Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2016.09.20 0 2 107062

Ez így teljesen hiteles, köszönöm.

(Amúgy miért nem osztható? Ezek után tényleg nincs rá szükség, de mégis furcsállom. Elvégre is ha megvan az eredeti tábla, akkor a buszon kéne lennie jól látható helyen az első ajtó első ajtószárnya mögött, ahogyan a gyárban is felrakták rá, amint az helyénvaló, tehát elméletben akár bárki más hozzáférhetne az utastérben, és fényképet is készíthetne róla.)

Előzmény: RózsaszínPárduc (107060)
kristoof Creative Commons License 2016.09.20 -12 2 107061

Varga Misi szerint magyar buszok fogják szállítani a 3-as metró utasait. Akkor mégis a BKV kezd 280-asokkal és 435-ösökkel? :-)

 

http://nol.hu/belfold/varga-mihaly-magyar-busz-potolja-majd-az-orosz-metrot-1632581

RózsaszínPárduc Creative Commons License 2016.09.20 0 1 107060

Értem. Kérdés, hogy mit érdemes figyelembe venni. Egy számsor alapján visszakövetkeztethető dátumot, vagy egy mindenféle okmányokban megjelöltet. Amelyek között természetesen további hosszú hónapok is eltelhetnek, tehát simán előfordulhat, hogy egy VIN számsor kiadását követően a gyártósoron csak fél év múlva lesz "kézzel fogható" jármű, de az értékesítési, majd forgalomba helyezési procedúra - és ne legyenek kétségeink, nem csak Magyarországon - eltarthatnak hosszú hónapokig.

 

Mindenesetre járműgazdálkodási, üzemeltetési szempontból mindenképpen a forgalomba helyezés időpontja a mérvadó, hiszen a "ráíródott" anyagok csak attól kezdve könyvelődnek (mint pl. KGFB), de méginkább az állományba vétel. És az amortizáció is innentől kezdődik.

 

A konkrét kocsihoz:

Megvannak a gyári tábla fotói (nem osztanám itt meg, de privátban nagyon szívesen, akár másban is...), de annyit mondhatok róla, hogy:

PRODUCTION No: C-1015

PRODUCTION YEAR: 2001

DATUM: 05.09.2001

Előzmény: BPO-105 (107050)
Viko88 Creative Commons License 2016.09.20 0 1 107059

Nemrég, a 9 használt Genfi Volvo buszokból, csak 7-nek tudom a korábbi azonosító számát, kettőnek még hiányzik: 350, 355, 357, 378, 385, 387, 390!

Remélem valaki tudja :)

IAtilla Creative Commons License 2016.09.20 -1 5 107058

A szokásos. A szóló a KT, a csuklós meg egy óbudai GT.

Mivel nem óbudai, hanem kelenföldi kocsi hibásodott meg, Kelenföldnek kellett cserekocsit küldeni, addig meg ment a KT.

Előzmény: Törölt nick (107057)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.20 -2 5 107057

Ilyen esetben ha egy csuklós is volt tartalékként, miért nem a 08-42-t küldték az 5-re?

Előzmény: abauj (107056)
abauj Creative Commons License 2016.09.20 0 0 107056

Igen, hosszú ideje Rp-Úp-en dekkol, mint tartalék, a 08-42 társaságában. 

Előzmény: trizs77 (107052)
BPO-105 Creative Commons License 2016.09.20 0 1 107055

Így van. A VIN szabvány megalkotásakor ez volt az eredeti koncepció, miszerint nem tényleges év, hanem modellév szerint jelölik a gyártás idejét. Idővel ezt néhány gyártó (köztük az Ikarus is*) praktikusan inkább a valós évre váltotta. Van olyan gyártó is, amelyik sosem használta ezt, csupán az első három karaktert és a karaktersor hosszát tartja (pl. EvoBus), illetve olyan is, ahol utólag, lépésenként tették teljesen szabványossá a VIN-t (pl. MAN).

 

* A "nagy" gyár a kezdetektől fogva év szerint írta a VIN-t, az EAG a legeslegelején, még az első VIN-es példányoknál modellév szerint.

Előzmény: trizs77 (107051)
Humarci Creative Commons License 2016.09.20 0 0 107054

16-48 felújítás alatt délpesten

04-60 üzemképes csak ritkán hozzák ki, mert állítólag már nem túl jó kocsi

Előzmény: Viko88 (107047)
P.stephenson Creative Commons License 2016.09.20 0 3 107053
Előzmény: Törölt nick (107048)
trizs77 Creative Commons License 2016.09.20 -4 3 107052

BPO-332 (?) az 5-sön most.

Persze csurig tömve, hisz ilyenkor a csuklós tele szokott lenni.

 

Valószínűleg palotai KT és szóltak neki, hogy fuss egy ötös kört.

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2016.09.20 0 1 107051

A Volvónál az évjáratkarakter gyakorta megtréfálja az embert, mivel nem év végén, hanem fél évvel előbb, a nyári leálláskor vált.

 

-----------

 

Stimmel.

Immár vagy 50 éve.

 

A váltás mindig szeptember elseje.

 

Tehát amit tegnap és ma gyártanak, az 2017-es járműnek van elkönyvelve.

BPO-105 Creative Commons License 2016.09.19 0 2 107050

A Volvónál az évjáratkarakter gyakorta megtréfálja az embert, mivel nem év végén, hanem fél évvel előbb, a nyári leálláskor vált (ettől függetlenül nem tartom kizártnak, amit mondasz, mert eltehetik az alvázat "pihenni" a gyárban akár évekre is, de ha csak a VIN az alapja, akkor nem biztos a dolog). Viszont ha megvan az MHK-s genfiekéhez hasonlító, C-vel kezdődő vázszám (netán az a gyári tábla is, amibe ezt beleverték az évszámmal és a típussal együtt), akkor ne tartsd magadban, mert az egyértelművé tesz mindent :)

Előzmény: RózsaszínPárduc (107046)
BX 59-76 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 107049

FLR-740:

Nagyon szép és minőségi felújítás lett, egy élmény rajta utazni, de ha megoldható, este vagy éjje rá kéne lesni a légszárító és a lefújószelep hibájára, mert folyamatosan sistereg és kerreg, valamint úgy pattogunk mint a nikkelbolha. De a lefújószelep hangját még nem hallottam. 

De csörgést, kapaszkodót zörgését sem és megy mint a golyó.

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.19 0 2 107048
Előzmény: Viko88 (107047)
Viko88 Creative Commons License 2016.09.19 -1 0 107047

16-48, 04-60, 10-35, LYH-121 - 130, MMM-137, NJV-174, MCA-001 - 011, MPW-604, MUM-648: ezek a kocsikat keresném kint a forgalomba! Köszi előre is valakinek :)

RózsaszínPárduc Creative Commons License 2016.09.19 0 3 107046

Királyság az előzmény, csak a 2000-es gyártást nem nagyon értem, ugyanis papírokkal tudom bizonyítani, hogy 2001-es gyártású és 2001. október 11-én helyezték először forgalomba.

Előzmény: BPO-105 (107045)
BPO-105 Creative Commons License 2016.09.19 0 2 107045
Előzmény: farago.dani17 (107044)
farago.dani17 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 107044

Nem bizony. :) Valaki biztos tudja honnan jött, de nem berlini.

Előzmény: BPO-105 (107043)
BPO-105 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 107043

Ha nem tévedek, akkor ez se ex-berlini, ugye?

Előzmény: farago.dani17 (107038)
nemeza Creative Commons License 2016.09.18 -1 0 107042

Mindenből azért nem.

Rokon a V127-tel - bár elsőre nem tűnt fel, hogy a hosszabb kocsiról van szó - az igazat megvallva..

Mindenesetre ha a GT projekt folytatódik, akkor jobb lenne egy korszerűbb típus, mint a 412.

A 134-esnek sokkal nagyobb a fordulóköre? Volt a BKV-nál is teszten, mégiscsak a 12m-es verzió lett a befutó.

Előzmény: T. Ádám (107034)
T. Ádám Creative Commons License 2016.09.18 0 0 107041

Eléggé le van maradva Szegedtől :D 

Előzmény: MCA-001 (107036)
CLY-802 Creative Commons License 2016.09.18 0 3 107040
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.18 -1 1 107039

Csak teljes lesz már végre ez a Volvo-flotta is.

Előzmény: farago.dani17 (107038)
farago.dani17 Creative Commons License 2016.09.18 -1 3 107038

NCZ-540. Az első és a hátsó kijelző már rossz. (DOK jelleggel.)

Előzmény: BPO-105 (107031)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2016.09.17 0 9 107037

A 927 már el is készült. (Tegnap volt kint először.)

Előzmény: 1244 (106967)
MCA-001 Creative Commons License 2016.09.17 -1 1 107036

Nem mi kezdtük, hanem a BKV:)

Előzmény: T. Ádám (107034)
19-57 Creative Commons License 2016.09.17 0 0 107035

A 189 Kecskeméten van még, ami bent van, az a 233.

Előzmény: Villámhetes (107029)
T. Ádám Creative Commons License 2016.09.17 -4 3 107034

Miért akartok ti mindenből trolit építeni?? 

Előzmény: nemeza (107033)
nemeza Creative Commons License 2016.09.17 -1 0 107033

Ebben az esetben remek troli alap lehetne..

Előzmény: MCA-001 (107016)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!