A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Kérlek segíts abban , hogy MUT-889 , és MUU-907 kipufogó legyen végre javítva . Hajnalban arra ébred az ember , hogy többszáz méterről zeng tőlük a lakótelep . Olyan hangja van mindkettőnek de 907 egy kicsit rosszabb mindha egy diesel ozdony indulna a ház előtt. És ez már hetek óta így van .
A V127/M108D-k terén az a tapasztalatom, hogy minél régebbi a kocsi, annál problémásabb tud lenni a klíma. MXJ-n többször találkoztam már langyos befúvással, nem működő (működtetett) klímával és nyitott ablakkal,
NTM-en még nem igazán.
Persze az is lehet, hogy a két telephely üzemeltetésében is lehet különbség.
Hiába állítjuk jó pár kocsin a klímát nem történik semmi. Kellemetlen "párás" levegőt fúj be, de azt sem túl hideg állapotban. Az első pár MXJ-s kocsin tavaly még ment minden jól...idén meg màr azokon se valami jó.
Pár javaslat klíma ügyben (spec. pont 110-112 vonal):
1. Legtöbb Ikarus/Modulo kocsin valóban érezhetően működne a klíma, de jó lenne ha megállóhelyi utascsere után csukott vagy max. 1 nyitott ajtóval várakozna indulásig, szabad jelzésig. A mindhárom nyitott ajtón keresztül pillanatok alatt visszamelegszik az utastér.
2. Gyakori Futár titkárnős bemondás a légkondi működésére, ablakok zárva tartására!
3. Nem tudom az okát, de ugye az új Ikarusok/Modulok valamiért világosabb ablakokkal szereltek a más gyártó általi új/ill. fejújításra került gépeknél. Ilyen formán viszont az ablak mellett érezhetően sokkal erősebb a bejutó napsugárzás, több hőt enged be az (egyrétegű, nem dupla hőszigetelt) üveg az utastérbe, így az hamarabb fel is melegszik. Ha a jövőben lesz még ilyen PKD-Ikarus-Modulo mittudomén bármilyen beszerzés, jó lenne legalább az üvegek sötétebb színezését kérni, ill. úgy specifikálni.
+ Ha műszakilag megoldható, az utastéri fűtéssel mindenképpen kellene valamit kezdeni bizonyos kocsikon (pl. FJX). A jelenlegi nyári forró napokon tényleg nem kellene ezeket működtetni, de gondolom ez kényszer miatt az alulmotorizáltsággal lehet összefüggésben.