A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
"A most folyó forgalmi üzem megszüntetése során a Citaro buszok Cinkotára, a Volvok Cinkotára, Kőbányára és Kelenföldre kerülnek hellyel-közzel azonos mértékben. A 260-asok a Conecto beállás és a PKD építések miatt már nem relevánsok."
Nem lesz abból gond, hogy a Volvok egységessége megborul? Jól számolom, hogy akkor Kb., Kf. és Ct. esetében garázsonként 8-9 Volvoval bővül az állomány?
Valóban jól nézne ki, csak az a baj, hogy csak hétvégén lenne látványos (akkor van annyi szabad kocsi), november 30-a meg szerda. Pedig a garázst egy ilyen látványos kivonulásnál elhagyhatná utoljára valamelyik ős Óbudás kocsi (pl. 06-62, 06-67, 08-59) :)
Sajnálom :( Bár tudom, hogy ebben a döntésben az érzelmek már nem játszhatnak szerepet, csak a racionalitás. És azért az is nagy dolog, hogy nem lesz elbocsátás.
Azt már lehet tudni, hogy a garázs buszos kiürítése hogy fog törtnéi? Ütemesen, vagy november 30-án reggel kiáll az kb. 110 busz és este meg az új telephelyre állnak be?
Illetve az utolsó nap lesz-e valami "garázsbúcsú"? :)
Az óbudai Citarok hány félék is, már típusilag? Mert több féle verzió van, ha jól emlékszem. De így is úgyis Cinkotán lehet ünnepelni minimum a 13. féle típus érkezését...
kamionos80: pont Lacus le is írta, hogy takarítani kell. Az lehet, hogy kevesebb buszt ad ki a garázs, de annyi selejt, meg ideiglenesen leállított, meg donor autó van a garázsban, hogy kizártnak tartom, hogy akár csak 45 is elférjen. Már normális körülmények között és nem cipős kanállal, ha ez szempont.
Teljesen kizártnak tartom, hogy ilyen mennyiségű öreg Ikarusra legyen szükség. Maximum 50 darab környéke a reális, az emlegetett vészforgatókönyv erre készül, pont ezért is csökkentjük most a félretett kocsik száz feletti számát.
Sajnos félek tőle, hogy ha és amennyiben lesz feladatunk a metrópótlásban az nagymértékben Óbuda nélkül megoldható.
A most folyó forgalmi üzem megszüntetése során a Citaro buszok Cinkotára, a Volvok Cinkotára, Kőbányára és Kelenföldre kerülnek hellyel-közzel azonos mértékben. A 260-asok a Conecto beállás és a PKD építések miatt már nem relevánsok.
Simán befér Cinkotára annyi.Mikor régen eléggé televolt a garázs 16sort használtak,és volt még mögötte hely.Most jóval kevesebb kocsijuk van,ugye onnan esett ki a 169e,97e,68as egyrésze196,196a,sok 280ast,435öst selejteztek azóta.Ez jóval több mint 45 autó.
A másik kérdés ami felmerült bennem, hogy a tegnap délután nyilvánosságra került hír, miszerint a pótlóbusz tendert a KDB felfüggesztette nem módosítja-e a garázsbezárás időpontját. Hiszen telnek a napok, és az új buszok egyre távolibb álomnak tűnek tavaszra. És ha tényleg elkezdődik jövő év első felében a metrópótlás azt a 130-140 Ikarust fel kell újítani valamilyen szinten, akkor aztán mind a 4 (5) garázs kapacitására szűkség lesz -szerintem.
Logikus, amit mondasz, de én valahogy nem tartom valószínűnek, hogy a Citarókat Kelenföldre küldenék. Dél-Pestre inkább, hiszen ott már üzemelnek a CNG-s Citarók. De tulajdonképpen úgy is ki lehet alakítani, hogy Kelenföldre menjenek. Eszerint
– Cinkotára mennének: a kelenföldi Volvo 7000-esek, 7700-asok és az óbudai 260-asok nagy része; – Cinkotáról elmennének: a 412-esek; – Dél-Pestre mennének: a cinkotai 412-esek és az óbudai Volvo 7700A-k egy része; – Dél-Pestről nem menne el semmi; – Kelenföldre mennének: az óbudai Citarók és az óbudai Volvo 7700A-k egy része; – Kelenföldről elmennének: a Volvo 7000-esek és 7700-asok;
– Kőbányára mennének: az óbudai 260-asok kisebb része.
A darabszámok hasonlóan alakulnának, mint a korábbi hozzászólásomban.
Lehet számolgatni, de azért vannak itt más szempontok is, amit remélhetőleg figyelembe is vesznek (a mostani felállás alapján úgy tűnik, hogy igen, mert a PKD-k inkább hegyi vonalakra kerültek). A szóló Volvo-k nem valóak hegyi pályára, az NCZ-k egyáltalán nem, de az MFW-k is szenvednek. 11/111, 29, (57/257), 65, 91/291, 128/129, 137, 149, 165, 237, ahol cserélni kéne (ez kb. 45-50 db Citaro), ennyi Volvo nincs is. Oké, az még játszhat, hogy sok Bogáncsos C2 kerül át óbudai területre (nagyjából a flotta fele), meglátjuk ezt meglépik e. A másik, hogy Kelenföld szerintem a sok szóló vonal miatt többet fog kapni. Ami házon belül megeshet, hogy másik garázs adja, 11, 15, 91, meg talán Békás, de a többi szóló vonal Kelenföldről van a legközelebb (persze láttunk már Kőbányás 57-est is :D; lehet most is ilyesmi lesz, hogy pl. csak a magaspadlósokat ők adják). Csuklós nincs olyan sok Óbudán, ott vszeg könnyebb lesz a variálás, 5, 9, 109 Klf, 34/106 Bogáncs, többi Cinkota.
Viszont így emlékképeim elkezdtek zaklatni, hogy Cinkotára vajon befér +45 autó? Mert nekem nagyon úgy rémlik, hogy nem.
Hacsak nem kezdik el nagyon nagy tempóban kidobálni a selejt autókat és a csacsikkal kisebb helyre nem rakják össze az "ideiglenesen" leállított csuklósokat, amikkel viszont lassan kezdeni kéne valamit, mert a minimum fél év állás biztos nem tesz nekik jót...