Keresés

Részletes keresés

KápCity Creative Commons License 2016.09.20 0 8 107076

Lehet, hogy marhaság, de egy sima ok-okozati összefüggésből adódó eredmény.

A megrendelő BKK elvárja, hogy amit menetet megrendel a szolgáltatótól az ne maradjon ki menet, ez OK.

Váratlanul adódó forgalmi helyzetekre, operatív pótlásokra megrendel csomóponti/központi tartalékokat, ezek a KT-k, ez is OK.

Ezek a KT-k nem csak forgalmi ok esetén "pótolnak", hanem műszaki hiba (és személyzet hiány) esetén is, ez is OK.

 

Minden műszaki hiba miatt kimaradt menetért kötbérezi a szolgáltatót a megrendelő, ez is OK, akkor is, ha ezt menetet a BKV által kiadott KT lepótolja. Ennek a kötbérezésnek a mielőbbi megakadályozására a BKV is alkalmaz garázstartalékokat, azaz GT-ket. Ezeket a GT-ket, azért állítja ki minden egyes a telephely, ha annak valamely járműve meghibásodik és az nem képes a következő menetet teljesíteni, akkor a telephely a GT-vel lepótolhatja azt, ha tudja, azaz oda tud érni a műszaki hibás jármű következő végállomási indulására. Így max azért fog kötbérezni a megrendelő, ha nem alacsonypadlós járművel teljesítik a menetet, amivel a szolgáltató még mindig jobban jár, mintha le sem lenne pótolva.

 

A GT-k általában a garázsban várják a "bevetést", a járművezető legtöbbször átvesz szóló/csuklós kocsit is, de többségében inkább csuklóssal küldik ki. Előfordul, hogy végállomásra is kiküldi a telephelyi diszpécser, ha a vonalak telephelytől messzebb eső részein történik meghibásodás, akkor hamarabb oda lehet ezáltal érni és kisebb az esélye a kimaradt menetnek, asszem papíron az is egy teljes kimaradt menet, ha mondjuk a 30-ason csak Újpest-Központtól pótolom a menetet. A GT-k felett a szolgáltató telephely diszpécsere rendelkezik, a KT felett pedig a megrendelő BKK diszpécsere. Az, hogy a KT szóló vagy csuklós a megrendelő dönti el. Mivel adott esetben kelenföldi jármű hibásodott meg, az óbudás GT nem küldhető el a meghibásodott kelenföldi jármű pótlására, afölött a kelenföldi telephely diszpécsere nem rendelkezhet, hiszen ha egy óbudás jármű közben meghibásodik Újpesten vagy a környéken valahol, akkor azt az óbudai telephely nem tudja lepótolni, mert a kelenföldi kocsi menetét pótolja és ő lesz kénytelen benyelni az óbudai kimaradt menetet, amiért a kelenföldi menetet lepótolta.

 

Múltkor volt egy ugyan ilyen helyzet, hogy 9-esen a délpesti kocsi lerobbant valahol kifelé Budán, mivel értelemszerűen ők nem adnak Óbudára GT-t, minek is hiszen ott csak a 9-est adják pár kocsival, nem érné meg ott kocsit állomásoztatniuk, ezért az Óbuda->Kőbánya menetet kénytelenek voltak "benyelni", ahogy ilyen esetben Kelenföld is a Rákospalota->Pasarét menetet az 5-ösön. Ennek a problémának a kiküszöbölése inkább az lehetne ha az összes KT IK280 lenne, mert nagy befogadó kapacitású és az legalább (szinte) mindenhol elmegy, nem pedig pl cinkotás volvoval adni hétvégén a kőbányai garázsban állomásozó KT-t vagy épp a 7-esen egésznaposban járatni a cinkotás 280-ast míg a kőalsó KT cinkotás Volvo...

Előzmény: toto92 (107072)
Sneaker21 Creative Commons License 2016.09.20 0 2 107075

Nem tudom, hogy mennyi köze lehet hozzá, de Cinkota a legutóbbi posztom óta alig adott ki MHK-t a 20E-re, ezen a héten még nem is. (Már nem mintha hiányoznának...)

Egyik topiktárs fogalmazta meg, hogy a garázskörnyéki kertvárosiabb jellegű vonalakra lenne ideális ezt a 25 darab szégyent kocsit kiadni, és nagyon egyetértek. Valóban nem bírják a belvárost. Ha nem is 20E, de ma 30/F1-ben MHK-910 +0,5-ből összeszedett egy +14-et, amit 1 teljes körig nyögött még (+7-ből +17, majd +9-ből 'csak' +4) a kedves délutános.

Szerencsére csak szembe láttam egymás után 3 percen belül Újpes-Központ után kifelé: MHK-910 (+14), MHU-771 (+6), MHU-734 (+2) (Hogy lehet hogy megint egy MHK mögött toporog két Citaro...? Micsoda déja vu.).

Előzmény: Sneaker21 (106899)
ujfigura Creative Commons License 2016.09.20 0 2 107074

Semmi nem alkalmas a vitára, amit írtál, mert mint mondtam, azonos feltételek, azonos körülmények esetén állítom azt, amit.

Előzmény: Törölt nick (107073)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.20 -8 9 107073

Javaslom, hogy érdeklődj a VT-Arrivánál dolgozóknál, hogy a nagy részük minimál bérre vannak bejelentve. A BKV-nál legalább rendesen bevannak jelentve az alkalmazottak, és a fizetésük is biztosabb. Meglehet nézni a T&J esetét, hogy mekkora korrupció volt a cégnél. A metrópótlás még mindig jelentősen olcsóbb ha a BKV végzi, és nem szervezik ki alválalkozónak. A külső szolgáltatók által hozott színvonalat a BKV is tudná tartani azokkal a körülményekkel, és feltételekkel, járművekkel amik a VB-nál, vagy az Arrivánál vannak. 

 

Azt mondanom sem kell, hogy a külső szolgáltatók járműveinek kilométerenként többet fizet a BKK, mint a BKV-s járművek kilométereiért. Ebből adódik, hogy lebontva a BKV olcsóbban csinálja a buszközlekedést a fővárosban, mint a VB, vagy az Arriva. 

Előzmény: ujfigura (107070)
toto92 Creative Commons License 2016.09.20 -4 2 107072

És ezt a marhaságot ma vagy holnap üzemzárással törlik el?

Előzmény: IAtilla (107058)
g86 Creative Commons License 2016.09.20 -1 6 107071

Ez annyira nonszensz, hogy hungarikummá kellene nyilvánítani! :D

Előzmény: IAtilla (107058)
ujfigura Creative Commons License 2016.09.20 -6 7 107070

Azért sajnos, annyit tegyünk hozzá, hogy az eddigi szolgáltatóváltások sajnos színvonalban és valószínűleg költséghatékonyság terén is felülmúlták a BKV szolgáltatását. Igen, ebben benne van az, hogy új kocsik dolgoznak, amit a BKV-nak nem hagynak. De benne van más is.

A BKV sok-sok évig politikai kifizetőhely volt, közvetve vagy közvetlenül ehhez kapcsolódóan egy működő múzeum az előző rendszerből. Minden tiszteletem  "Lacus"-é és csapatáé, én pont a BKV mélypontján költöztem Budapestre, szerintem megkérdőjelezhetetlen a változás, amit elértek. Ugyanakkor azt is látom, hogy mennyire kilátástalannak tűnik néha az a harc, amit az évtizedes berögződések ellen meg kell vívni. Ezek az elemek nyilván sokkal kevésbé kerülnek be egy teljesen új rendszerbe, és az is természetes, hogy könnyebb ezt elkerülni, mint kiirtani.

 

Éppen ezért -bár a véleményemet a helyzetről többször kifejtettem- azt semmiképpen sem állítanám, hogy bármely magáncégnél kevésbé lenne biztonságos a járműpark, mint a BKV-nál. Sajnos.

 

 

Valamilyen szinten ez a dolog szomorúsága is. Minden konkrét szám nélkül feltételezem, ha egy magáncég és a BKV ugyanazokkal a feltételekkel kapná meg ugyanazt a feladatot, akkor azt egy "tisztább" szervezet olcsóbban tudná ellátni. Kevesebb, de hatékonyabban szervezett munkaerővel, korrupció nélküli anyagbeszerzéssel, stb..

 

És sajnos e miatt még azt is el tudnám képzelni, hogy egy eleve korrupcióval megszerzett üzlet olcsóbb, mint a BKV szolgáltatása. Persze, erre számokat soha az életben nem fogunk kapni, de valós magyarországi példa létezik hasonló modellre, ahol ez be is bizonyosodott.

Előzmény: AegonT (107067)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2016.09.20 -1 3 107069

Nem azért nem teszem közzé, mert nem osztható, hanem azért, mert nem akarom közzé tenni. Pontosan azért, amiért az elmúlt években - leszámítva a mai napot - kb. kétszer szóltam hozzá a topichoz. Mert aztán egy okoskodó topictárs leautistáz. Na, pont ezért. Ja, meg azért, mert a képeket jelen esetben pont nem sajátkezűleg készítettem. :-)

 

Ha esetleg van kérdésed, Hajtó Mesteren keresztül hozzá tudsz jutni az elérhetőségemhez.

 

A táblákról a képek egyébként magán a járművön készültek, így elvileg jelen pillanatban is fent vannak rajta, valóban bárki lefotózhatja/leolvashatja magának, ha akarja.

Előzmény: BPO-105 (107062)
kristoof Creative Commons License 2016.09.20 -9 3 107068

Mióta újra van iskola, minden nap jön "A 16 és 16A autóbusz Széll Kálmán tér M és Deák Ferenc tér M között ritkábban közlekedik."

 

Tehát akkor nem változott semmi a Modulókkal kapcsolatban?

AegonT Creative Commons License 2016.09.20 -12 3 107067

BKVs dolgozó olvasatban ez mehetne úgy is, hogy: "Akarja-e ön, hogy különböző érdekcsoportok miatt elveszítse a munkáját/ életveszélyes munkaeszközzel dolgozzon, míg a végül nyertes oligarcha jól meghízik a leépített BKVn?" 

Előzmény: kristoof (107066)
kristoof Creative Commons License 2016.09.20 -16 0 107066

Kapnak ilyet a BKV buszai is? Biztos szépek lesznek! :-)

 

http://hvg.hu/itthon/20160920_A_Volanbusz_is_beszallt_a_kvotakampanyba

norbee601 Creative Commons License 2016.09.20 0 18 107065

Tiszta autizmus telephelyi képnek minősíteni egy gyári táblás fotót, amin úgysem látszik semmilyen környezet, a gyári tábla ugyanúgy néz ki akár kint van épp akár bent :D  

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (107064)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2016.09.20 -8 1 107064

RózsaszínPárduc munkakörét ismerve a kép szerintem telepen készült, így itt tilos.

Előzmény: BPO-105 (107062)
BPO-105 Creative Commons License 2016.09.20 0 0 107063

Feltéve, hogy nem sérült meg, és már emiatt nem található a buszon.

Előzmény: BPO-105 (107062)
BPO-105 Creative Commons License 2016.09.20 0 2 107062

Ez így teljesen hiteles, köszönöm.

(Amúgy miért nem osztható? Ezek után tényleg nincs rá szükség, de mégis furcsállom. Elvégre is ha megvan az eredeti tábla, akkor a buszon kéne lennie jól látható helyen az első ajtó első ajtószárnya mögött, ahogyan a gyárban is felrakták rá, amint az helyénvaló, tehát elméletben akár bárki más hozzáférhetne az utastérben, és fényképet is készíthetne róla.)

Előzmény: RózsaszínPárduc (107060)
kristoof Creative Commons License 2016.09.20 -12 2 107061

Varga Misi szerint magyar buszok fogják szállítani a 3-as metró utasait. Akkor mégis a BKV kezd 280-asokkal és 435-ösökkel? :-)

 

http://nol.hu/belfold/varga-mihaly-magyar-busz-potolja-majd-az-orosz-metrot-1632581

RózsaszínPárduc Creative Commons License 2016.09.20 0 1 107060

Értem. Kérdés, hogy mit érdemes figyelembe venni. Egy számsor alapján visszakövetkeztethető dátumot, vagy egy mindenféle okmányokban megjelöltet. Amelyek között természetesen további hosszú hónapok is eltelhetnek, tehát simán előfordulhat, hogy egy VIN számsor kiadását követően a gyártósoron csak fél év múlva lesz "kézzel fogható" jármű, de az értékesítési, majd forgalomba helyezési procedúra - és ne legyenek kétségeink, nem csak Magyarországon - eltarthatnak hosszú hónapokig.

 

Mindenesetre járműgazdálkodási, üzemeltetési szempontból mindenképpen a forgalomba helyezés időpontja a mérvadó, hiszen a "ráíródott" anyagok csak attól kezdve könyvelődnek (mint pl. KGFB), de méginkább az állományba vétel. És az amortizáció is innentől kezdődik.

 

A konkrét kocsihoz:

Megvannak a gyári tábla fotói (nem osztanám itt meg, de privátban nagyon szívesen, akár másban is...), de annyit mondhatok róla, hogy:

PRODUCTION No: C-1015

PRODUCTION YEAR: 2001

DATUM: 05.09.2001

Előzmény: BPO-105 (107050)
Viko88 Creative Commons License 2016.09.20 0 1 107059

Nemrég, a 9 használt Genfi Volvo buszokból, csak 7-nek tudom a korábbi azonosító számát, kettőnek még hiányzik: 350, 355, 357, 378, 385, 387, 390!

Remélem valaki tudja :)

IAtilla Creative Commons License 2016.09.20 -1 5 107058

A szokásos. A szóló a KT, a csuklós meg egy óbudai GT.

Mivel nem óbudai, hanem kelenföldi kocsi hibásodott meg, Kelenföldnek kellett cserekocsit küldeni, addig meg ment a KT.

Előzmény: Törölt nick (107057)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.20 -2 5 107057

Ilyen esetben ha egy csuklós is volt tartalékként, miért nem a 08-42-t küldték az 5-re?

Előzmény: abauj (107056)
abauj Creative Commons License 2016.09.20 0 0 107056

Igen, hosszú ideje Rp-Úp-en dekkol, mint tartalék, a 08-42 társaságában. 

Előzmény: trizs77 (107052)
BPO-105 Creative Commons License 2016.09.20 0 1 107055

Így van. A VIN szabvány megalkotásakor ez volt az eredeti koncepció, miszerint nem tényleges év, hanem modellév szerint jelölik a gyártás idejét. Idővel ezt néhány gyártó (köztük az Ikarus is*) praktikusan inkább a valós évre váltotta. Van olyan gyártó is, amelyik sosem használta ezt, csupán az első három karaktert és a karaktersor hosszát tartja (pl. EvoBus), illetve olyan is, ahol utólag, lépésenként tették teljesen szabványossá a VIN-t (pl. MAN).

 

* A "nagy" gyár a kezdetektől fogva év szerint írta a VIN-t, az EAG a legeslegelején, még az első VIN-es példányoknál modellév szerint.

Előzmény: trizs77 (107051)
Humarci Creative Commons License 2016.09.20 0 0 107054

16-48 felújítás alatt délpesten

04-60 üzemképes csak ritkán hozzák ki, mert állítólag már nem túl jó kocsi

Előzmény: Viko88 (107047)
P.stephenson Creative Commons License 2016.09.20 0 3 107053
Előzmény: Törölt nick (107048)
trizs77 Creative Commons License 2016.09.20 -4 3 107052

BPO-332 (?) az 5-sön most.

Persze csurig tömve, hisz ilyenkor a csuklós tele szokott lenni.

 

Valószínűleg palotai KT és szóltak neki, hogy fuss egy ötös kört.

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2016.09.20 0 1 107051

A Volvónál az évjáratkarakter gyakorta megtréfálja az embert, mivel nem év végén, hanem fél évvel előbb, a nyári leálláskor vált.

 

-----------

 

Stimmel.

Immár vagy 50 éve.

 

A váltás mindig szeptember elseje.

 

Tehát amit tegnap és ma gyártanak, az 2017-es járműnek van elkönyvelve.

BPO-105 Creative Commons License 2016.09.19 0 2 107050

A Volvónál az évjáratkarakter gyakorta megtréfálja az embert, mivel nem év végén, hanem fél évvel előbb, a nyári leálláskor vált (ettől függetlenül nem tartom kizártnak, amit mondasz, mert eltehetik az alvázat "pihenni" a gyárban akár évekre is, de ha csak a VIN az alapja, akkor nem biztos a dolog). Viszont ha megvan az MHK-s genfiekéhez hasonlító, C-vel kezdődő vázszám (netán az a gyári tábla is, amibe ezt beleverték az évszámmal és a típussal együtt), akkor ne tartsd magadban, mert az egyértelművé tesz mindent :)

Előzmény: RózsaszínPárduc (107046)
BX 59-76 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 107049

FLR-740:

Nagyon szép és minőségi felújítás lett, egy élmény rajta utazni, de ha megoldható, este vagy éjje rá kéne lesni a légszárító és a lefújószelep hibájára, mert folyamatosan sistereg és kerreg, valamint úgy pattogunk mint a nikkelbolha. De a lefújószelep hangját még nem hallottam. 

De csörgést, kapaszkodót zörgését sem és megy mint a golyó.

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.19 0 2 107048
Előzmény: Viko88 (107047)
Viko88 Creative Commons License 2016.09.19 -1 0 107047

16-48, 04-60, 10-35, LYH-121 - 130, MMM-137, NJV-174, MCA-001 - 011, MPW-604, MUM-648: ezek a kocsikat keresném kint a forgalomba! Köszi előre is valakinek :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!