A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Teljesen kizártnak tartom, hogy ilyen mennyiségű öreg Ikarusra legyen szükség. Maximum 50 darab környéke a reális, az emlegetett vészforgatókönyv erre készül, pont ezért is csökkentjük most a félretett kocsik száz feletti számát.
Sajnos félek tőle, hogy ha és amennyiben lesz feladatunk a metrópótlásban az nagymértékben Óbuda nélkül megoldható.
A most folyó forgalmi üzem megszüntetése során a Citaro buszok Cinkotára, a Volvok Cinkotára, Kőbányára és Kelenföldre kerülnek hellyel-közzel azonos mértékben. A 260-asok a Conecto beállás és a PKD építések miatt már nem relevánsok.
Simán befér Cinkotára annyi.Mikor régen eléggé televolt a garázs 16sort használtak,és volt még mögötte hely.Most jóval kevesebb kocsijuk van,ugye onnan esett ki a 169e,97e,68as egyrésze196,196a,sok 280ast,435öst selejteztek azóta.Ez jóval több mint 45 autó.
A másik kérdés ami felmerült bennem, hogy a tegnap délután nyilvánosságra került hír, miszerint a pótlóbusz tendert a KDB felfüggesztette nem módosítja-e a garázsbezárás időpontját. Hiszen telnek a napok, és az új buszok egyre távolibb álomnak tűnek tavaszra. És ha tényleg elkezdődik jövő év első felében a metrópótlás azt a 130-140 Ikarust fel kell újítani valamilyen szinten, akkor aztán mind a 4 (5) garázs kapacitására szűkség lesz -szerintem.
Logikus, amit mondasz, de én valahogy nem tartom valószínűnek, hogy a Citarókat Kelenföldre küldenék. Dél-Pestre inkább, hiszen ott már üzemelnek a CNG-s Citarók. De tulajdonképpen úgy is ki lehet alakítani, hogy Kelenföldre menjenek. Eszerint
– Cinkotára mennének: a kelenföldi Volvo 7000-esek, 7700-asok és az óbudai 260-asok nagy része; – Cinkotáról elmennének: a 412-esek; – Dél-Pestre mennének: a cinkotai 412-esek és az óbudai Volvo 7700A-k egy része; – Dél-Pestről nem menne el semmi; – Kelenföldre mennének: az óbudai Citarók és az óbudai Volvo 7700A-k egy része; – Kelenföldről elmennének: a Volvo 7000-esek és 7700-asok;
– Kőbányára mennének: az óbudai 260-asok kisebb része.
A darabszámok hasonlóan alakulnának, mint a korábbi hozzászólásomban.
Lehet számolgatni, de azért vannak itt más szempontok is, amit remélhetőleg figyelembe is vesznek (a mostani felállás alapján úgy tűnik, hogy igen, mert a PKD-k inkább hegyi vonalakra kerültek). A szóló Volvo-k nem valóak hegyi pályára, az NCZ-k egyáltalán nem, de az MFW-k is szenvednek. 11/111, 29, (57/257), 65, 91/291, 128/129, 137, 149, 165, 237, ahol cserélni kéne (ez kb. 45-50 db Citaro), ennyi Volvo nincs is. Oké, az még játszhat, hogy sok Bogáncsos C2 kerül át óbudai területre (nagyjából a flotta fele), meglátjuk ezt meglépik e. A másik, hogy Kelenföld szerintem a sok szóló vonal miatt többet fog kapni. Ami házon belül megeshet, hogy másik garázs adja, 11, 15, 91, meg talán Békás, de a többi szóló vonal Kelenföldről van a legközelebb (persze láttunk már Kőbányás 57-est is :D; lehet most is ilyesmi lesz, hogy pl. csak a magaspadlósokat ők adják). Csuklós nincs olyan sok Óbudán, ott vszeg könnyebb lesz a variálás, 5, 9, 109 Klf, 34/106 Bogáncs, többi Cinkota.
Viszont így emlékképeim elkezdtek zaklatni, hogy Cinkotára vajon befér +45 autó? Mert nekem nagyon úgy rémlik, hogy nem.
Hacsak nem kezdik el nagyon nagy tempóban kidobálni a selejt autókat és a csacsikkal kisebb helyre nem rakják össze az "ideiglenesen" leállított csuklósokat, amikkel viszont lassan kezdeni kéne valamit, mert a minimum fél év állás biztos nem tesz nekik jót...
És akkor gondolom elkezdődik a tolódás: Délpest Cinkota helyére (gondolom 98, 198, esetleg 161 és 202E), Cinkota és Kelenföld átveszi a 9-est, meg Cinkota betolódik a Bogáncs helyére Újpalotára (96-osok és Újpest) és a Bogáncs meg Békáson csak, valamint a III. kerületben.
Arra viszont kíváncsi leszek, hogy milyen hamar fogja átvenni egy buszos szolgáltató az óbudai telephelyet, mert azt nem lehet mondani, hogy rossz helyen lenne.
Azért Cinkotára se ártana a 412-eseken kívül valami más szóló. Bár ha lenne még egy pár opciós Conecto, akkor azokkal jobban járnának, mint a használt vegyesfelvágottal (C1-ek).
Pedig az volt a grátisz izgalom. :) ...összeugrottak a számok a szemem előtt, volt ott a 17-04-től kezdve minden, aztán amikor azon kezdtem volna gondolkozni, az adott kombináció BX avagy BY volt -e...:D Már csak ezért is megérte.
Számolgattam egy kicsit, hogy hogy lehetne újraosztani az állományt, hogy az minél inkább típushomogén legyen, és a telephelyek közti arányok is megfeleljenek a mostaninak. Az alábbiakra jutottam.
Cinkotára mennének: az összes óbudai Volvo 7700A és a 260-asok nagy része, valamint a dél-pesti 412-esek; Cinkotáról elmennének: a Volvo 7700-asok; Dél-Pestre mennének: az óbudai Citarók; Dél-Pestről elmennének: a 412-esek; Kelenföldre mennének: a cinkotai Volvo 7700-asok; Kőbányára mennének: az óbudai 260-asok kisebb része.
Összesítve a darabszámok így alakulnának:
Cinkota: kb. +45 kocsi; Dél-Pest: kb. +45 kocsi; Kelenföld: +28 kocsi; Kőbánya: kb. +10 kocsi.
Nagyon sajnálom, hogy Óbudai garázs bezár, legalább a metrópótlás kezdetét megvárhatták volna. Ha már így alakult, akkor FKU Volvok remélem Kőbányára kerülnek, ahogy a maradék 3 db 280-as, és 260-s is. A Mercik pedig mehetnek Kelenföldre. Kíváncsi leszek, hogy a Békásmegyeri körjáratokra Kelenföldről/Kőbányáról küldik majd a kocsikat, vagy esetleg Bogáncsos lesz.