A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Így van. De pont ezt írtam, hogy ez így kevés az állomány elöregedése szempontjából. Ma 39 PKD van állományban (+1, az NMP). Több, mint két és fél év alatt. Ennek a darabszámnak egy év alatt illene befolynia a rendszerbe és még ugyanennyi csuklósnak. Azzal úgy 5-7 év alatt el lehetne érni egy 10 év körüli átlagéletkorú állományt.
A troliban már csak E2-es Ikarusok vannak. (Kivéve egy db IK263-as, amiben még E1-es D10-es motor van.) Az E2-es IK 260-as kocsik eredetileg Moszkvai megrendelésre készültek, mechanikus váltóval. Mivel az akkori pénzügyminiszter nem engedte a legyártott kocsikat Moszkvának átadni, a kocsik egy részét Debrecen megvásárolta. A sebességváltót kicserélték Voith automatára. A hátsó hidak maradtak a mechanikus váltóhoz illesztett (a BKV-s kocsikon megszokotthoz képest kisebb) áttétellel. (A kisebb össz. áttételt az erősebb motor kompenzálta.) Így viszont a kapcsolási pontokhoz tartozó fordulatszámoknál a busz sebessége nagyobb lett. Nem tudok pontos értéket, de úgy tűnik, hogy a 3. fokozat kapcsolása közel van az 50km/h-s sebességhez.
Van egy IK263-as kocsi (E2-es), amiben a többihez képest még kisebb áttételű differenciálmű van. (4,3-as áttétel - országúti kocsikba való) Kb. 70km/h-nál kapcsol 3.-ba, a végsebesség 120km/h. 2. fokozatba megy úgy, mint a többi 3.-ban. Ennél a kocsinál le lett tiltva a 3. fokozat, a D nyomógombra is úgy működik, mintha a 2. nyomógombot kapcsolták volna.
Ugyanezt Cinkotán is említhetném az FLR-es Volvoknál. 6 sebességes váltó, de annyira "egyedi" módon vezetnek egyesek, hogy ha véletlenül felvált, rögtön elveszi a gázról a lábát, majd vissza 5, ezután megint 6. oda-vissza.
Az előző PKD-k is kis darabszámmal indultak, már mégis szép mennyiség van belőle. Ki lehet írni 20 db +400%-ra is, az már kapásból 100 kocsi. Aztán ha elfogy, újra....meg lehetne újítani így is a flottát.
Tökéletesen igazad van. Ki lehetne, a metrópótlástól függetlenül. Csak éppen a politikusok (nem Tarlós, hanem a magasabb, vagy inkább másabb körökben mozgók) képtelenek függetleníteni. Mindennemű ilyen próbálkozást a kis mutyibiznisz támadásának vélik és hamarjában keresztbe fekszenek. Így marad a használt beszerzés (pl. a mostani 4 genfi Volvo), vagy lehetőségként olyan új PKD eljárás*, aminek az alap darabszáma ingerküszöb alatt marad. Tehát ilyen 10-15 darab. A rendszer ugyan felszívja, de ennek a tízszeresére volna évente szükség. Tehát a mostani időszak nemigen kedvez az új autóbusz beszerzések indításának.
* azért PKD, mert arra vélhetően egy, és természetesen magyar cég jelentkezne, ami hát tudjuk, hogy mennyi minden szempontból jó nemzetgazdaságilag. Tehát kulcsrakész szerintem mostanság szóba se jöhet.
Fentieket szigorúan BKV-ra vetítve, saját tulajdonú beszerzésre értettem és abban a magán véleményemet fogalmaztam meg, természetesen tapasztalati következtetések alapján. De attól még bármi megtörténhet, Tramp is elnök lesz.
Mondjuk a metrópótlós bohóckodástól függetlenül lehetne kiírni PKD csukikra tendert, aztán elkészülne akkor, amikor. Ha már új busz úgy sem lesz....fel tudná szívni a flotta.
Mi lehet az oka annak, hogy több trolis - Voithos! - kocsi esetében nem váltja be a harmadik sebességet a busz? Mostanában nem egy olyan utazásom volt, amelyen ez előfordult - legyen szó akár 260-asról, akár 263-asról. A GXW-443-mal például többször is előfordult, hogy nyomták neki a végletekig, de a hármast csak azért sem váltotta be.
Hát, úgy egy kis vaskupacba :) De Cinkotán így csak három van már, meg kettő talán (de egy biztos) Kelenföldön van. Láttam őket, de az azonosítójukat nem néztem, csak hogy milyen állapotban vannak (ugye a már fogpiszkálók voltak a fehérek, a mostani három meg olyan fényezésű, amilyenek a belinkelt képeden vannak). Az azonosító az kimaradt, hiba volt :)
Kelleni fognak azok alkatrésznek, mert mostanság fog forgalomba állni az újabb 4-es adag (NTP-526-529).
Ezek szerint teljesen fel lettek darabolva? De ha itt kettő van, plusz SZL 5 bontónak valóról beszélt, akkor már tényleg sok van, ami csak alkatrésznek van. Szvsz simán lehetne még 1 vagy 2 forgalmi kocsit csinálni! De jó lenne tudni melyik volt a másik a 368 mellett, és hogy melyik kettő van még a 350, 355 és 357-en kívül :)