Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.07.14 0 2 113905

Ha a BKV-nak a mozgástere e tekintetben nagyobb lenne, akkor lehetne jobban koncentrálni a technológiákat.

Ab ovo valószínüleg nem is kellene ennyi mindent kipróbálni, de legalábbis mihamarabb le kellene tisztítani a portfóliót.

BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2017.07.14 0 0 113904

Utóbbi igaz majdnem minden típustársára is. (Legalábbis amikkel ma utaztam a vonalon egyiken se láttam mást.)

Előzmény: nemeza (113894)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.13 0 0 113903

És az FJX-226 is megfordult rajta:D

Előzmény: Törölt nick (113902)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.13 0 3 113902

És ma volt egy PDN-603 @112 is:D

Előzmény: Hyperfilter (113900)
Levi9562 Creative Commons License 2017.07.13 -2 12 113901

Reméljük neked se lesz, és maradsz a bulvársajtónál....

Előzmény: kristoof (113890)
Hyperfilter Creative Commons License 2017.07.13 0 2 113900

Ha már 112...:D NCV294 @ 112

Előzmény: Törölt nick (113897)
BP-1 Creative Commons License 2017.07.13 0 1 113899

Helyette : MUU-905 

Előzmény: 430 322 (113893)
nemeza Creative Commons License 2017.07.13 0 0 113898

:) A tolatókamera eddig is rajta volt?

Előzmény: Törölt nick (113897)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.13 0 0 113897

Meg is lehet lesni a 112-esen, éppen megy a Thomán felé. :)

Előzmény: nemeza (113894)
Lucky76 Creative Commons License 2017.07.13 -1 1 113896

A technológiák szétszórása helyett nem előremutatóbb Kőbányát a tisztán elektromos üzem irányába eltolni.

 

Trolibusz, elektromos busz, híbrid.

 

És ehhez minden technológiát, szakértelmet, eszközt oda összpontosítani.

 

Nem tudom, mennyivel volna macerásabb az eletromos midiket Kőbányáról kiadni a hatótávolságuk tekintetében, de rajtuk kívül a szóló és csuklós hibridek nem váltanák ki javarészt vagy akár teljesen Kőbánya dízel-kiadását?

 

Igaz, mindegyikben van "dízeles" elem, de ahhoz is megvannnak jelenleg a feltételek, bár a fene tudja, a hibrid mennyir elektromos és mennyire nem...:)

 

Utóbbiak elhelyézést gondolom az is befolyásolta, hogy Cinkotához közel esik a szakszervíz, ha szükség lenne rá...

Előzmény: John Howard (113895)
John Howard Creative Commons License 2017.07.13 -1 4 113895

Hmmm... A megfelelő számú és telesítményű dugalj Kőbánya telephelyen már évek óta ki van építve (két éve pedig megtöbbszöröződött a számuk), használatuk viszont továbbra is esetleges, bőven van benne kapacitás. Az vajon miért nem fordult meg senkinek a fejében, hogy esetleg Kőbánya garázsba állomásoztassanak ilyen kocsikat, nem pedig viszonylag negy költségen (és adminisztrációval) olyan garázsba, ahol még nincsenek meg a feltételek? Akkor már Kelenföld is előnyösebb helyzetben van ebben a tekintetben. Vagy esetleg most már elvárás az, hogy minden buszgarázs értsen az elektromos hajtásokhoz is? Van/lesz rá elegendő számú, megfelelően képzett szakember, vagy gyorstalpalókon fogják elsajátítani a dízelmotor-szerelők a hajtáselektronika rejtelmeit?

Előzmény: Törölt nick (113878)
nemeza Creative Commons License 2017.07.13 0 2 113894

MDD új kijelzoket kapott kivul -belül.

A bentiek BKK logót tudják, kívül a narancs kijelzők jok.

430 322 Creative Commons License 2017.07.13 0 1 113893

A PDB-713 eseményezett a 30-as vonalon, az Erkel Gyula utca és a Nádor utca kereszteződésében.

nohab Creative Commons License 2017.07.13 -1 10 113892

A megszólítást köszönöm, de ahhoz még tanulnom kell!

Előzmény: kristoof (113890)
kristoof Creative Commons License 2017.07.13 -8 2 113891

Szerintem a BKV buszágazatára gondolt, arra igen csak találó!

Előzmény: nohab (113889)
kristoof Creative Commons License 2017.07.13 -17 0 113890

Úristen! Nyugtass meg, hogy a munkádnak nincs köze a járműüzemeltetéshez! 

Előzmény: nohab (113888)
nohab Creative Commons License 2017.07.13 -1 7 113889

Ez a hibridezés most olyan, mint ha a sorra venne valaki a putrikba 102 centis FULL HD TV-ket. 

 

Nem tudom, hogy a putrival Budapestre vagy Cinkotára célzol, én egyik gondolatmenettel sem tudok azonosulni.

Előzmény: 18-09 (113882)
nohab Creative Commons License 2017.07.13 -3 5 113888

Akkor lenne igazad, ha ezeknek az alternatív hajtású buszoknak mindegyike új beszerzésű jármű lenne.

 

Az nem nagy matek, hogy megveszel egy új garanciális gépet, aminél a folyadékokra, a szűrőkre, a gumikra és a fékekre költesz, a többi költség a szállítóé, sokkal több derül ki abból, hogy x év után hogyan lehet fenntartani.

Persze az új jármű az optimális, de történetesen ha tudni akarod, hogy szabad-e mondjuk magadnak egy hidridet, pl. egy Priust venni újonnan 10 évre, akkor egy tízéves megnézésével, kipróbálásával, átvizsgáltatásával sokkal jobb képet kapsz mint ha elmész a szalonba megnézni a nullkilométerest.

Előzmény: kristoof (113884)
nohab Creative Commons License 2017.07.13 0 2 113887

A CNG-ről Lacus nem éppen úgy beszélt nem rég, mint követendő út. Az E Modulo-k meg hát... lehet nem ezekből kéne tapasztalatot gyűjteni :) 

 

Nem a konkrét jármű érdekes hanem a hajtásrendszer és az összes kapcsolódó nyűg.

 

Az C68E meg nem azért 524R mert elektromos, hanem azért, mert prototípus annak minden nyűgével és gyermekbetegségével. Nyilván nem ugyanaz a szitu, de azért próbálgatjuk az SST-k oroszlánkörmeit az önjárás terén és semmi baj nincs velük ezen a téren, amikor kiküldjük őket a drót alól akkor lényegében elektromos buszként viselkednek stabilan, megbízhatóan, a vártnál nagyobb hatótávolsággal.

Előzmény: 18-09 (113882)
BPO-105 Creative Commons License 2017.07.13 -1 0 113886

Ráadásul az NJV mocskok és a Van Hoolok között ég és föld a különbség.

Előzmény: kristoof (113884)
BPO-105 Creative Commons License 2017.07.13 -1 1 113885

102 centis használt FULL HD TV-ket.

Előzmény: 18-09 (113882)
kristoof Creative Commons License 2017.07.13 -2 4 113884

Akkor lenne igazad, ha ezeknek az alternatív hajtású buszoknak mindegyike új beszerzésű jármű lenne. Mivel gyakorlatilag az összes használt, ezért csak torz képet kapnunk végeredménynek, ahogy az történt a CNG-sek esetében is. Ezzel pedig igazából nem vagyunk előrébb, csak adtunk a szarnak egy pofont, de azért az is beszédes, hogy milyen állapotban vannak a CNG buszok, ehhez egy újabb technológia úgy kell a BKV-nak, mint egy falat kenyér!  

Előzmény: nohab (113881)
kristoof Creative Commons License 2017.07.13 -4 2 113883

Azon viszont nem töprengtetek túl sokat, hogy kell-e ez a beszerzés vagy sem. Amúgy engem ezzel a hozzászólással abszolút meggyőztél arról, amit eddig is sejtettem, miszerint az egyik legnagyobb hülyesége volt ez a beszerzése a BKV-nak az elmúlt évekből. Vetekszik a ruszki metró felújításával... :-( 

Előzmény: Törölt nick (113878)
18-09 Creative Commons License 2017.07.13 -2 4 113882

A CNG-ről Lacus nem éppen úgy beszélt nem rég, mint követendő út. Az E Modulo-k meg hát... lehet nem ezekből kéne tapasztalatot gyűjteni :) 

 

Ez a hibridezés most olyan, mint ha a sorra venne valaki a putrikba 102 centis FULL HD TV-ket. 

Előzmény: nohab (113881)
nohab Creative Commons License 2017.07.13 -1 5 113881

hajjj, hogy mekkora nyűgöt kaptok a nyakatokba ezekkel a kocsikkal...

 

Lesz benne bőven kihívás, de ennek a másik oldala az, hogy a cégnél van/lesz mértékadó járműmennyiség szinte az összes "a jövő hajtásrendszere"-nek kikiáltott technológiával, azaz a hagyományos dízel mellett lesz rendes mennyiségű hibrid, van tisztességes darabszámban CNG, vannak elektromos buszok és tulajdonképpen akár üzemszerűen szakaszokon önjáró elektromos buszként üzemeltethető trolik, egy szóval a marketinganyagok árnyékában élőben látjuk és így tudjuk azt, hogy az egyes technológiáknak mik a kritikus pontjai, ami nagy segítség lehet a jövőben, amikor eljutunk oda (ha eljutunk), hogy vehetünk néhány száz új buszt - ha tudjuk a célt, akkor megmondjuk az eszközt, pont azért mert tudjuk hogy milyen, és nem azért, mert azt mondták, hogy olyan.

Előzmény: 18-09 (113879)
g86 Creative Commons License 2017.07.13 -1 1 113880

Nem a vontatási akksit? Ez nekem is új. Akkor mit kell tölteni?

Előzmény: Törölt nick (113878)
18-09 Creative Commons License 2017.07.13 -1 5 113879

hajjj, hogy mekkora nyűgöt kaptok a nyakatokba ezekkel a kocsikkal...

 

:/

 

Ha nem kellene milliós futásteljesítményű leharcolt flottával is megküzdeni, akkor ez a hibridezés pl. hobbinak/kísérletezgetésnek tökéletes lenne. Na mindegy... köszi a választ :) 

Előzmény: Törölt nick (113878)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.13 0 4 113878

1. Pontosan meg kellett tudni, hogy mit kell milyen energiával tölteni egy hibriden (nem a vontatási akksit mint azt sokan gondolják).

2. Sokat töprengtünk azon, hogy hány buszra kérjünk fejlesztést, konkrétan a csuklósokat vegyük é vagy ne figyelmbe.

3. Mondok jobbat: ez a 21 dugalj időnkénti járatással ideig-óráig pótolható. Ami sokkal fogósabb ravaszabb kérdés, hogy az üzembeállításukat (1.vizsga, állapotfelvétel, akksi vizsgálat) hogyan oldjuk meg, és majd utána különösen a futó javításukban ki segít milyne szerződéssel. Na mindegy is, az első három kocsit tegnap bement a Volvo Hungária Kft. telephelyére null állapot felvételre.

Előzmény: 18-09 (113875)
kristoof Creative Commons License 2017.07.13 -3 0 113877

Minek arra a két-három évre?

Előzmény: 18-09 (113875)
prOBIgy95 Creative Commons License 2017.07.13 0 1 113876

Tegnap NJV-172 klímája tökéletesen muzsikált, egész nap kellemes hűvös volt a kocsiban. Ha az egyszeri utas nem nyitja ki kényszeresen valamelyik ablakot még jobb is lett volna.

Előzmény: MCA-001 (113867)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!