Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2017.07.13 -3 5 113888

Akkor lenne igazad, ha ezeknek az alternatív hajtású buszoknak mindegyike új beszerzésű jármű lenne.

 

Az nem nagy matek, hogy megveszel egy új garanciális gépet, aminél a folyadékokra, a szűrőkre, a gumikra és a fékekre költesz, a többi költség a szállítóé, sokkal több derül ki abból, hogy x év után hogyan lehet fenntartani.

Persze az új jármű az optimális, de történetesen ha tudni akarod, hogy szabad-e mondjuk magadnak egy hidridet, pl. egy Priust venni újonnan 10 évre, akkor egy tízéves megnézésével, kipróbálásával, átvizsgáltatásával sokkal jobb képet kapsz mint ha elmész a szalonba megnézni a nullkilométerest.

Előzmény: kristoof (113884)
nohab Creative Commons License 2017.07.13 0 2 113887

A CNG-ről Lacus nem éppen úgy beszélt nem rég, mint követendő út. Az E Modulo-k meg hát... lehet nem ezekből kéne tapasztalatot gyűjteni :) 

 

Nem a konkrét jármű érdekes hanem a hajtásrendszer és az összes kapcsolódó nyűg.

 

Az C68E meg nem azért 524R mert elektromos, hanem azért, mert prototípus annak minden nyűgével és gyermekbetegségével. Nyilván nem ugyanaz a szitu, de azért próbálgatjuk az SST-k oroszlánkörmeit az önjárás terén és semmi baj nincs velük ezen a téren, amikor kiküldjük őket a drót alól akkor lényegében elektromos buszként viselkednek stabilan, megbízhatóan, a vártnál nagyobb hatótávolsággal.

Előzmény: 18-09 (113882)
BPO-105 Creative Commons License 2017.07.13 -1 0 113886

Ráadásul az NJV mocskok és a Van Hoolok között ég és föld a különbség.

Előzmény: kristoof (113884)
BPO-105 Creative Commons License 2017.07.13 -1 1 113885

102 centis használt FULL HD TV-ket.

Előzmény: 18-09 (113882)
kristoof Creative Commons License 2017.07.13 -2 4 113884

Akkor lenne igazad, ha ezeknek az alternatív hajtású buszoknak mindegyike új beszerzésű jármű lenne. Mivel gyakorlatilag az összes használt, ezért csak torz képet kapnunk végeredménynek, ahogy az történt a CNG-sek esetében is. Ezzel pedig igazából nem vagyunk előrébb, csak adtunk a szarnak egy pofont, de azért az is beszédes, hogy milyen állapotban vannak a CNG buszok, ehhez egy újabb technológia úgy kell a BKV-nak, mint egy falat kenyér!  

Előzmény: nohab (113881)
kristoof Creative Commons License 2017.07.13 -4 2 113883

Azon viszont nem töprengtetek túl sokat, hogy kell-e ez a beszerzés vagy sem. Amúgy engem ezzel a hozzászólással abszolút meggyőztél arról, amit eddig is sejtettem, miszerint az egyik legnagyobb hülyesége volt ez a beszerzése a BKV-nak az elmúlt évekből. Vetekszik a ruszki metró felújításával... :-( 

Előzmény: Törölt nick (113878)
18-09 Creative Commons License 2017.07.13 -2 4 113882

A CNG-ről Lacus nem éppen úgy beszélt nem rég, mint követendő út. Az E Modulo-k meg hát... lehet nem ezekből kéne tapasztalatot gyűjteni :) 

 

Ez a hibridezés most olyan, mint ha a sorra venne valaki a putrikba 102 centis FULL HD TV-ket. 

Előzmény: nohab (113881)
nohab Creative Commons License 2017.07.13 -1 5 113881

hajjj, hogy mekkora nyűgöt kaptok a nyakatokba ezekkel a kocsikkal...

 

Lesz benne bőven kihívás, de ennek a másik oldala az, hogy a cégnél van/lesz mértékadó járműmennyiség szinte az összes "a jövő hajtásrendszere"-nek kikiáltott technológiával, azaz a hagyományos dízel mellett lesz rendes mennyiségű hibrid, van tisztességes darabszámban CNG, vannak elektromos buszok és tulajdonképpen akár üzemszerűen szakaszokon önjáró elektromos buszként üzemeltethető trolik, egy szóval a marketinganyagok árnyékában élőben látjuk és így tudjuk azt, hogy az egyes technológiáknak mik a kritikus pontjai, ami nagy segítség lehet a jövőben, amikor eljutunk oda (ha eljutunk), hogy vehetünk néhány száz új buszt - ha tudjuk a célt, akkor megmondjuk az eszközt, pont azért mert tudjuk hogy milyen, és nem azért, mert azt mondták, hogy olyan.

Előzmény: 18-09 (113879)
g86 Creative Commons License 2017.07.13 -1 1 113880

Nem a vontatási akksit? Ez nekem is új. Akkor mit kell tölteni?

Előzmény: Törölt nick (113878)
18-09 Creative Commons License 2017.07.13 -1 5 113879

hajjj, hogy mekkora nyűgöt kaptok a nyakatokba ezekkel a kocsikkal...

 

:/

 

Ha nem kellene milliós futásteljesítményű leharcolt flottával is megküzdeni, akkor ez a hibridezés pl. hobbinak/kísérletezgetésnek tökéletes lenne. Na mindegy... köszi a választ :) 

Előzmény: Törölt nick (113878)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.13 0 4 113878

1. Pontosan meg kellett tudni, hogy mit kell milyen energiával tölteni egy hibriden (nem a vontatási akksit mint azt sokan gondolják).

2. Sokat töprengtünk azon, hogy hány buszra kérjünk fejlesztést, konkrétan a csuklósokat vegyük é vagy ne figyelmbe.

3. Mondok jobbat: ez a 21 dugalj időnkénti járatással ideig-óráig pótolható. Ami sokkal fogósabb ravaszabb kérdés, hogy az üzembeállításukat (1.vizsga, állapotfelvétel, akksi vizsgálat) hogyan oldjuk meg, és majd utána különösen a futó javításukban ki segít milyne szerződéssel. Na mindegy is, az első három kocsit tegnap bement a Volvo Hungária Kft. telephelyére null állapot felvételre.

Előzmény: 18-09 (113875)
kristoof Creative Commons License 2017.07.13 -3 0 113877

Minek arra a két-három évre?

Előzmény: 18-09 (113875)
prOBIgy95 Creative Commons License 2017.07.13 0 1 113876

Tegnap NJV-172 klímája tökéletesen muzsikált, egész nap kellemes hűvös volt a kocsiban. Ha az egyszeri utas nem nyitja ki kényszeresen valamelyik ablakot még jobb is lett volna.

Előzmény: MCA-001 (113867)
18-09 Creative Commons License 2017.07.12 -2 0 113875

Mondjuk érdekelne, hogy ha márciusban aláírták a beszerzésről a szerződést, aztán elég hamar itt volt a stokk, akkor miért júliusban sikerül az alábbi versenyeztetést megindítani?

 

http://www.bkv.hu/hu/beszerzesek/vb_236_17

Előzmény: Törölt nick (113872)
BPO-105 Creative Commons License 2017.07.12 -1 0 113874

Rendszámokat már tudunk?

Előzmény: Törölt nick (113873)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.12 0 1 113873

már csomó át van pingálva a VJSZ telephelyén, egymás mellett parkolnak(M2-bol látszik)

Előzmény: Törölt nick (113872)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.12 0 1 113872

Ma jókor jártam a VJSZ felé, éppen az egyik már kívül-belül BKK-s arculatú Volvo hybrid távozott onnan a cinkotai Volvo-telepre. Másik két kocsi is van már ott, de azok még eredeti belsővel.

Balázs1a Creative Commons License 2017.07.12 0 1 113871

Érkeznek a csuklósok is Fehérvárra, eddig kettőt tudok azokból is:

TI 207014 (Nr.23) WEB62820013099092 (behozatali rendszám: ZH 861121),

TI 207018 (Nr.27) WEB62820013099094 (behozatali rendszám: ZH 861120).

Előzmény: Balázs1a (113750)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.12 0 4 113870

Fel bizony.A vezetofulkebe leellenoriztek hogy hogy a huzhato ablak, laza mozdulatal kihuzhato e? Amelyik akadt,azt megcsinaltak.

Előzmény: MCA-001 (113867)
nohab Creative Commons License 2017.07.12 0 1 113869

Na mondjuk azon nem is csodálkozom! Jó messzire kerülöm a vonalat, mióta pótlás van...

Egy ilyen jó tömegkezlekedéssel rendelkező városban teljesen triviális, hogy a dupla átszállás helyett az ember az esetek többségében talál jobb alternatívát.

Előzmény: kristoof (113853)
MCA-001 Creative Commons License 2017.07.11 0 4 113868

Felmondott Németh Zoltán, a BKV Vasúti Járműjavító Kft. gazdálkodási főosztályának vezetője.

 

Távozásának hátterében forrásaink szerint egy közbeszerzéssel kapcsolatos ügy állhat. 

 

http://index.hu/belfold/2017/07/11/felmondott_a_bkv_egyik_leanycegenek_a_vezetoje/

 

gazdálkodási főosztályának a vezetője

MCA-001 Creative Commons License 2017.07.11 -1 3 113867

Fel lettek egyáltalán készítve a klímás Dp-i buszok a nyárra?

Előzmény: Törölt nick (113842)
D Carlos Creative Commons License 2017.07.11 0 3 113866

Ez érdekes, mert tegnap is és ma délután is csak a második kocsira tudtam magam felpréselni.

Lehet, hogy nem egy Cinkotás 435-öst kellett volna megnézni, mert azok folyamatosan tolták a VH-kat, így azok valóban nem 100%-os kihasználtsággal mentek.

Előzmény: nohab (113847)
gorcher Creative Commons License 2017.07.11 -1 1 113865

Alapmenetrendet vettem, június 1-je az volt, egy szép csütörtöki nap. De ha nem, hát nem. Csak nehogy a VH-k is túlkorosodjanak.

Előzmény: RózsaszínPárduc (113864)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.07.11 0 1 113864

Szerintem tök mindegy, hogy lesz-e metrópótlás, vagy sem, akkor sem a mostani kiiktatást, hanem a mindenkori alapmenetrendet kell alapul venni. A 100 tartalék mp csuklós egyszerűen sok ahhoz.

Előzmény: gorcher (113860)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.07.11 0 0 113863

Természetesen.

Előzmény: trizs77 (113861)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 2 113862

Készülünk a metrópótlásra. Ha ősszel az igéretek szerint (szeptember vége/október) elindul az északi szakaszon a pótlás, akkor kapásból 90-100 csuklósra szükség lesz. Illetve lesz olyan is, ha a középső szakaszhoz érünk, hogy tőbb mint 150 csuklósra lesz szükség. És a metrópótlással párhuzamosan várható lesz majd más kötött pályás pótlások, így kell a tartalék a rendszerbe. Idén nem is vontak még ki egy csuklós magaspadlóst sem, ellenben fokozatosan térnek vissza és gyarapodik a számuk.

Előzmény: gorcher (113860)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 113861

Magaspadlósba a 435-ket is beleérted ?

 

 

Előzmény: RózsaszínPárduc (113858)
gorcher Creative Commons License 2017.07.11 0 3 113860

Jó tudni tutira, hogy jönnek még. KNORR-os Conecto...

 

IK csuklós: oké, ennyi állományi van. De hol járnak ezek mind, akár alapmenetrend reggeli csúcsórájában is? Pláne a visszavételekkel, tovább csak a betont vizsgával védő járművek száma növekszik egyenlőre, mert az ég világon semmi szükség nincs rájuk kiadásilag.

 

Június 1-jén 61V-vel, KT-val, mindennel együtt 77 magaspadlós csuklós volt kiadva "a visszavételekkel, hogy 125-130 lesz összesen"-ből. Azóta jött még csuklós Conecto Óbudára.

 

PKD: nyugi! És a cselekmény utolsó szála nem az ominózus komment volt egy MABI-s cikk alatt (40-et szerintem itt olvastam)?

Előzmény: RózsaszínPárduc (113857)
7-es troli Creative Commons License 2017.07.11 0 4 113859

Pkd busz kapcsán: *****!

 

kriszi kezdte összemosni a volanbusz tenderrel... miközben jelenleg nincs olyan tender, ami a volanbuszos 180dbos beszerzéshez kötne BKV bérösszeszerelésT akár, nem hogy bérleti szerződést, vagy vásárlást...

Előzmény: RózsaszínPárduc (113858)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!