A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A valós, reális szorzó a forgalmi járműszám és az ahhoz szükséges állományi járművezető között egy a háromhoz.
Ha és amennyiben elogadjuk azt az amúgy helyes alapvetést, hogy a létszám-start aránynak 1:1,5, azaz -vagyis helyesebben forítva- a napi teljesítendő stratok számának a járművezetői szám a másfélszerese kell legyen.
Akarod mondani, hogy a legjobb 600 járművezetőjét.
Mivel 150 kocsi, naponta két műszak már 300 ember. de mivel max 20-22 napot dolgozhatnak ezt is megszorozzuk kettővel ami ugye 600. És akkor lehet menni szabadnapra, szabadságra, betegállományba és ha nem tetszik, el lehet menni. 😃
Ez amit írsz, ez nem BKV csak a BKV-ra jellemző, hanem egy országos jelenség. A BKV-nál még mindig van annyi járművezető, akikkel meg lehet csinálni ezt a pótlást. De honnan akasztana le ennyi embert egy újonnan belépő? Főleg metrópótlásra... ami a legszarabb járművezetői feladat.
Nekem inkább a hülyékkel sakkozni c. eset jutott eszembe a vergődésedről, nem a nagy filozófiai merengés, hogy a BKV miért alkalmas vagy nem a metrópótlásra. Persze, ezt sem értheted meg, mert ha megértenéd, az egész hülyeség el sem kezdődött volna.
"Akkor miért is kellene automatikusan kikiáltani a pótlók királyává?"
Egyetlen egy indokkal is meg érthetnéd: A BKV fele annyiért megcsinálja a pótlást, mintha kiszerveznék. A kiszervezés többletét az állam állja, amit az emberek adóiból szed ki. Saját érdeked is az, hogy a legolcsóbb, hosszú távon kifizetődő, és legegyszerűbb verzió legyen, ami az ha a BKV bonyolítja le a metrópótlást.
Nem tudom, hogy miért folytál bele, de egyrészt, köszönöm: a szükséges szakmai alázattal együtt megvan a topik látogatásához elengedhetetlen minimális szakmai tudásom és tapasztalatom. Kijártam az isit, operátorral és megrendelővel is volt már dolgom. :-)
Nem tudom milyen sűrűn utazol VB-s, vagy VT-Arrivás járműveken, de ha utazol észre veheted, hogy ott is piszkosak a pár éves buszok, és náluk is meglátszik a takarítás hiánya.
A mondandómat támasztod alá: Ott is piszkosak. Tehát a BKV és a többi operátor nem válik el egymástól érdemiekben. Akkor miért is kellene automatikusan kikiáltani a pótlók királyává? (Grimbusz végre leírta, nekem az elegendő volt. Kérlek, ne vedd a fáradtságot)