A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Tegnap a 112-re, ma pedig a 212-re adott ki ismét ap forgalmira (NTM) helyett egész napra 260-ast Kőbánya. Milyen ok áll a háttérben, sok a hiba a Modulokkal?
Visszaolvastam vagy 3 hetet, de nem találtam meg, hogy hol van leírva, hogy miért nem állhat ki a forgalomból egy sofőr klímahibával. Tudnád linkelni vagy idézni? Nem kötözködni akarok, hanem tényleg érdekel. Az is, hogy ha így van, akkor ez hivatalos utasítás-e, és ha igen, BKV-specifikus-e.
Miért ilyen alacsony az Ik415 kiadás? Az utolsó kocsik 1994-ben érkeztek, ekkortól 175 db volt az állomány, ehhez a 127 db-os kiadás nagyon gyér. Vagy ekkor volt a Lada-lámpás széria felújításon?
1996-1997 körül - talán csak téli - hétvégénként Ik405-járt a 28-ason és a 128-ason is. Ugyanekkortájt volt, hogy a 191-esen a 26-osról jött 415-ösök jártak (legalábbis a táblázottságból ítélve), és reggel a 26-oson jártak a 191-es 405-ösei.
Az eredeti 10-sen, hétvégente hárman jártunk, három Récseis Ik-280-nal. A garázs legjobb járata volt forgalmi besegítőknek. Nem is nagyon került oda hétvégére forg.besegítő, csak a csókosok.
(mint én is)
Például 1991. augusztus 9-én, csütörtökön a Gx 59-42-es kocsival, kezd Móriczon 13,41-kor, végez Rácseiben 23,48-kor.
10 óra 7 perces számban.
Ez ugyan egy csütörtöki nap, de augusztusban amikor üres volt a Budafoki út. Egy dologra kellett vigyázni, ilyenkor túl jól fogyasztottunk ezért minden trükköt be kellett vetni, hogy a kocsi többet fogyasszon.
Visszatérve a hétvégére.
A három csuklóssal úgy jártunk 10-10 órákat, hogy az egész műszakban nem volt olyan menetünk amikor 10 főnél több utas lett volna a buszon.
Sőőőt.
Akkoriban nem volt ritka, hogy egy Móricz-Építész utca-Móricz teljes kanyart, utas nélkül jártunk le a csuklóssal.
Akkoriban is voltak buszfanok, ki is jártak hozzánk, beszélgetni, csodálkozni.
Én már elkerültem a vonalról, amikor nagyon helyesen valaki úgy döntött, hogy szombat-vasárnap elég oda az Ik-405 is.
A 10-es nekem is eszembe jutott, de kellően bizonytalan vagyok benne. Egy másik 10-esen viszont biztosan járt, ugye emlékszünk, hogy a várbuszból elsőként 10-est csináltak, 110-es ment ekkor a piacig.
Az eredeti 150-es (Savoyai Jenő tér-Arany János utcai lakótelep) hosszú ideig volt 405-ös. Micsoda szám volt, mikor 415-ös jött helyette egyszer-egyszer (gondolom nem sikerült mindig kiadni a midit, pedig akkor még egészen újak voltak).
A csatolmány talán érdekes lehet valakinek. Nekem helyiként az. :-)
A BKV kiadványokból felsorolt vonalakon felül, számtalan vonalon járt Ikarus-405 menetrend szerint is, és pótlásként is.
Az általam most bemásolt két BKV listában például nem szerepel a 153gy, pedig vasárnaponként évekig Ik-405 adta.
De vasárnap volt Ik-405 a 141gy is, mely örök vita volt, hogy járjon egyáltalán hétvégén vagy ne járjon? Azután hol járatták hétvégén is hol nem.
Más garázsok kisebb forgalmú vonalain, hétvégente egyáltalán nem volt ritka, hogy megjelent 1-1 Ik-405, úgy, hogy a kocsikiadási jegyzék szerint oda nem is volt tervezve.
Mivel a 90+2 db Ik-405 igen hamar fogyatkozott, sok lett a műszaki okokból leállított kocsi, ezért ez a trend hamar megfordult, és egyre többször adtak ki Ik260 és Ik-415 kocsit oda is, ahová eredetileg Ik-405 volt tervezve.