A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Valószínűleg kocsikiadási problémák miatt van most 2 db Van Hool a Volvok mellett a 200E-n, ezért egyértelműen nem jelenthető ki, hogy visszakerültek a vadnyulak. Beosztás szerint továbbra is Volvokkal adják a vonalat.
Botrányos állapotban vannak a kőbányai 85-ös járaton közlekedő régi / kockalámpás "van hool" autóbuszok. Szerintem ezekre már csak az szálljon fel, akinek "nincs hol"... Pár napja rögtön az Örstől indulva valami éktelen visító-nyüszítő hangja volt a csukló szerkezetnek, de az utastérből nem lehetett eldönteni, hogy mechanikus vagy inkább elektromos eredetű? Mikor leszálltam csak akkor vettem észre, hogy a csukló harmónika szerkezet egész alja lent van a földig és azt vonszolja a busz olyan földöntúli hangon.
Amúgy a vanhol-ban hol van az utastéri vészjelző gomb?
Amíg sűrűbben utaztam Volvoval rendszeresen előfordult, hogy bár még az engedély kiadása előtt lett megnyomva a jelző nem nyílt az ajtó csak az ajtón lévő gombtól. Meg az is, hogy az ajtón lévő elvileg leszállásjelző is volt, de vagy semmire, vagy csak ajtónyitásra volt jó. A vészjelzőket meg nem kapaszkodási magasságba kell rakni és nincs probléma. Amíg a LOV-okon egymás felett volt (teljesen) a 2 jelző, bár tudtam, de tömött buszon mégis előfordult, hogy nem a megfelelőt sikerült megnyomni.
"Az utast nem érdekli, és nem is várhatod el tőle, hogy érdekelje, éppen melyik típuson utazik, azon éppen hogy vannak a dolgok" B@szod, még én sem tudom, pedig autóbusz üzemi ü.mérnök vagyok... :)))))))))
Ehhez talán szükséges lenne a leszállásjelzők és vészjelzők egységes megjelenése, feliratozása (és annak megléte), elhelyezése, illetve a le- és felszállási szándék jelzésének mikéntje is egységes kellene hogy legyen.
Az utast nem érdekli, és nem is várhatod el tőle, hogy érdekelje, éppen melyik típuson utazik, azon éppen hogy vannak a dolgok (ugye legalább azonos típuson egységes - ja, nem), és hogy a műszak éppen mennyit foglalkozott a (nem) meglévő egységesség fenntartásával. Az utasnak nem ez a dolga.
A közlekedésszervezőnek lenne a dolga az egységesítést megrendelni, az üzemeltetőknek végrehajtani, előbbinek pedig ezt ellenőrizni.
2 éve egy szakadt MCA valamennyi, Van Hool, 4 es ülésnél két ablak között rányomok a gombra erre elkezd csengeni... felirat nuku. Kaptam én is az áldást, 3 lámpaváltáson keresztül magyarázott az jvez. a Szarvas Csárda téren... teljesen logikus egyébként 4es ülésnél a két ablak között vészjelző legyen és ne leszállásjelző....
Tegnap este MCA-009 @ 914A. Megállunk két megálló között, sofőr kiszáll, kérdezi, mi a probléma, miért nyomkodják a vészjelzőt. Az történt, hogy valaki le szeretett volna szállni, és az ülése mellett az ablakoszlopra szerelt gombbal próbált jelezni. Ezután a sofőr részéről kocsmai stílusú kioktatás következett arról, hogy az a vészjelző, csak el kellene olvasni, ki van írva. Nem volt kiírva.
Mondjuk találkoztam én már vészjelző gombbal a leszállásjelző helyén, a feliratok (nem) létét nem is említve. Szóóóval nem ártana előbb házon belül is kicsit rendet tenni az utas barmozása mellett.
Nem volt az baromság, időbe kéne jelezni, és nem akkor kapkodni amikor már áll a megállóban a busz. Fel kell nőni a technikához, csak sajnos ez nem sikerült. Meg nem a vészjelzőt nyomkodni, mint a hülye gyerek, ha már az olvasás nem erősség, remélhetőleg nem színvak az illető...
Kelenföldön az FJX-es volvokból miért tűnnek el az ajtókon lévő nyitógombok?
És nem csak a lelakott példányokban, hanem a felújítottakban (189, 204, 212, 213..) is csak a helye maradt meg.
Újra a pályán a próba csuklós Modulo, Rákóczi úton láttam Buda felé úgy egy órája. Lefedték a kipufogóját olyan Cívis szerű módon. Képet nem tudtam lőni sajnos, mert úgy elrepesztett mellettem, ahogy voltam :)
A kelenföldi garázsba tárolósok mennek az Etelére, mert onnan ott a metró. Nehezen, de elérték ezt, ha már a város túlvégén végez és kezd vissza. Amúgy igen, ma már követhetetlen mi honnan, hová és hogyan, az óbudai bezárásával ez még jobb lesz. :)
Lehet, hogy olyan is van. Meg ami a Kelenföldi garázsban tárol a két rész között (a kőbányás sofőrök nagy örömére...)
Amiről beszélek, az a 110/64. Mindkét része Kőbányán kezd és végez, mindkét része Aporra áll ki. Lerí róla, hogy tulajdonképpen Kelenföldes start lenne. Bár mindkét része a Bosnyákról áll garba, úgyhogy...
Kösz, bár ez túl sokat nem segít. A tarifáját se tudom, de nem is megy oda, ahova pl. a felségem menne (Anna kápolna) ráadásul babakocsival, ami a transporterrel nehéz ügy. De nem egyéni érdek miatt írtam be, a 10-es út fb csoportban többen kritizálták már, hogy nincs semmi lehetőség Solymár felé eljutni akár Pesthidegkútra stb. Ami autóval 20 perc, közösségi módon lehetetlen ügy. Ezen ez a kisbusz nem segít.