A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A valós, reális szorzó a forgalmi járműszám és az ahhoz szükséges állományi járművezető között egy a háromhoz.
Ha és amennyiben elogadjuk azt az amúgy helyes alapvetést, hogy a létszám-start aránynak 1:1,5, azaz -vagyis helyesebben forítva- a napi teljesítendő stratok számának a járművezetői szám a másfélszerese kell legyen.
Akarod mondani, hogy a legjobb 600 járművezetőjét.
Mivel 150 kocsi, naponta két műszak már 300 ember. de mivel max 20-22 napot dolgozhatnak ezt is megszorozzuk kettővel ami ugye 600. És akkor lehet menni szabadnapra, szabadságra, betegállományba és ha nem tetszik, el lehet menni. 😃
Ez amit írsz, ez nem BKV csak a BKV-ra jellemző, hanem egy országos jelenség. A BKV-nál még mindig van annyi járművezető, akikkel meg lehet csinálni ezt a pótlást. De honnan akasztana le ennyi embert egy újonnan belépő? Főleg metrópótlásra... ami a legszarabb járművezetői feladat.
Nekem inkább a hülyékkel sakkozni c. eset jutott eszembe a vergődésedről, nem a nagy filozófiai merengés, hogy a BKV miért alkalmas vagy nem a metrópótlásra. Persze, ezt sem értheted meg, mert ha megértenéd, az egész hülyeség el sem kezdődött volna.
"Akkor miért is kellene automatikusan kikiáltani a pótlók királyává?"
Egyetlen egy indokkal is meg érthetnéd: A BKV fele annyiért megcsinálja a pótlást, mintha kiszerveznék. A kiszervezés többletét az állam állja, amit az emberek adóiból szed ki. Saját érdeked is az, hogy a legolcsóbb, hosszú távon kifizetődő, és legegyszerűbb verzió legyen, ami az ha a BKV bonyolítja le a metrópótlást.
Nem tudom, hogy miért folytál bele, de egyrészt, köszönöm: a szükséges szakmai alázattal együtt megvan a topik látogatásához elengedhetetlen minimális szakmai tudásom és tapasztalatom. Kijártam az isit, operátorral és megrendelővel is volt már dolgom. :-)
Nem tudom milyen sűrűn utazol VB-s, vagy VT-Arrivás járműveken, de ha utazol észre veheted, hogy ott is piszkosak a pár éves buszok, és náluk is meglátszik a takarítás hiánya.
A mondandómat támasztod alá: Ott is piszkosak. Tehát a BKV és a többi operátor nem válik el egymástól érdemiekben. Akkor miért is kellene automatikusan kikiáltani a pótlók királyává? (Grimbusz végre leírta, nekem az elegendő volt. Kérlek, ne vedd a fáradtságot)
Eddig mindent elsöprő arroganciával hangoztattál valamit és mikor rákérdeztem a háttérre, lekezelő beszólogatásokat kaptam csak, ahelyett, hogy ezt a pár sort bepötyögted volna.
Nem a BKV-val volt gondom, hanem azzal, hogy automatikusan el kellett volna fogadni amit írsz, mert csak. Legközelebb az érzelmi túlcsordulás helyett a szakmailag releváns véleményed próbáld leírni, ahelyett hogy érzelmi alapon hergeled a topikot olvasókat.
Szakmai fórum, szakmai vita. A seggem.
Most pedig, hogy végre mindketten leírtuk az érveket az on-topik témában, ha gondolod lezárhatjuk ezt a beszélgetést.
Próbáltam lezárni, de csak belerángatsz... Már eleve a felvetésed hülyeség.
Melyik az a cég, aki a saját dolgozóit irányította a Volánbuszhoz, mert nem volt járművezetője? Gyorsan felejtesz... Melyik az a cég, aki már rendelkezik metrópótlásra félretett állománnyal? Ha beüt a szar, biztos jó lesz az is... Melyik az a cég, aki rendelkezik infrastruktúrával? Melyik az a cég, akinek a legnagyobb a járművezetői létszáma még mindig? (Nem mindegy, hogy a nem létező állományból kell kigazdálkodni 100 járművezetőt, vagy mondjuk 2000-ből kell 100-at kigazdálkodni túlórával, szabadságok átütemezésével, vagy a forgalmi számok megvariálásával)
Tkp. itt a BB, amiről szó volt, mindent a BKV-tól akar bérelni, csak akkor mi szükség rá? És mitől alkalmasabb a BB, mint a BKV?
"Momentán ott tartunk, hogy a BKV-nak és a többi lehetőségnek ugyanannyira nincs busza, pénze és embere."
Te nem vagy tisztában alapvető dolgokban e téren. A szolgáltatás megrendelés azt jelenti, hogy a főváros+állam hallom pénzt fizet (dupláját fizeti, mintha a BKV végezné a metrópótlást), hogy egy adott szolgáltató lebonyolítsa a metrópótlást. A szolgáltató különféle banki hiteleken keresztül szerzi meg az új buszokat. Ez a metrópótlás több milliárdos tétel, és nagyon nem mindegy, hogy a BKV csinálja meg, vagy dupla annyiért szolgáltatást rendelünk meg.
"Nem tudom, hogy a BKV milyen tapasztalattal válik ki a többi cég közül, mert még ha nyernek is: a forgalmat nem ők szervezik, a járműveket nem ők veszik. "
Ráadásul a másik probléma ez, hogy a VT-Arriván, és a VB-n kívül olyan cégek jelentkeztek, amelyeknek nincs tapasztalatuk a budapesti tömegközlekedésben, illetve nincs egy sofőrjük se, és telephelyük sincs. A BKV sokkal nagyobb tapasztalattal rendelkezik, mivel eddig az összes metrópótlást ők bonyolították le. Egy új cég aki nem volt jelen eddig a budapesti tömegközlekedésben érthető, hogy hátrányosabb egy metrópótlásnál.
"Ezért vannak táblák a kijelzős buszokban, ezért nem kapcsolják be a klímát, ezért áll bokáig a por az utastérben, ezért van hasig kigombolt ingben a buszvezető."
Nem tudom milyen sűrűn utazol VB-s, vagy VT-Arrivás járműveken, de ha utazol észre veheted, hogy ott is piszkosak a pár éves buszok, és náluk is meglátszik a takarítás hiánya. Illetve nem egyszer ültem úgy VB-s Volvokon, vagy VT-s Merciken, Manokon, hogy a belső kijelző egyáltalán nem működik, és stb. Ez a két szolgáltató csak látszatra nyújt jobb szolgáltatást, mint a BKV. Nyilván pár éves kocsikkal könnyű jobban szolgáltatni, illetve ha a VT megkapná a 10-12 éves Volvokat biztos vagyok benne, hogy ők se tudnák jobban kiadni, illetve karbantartani. A BKV-s járművekben ugyanúgy megy a klíma, de nyilván érthető, hogy egy egy éves Conectoba jobb a klíma, mint egy 10-12 éves Volvóban, vagy egy használt Merciben. Amióta Vitézyt elzavarták, és a BKV is hozzájut vadonatúj buszokhoz látszik a színvonal emelkedés. Ezért is szükséges, hogy a BKV kapja a metrópótlást, mivel 150 vadonatúj busszal tudná fiatalítani a járműparkját, amivel a színvonalát nagyban növelné. Az elmúlt időszakban figyelem a BKV-s kocsik tisztaságát, és én javulást vélek felfedezni az elmúlt időszakban.