Keresés

Részletes keresés

RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.07.21 -1 9 114055

Persze hogy megengedem. Sőt, kifejezetten buzdítok is mindenkit arra, hogy azt csinálja, amit kérnek tőle. 

Egy dolgot viszont nem értek. Ha azt kérték, hogy hallgass róla, akkor elkezdesz róla írogatni tök máshogy, ahogy magad is tudod, hogy nem igaz??? Leírod, hogy hol van még 2018, miközben tökéletesen tisztában vagy vele, hogy addigra már rég múltidőben fogunk beszélni a szerződésről? Érdekes... 

Előzmény: gorcher (114024)
gorcher Creative Commons License 2017.07.21 0 0 114054

04-66 @ utasokat nem szállít. Már a Keletinél lehet. 

Közlekedésguru Creative Commons License 2017.07.21 0 7 114053

Nem érdemlem meg ezt a stílust. Nem a csodákban hiszek, de egy alap összefüggést azért megérthetnél.

 

A V127-esek eleve rossz példa, mert buhera buszok. Akárnennyire is jó volt és szükséges a PKD projekt, közel se egyenértékűek a gyári azonos típusú kocsikkal. Jobbak, mint egy 412-es, de közel se tekinthetőek gyári "8 évig nagyobb gond nélkül elmennek" kocsiknak.

 

Az alap összefüggés pedig annyi, hogy nem mindegy, hogy a 200 buszodból mind a kétszáz öreg szar, vagy csak 160, 100, vagy épp 50. Már az nagy segítség, ha a 20-26 órás számokat viszonylag új kocsikkal tudod kiadni. Ha az állomány fele új, tudsz a kiadással játszani. Ha szerelni kell egy régebbit ki tudsz adni helyette egy újat a 10%-nyi tartalékból. Ha a 90% közeli kiadást eleve csak szarokkal kell teljesítened, kissé nehéz lesz. Az ideális az lenne, ha csak az állomány negyede idősebb, mert azokkal tudsz költséghatékonyan még dolgozni. Kis forgalmú vonalakra, vagy csak csúcsidős középrésznek, beugrónak bőven jók, ezekre nem kell feltétlen új kocsikat venni, amik az idejük felét a garázsban töltik. Ettől viszont messze vagyunk. Jelenleg azokkal értek egyet, akik kicsit mérsékelnék az alacsonypadlós kiadást annak érdekében, hogy ezekre a kocsikra több idő jusson. Mert akár hiszed akár nem, ha egész nap kint van az utcán az alacsonypadlós, nem tudod javítani. Márpedig éjszakában is főként ap.-ok járnak, miközben nappal se csökkent a kiadásuk. Nem részletezem az összefüggést.

 

Ui.: semmi közöm az üzemeltetéshez, nem is védek senkit és semmit, de józanul gondolkodom.

Ui 2.: az, hogy szar, csak egy jelző, de nem becsmérlem egyik típust se. Csoda, hogy ennyit bírnak. Ez egy megfeszített üzem, kisvárosban hasonló arányú új beszerzésekkel tökéletesen meglennének. Ide viszont kevés, túl kevés az új busz és túl sok az idős kocsi. Attól, mert sok használtan beszerzett le lett festve világoskékre és ettől modernnek néz ki, csak hangyányit jobb annál, mintha az ikarusok lettek volna sokadjára újraépítve. De nem több. Főleg amíg az extrák se megbízhatóak, mint pl. a légkondi.

Előzmény: kristoof (114044)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 -1 0 114052

Tehát másfél évig csapszeggel mentek a buszok és ezt senki sem vette észre? Az vicces lenne.

Előzmény: nohab (114050)
18-09 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 114051

08.06-ig BKV, utána VB

Előzmény: 08-73 (114012)
nohab Creative Commons License 2017.07.20 0 0 114050

Így már értem amit mondasz, csak az a bibi, hogy ez a sztori nem fedi a valóságot.

Előzmény: kristoof (114045)
g86 Creative Commons License 2017.07.20 -2 1 114049

Persze, hogy megvan az oka. A mélységes hozzá nem értés, az utasok szempontjainak teljességgel figyelmen kívül hagyása. 

Előzmény: Törölt nick (114040)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.20 0 1 114048

A VH-s new AG-et én is nagyon szeretem. Jó kocsiknak tartom összességében, csak ne lenne ennyi bajuk a klímával. Egyet értek Közlekedésguruval, mivel tavaly emlékeim szerint sokkal jobb volt a helyzet a klímák kapcsán a VH-nál. Bármikor VH-s kocsi jött tavaly szinte mindig kellemes hőmérséklet volt rajtuk. Sajnos idén elég sok esetben nem működik a klíma, aminek több oka is lehet. Lehet nem kellene csak a garázst szidni, mert közrejátszhat a macerás és lassú alkatrész beszerzés is. 

 

Pozitívum, hogy a sokat szidott CNG-s Merciken idén nyáron, amikor szerencsém volt hozzájuk mindig működött a klíma és a lomhaság sem volt jelen. 

Előzmény: rm40 (114047)
rm40 Creative Commons License 2017.07.20 0 1 114047

Én igazából nem utazom Dp által kiszolgált vonalakon, de amikor a 4-6 villamospótlóként megjelentek a VanHool newAG-k, kicsit irigykedtem azokra, akik majd a pótlás végeztével megnyerik utasként.

Utazom viszont Óbuda C1-eseivel, amelyek ugyanolyan "fiatalok", mint a fentiek és - igaz, hogy mostanában csak az "újabbakat", az NGC-ket fogom ki - néhány esettől eltekintve nincs rossz tapasztalatom velük, ha csak az nem, hogy estefelé már nagyon túlhűti a klíma az utasteret.

Előzmény: Törölt nick (114034)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.20 0 2 114046

Érdemes majd megnézni amikor kijön egy friss FKU a felújítási szalagról és majd érdemes lesz megnézni egy régebben felújított FKU-t...

Nagy lesz a difi tisztaság-lelakottság-szétesés és miegymás tekintetében...

 

Előzmény: MCA-001 (114042)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 -1 2 114045

Jó, akkor menjünk bele.

 

Amikor átveszem az autómat, akkor nem ellenőrzöm a légzsákokat természetesen. Viszont, ha kiderül, hogy van egy kis gebasz a légzsákokkal, akkor a gyártó azt azonnal cseréli,  vagy megoldja, ahogy tudja. Na már most itt a tűzoltóberendezésnél is hasonló történt, csak az a gond, hogy hiába szólt a berendezés gyártója, hogy ki kéne venni a csapszegeket, nem történt semmi. Szóval, ahogy az nálunk lenni szokott ment az egymásra mutogatás, majd megtörtént a baj és továbbra is ez megy... egyre szebb ez a történet! Megkéne írni. :-( 

Előzmény: nohab (114043)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 0 1 114044

Hány éves királyfi? A V127-eseken pont nem ez látszik, sajnos.

Előzmény: Közlekedésguru (114038)
nohab Creative Commons License 2017.07.20 -1 0 114043

Szóval szerintem jobb, ha nem megyünk ebbe bele mélyebben.

 

Szerintem is. Gondolom amikor átveszed az autódat az összes légzsák működését személyesen ellenőrzöd, nem fogadod el, hogy az a gyártó felelőssége.

Előzmény: kristoof (114027)
MCA-001 Creative Commons License 2017.07.20 -1 3 114042

Az FKU-s Volvok jó állapotban vannak.

Én nem ezt tapasztalom.

Esztétikailag még nem lakták le őket a kedves utasok.

De az már látszik, hogy takarítani ugyanúgy nem takarítják őket mint a fel nem újított társaikat.

 

Műszakilag meg ugyanúgy nem törődnek velük mint a többi járművükkel.

A héten pl. az egyik, még festék szagú FKU lyukas kipufogóval közlekedett.

Tehát ennyire becsülik a szépen felújított járművet.

 

A dp-i fejekben kellene először rendet tenni...

 

Előzmény: Törölt nick (114034)
Közlekedésguru Creative Commons License 2017.07.20 0 4 114041

Conecto-kat ne tegyenek át Dél-Pestre, így is gáz a szólók és a csuklósok elválasztása egymástól, ha az egységesítést nézzük. Kellettek Óbudának az új kocsik, meg kényszermegoldás a 2x150-es tender helyett ugyebár, de akkor is. Frissítésnek jók lennének a MAN Lion's City G-k, amik vagy jönnek majd, vagy nem. Szólóból csak költeni kellene a gázosokra és nem lenne rossz a helyzet.

 

Abban egyetértünk, hogy egy felújítatlan FJX helyett bármelyik VH jobb, de igaz ez talán még a kisvolvókra is. Ellenben a C1-ek sokat javultak, én is tapasztaltam, Óbudának kifejezetten gratulálok. Még az MCA-k is jók lennének, ha költve is lenne rájuk. Az ajtókra már a honosításkor kellett volna, no meg nem kellett volna visszafolytani a motorteljesítményüket és semmi bajuk nem lenne. A gázosok is egyre ramatyabb állapotban vannak, de nem a szerelők gondatlansága miatt. Kocsinként 1-2 milliós alkatrészre várnak, amik nélkül egyre több lesz a vánszorgó gázosok látványa az utakon. Legalábbis amikor beszéltem szerelővel, hogy miért nincs megcsinálva, amikor mindig be van írva ez volt a válasz. Tudják, azt is, hogy mi okozza, de nincs mire cserélni. Klímákkal nem tudom mi a helyzet, nincsenek feltöltve gázzal, vagy nem értem, de a MUT/MUU kocsikon is jó klímák lennének. Igaz kell nekik egy 5-10 perc üzem, mire érezhető lesz, de ha fel van töltve akkor jók. Tavaly nekem akármikor vezettem MUT/MUU-t, mindig ment a klíma jó hatásfokkal. Nem úgy van kitalálva, hogy tartózkodóból beugrok, indítok, treff és go. Mert az ablakokat nem csodálom, hogy egyből nyitják, pedig jó lenne a klíma, csak várni kell rá. Gázosokon szintén, de azoknál egyre több az olyan, amin ugyancsak nem jó, pedig 2 éve még kifejezetten fagyasztottak.

Előzmény: Törölt nick (114034)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.20 0 0 114040

Szvsz megvan az oka annak, hogy miért nem raknak új buszt a 23(E)-re és a 85(E)-re. 

Előzmény: Lucky76 (114035)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.20 0 3 114039

Többi garázs sem jeleskedik használt buszok üzemeltetésében, amely részben nem is az ő hibájuk és ettől függetlenül is tudnak új buszokat üzemeltetni. Meg kellene érteni a BKK-nál is, hogy attól mert valami alacsonypadlós, attól még nem várható el az a szint egy használt lelakott járműtől, mint egy pár éves új busztól. Tizenéves buszt tizenéves busszal, pár éves buszt pár éves busszal hasonlítsuk össze. 

Ezért is említettem üzemeltetés terén a kelenföldi FJX-et, hogy ahhoz képest Dél-Pest jónak számít a VH-kal és Volvóival. 

Előzmény: kristoof (114036)
Közlekedésguru Creative Commons License 2017.07.20 -1 2 114038

Ha kevesebb van a régi szarokból, több idő is jut rájuk. Úgy.

Előzmény: kristoof (114036)
BPO-105 Creative Commons License 2017.07.20 -2 3 114037

Egyrészt ez egy önkormányzati cég mindenféle nyilvánosságra hozandó közérdekű adattal, másrészt pedig valahol még mindig egy szocialista nagyvállalat, egy kis méretű kádárszimulátor, annak minden velejárójával.

Előzmény: g86 (114029)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 -6 2 114036

Ha használt kocsikat sem tudnak üzemeltetni rendesen, akkor mitől lesz jobb az új kocsikkal?

Előzmény: Törölt nick (114034)
Lucky76 Creative Commons License 2017.07.20 0 5 114035

Azért délpesti területen van off szolgáltatós kocsi szép számmal.

 

A megrendelőnek kellene felvállalni, hogy új kocsit kérjen nagy forgalmú, kritikus vonalakra, mint a 23, 23E, 85, 85E, 136E stb.

 

A megrendelőnek kellene átverni a közútkezelőn - egy időben egy cég volt, úgy sem sikerült! -, hogy a szar utat csinálják meg a szükséges helyeken, hogy mehessen oda új autó. Nem mintha a meglévők nem mennének szét, de ugye a logika...

 

Cinkotán jó helyen lesz a homogén 76 új kocsi végre, majd átvesz Délpesttől számokat, ha a hibridekkel együtt olyan jó lesz a helyzet - úgy legyen -, így is elmentek a csuklós Conectók meg a Cívisek.

 

Amit kapunk helyette Kisvolvót, azok közt van ilyen is, amolyan is...

Előzmény: Törölt nick (114034)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.20 -3 8 114034

Arról nem tehet Dél-Pest, hogy míg a többi BKV-s divízió kap(ott) új kocsikat, addig nekik csak a tizenéves (használt) buszok jutnak. Ha a BKV úgy döntene, és végre ők is kaphatnának az új buszokból, akkor mindjárt más lenne a helyzet. 

 

Tizenéves kocsikat tizenévesekkel hasonlítsuk össze. Tegnap raktam fel képeket a lelakott, piszkos kelenföldi FJX-es Volvókról. Ha megnézed ezek a kocsik nagy része, hogy néz ki és milyen állapotban van, akkor ezekhez képest még Dél-Pest is jól teljesít a VH-kal és Volvókkal.

 

Például az FKU-s Volvók nagy része nagyon jó állapotban vannak Dél-Pesten, pedig már 12 évesek idén. Sok felújított Volvóval találkoztam már, de amik a 9-en és a 200E-n előfordulnak, azok tényleg nagyon igényesek. Könnyű, úgy szidni egy adott garázst, hogy a legfiatalabb kocsija is tíz évnél idősebb. Ha nekik is lenne vadi új kocsijuk, akkor nem lenne probléma a klímákkal, lerobbanásokkal stb. Ha a többi garázs is ilyen járműparkkal rendelkeznek, akkor ők sem teljesítenének jobban. 

 

Arról, hogy hová mennyi új/használt kocsi érkezik, arról megint csak a BKV dönt. Esetleg kezdhetnék úgy Délpest felzárkóztatását, hogy a 76 Conectoból majd egy 15 darabot adhatnának Dél-Pestnek. Cinkota még úgy is kap idén 40 szóló hybridet. 

Előzmény: MCA-001 (114017)
Közlekedésguru Creative Commons License 2017.07.20 0 2 114033

Igazad is van, meg nem is.

 

Persze aki nem VT-s/Volános dél-pesti viszonylat(ok)on jár nap, mint nap persze, hogy nem érzékel a korszerűbb, fiatalabb buszokból semmit. Viszont azt se lehet kijelenteni, hogy az egész városrész közlekedése csak hulladékokkal van megoldva. A listádban emellett nem értem a 282-284 expresszeket, elvégre pont igazságos, hogy a 182-184 mellett nem ide tettek még új buszokat. A 36 és 68 helyett, akár csak részben, de valóban igazságosabb lenne ha  23-23E és a 85-85E kapott volna új kocsikat. Tudom, csoportos menetrend, de itt is úgy lett volna igazságos, ha az expresszek maradnak mind BKV-sok és az alapjáratokon legalább 50% arányban vannak újak. Persze, jó irány az, hogy egy vonalon egy szolgáltató/típus legyen, csak lehet még korai volt, mert okkal megy a oanaszáradat a 23-asok és a 85-ösök utasaitól...

Előzmény: Il Leone (114020)
HBweb hu Creative Commons License 2017.07.20 -1 0 114032

A szolgáltatást dél-Pesten nem csak a BKV nyújtja.

Előzmény: MCA-001 (114031)
MCA-001 Creative Commons License 2017.07.20 -1 4 114031

Akkor csak én vagyok peches, vagy mindig rossz felé utazok...

 

Egyébként nem lenne nekem bajom a BKV dp-i szolgáltatásával ha legalább a szándék látszana, hogy ők javulni akarnak.

De semmi.

 

A dp. által karban tartott járművek hetekig ugyanazzal a hibával közlekednek.

Nem hiszem el, hogy azért nem javítják meg őket, mert a buszvezető nem vesz észre és nem írja be a hibanaplóba. Valószínűleg már ők is megunták a felesleges adminisztrációt és inkább nem jelzik a hibákat. Minek...

 

És nagyon úgy tűnik, hogy ők ott a garázsban akkora kiskirályok, hogy megtehetik.

 

Lehet írni, hogy ennyi pénzért nem lehet nagy elvárásokat támasztani feléjük. Örülhet a BKV, hogy van aki "dolgozik" a garázsban. De kérdezem? Minek fizetni a sok naplopót?

 

El kell bocsátani a 30 százalékukat és csak azokat kell megtartani akik dolgozni is akarnak.

Cserében a maradók fizetést 30%-al meg kell emelni. Egyből jobb kedvvel mennek majd be dolgozni és talán többet is dolgoznak majd, mert nem kell idomulniuk a visszahúzó kollégák tempójához, moráljához.

(Persze ilyenkor meg jönne a szakszervezet, hogy már megint elbocsátási hullám kezdődött el a BKV-nál)

 

Ui.:

Bocsánat, de nem akartam megsérteni senkit.

Akinek nem inge, ne vegye magára.

Előzmény: HBweb hu (114025)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 -6 1 114030

Attól függetlenül, hogy teljesen igazad van, azért mi megkapjuk valamiért hétvégéken Dél-Pest "bosszúját"! Az összes rohadék szar CNG-s busz ide kerül Csepelre. Ha tehetem inkább el sem indulok ilyenkor itthonról.

Előzmény: HBweb hu (114025)
g86 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 114029

Itt a fórumon le volt írva már vagy ötször. Amúgy pedig nem értem, mi őrizgetnivaló titok van egy önkormányzati cég megkötött keretszerződéssel és leadott megrendeléssel bíró buszbeszerzésében. 

Előzmény: gorcher (114024)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 -4 0 114028

OFF!

 

Ugye ezt te sem és Il Leone sem gondolod komolyan? Az új fekete orrú LC-knél is úgy volt az utolsó pillanatig, hogy Csepelre jön mind. (Végre hétvégén is a VT adta volna a 35-öst és 36-ost.) De hát az erősebb kutya toszik alapon, az egyik helyi kiskirály kikönyörögte magának a kocsikat.

 

ON!

Előzmény: 08-73 (114021)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 -1 1 114027

A hasonlat rossz és de ugyanaz. Az a készülék nem működött, a végeredményt tekintve teljesen mindegy, hogy miért. Azt a készüléket, a busszal együtt valaki átvette, azt a készüléket bizonyos időközönként ellenőrizni kell és gondolom ellenőrizték is. (Nagy blama lenne, ha nem.) Szóval szerintem jobb, ha nem megyünk ebbe bele mélyebben.

Előzmény: nohab (114019)
HBweb hu Creative Commons License 2017.07.20 0 0 114026

Ebben a versenyben egyértelműen a miskolci MVK a citromdíjas. Nincs az az arany, amely rövid időn belül szarrá nem válna a kezeik közt...

Előzmény: Törölt nick (114023)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!