A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
(Amúgy miért nem osztható? Ezek után tényleg nincs rá szükség, de mégis furcsállom. Elvégre is ha megvan az eredeti tábla, akkor a buszon kéne lennie jól látható helyen az első ajtó első ajtószárnya mögött, ahogyan a gyárban is felrakták rá, amint az helyénvaló, tehát elméletben akár bárki más hozzáférhetne az utastérben, és fényképet is készíthetne róla.)
Értem. Kérdés, hogy mit érdemes figyelembe venni. Egy számsor alapján visszakövetkeztethető dátumot, vagy egy mindenféle okmányokban megjelöltet. Amelyek között természetesen további hosszú hónapok is eltelhetnek, tehát simán előfordulhat, hogy egy VIN számsor kiadását követően a gyártósoron csak fél év múlva lesz "kézzel fogható" jármű, de az értékesítési, majd forgalomba helyezési procedúra - és ne legyenek kétségeink, nem csak Magyarországon - eltarthatnak hosszú hónapokig.
Mindenesetre járműgazdálkodási, üzemeltetési szempontból mindenképpen a forgalomba helyezés időpontja a mérvadó, hiszen a "ráíródott" anyagok csak attól kezdve könyvelődnek (mint pl. KGFB), de méginkább az állományba vétel. És az amortizáció is innentől kezdődik.
A konkrét kocsihoz:
Megvannak a gyári tábla fotói (nem osztanám itt meg, de privátban nagyon szívesen, akár másban is...), de annyit mondhatok róla, hogy:
Így van. A VIN szabvány megalkotásakor ez volt az eredeti koncepció, miszerint nem tényleges év, hanem modellév szerint jelölik a gyártás idejét. Idővel ezt néhány gyártó (köztük az Ikarus is*) praktikusan inkább a valós évre váltotta. Van olyan gyártó is, amelyik sosem használta ezt, csupán az első három karaktert és a karaktersor hosszát tartja (pl. EvoBus), illetve olyan is, ahol utólag, lépésenként tették teljesen szabványossá a VIN-t (pl. MAN).
* A "nagy" gyár a kezdetektől fogva év szerint írta a VIN-t, az EAG a legeslegelején, még az első VIN-es példányoknál modellév szerint.
A Volvónál az évjáratkarakter gyakorta megtréfálja az embert, mivel nem év végén, hanem fél évvel előbb, a nyári leálláskor vált (ettől függetlenül nem tartom kizártnak, amit mondasz, mert eltehetik az alvázat "pihenni" a gyárban akár évekre is, de ha csak a VIN az alapja, akkor nem biztos a dolog). Viszont ha megvan az MHK-s genfiekéhez hasonlító, C-vel kezdődő vázszám (netán az a gyári tábla is, amibe ezt beleverték az évszámmal és a típussal együtt), akkor ne tartsd magadban, mert az egyértelművé tesz mindent :)
Nagyon szép és minőségi felújítás lett, egy élmény rajta utazni, de ha megoldható, este vagy éjje rá kéne lesni a légszárító és a lefújószelep hibájára, mert folyamatosan sistereg és kerreg, valamint úgy pattogunk mint a nikkelbolha. De a lefújószelep hangját még nem hallottam.
De csörgést, kapaszkodót zörgését sem és megy mint a golyó.
16-48, 04-60, 10-35, LYH-121 - 130, MMM-137, NJV-174, MCA-001 - 011, MPW-604, MUM-648: ezek a kocsikat keresném kint a forgalomba! Köszi előre is valakinek :)
Királyság az előzmény, csak a 2000-es gyártást nem nagyon értem, ugyanis papírokkal tudom bizonyítani, hogy 2001-es gyártású és 2001. október 11-én helyezték először forgalomba.