A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
> 1500 euro és 235.000 euro között 162 eladó busz... Metrót pótolni egyszerhasználatosnak jó az O405GN is... <
Nem véletlen adnak gombokért egyes, látszólag szép buszokat. Tudják, hogy szétdurran a tervezett elavulással 10 évre méretezett műanyag cső és a kispriccelő forró hűtőközegtől lemállik az ott ülők lábáról a hús, ahogy megtörtént Bp-en. A bíróság pedig milliókban méri a kártérítést, joggal. Némelyik le is ég.
Ha biztonságossá akarod tenni ezeket, miszlikre szét kell szedni, amit kell azt cserélni, de a gyári alkatrészek német járművekhez aranyárban vannak. A végén tízmilliókban lesz a munkabér és az anyag ára és utána meddig fogja bírni a budapesti utakon, max. pár évet?
> Fogyasztásügyileg azt gondolom, egyedül a 110/112 vonali adatok relevánsak
Naponta ott utazóként mondom, hogy már régen trolisítani kellett volna a 8/110/112-t, ha mást nem legalább rész hosszban, ún. "kétéltű" buszokkal. (Az Erzsébet híd budai hídfő és a Czakó sportpálya közötti mászásban rengeteg fogy a dízelből, bőven három számjegyű fogyasztási adatok látszanak a buszok műszerfali képernyőjén végig a felkapaszkodás alatt.) Innentől szerintem értelmetlen arról értekezni, hogy M, V vagy PKD márka pár decivel kevesebbet fogyaszt.
Jó lenne tudni valamit arról, hogy mennyire vált be a csuklós Modulo és hogy a MABI szállítana-e le összeszerelendő autót a BKV-nak egyáltalán? Talán most megérne ezzel is operálni.
MMM-137, NJV-174, MCA-001: ezeket a kocsikat, most már szinte mindennap beírom a winmenetrend keresőjébe, de egyik nap sincsenek kint egy ideje, bpi-779 júniusi listája óta! Valaki valamit tudd e kocsik hollétéről?
Semmi ilyet nem látok hogy lenne bármilyen főlénye is a C1-esnek a PKD-val szemben, sőt.... Remélem nem fog átkerülni egy darab sem Kelenföldre, nem hogy mind. Más sem hiányozna. Üzemeltetői szemmel nézve sem lenne racionális még egy típust bevinni, másrészt Cinkotán vannak Conectok, ott már ismerik a márkát mint Mercedesz.
Ha ennyire egyértelmű a C1-ek fölénye a hegyen, akkor miért nem kerül mind Kelenföldre? Főleg hogy át is vesz hegyi viszonylatokat. Remélem nem azok kárára lesz az átszervezés a XII. kedvéért... Mi lesz a sorsa a bérelt NKA-knak? Utasszemmel azok is teljesen jó kocsik.
Ma 4 tartalék volt E Modulóból, bár az akksi kérdések megvannak (ahogy az összes e busznál), alapvetően jól muzsikálnak, sokkal inkább -egyébként megugorható- mechanikus, futóműves kérdések vannak most.
Az Modulók fogyasztása nem alacsony, igazán korrekt, teljeskörű, azonos vonalon végzett összehasonlításunk nincs, én azt érzem, hogy a ZF-OM kombó jobban optimalizál fogyasztásra mint a Cummins-Allison, de ez csak néhány % eltérés. Egyábként ugyanott vagyunk ahol a Volvókkal anno (bár most nagyobbrészt önhibánkon kívül), egy hat és fél literes motor egy majd 13 méteres kasznihoz -főleg hegyen -kevés akármilyen erős és nyomatékos papíron... Ennek a downsizingnak a buszoknál nincs értelme, még ha az E6-nál bizony értelmben műszaki kényszer is volt a csökkentés az E5 majd két sé fél literrel nagyobb motorjáról.
- KF-en kérdeztek minket, hogy mit szólnánk ahhoz, ha Békáson kéne kezdenünk.
(Mondani sem kell, minden álmunk lenne ott kezdeni.)
- Mi lenne ha PKD helyett C1 lenne a hegyi vonalakon?
(Jó kérdés, 'rengeteget' vezzetük a típust.)
- Megoldható lenne-e, hogy délelőttre más garázsokban állnánk ki.
(Persze, minden vágyunk utazgatni egész nap, vagy a buszban ülni.)
Hegyin vonalon jobbak a Mercik, mint a KF-s PKD-k. Kiszámíthatóbbak, és picivel talán jobban is fordulnak. Sajnos a Mercikről nincs konkrét adatom, de megpróbálok szerezni.
Amikor az agyon hájpolt hibridben üzemanyag van. Nem, most nem gyulladt ki, nem robbant fel az akksija, nem gurult vissza a mögötte álló autóra, nem makacsolta meg magát. 300 liter üzemanyag.
A 110/112-esen voltam egy ideig, a Modulo többet fogyaszt az Ikarushoz képest picivel. A mercik kevesebbet fogyasztanak a hegyi szakaszokon mint a Modulo/Ikarus páros, pesten azonban nincs nagy különbség.
Fogyasztásügyileg azt gondolom, egyedül a 110/112 vonali adatok relevánsak, lévén ott jár mindkettő. Mert ha általában a budai hegyi vonalakon a Modulók többet esznek, mint a Conectók a cinkotai alföldön, azzal még önmagában semmi probléma nincs.