A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Esküszöm hülye vagyok, vagy megártott az a három sör, amit ittam, de elképzelhető, hogy átalakításon esett át az LYH-107 belső tere? Eddig a második ajtó után volt egy négyes ülés, ma meg már csak egy 2x2-es volt menetiránynak megfelelően :O
A technológiák szétszórása helyett nem előremutatóbb Kőbányát a tisztán elektromos üzem irányába eltolni.
Trolibusz, elektromos busz, híbrid.
És ehhez minden technológiát, szakértelmet, eszközt oda összpontosítani.
Nem tudom, mennyivel volna macerásabb az eletromos midiket Kőbányáról kiadni a hatótávolságuk tekintetében, de rajtuk kívül a szóló és csuklós hibridek nem váltanák ki javarészt vagy akár teljesen Kőbánya dízel-kiadását?
Igaz, mindegyikben van "dízeles" elem, de ahhoz is megvannnak jelenleg a feltételek, bár a fene tudja, a hibrid mennyir elektromos és mennyire nem...:)
Utóbbiak elhelyézést gondolom az is befolyásolta, hogy Cinkotához közel esik a szakszervíz, ha szükség lenne rá...
Hmmm... A megfelelő számú és telesítményű dugalj Kőbánya telephelyen már évek óta ki van építve (két éve pedig megtöbbszöröződött a számuk), használatuk viszont továbbra is esetleges, bőven van benne kapacitás. Az vajon miért nem fordult meg senkinek a fejében, hogy esetleg Kőbánya garázsba állomásoztassanak ilyen kocsikat, nem pedig viszonylag negy költségen (és adminisztrációval) olyan garázsba, ahol még nincsenek meg a feltételek? Akkor már Kelenföld is előnyösebb helyzetben van ebben a tekintetben. Vagy esetleg most már elvárás az, hogy minden buszgarázs értsen az elektromos hajtásokhoz is? Van/lesz rá elegendő számú, megfelelően képzett szakember, vagy gyorstalpalókon fogják elsajátítani a dízelmotor-szerelők a hajtáselektronika rejtelmeit?
Akkor lenne igazad, ha ezeknek az alternatív hajtású buszoknak mindegyike új beszerzésű jármű lenne.
Az nem nagy matek, hogy megveszel egy új garanciális gépet, aminél a folyadékokra, a szűrőkre, a gumikra és a fékekre költesz, a többi költség a szállítóé, sokkal több derül ki abból, hogy x év után hogyan lehet fenntartani.
Persze az új jármű az optimális, de történetesen ha tudni akarod, hogy szabad-e mondjuk magadnak egy hidridet, pl. egy Priust venni újonnan 10 évre, akkor egy tízéves megnézésével, kipróbálásával, átvizsgáltatásával sokkal jobb képet kapsz mint ha elmész a szalonba megnézni a nullkilométerest.
A CNG-ről Lacus nem éppen úgy beszélt nem rég, mint követendő út. Az E Modulo-k meg hát... lehet nem ezekből kéne tapasztalatot gyűjteni :)
Nem a konkrét jármű érdekes hanem a hajtásrendszer és az összes kapcsolódó nyűg.
Az C68E meg nem azért 524R mert elektromos, hanem azért, mert prototípus annak minden nyűgével és gyermekbetegségével. Nyilván nem ugyanaz a szitu, de azért próbálgatjuk az SST-k oroszlánkörmeit az önjárás terén és semmi baj nincs velük ezen a téren, amikor kiküldjük őket a drót alól akkor lényegében elektromos buszként viselkednek stabilan, megbízhatóan, a vártnál nagyobb hatótávolsággal.