nem az üzemeltető, akinek már semmit nem jelent a munkavállaló? Elkeserítő. Az, hogy ilyen munkakörülményeket és légkört teremtettek. És nem is kívánnak ezen változtatni, hisz honosítják a kocsikat is, biztos nem megoldható a zárt fülke. Ez sem lett volna pénz kérdése, ahogy sok minden más sem. Végülis a buszon fék és kormány maradt, csak lassan nem lesz, aki vezesse.