A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Napközben volt ott néhány csuklós is, még talán van is. 99,9%-os valószínűséggel mondom, hogy nincs ott semmilyen hibrid Volvo, mindössze a MYK391 volt OBU-ját szerelték be az egyik Conectoba. Teljesen normális és bevett szokás, hogy a leállított vagy szolgáltatásból már kiesett kocsikból az OBU-kat más járművekben tovább használják, csak nem az az első a járműbe való beszerelés közben, hogy átírják a járműazonosítót az OBU-n.
Én meg becsatlakoznék a hol? kérdésben a 11-81-gyel. A felújítás minősége a régi idők nagyjavításait idézi, az anyagokban azért látszik, hogy költséghatékonyan kellett dolgozni.
Ezt így egy az egyben be kéne rakni a topik leírásába. Minden benne van, amit a BKV buszágazatának általános helyzetéről tudni kell, no meg a BKK-ról: tudás és tudatlanság, erőlködés és nyugodtság, elszántság és beleszarás, szenvedély és ármány, felkészültség és meglepődés, nagy akarás és nyögés, e-ticket rendszer és lyukasztó, Futár és Fok-Gyem, tények és az átmosott valóság, stb. :)
Gondolom azt te is látod, hogy ez egy akkora bullshit, mint ide Nagykáta. Ezeknek a szétdarabolásoknak egyetlen célja van, mégpedig az, hogy kádertemetők legyenek, hozzánemértő barátok és rokonok kifizető helyei ezek a cégek. (A BKK megalapításának is ez volt a célja.) Olyan ez, mint a buszok beázása, húsz évvel ezelőtt is kádertemetők voltak ezek a cégek és húsz év m7lva is azok lesznek.
Járművezető tette, úgy mint a Van Hool-os műszerfali leragasztásoknál. Éjszakai vizsgálatnál rendesen működött a jegykezelő, és nem volt a műszaki könyvben és máshol sem hibajelzés.
"A Főváros alapítói célja a működés átláthatóságának növelése, az együttműködés hatékonyabbá tétele, a Főváros szakmai és tulajdonosi kontrolljának erősítése, a létszám- és költségracionalizálás, a feladatok ellátásának ésszerűsítése és a párhuzamosságok megszüntetése a közösségi közlekedési intézményrendszerben." (bku.hu)
Mi is történt a futárral a bevezetése óta? Hol tart a Combinók futárosítása? Miért nincs futár oszlop a város egyik, ha nem A legfogalmasabb buszmegállójában? Hol tart az átszállási kapcsolatok kijelzése?
Nekem utasként a BKK hozzáállása is tud azonos szintet képviselni a nem működő jegykezelőkkel. Ami röhej, hogy lassan az utolsó balkáni putriban is különb jegyrendszer lesz, mint a magyar fővárosban. Szégyellje magát minden érintett.
Tök véletlenül egész mélyen átlátom, hogy hogyan működnek az állami és önkormányzati cégek Magyarországon. Gyakorlatilag semmilyen információáramlás sincs köztük, az a jó mindnek, ha az egyik minél kevesebbet tud a másikról, még akkor is, ha ezek a cégek, legalábbis papíron, partnerek. Ezek után mégis megdöbbentő, és nem ez az első eset, hogy két önkormányzati cég képviselői egy nyilvános fórumon beszélik meg azt, amit valójában a tárgyalóasztalnál kellene.
Főleg ezért teljesen érthetetlen számomra, hogy kinek vagy minek jó az, ha a főváros cégeit teljesen felaprózzák?
1. A jegykezelős történet évekre visszamenő előzményekkel rendelkezik. Amit tegnap írtam, az egy tüneti jelensége a hozzáállásnak, ahol egy nem működő jegykezelő nem hiba, hanem jellemző állapot. Ez megengedhetetlen, nincs mit részletezni rajta, nincsenek mérlegelendő egyéb körümények.
2. Azért jó, hogy a VT-nél is vezetek, mert így lehetőségem nyílt meglátni, hogy a szomszéd fűje sem zöldebb. Amit tudok, ott is megteszek, csak érthető okból nem az index fórumon, ahogyan korábban a KV tekintetében sem. Hidd el, egynéhányan ott is legalább annyira kedvelnek érte, mint itt.
Vagy ha már éppen a jegykezelő készüléknél vagyunk, akkor éppen ennél is volt nem is olyan régen egy nem is olyan kicsi ellenszél onnan (de nevezhetném totális mindennek keresztbe fekvésnek is).
Első héten 3 Nünü (aka NNE) meghib per esemény volt nulla menetkimaradással köszönhetően a GAME-k gyöngyének LJ szaktársnak, szóval életszerűtlen a kérdés😄. Az egyetlen eseményest egy ITK-s VAC12 LMG pótolta
Jól megaszontad. Alapvetően igazad van. Ami energiát egyes BKK-s kollegák a mi lenezésünkbe, kioktatásunkba meg a saját dili projektjei önigazolásába beletett abból már egy-két plusz buszunk lenne..
Amúgy róla jut eszembe: Az ITK-s kocsikat lepótolhatja Óbudás GT? Teszem azt ledöglik a 9-esen az egyik NNE, beállhat a helyére mondjuk a Bogdáni úti GT, amíg ki nem áll a csere ConectoG? :)
El kell hogy szomorítsalak, a JK51 és JK52 típusú fos-szar jegykezelőt már a VJSz Kft. se hajlandó javítani (azért ez nagy szó), mert a forgalmazó nem ad el hozzá alkatrészt. Marad az a cigánykodás, hogy meglévő kocsik jegykezelőiből szerelgetnek át, vagy azokat használják fel alkatrésznek. Ettől viszont fogynak a készülékek. Nyilván elsőként a gyrosokból, aztán a felújított TW6000-esekből. De ettől ez még cigánykodás. Azt pedig nyilvánvalóan te sem várod el, hogy egy kifuttatni kívánt flottára (vagy teljes járműállományra) olyan értékű eszközöket szerezzünk be (az általatok beígért, soha meg nem valósuló e-ticket rendszer előtt ... idővel), ami esetenként többet ér a jármű értékénél.
Mindannyian tudjuk, hogy a jó megoldás új járművek beszerzése volna, de attól, hogy próbáltok megalázni ilyen hülye szövegekkel, hogy milyen gazdag cég, meg satöbbi, csak magatokat járatjátok le, mert mindenki tudja, hogy az új autóbuszok nem a BKV miatt nem jönnek. Nem is a BKK miatt, bár néhány éve ez még nem így volt.
Ez most csak egy kiragadott példa volt, nyilván vannak olyan dolgok amikben igazatok van, meg nyilván nem a jegykezelők miatt kell új kocsikat venni, de elég unalmas kezd lenni már - főleg tőled, mint BKK-stól - ez a napi szintű demagógia, amit itt nyomsz, csak azért mert már nem nálunk, hanem a VT-nél segítesz be.