Keresés

Részletes keresés

49-es villamos Creative Commons License 2017.06.24 0 2 113557

24 Karsan

5+20 PKD midi

20-30 db  PKD M108d

 

Viszont mostanában jól mennek az elektromos kisbuszok.

OFF

 

Lehet erre olyan következtetést levonni, hogy csak a nagyon hideg téli időjárások idején nem mennek, egyébként máskor mindig jók? Mert a klíma is szépen megy, és nem látok mostanában meghibásodott kocsit.

 

ON

Előzmény: Dante001 (113556)
Dante001 Creative Commons License 2017.06.24 0 3 113556

Nekem még Karsan és PKD opció maradt a táblázatomban.

Előzmény: Dante001 (113555)
Dante001 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 113555

Maradt még bármilyen szerződés, aminek van lehívható buszos opciója?

Előzmény: HBweb hu (113554)
HBweb hu Creative Commons License 2017.06.24 0 5 113554

Nullkilométeres Conectok mától a 98, 198 és 202E-n:
http://hbweb.hu/jarmu/bkv_mbcon_cim.htm

LOV862 Creative Commons License 2017.06.24 0 5 113553

Nagyon nagy átlagban klímát tekintve VH-kban nincs, Volvokban van.

Épp ezért most is a 4-6 pótlóknál VH-kat nyílegyenesen elengedek.

És bár a nem felújított FJX-ek egy lakatlan lelakott szigetet sugallnak, legalább hűvős van (bár azért elgondolkodtató, ha utastér így néz ki, a klíma vajon hogy...).

gorcher Creative Commons License 2017.06.24 -2 3 113552

Én a héten egy darab genfit leszámítva egyiken sem izzadtam, most reggel sem hazafele a 923-ason, míg mondjuk a heti 5 VH-s élményemen ropogósra sültem, szóval úgy néz ki bizonyos szempontból mégis fényévek vannak a két típus között. Az, hogy ez egy egytől kettőig terjedő skálán mennyit ér... ¯_(ツ)_/¯

Előzmény: Törölt nick (113551)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.24 -1 8 113551

Már ne haragudj, de a genfiek egy fokkal nem különbek a VH-knál, sőt. Az elmúlt egy héten sikerült két olyan MHK-t is kifognom, amely a kánikula idején forró radiátorokkal közlekedett. Elviselhetetlen volt mindenki számára az utazás, a bukó ablakok nyitva voltak, de semmit sem értek. Valami gyengét fújt ki a klíma, de semmit nem ért a forró radiátorok miatt. Korábban is fogtam ki olyan genfieket, amelyen nem ment a klíma, sőt te is, mivel nem egyszer írtál ez ügyben ebbe a topikba. Nincsenek fényévek a két típus között, illetve a VH-k mellett pozitívum, hogy megbízhatóság terén jobban teljesítenek a genfieknél. 

Előzmény: gorcher (113550)
gorcher Creative Commons License 2017.06.24 -3 6 113550

Dettó.

 

Kedden két NEW AG 4-6V-n és 23E-n, tegnap ugyanez, csak megspékelve még egy este 11-es 4-6V-vel. Egyszer sem volt tömeg, az ajtós oldali ablakok koppra elhúzva, az ajtótlan oldali lőrések kinyitva (én megértem, hogy ennek is biztos volt valami oka, na de hogy micsoda...) és semmit nem ér, patakokban folyt mindenkiről a víz, ahogy körbenéztem, este 11-kor is. Sokat szidom a genfieket, de fényévek vannak a két típus között, vagy a két üzemeltető telephely között? Mindegy is, csak így tovább! Gurulni gurulnak, megállni meglehet velük és még kanyarodni is tudnak.

 

Mondjuk ha tényleg csak ennyi számít, akkor szereljék ki az ajtókat, egy hibaforrással kevesebb. Illetve kettővel, de a klíma már úgysem megy.

Előzmény: Törölt nick (113536)
Közlekedésguru Creative Commons License 2017.06.24 0 1 113549

A Conecto G-k jobbak klíma terén...

Előzmény: Törölt nick (113547)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.24 -1 0 113548

A 90-es evek csodje kozepete,divat volt a 12-15 eves BKV buszokat eladni a videki varosokba, 91-be utaztam Bekescsaban olyan helyi buszal ami kek volt,az ajto felett pedig ott volt a BKV-es azonosito,semmilyen atfestest nem kaptak ott.

Előzmény: torqmatic (113528)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.23 -1 1 113547

A Del pesti VT - vel inkabb az a baj hogy este megfagysz,mert meg akkor is megy a legkondi.Csepeli telephely vezerei hutenek rendesen.

Előzmény: Közlekedésguru (113543)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.23 -5 4 113546

Tudod ki csukta volna be? Oldja meg o a szolgaltato,ertem van,ja itt a Balkanon mas a helyzett,itt o fonok az utasnak meg kuss.Na ezert probalok minel.kevesebb idot ebbe az orszagba tolteni,emberek es hozzaallas,ez a nagy baj,a csovest felengedi neked meg szol.

Előzmény: siófoki35 (113539)
Közlekedésguru Creative Commons License 2017.06.23 -1 1 113545

Ja és MOS-okon is. Ettől még nem mondom, hogy az on járműveknél nincs gond, nagyon is van...

Előzmény: Közlekedésguru (113543)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.23 -2 2 113544

Az utolsó új 280-asokat 1993. december közepén vették állományba, 1994-ben már nem érkeztek újak.

Előzmény: Törölt nick (113542)
Közlekedésguru Creative Commons License 2017.06.23 -1 1 113543

Vagy ott se. Fulladoztam már C2G-n és MDV-n is, sokkal több tényezős ez a dolog.

Előzmény: Törölt nick (113542)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.23 -3 0 113542

93 es 94- be viszont jott meg 280-as, 260-as nem kellet mert 92-be jo sok 415-is jott,de a 435-ok csak 94 tol jottek,kiveve egy darabot.  Ez a ket ev eleg volt arra hogy teljesen zart fulke es fok-gyem legyen bennuk,ellenbe a tablas 415-el,amikbe olyan fulke megoldas volt hogy esos idobe ajtonyitaskor pont a fulkebe vezette a vizet.legkondirol meg senki se hallot,az se tudtuk hogy mi az,ma mar tudjuk hogy egy doboz a busz tetejen ami nem mukodik,kiveve az off cegnel,ott valahogy csak mukodik.

Előzmény: Törölt nick (113538)
MCA-001 Creative Commons License 2017.06.23 -5 2 113541

Az meg egy másik kérdés, hogy a járművek egyenlőtlen elosztása miatt a dél-pesti régió utasai szívnak e miatt.

Ez még a BKV felségterülete, itt túlsúlyban vannak az általuk nem megfelelően karbantartott járművek:(((

 

Sorry, de ezt le kellett írnom.

Előzmény: Il Leone (113540)
Il Leone Creative Commons License 2017.06.23 -3 1 113540

A Van Hool-ok alapból nem arról híresek, hogy sokat ér a klíma, viszont az utastér a többi típushoz képest sokkal levegőtlenebb, huzatot nem is lehet csinálni bennük. Mivel a klímával nem tudnak mit kezdeni a LOV szérián, ezért is szégyen, hogy egyáltalán ki merik adni ilyen hőségben őket.

 

A Volvo-kon meg pusztán nemtörődömség lehet a dologban, mert amikor még a gyártó tartotta karban őket, akkor azért működtek a klímák bennük.

 

Kérdés, hogy még meddig képes eljátszani a főváros ezt a bohózatot, esetleg egy utasnak kell meghalnia hőgutában?

Előzmény: dcs100 (113537)
siófoki35 Creative Commons License 2017.06.23 0 8 113539

Mai abszurd.

 

Végállomáson békésen ácsorog az Ikarus 260. Felszállok rá az első ajtón, elindulok a busz hátulja felé. Látom, hogy hiába van hőségriadó, a tetőszellőzők csukva vannak. Gondoltam kinyitogatom őket szépen sorban, erre rám szól a busz vezető hölgy: "És majd be is csukja amikor beállok a garázsba??!! Mert én nem tudom becsukni!" Szóval: Hőségriadóban nem szabad kinyitni az amúgy teljesen jól működő tetőszellőzőt egy klíma nélküli buszon, csak mert alacsony a sofőr... Remek... :D :D :D 

(Szerencsére az Ikarusokban azért van elég nyitható oldalablak, és a járat is elég haladós volt, így nem sültünk meg a buszban.)

 

És hogy az abszurditást fokozzam: A végállomás előtt 2 megállóval felszállt egy srác, és kinyitotta a szellőzőket. A nő neki már nem szólt, talán észre sem vette. Majd beálláskor anyázhat... :D Remélem nem fogok csuklani.

Törölt nick Creative Commons License 2017.06.23 -2 3 113538

1992-ben jöttek az utolsó új Ikarus 260-asok a BKV-hoz. Ezeken a tető hosszanti vízelvezetők már műanyagok voltak, a színe liláskék volt, az utastéri dekorok pedig Umakartok.  Legkésőbb 1992 augusztusának végén állományba is vették az összeset egy kivételével. A BU-88-07 (BPO-167) közel egy hónapot késett, így ő lett az utolsó újonnan érkezett 260-asa a BKV-nak. Akkor indoklásként annyit lehetett megtudni, hogy egy Nemzetközi kiállításon vett részt, ezért késett. Valaki tud részleteket, hogy hol és milyen kiállításon vett részt?

dcs100 Creative Commons License 2017.06.23 0 9 113537

85/85E-n NINCS működő klímás jármű! Se FKU-n, se LOV-on, semmin!

Röhej. 

Persze, "fék, és kormány" van a buszon, de azért 30 fok felett már erőteljesen elvárható lenne (jogosan) hogy működő klímaberendezés is legyen...

 

 

Előzmény: Törölt nick (113536)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.23 0 5 113536

Rengeteg Van hoolon nem megy légkondi.

Körúti VP-ken és a 23-as járatcsaládon sikerült kifogni ma jópárat.

Nyitott ablaknál is pokol van rajtuk!!!

Hyperfilter Creative Commons License 2017.06.23 0 0 113535

Sajnos továbbra is napi szinten jàrok velük, akàrhogy tekergetem (tekergetjük) a kapcsolót, nem üzemel rendesen. Kattog meg sípol, de levegőt nem fúj be. Egy éve még tűrhetőek voltak, most nem tudom mi lett velük. (PKD kocsik, kelenföld)

Előzmény: Zahnrad (113525)
rm40 Creative Commons License 2017.06.23 0 0 113534

Emellett említsük meg, hogy a nagykockakővel borított utak aránya is eltért a mostanitól.

Előzmény: torqmatic (113528)
Dante001 Creative Commons License 2017.06.23 0 3 113533

Liberatusnak van ott telephely, Thermo King (klíma) és Allison (váltó) forgalmazók, kettő közül valamelyik ügyben szerintem.

Előzmény: Törölt nick (113532)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.23 0 3 113532

MDD-721 Biatorbágyon van FUTÁR szerint. Lehet tudni, miért van ott?

bpi-211 Creative Commons License 2017.06.23 0 0 113531

Azokon nem csak a klímával van gond... Össze lehet hasonlítani az első adagot a "legöregebb" Volános MAN-ekkel. Az új kocsik közül egyértelműen és messze a legvackabbak. PKD rész miatt jó lenne a folytatás, egyébként inkább ne jöjjön több ilyen.

Előzmény: Zahnrad (113525)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.23 0 0 113530

Ráadásul az élettartam szempontjából azért az üzemeltetési feltételeknek is óriási jelentőségük van, mert nyilván nem mindegy, hogy nagyvárosi körülmények között megy az a busz évente mondjuk 70-80 ezer km-t, minden nap más sofőrrel, vagy vidéken lötyög fele-harmad ennyit, jóval kímélőbb üzemmódban. Utóbbi esetben minimális beavatkozásokkal az a 6-8 év lehet akár 10-15 is (ami felújításokkal elméletileg a végtelenségig kitolható).

 

------------

 

Nagyon egyetértek.

 

Az üzemeltetési feltételek erős különbözősége okán, a busz élettartamában akár 100% különbség is lehet.

 

 

Előzmény: torqmatic (113528)
Zahnrad Creative Commons License 2017.06.23 0 0 113529

Ami nekem rémlik régi iratokból:

 

Olajcsere, kenések előírt gyakoriság vs. tervezett futásteljesítménye a fődaraboknak. A váz korrózióvédelme. Ezekből azért be lehet lőni egy felújítás nélküli várható élettartamot összevetve a várható használattal.

Előzmény: torqmatic (113528)
torqmatic Creative Commons License 2017.06.23 0 1 113528

Engem mondjuk azért érdekelne, hogy milyen módszerrel sikerült már a '60-as években 6-8 évre tervezni, mert akkoriban még a prémium autógyártók se igazán foglalkoztak ezzel, sőt, egy másik egykori hazai buszgyár elismert konstruktőre szerint náluk még a '90-es évek végén is az volt a vezérelv ebben a kérdésben, hogy "majd megy ameddig megy".

Ráadásul az élettartam szempontjából azért az üzemeltetési feltételeknek is óriási jelentőségük van, mert nyilván nem mindegy, hogy nagyvárosi körülmények között megy az a busz évente mondjuk 70-80 ezer km-t, minden nap más sofőrrel, vagy vidéken lötyög fele-harmad ennyit, jóval kímélőbb üzemmódban. Utóbbi esetben minimális beavatkozásokkal az a 6-8 év lehet akár 10-15 is (ami felújításokkal elméletileg a végtelenségig kitolható).

Előzmény: trizs77 (113526)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!