A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Akkor lenne igazad, ha ezeknek az alternatív hajtású buszoknak mindegyike új beszerzésű jármű lenne.
Az nem nagy matek, hogy megveszel egy új garanciális gépet, aminél a folyadékokra, a szűrőkre, a gumikra és a fékekre költesz, a többi költség a szállítóé, sokkal több derül ki abból, hogy x év után hogyan lehet fenntartani.
Persze az új jármű az optimális, de történetesen ha tudni akarod, hogy szabad-e mondjuk magadnak egy hidridet, pl. egy Priust venni újonnan 10 évre, akkor egy tízéves megnézésével, kipróbálásával, átvizsgáltatásával sokkal jobb képet kapsz mint ha elmész a szalonba megnézni a nullkilométerest.
A CNG-ről Lacus nem éppen úgy beszélt nem rég, mint követendő út. Az E Modulo-k meg hát... lehet nem ezekből kéne tapasztalatot gyűjteni :)
Nem a konkrét jármű érdekes hanem a hajtásrendszer és az összes kapcsolódó nyűg.
Az C68E meg nem azért 524R mert elektromos, hanem azért, mert prototípus annak minden nyűgével és gyermekbetegségével. Nyilván nem ugyanaz a szitu, de azért próbálgatjuk az SST-k oroszlánkörmeit az önjárás terén és semmi baj nincs velük ezen a téren, amikor kiküldjük őket a drót alól akkor lényegében elektromos buszként viselkednek stabilan, megbízhatóan, a vártnál nagyobb hatótávolsággal.
Akkor lenne igazad, ha ezeknek az alternatív hajtású buszoknak mindegyike új beszerzésű jármű lenne. Mivel gyakorlatilag az összes használt, ezért csak torz képet kapnunk végeredménynek, ahogy az történt a CNG-sek esetében is. Ezzel pedig igazából nem vagyunk előrébb, csak adtunk a szarnak egy pofont, de azért az is beszédes, hogy milyen állapotban vannak a CNG buszok, ehhez egy újabb technológia úgy kell a BKV-nak, mint egy falat kenyér!
Azon viszont nem töprengtetek túl sokat, hogy kell-e ez a beszerzés vagy sem. Amúgy engem ezzel a hozzászólással abszolút meggyőztél arról, amit eddig is sejtettem, miszerint az egyik legnagyobb hülyesége volt ez a beszerzése a BKV-nak az elmúlt évekből. Vetekszik a ruszki metró felújításával... :-(
hajjj, hogy mekkora nyűgöt kaptok a nyakatokba ezekkel a kocsikkal...
Lesz benne bőven kihívás, de ennek a másik oldala az, hogy a cégnél van/lesz mértékadó járműmennyiség szinte az összes "a jövő hajtásrendszere"-nek kikiáltott technológiával, azaz a hagyományos dízel mellett lesz rendes mennyiségű hibrid, van tisztességes darabszámban CNG, vannak elektromos buszok és tulajdonképpen akár üzemszerűen szakaszokon önjáró elektromos buszként üzemeltethető trolik, egy szóval a marketinganyagok árnyékában élőben látjuk és így tudjuk azt, hogy az egyes technológiáknak mik a kritikus pontjai, ami nagy segítség lehet a jövőben, amikor eljutunk oda (ha eljutunk), hogy vehetünk néhány száz új buszt - ha tudjuk a célt, akkor megmondjuk az eszközt, pont azért mert tudjuk hogy milyen, és nem azért, mert azt mondták, hogy olyan.
hajjj, hogy mekkora nyűgöt kaptok a nyakatokba ezekkel a kocsikkal...
:/
Ha nem kellene milliós futásteljesítményű leharcolt flottával is megküzdeni, akkor ez a hibridezés pl. hobbinak/kísérletezgetésnek tökéletes lenne. Na mindegy... köszi a választ :)
1. Pontosan meg kellett tudni, hogy mit kell milyen energiával tölteni egy hibriden (nem a vontatási akksit mint azt sokan gondolják).
2. Sokat töprengtünk azon, hogy hány buszra kérjünk fejlesztést, konkrétan a csuklósokat vegyük é vagy ne figyelmbe.
3. Mondok jobbat: ez a 21 dugalj időnkénti járatással ideig-óráig pótolható. Ami sokkal fogósabb ravaszabb kérdés, hogy az üzembeállításukat (1.vizsga, állapotfelvétel, akksi vizsgálat) hogyan oldjuk meg, és majd utána különösen a futó javításukban ki segít milyne szerződéssel. Na mindegy is, az első három kocsit tegnap bement a Volvo Hungária Kft. telephelyére null állapot felvételre.
Tegnap NJV-172 klímája tökéletesen muzsikált, egész nap kellemes hűvös volt a kocsiban. Ha az egyszeri utas nem nyitja ki kényszeresen valamelyik ablakot még jobb is lett volna.
Mondjuk érdekelne, hogy ha márciusban aláírták a beszerzésről a szerződést, aztán elég hamar itt volt a stokk, akkor miért júliusban sikerül az alábbi versenyeztetést megindítani?
Ma jókor jártam a VJSZ felé, éppen az egyik már kívül-belül BKK-s arculatú Volvo hybrid távozott onnan a cinkotai Volvo-telepre. Másik két kocsi is van már ott, de azok még eredeti belsővel.
Na mondjuk azon nem is csodálkozom! Jó messzire kerülöm a vonalat, mióta pótlás van...
Egy ilyen jó tömegkezlekedéssel rendelkező városban teljesen triviális, hogy a dupla átszállás helyett az ember az esetek többségében talál jobb alternatívát.
Ez érdekes, mert tegnap is és ma délután is csak a második kocsira tudtam magam felpréselni.
Lehet, hogy nem egy Cinkotás 435-öst kellett volna megnézni, mert azok folyamatosan tolták a VH-kat, így azok valóban nem 100%-os kihasználtsággal mentek.
Szerintem tök mindegy, hogy lesz-e metrópótlás, vagy sem, akkor sem a mostani kiiktatást, hanem a mindenkori alapmenetrendet kell alapul venni. A 100 tartalék mp csuklós egyszerűen sok ahhoz.
Készülünk a metrópótlásra. Ha ősszel az igéretek szerint (szeptember vége/október) elindul az északi szakaszon a pótlás, akkor kapásból 90-100 csuklósra szükség lesz. Illetve lesz olyan is, ha a középső szakaszhoz érünk, hogy tőbb mint 150 csuklósra lesz szükség. És a metrópótlással párhuzamosan várható lesz majd más kötött pályás pótlások, így kell a tartalék a rendszerbe. Idén nem is vontak még ki egy csuklós magaspadlóst sem, ellenben fokozatosan térnek vissza és gyarapodik a számuk.
Jó tudni tutira, hogy jönnek még. KNORR-os Conecto...
IK csuklós: oké, ennyi állományi van. De hol járnak ezek mind, akár alapmenetrend reggeli csúcsórájában is? Pláne a visszavételekkel, tovább csak a betont vizsgával védő járművek száma növekszik egyenlőre, mert az ég világon semmi szükség nincs rájuk kiadásilag.
Június 1-jén 61V-vel, KT-val, mindennel együtt 77 magaspadlós csuklós volt kiadva "a visszavételekkel, hogy 125-130 lesz összesen"-ből. Azóta jött még csuklós Conecto Óbudára.
PKD: nyugi! És a cselekmény utolsó szála nem az ominózus komment volt egy MABI-s cikk alatt (40-et szerintem itt olvastam)?
kriszi kezdte összemosni a volanbusz tenderrel... miközben jelenleg nincs olyan tender, ami a volanbuszos 180dbos beszerzéshez kötne BKV bérösszeszerelésT akár, nem hogy bérleti szerződést, vagy vásárlást...