A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Huhh ne is mond. Kilépni, belépni, kilépni, belépni... meg nem is volt elég fikanick-em, hogy kijöjjön a 12 (most nyomtam be az utolsót), szóval még regisztrálni is kellett pluszban. Ott álltam Örs-Zuglón vadászat közben és a kocsik azonosítóinak a felét lekéstem, mert mobilról regisztrálgattam magam. Most nem is tudom, melyik fikanick-vel fogok válaszolni, de remélem az eredeti 2 éves, sajátommal ;)
Amúgy miért is van az, hogy ha valaki valakivel nézeteltérésbe keveredik és jelen esetben rám nyomtak 12 pluszt és rá ugyanannyi mínuszt, akkor az csak én lehettem? A VÉEK-ben tudom, hogy van ilyen arc, de én hogy is kerültem a képbe? Olyan hihetetlen, hogy velem többen értenek egyet, mint a személyeskedő kedves kollégával? Vagy esetleg te vagy egy fikanick?
Sok idő volt 12 fikinick-kel belépegetni, és beplusszozni a hozzászólásodat? De nem akarok rosszindulatú lenni, mert L45H kollégánál 11 mínusz van, valakitől biztos kaptál egy pozitívat is :)
Amit írtam, az neked szólt. Te személyeskedsz állandóan, velem meg úgy akárkivel, aki nem osztja a véleményed. És ez még most sem esik le...
Az hogy hatósági ellenőrzés közben beszélgettem a többi résztvevővel a hobbimról, meg a fórumról és megkérdezték, hogy ez micsoda, jéé ilyen van, arra előkaptam a telefonom és megmutattam, hogy nézzétek, ez a BKV buszai topik, pont írtam is valamit még idefele jövet, biztos megmozgatja a topikot és írtak rá már valószínűleg egy csomó érdekes dolgot (reméltem). Aztán az egyik hatósági személy elkezdte olvasni amit írtam és utána elolvasta a válaszod. Ő mondta, hogy gyere csak, ezt nézd (a többi kommentárját már nem írom ide, mert akkor tiltást kapnék). Elolvastam és a többi már történelem. Annyira felhúztál, hogy többesszámban írtam, amit. Utána lehiggadva elnézést is kértem, elismerve azt, hogy sok voltam. Nem tőled, mert te sok vagy. És igen, azóta tudom hogy nem a BKV egyik tagját tisztelhetjük benned, bár két betű stimmel a cégedből, ha minden igaz. De ez meg nem érdekel.
A többire: maga Lacus írta le itt (csak nem találom, de emlékszem, hogy akkor írta, amikor 260-as mészárlás volt pár hete, de lehet a fórummotor benyelte), hogy elképzelhető, hogy fognak cserélni ap fordát magasra, mert bőven belefér, egyik másik használt típusra ráférne kisebb kiadási százalék. Erre írtam én akkor a kisVolvókat példának, hogy ugye rájuk gondolt. Mert belőlük nem megy a kiadás. Illetve reggel kimennek, de hamar elhagyják magukat. Ezért kérdeztem, hogy ha már muszáj, akkor járjon inkább beugróban és legyen C2 egész napos fordában. Jól rávilágítottak, hogy ez azért nem így van. Az egy normális reakció volt, a beszélgetés kezdete, amit te lezártál azzal, hogy ha nem tetszik gyere a BKV-hoz tutymákolni.
Ismernek Cinkotán annyira, hogy tudják azt, hogy a legjobb menetmutatókkal rendelkező "garázsomat" védem és mást nem tehetek, mint itt rágom Lacus fülét, hogy ha már muszájból van 200-as még és fel vannak újítva és jó állapotban vannak, menjenek már azok is, mert velük csak javulnak a mutatók, ami kevesebb kötbért jelent a garázsnak stb.
Tényleg, láttam, tapasztaltam, beszéltem nem sofőrrel, hogy az a cinkotai 17-es csapat, még valószínűleg a 435-söket is túléli, mert lett a nyáron költve rájuk, amikor szinte nem is jártak.
Az hogy sok pénz nincs költve a használt buszokra azt egy megértem, kettő értelme se lenne sok, de ennek mi isszuk a levét utasok. Ugyanakkor tudjuk azt is, hogy ez már nem a követendő út a jövőben.
Nem idehánytam, hanem gondoltam beszélgetünk róla. Ha valami jobb állapotú, akkor miért nem az kerül ki utcára olyan kocsik helyett, amik sokkal rosszabb bőrben vannak? Nem kéne itt lenniük, 10 éve nem kéne itt lenniük, de ez van. Adottság, amiből a garázsok kihozzák a legtöbbet. (A menetrendek tarthatatlanságai meg itt offtopik volt).
És először nem leugattam, hanem egy-két gondolat a mai alapmenetrendről elv mentén gondolkodtam egyet hangosan. Elismerem ha hibáztam, ha hülyeséget írtam azt is és nem várom el, hogy mindenki élvezzen el attól amit írok (ez a te szegénységi bizonyítványod lehet, mert tudod: mindenki magából indul ki, én pedig eddigi 2 és fél évem alatt nem így működtem itt, nézd vissza, bár tudom hogy nem fogod).
Ha bajom van leírom a legőszintébben, ha nincs akkor azt is. Ha valami nem tetszik persze hogy megosztom, erre van ez a hely, és tárgyi hozzászólásom többeknek tetszett, mint akiknek nem. Az oltogatás csúnya dolog, de ha nem hirtelen dühből írom, akkor egyesszám első személyben neked szólt volna csak. És fent is tartom.
Most sem érted, hogy mit akartam belőle kihozni: az itt elejtett információmorzsák, személyes és nem publikus kérdéseimre érkezett válaszok alapján formáltam egy véleményt.
Lehet azt mondani, hogy gorcher hülyeségeket írtál most, de nem azt hogy akkor gyere b+ és tutymákolj te vele...
Idehányni, azt hagyjuk...
És mivel most elárultad, hogy fogalmad nincs a Budapesten közlekedő buszok belső terének kialakításáról, javaslom google barátunkat, biztos meg fogsz lepődni. Haláli fegyver...
És az eredeti hozzászólásban azt írtam, hogy biztos lehet ezt jobban is csinálni, csak gondolom a látszat. És azt tudjuk, hogy nagy úr (412-esek a KT-k, és nincs cikibb, mikor le kell cserélni a tartalék buszt, lásd tegnap Örs-Kőbánya).
Szóval ennyi, a hirtelen dühből elkövetett meggondolatlan hozzászólásomért Lacustól és a többi normális vezetőtől akiket nem ismerek elnézést kértem, amit Lacus el is fogadott, Cinkota emberétől privátban és innentől részemről a témát lezártnak tekintem (nyugi, még így is megszívtam).
A lehetséges elírásokért meg elnézést ha vannak, vagy logikai bukfencek, mert a reggeli kávém még hátra van :)
Gondolkodtam egy kicsit, hogy mit válaszoljak mélyen szántó mondataidra. Szerettem volna, ha mentes lesz a személyeskedéstől, de nem megy, mert pont a személyed miatt nem érted, hogy mi a gond a hagymázas 280-as simogatós elképzeléseiddel.
Nagyon izgalmas, ahogy mindenkinek a munkáját alázod, beszólsz rá (kivéve: cinkotai divízióvezető), de azzal kezded, hogy egy hatósági ellenőrzés közepéről (=munka helyett, ha jól sejtem) válaszolgatsz.... Az egy másik dolog, hogy biztosan nem is ismersz: sem engem, sem a munkámat, sem a szakmai hátteremet, semmit. És én csak egy vagyok azok közül, akiket nem ismersz. Magadról kiállított szép bizonyítvány, hogy ismeretlenül is egy rakás autóbusz-üzemeltetéssel foglalkozó ember munkájára közlöd, hogy értéktelen. Ezért is írtam, hogy gyere, csináld helyettük / helyettünk jobban! Várunk szeretettel!
Igen, jól látod, ha lacusveddmeg alatt az értelmes szakmai párbeszédet, eszmecserét, információ megosztást, továbbadást érted, akkor igen, erről kéne szólnia. Kínos, vagy sem. Nem arról, hogy te idehányod a kocsikiadási elképzeléseidet és meg vagy sértődve, ha valaki esetleg nem élvez rá rögtön helyben, kétszer.
Ha azt írod, hogy az AP-s kocsik szarok, hogy nincs rájuk költve, nincs velük foglalkozva, az egy vállalható vélemény lett volna. Még akár igazat is tudok adni. De az, hogy DIREKT ne adjuk ki az AP-s eszközt azért, hogy a "szép és jó" 280-asok mehessenek, mert az mindenkinek milyen jó, az viszont erre a problémára nem megoldás. El kell határozni, hogy melyik éri meg: költeni a használt verdákra, vagy elmenni a Conecto boltba, venni még 17-et, és emlékeinkben megőrizni a "cinkotai 17" 280-ast. De az biztos, hogy minél kevesebbet kéne azoknak az utcán lenni.
"A 280-as képzeld sokkal tágasabb"
Erre csak annyit, hogy akkor ez biztos olyan, mint a lakókocsi, azt hiszem a Haláli fegyverben... Lehet mondani, hogy tágasabb, meg jobb, de olyan _nagyon_sokkal_ biztosan nem. Igen, egy 412-esnél jobb, ennyi.
Úgy rémlik 22 szolgálati kocsit írtak az interneten (többségében Skodák). Ez valószínűleg nem nagy költség, ha a teljes költségvetést nézed. Úgy viszont az, hogy tegnap az egyik C1-en kitört a lázadás a nem működő klíma és az ablakok nyithatóságának hiánya miatt. Sofőrt szidták, hiába védekezett, hogy neki is melege van, abban a pillanatban ő képviselte a céget. Csak amíg a szolgálati kocsiktól eltekinteni nem lehet, addig dögleszteni lehet az utasokat adott kocsiban évek óta, következmények nélkül. Klíma tekintetében mi az előrelépés (tehát az eredmény). Amit behoztak külföldi kocsit, azokon nagy eséllyel működött, tehát addig amíg be nem szarik, ezeken a kocsikon van klíma, meg "egy-két" kocsin lett megcsinálva. Ha nincs, akkor az nem lesz megcsinálva. A szolgálati kocsikban lehúzott ablak nélkül és klíma nélkül vajon milyen utazni, akár a mostani késő nyári időszakban. Ez könnyen előidőzhető és kipróbálható. Nem kell egy teljes kört, csak 3 utcát :) A másik aspektusa a dolognak, hogy vannak olyan műszaki területes karbantartók, akik éjszakai járatokon utaznak télen, nyáron, hóban-fagyban műszerekkel, szerszámokkal, mert nekik csak a lábbusz jut.
A szolgálati kocsik csereperiódusát is a buszokéhoz kéne kötni. Pl. 2x/3x olyan sűrűn lehet csak kocsit cserélni, mint amilyen öreg a legrégebbi forgalomban lévő busz..
Azt kéne már csak megérteniük, hogy nem csak a szolgálati kodákat és Audikat kell 2 évente lecserélni. Évente csak új autóbuszok beszerzésére kellene egy 8-10 mrd forintos forrást találni.